Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 3303 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29826
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17626)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12200)
Hodnotenie: (17 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (34)  [Verzia pre tlač] Tlač

MotoGP 2015 - Čo nepovedal pápež a my sme vyčítali.

 Zdieľať

Pridané: 05.11.2015 Autor: Beal
Čitatelia: 6872 [Šport - MotoGP]

Blíži sa posledný pretek a uplynulý týždeň bol bohatý na udalosti. Poďme si ich stručne zhrnúť.

Seriál článkov - MotoGP 2015:

| Seriál článkov: MotoGP 2015 |

Počas preteku triedy MotoGP v Sepangu mali medzi sebou nezhody na trati Valentino Rossi a Marc Marquez, ktoré vyústili do pádu Španiela. Valentino priznal zámer vytlačiť Marca mimo trať, no nebol ochotný pripustiť, že mu kopol do riadítok, čo tvrtil Marc. Či sa už prikloníme na jednu alebo druhú stranu, výsledkom boli tri trestné body pre Valentina. V súčte s jedným predošlým stačili na to, aby bol Rossi odsúdený pri nasledujúcom preteku k štartu z poslednej pozície.

maxresdefault

Rozhodnutie ako aj samotný manéver vzbudili vášne po celom svete. Zatiaľ čo Rossiho španielski novinári označovali v titulkoch za bastarda, tí talianski sa pokúsili naložiť na chráp Marquezovi, keď sa dobíjali do jeho domu v Španielsku.

Šance na propagáciu sa chytilo aj PR oddelenie Repsolu, ktoré utrúsilo do sveta správu, že pri pokračovaní neférových manévrov odstúpia ako sponzor zo sveta MotoGP. Neberme to príliš vážne, bola to šikovná práca a vďaka jednému článočku sa zrazu nepísalo len o Marquezovi ale aj Repsole.

motogp-aragon-gp-2011-repsol-honda-team-pit-area-2

Inú pozíciu už mal jeden z hlavných sponzorov Valentina – Movistar. Španielsky telekomunikačný gigant zrejme od svojich existujúcich aj potenciálnych zákazníkov nedostal pochvalu za to, že podporuje „talianskeho bastarda“, ktorý navyše poslal do prachu domáceho miláčika. Nuž neostalo nič, len vydať podobné prehlásenie, že sa im útok na Marqueza nepáčil a porozmýšľajú nad odchodom od Rossiho.

Zatiaľ čo svet písal o udalosti, Valentino Rossi po večeroch čmáral na papiere odvolanie proti trestu. Len čo si po týchto neľahkých dňoch ľahol a zaspal, odkryl perinu spolubývajúci Lorenzo, zapol stolovú lampu a v nočnom tichu tiež písal kde sa len dalo, kydal na Rossiho a žiadal snáď aj popravu.
Tento krok sa nepáčil Yamahe, fanúšikov nových nezískal, zaskočil novinárov, a kým sa ostatní veľkí hráči len vyhrážali, tí zo Sector No Limits dostali skutočnú penu a zrušili s Lorenzom zmluvu.

maxresdefault (1)

Písali aj smrteľníci. Petície. Za zrušenie trestu. Počas pár dní si dokázala vyzbierať vyše 700tisíc škrabnutí s ktorými si potom vedenie vytrelo .... Ale však to sme čakali a váhu petícii neprikladal asi nik. Snaha sa cení.

To si zrejme povedali aj španielski právnici a majitelia Dorny si niekde medzi komentármi na facebooku typu „Fuck You MotoGP“ našli aj jeden zaujímavejší, ktorý vytiahol daňové úniky za 25 000 000 eur. Malo by ísť o nejaké čachre machre s dopravou tohto kolotoča po svete, a v minulosti im už niečo podobné bolo dokázané, čiže teraz sme všetci zvedaví, kam to až zájde.

Poslednou novinkou tesne pred pretekom je, že Rossiho odvolanie na veci nedokázalo nič zmeniť a v Španielsku bude štartovať až hen zo susednej dediny. Čítať medzi riadkami môžeme poriadnu nervozitu Jorgeho Lorenza, a ako vieme, psychično je u neho tá slabšia stránka, nuž by sme sa moc nečudovali, keby pred štartom zapil RedBullom zo dve pilule hnedého uhlia pre zhustenie stolice.

lorenzo

Čo sa deje v búdke Marca Marqueza môžeme skutočne len hádať. V jeho veku som mal hrôzu len z toho, aby mi ujo z Quatra neposlal ďalšiu upomienku. Na cesty som si nemusel vyberať letecké spoločnosti podľa toho, či majú alebo nemajú medzipristátie v Taliansku. Uvidíme, ako sa sám vyrovná s tlakom a hoci sa ho všetci zastali, nechce sa mi veriť, že by mu nikto nevypláchol žalúdok.

Najsympatickejším jazdcom je momentálne Dani Pedrosa. Nijako sa nezapája do bulvárneho diania a ide si svoje. Posledné preteky podáva výborné výkony a tak trošku určite trpí tým, že si ho napriek tomu svet nevšíma.

Pretek samotný je veľkou otázkou. Karma je sviňa. Udiať sa môže všetko. Sledujeme už tento víkend. A ozaj. Čo myslíte? Vráti sa do boxov Yamahy stena?


Pridané: 05.11.2015 Autor: Beal Zdieľať

Seriál článkov - MotoGP 2015:

| Seriál článkov: MotoGP 2015 |

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (17 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (34)  [Verzia pre tlač] Tlač
aci-03-main

Galéria ku článku:

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »