Anketa:
Custombike Show Bad Salzuflen 2015 - 1. časť
ZdieľaťPridané: 19.01.2016 Autor: Romoto
Čitatelia: 5614 [Novinky - Reportáž]
V dňoch 4.-6. decembra 2015 sa uskutočnil v Bad Salzuflene ďalší ročník výstavy CUSTOMBIKE SHOW. Bol to pre mňa ako návštevníka štvrtý ročník v rade a druhý krát som sa zúčastnil ako súťažiaci.
Seriál článkov - Custombike Show Bad Salzuflen:
Predchádzajúci | Seriál článkov: Custombike Show Bad Salzuflen | Nasledujúci
Sú to vlastne medzinárodné majstrovstvá Nemecka v Customizingu, teda v stavbách a prestavbách. Organizátori očakávali „približne 800 rafinovaných mašín a 300 vystavujúcich firiem na ploche 20 000 m2“. Neviem oficiálny počet súťažiacich v súťaži International Custombike Championship, ale ja som mal číslo 364 ...
Oficiálne otvorenie výstavy bolo naplánované na 12:00 v piatok. Motorky do súťaže sa preberali vo štvrtok do neskorých večerných hodín, ale toleroval sa príjem aj v piatok ráno. Vo štvrtok v podvečer v halách panoval čulý ruch, ale nikde žiadna nervozita alebo stres. V piatok ráno okolo 8:00 som bol znova na výstavisku, aby som si urobil čo najviacej fotiek „bez ľudí“. Ešte stále tam bol predvýstavný zhon, ale o cca 11:00 bolo počuť iba vysávače a o 12:00 bolo všetko tip-top pripravené na davy čakajúce pred bránami.
Best inžiniering mal plexisklové náboje, sklenené nádrže na olej a benzín (ale autor priznal, že v tej benzínovej môže byť aj špirit...) a bicyklové brzdy. Tvorca, pôvodom z Holandska, svojím vzhľadom nevykazoval známky návštevy coffe shopu. Best off je naozaj best off. Jazda možno problém, ale nápad a dielenské spracovanie na 110%. Best radical má netradičný priehradový rúrkový rám a štartuje a nafukuje sa dotykom na displeji.
Apropo fotky: v článkoch na Motoride dosť frekventovaná téma. Mal som so sebou opravený foťák, ale bol som tu prvý krát bez môjho „dvorného“ fotografa Cacaa a teda aj bez jeho takmer profesionálnych rád. V minulosti to bolo jednoduché – ukázal som mu, čo má odfotiť a on to na druhý, tretí, štvrtý a niekedy aj xtý krát odfotil tak, že to znieslo kritiku čitateľov Motoride. Nikdy som si neuvedomoval, čo všetko počas toho fotenia v rýchlosti ponastavoval. No keď som začal fotiť teraz sám, prepadlo ma zúfalstvo. Toľko premenlivého svetla, tieňov, svetelných kontrastov a trasúcich sa (mojich) rúk som ešte nezažil. Bol som veľmi veľmi blízko myšlienke nafotiť to (znova) na mobil. Nechcem sa vyhovárať, ale okuliare potrebujem „diaľkové“ a aj „stretávačky“. A tak si predstavte, že niečo nafotíte na diaľkové, potom výmena za čítačky, aby som videl na displeji, čo som zle nafotil. Znova diaľkové, znova nafotiť a znova čítačky atď atď. Po nejakom čase som to jednoducho vzdal. A tak som urobil viacej fotiek, asi 1200, a z toho som sa doma pokúsil vybrať niečo dobré.
Na scéne sa čoraz viacej objavujú bagre. Obrovské predné kolesá, rafinované kufre, perfektné dielenské spracovanie. O Kodlina mali dokonca video s ukážkou, že sa na tom dá aj jazdiť. Len nesmiete pred jazdou zabudnúť prifúknuť pruženie, lebo zadok je pred jazdou takmer na zemi.
Výstava
Ako som už skleroticky písal x-krát, Nemci motorky milujú a sú ochotní do nich investovať tisíce eur. No a teda sú tu firmy, ktoré chcú tie tisíce eur utŕžiť. A preto ponúkajú všetko, aby si (bohatého H&D) zákazníka získali. Za (nemalé) peniaze vám urobia takmer nemožné.
Sprievodný program je tu iba chudobný príbuzný. Bolo vyhlásenie výsledkov časopisovej súťaže o amatérsku prestavbu roka v Nemecku, jazdenie v sude, miss Custombike, ohňová šou (pár vypľuvaných horľavín na paličky) či fotenie motoriek s modelkou. Trocha nadšenia spôsobili bodypainting a stripshow. Baby boli pekné, usmievali sa, ale na harlejácky vkus mali príliš veľké zábrany ukázať toho viacej.
Bláznivé bajky z Kuvajtu boli naozaj obdivuhodné. Treba si pozorne popozerať detaily. Do pozornosti dávam zadnú časť kreácie: ako sa dostane 32´koleso do blatníka, ktorý má viacej ako 180° ? Na „umelecké gravírovanie“ nádrže a blatníkov som sa samozrejme zabudol opýtať.
Milú príhodu som zažil u motorkárov v piatok doobeda. Oneskorenci tam privážali svoje výtvory a zrazu sa tam objavila motorka na 32 placových kolesách (kto vyrobí takúto gumu...?) a druhý stroj podobného razenia na kolesách „bez stredov“. Nepoužiteľné, takmer nezmyselné ale neuveriteľné stroje. Skrátka SHOW BIKY pre radosť nielen tvorcu. Ložiskový princíp kolesa bez náboja poznám, ale bike mal dve reťaze a zaujímalo ma (no váľal som sa pod motorkou...) , ako je to všetko uchytené vo vnútri „karosérie, bodyworku, šasi“, alebo ako to nazveme. Vtom sa mi prihovoril usmievavý potmavší štyridsiatnik v koženej bunde a šiltovke. Na tablete mi ukázal ako dielo vznikalo a na moju otázku, či ten kompresorový dvojvalec aj jazdí, mi jeho pobočník ukázal na mobile natočené video z dvora na výstavisku v Bad Salzuflene. Stabilita jazdy nebola bez chýb, ale jazdilo to! Na moju otázku, kto je autor, pobočník iba mrkol okom smerom na usmievavého štyridsiatnika. O chvíľu sa na bajkoch objavila tabuľka: PROUDLY BUILT IN KUWAIT. Zaželal som mu úspech. Vyhral kategóriu o najbláznivejší bajk. Ak by priviezol iba jednu motorku, s tou druhou mohol vyhrať túto kategóriou aj o rok. Taká premrhaná šanca vyhrať dva krát po sebe...
Sobota
Po sobote sa mi z toľkých motoriek točila hlava. V rovnakom čase však prebiehala v neďalekom Essene Motorshow a tak som znova neodolal. To človek musí zažiť, aby uveril. Uličky plné ľudí, ako keď ľudia odchádzajú po zápase z futbalového štadióna. Bolo vypredané, lebo hral prvý s druhým... Kto ste boli, asi to potvrdíte, kto ste neboli a máte radi neobyčajné ale aj obyčajné autá a máte príležitosť, choďte na ďalší ročník. V sobotu tam bolo možno 50 000 ľudí. Ale sú takí tolerantní, že pri fotení vám „uhnú“ a takmer každé exotické auto si odfotíte takmer bez ľudí. Skvelé.
Kolesá boli opäť ozdobou výstavy. Už mám takmer alergiu na tie otrepané čierne trojlúčové nudné (rozpočtové) ráfiky pri hromadnej produkcii. Tu sa fantázii medze nekladú (ale potom zasa tie ceny...). Úpravári oprášili pred rokmi použité filigránske riešenie od Hondy. A síce, že zvonku to vyzerá ako bubon, ale vo vnútri je (zle chladený, ale ako tak brzdiaci) kotúč.
Pokračovanie článku a fotogalérie bude o týždeň.
Druhá časť reportáže:
26.01.2016 - Romoto Čitatelia: 5127 [Novinky - Reportáž]
Custombike Show Bad Salzuflen 2015 - 2. časť
V dňoch 4.-6. decembra 2015 sa uskutočnil v Bad Salzuflene ďalší ročník výstavy CUSTOMBIKE SHOW. Toto je pokračovanie reportáže a mojich postrehov z výstavy.
Pridané: 19.01.2016 Autor: Romoto Zdieľať
Seriál článkov - Custombike Show Bad Salzuflen:
Predchádzajúci | Seriál článkov: Custombike Show Bad Salzuflen | Nasledujúci
Súvisiace články:
- Custombike Show Bad Salzuflen 2015 - 2. časť - Romoto
- Custom Bike Show Bad Salzuflen 2012 - časť 1. - Romoto
- Custombike Show Bad Salzuflen 2018 - časť 2. - Romoto
- Custombike Show Bad Salzuflen 2014 - 1. časť - Romoto
- Custombike Show Bad Salzuflen 2022 - časť 2. - Romoto
- Custombike Show Bad Salzuflen 2023 - Romoto
- Custombike Show Bad Salzuflen 2014 - 2 časť - Romoto
- Custom Bike Show Bad Salzuflen 2012 - časť 3 - Romoto
- Custom Bike Show Bad Salzuflen 2012 - časť 2 - Romoto
- Custom Bike Show Bad Salzuflen 2019 - Romoto
Ďalšie články tohto autora:
- Custombike Show Bad Salzuflen 2023
- Motofestival Glemseck 101- 2023
- Custombike Show Bad Salzuflen 2022 - časť 2.
- Custombike Show Bad Salzuflen 2022 - časť 1.
- Motofestival Glemseck 101- 2022
- Intermot 2022
- Café Racer Fesival - Monthlery 2022
- Racing-Festival 2022 - Spreewaldring
- Motosalon Brno 2020
- Oberdan BEZZI - rozhovor s grafickým dizajnérom
- ... zobraz všetky články od tohto autora