ISSN 1336-6491 | Online: 3162 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29855
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17640)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12215)
Hodnotenie: (1 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (1)  [Verzia pre tlač] Tlač

Michal Búlik: Vydarený predsezónny test (2016) v Albacete

 Zdieľať

Pridané: 22.03.2016 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 2920 [Šport - Cestné Motocykle]

Cez víkend 12 a 13. marca sa na okruhu v Albacete konal test španielskeho šampionátu CEV RFME, v ktorom sa v nadchádzajúcej sezóne v triede Moto4 predstaví 10-ročný slovenský pretekár Michal Búlik.

Michal sa na testoch predstavil už ako oficiálny jazdec tímu ETG Racing. „Dohoda s ETG Racing Teamom sa zrodila vcelku rýchlo,“ vraví otec mladého pretekára, Milan Búlik. „Ihneď po decembrovom teste v Alcarrase v tíme prejavili o Michala seriózny záujem. Profesionálny prístup a zázemie, rýchle a priame rokovanie ma utvrdili v tom, že tímu ide o pretekanie na najvyššej úrovni a že majú záujem pracovať na výchove jazdca. 13. a 14. februára sme absolvovali dvojdňové testovanie v Alcarrase, kde napriek upršanému počasiu mechanici pre Michala nastavili základný setup motocykla a v závere testu už jazdil na novej motorke s veľkou dôverou.“

Michal Búlik: Vydarený predsezónny test (2016) v Albacete
Michal Búlik: Vydarený predsezónny test (2016) v Albacete

Počas uplynulého víkendu, 12. a 13. marca, v Albacete sa jazdilo v triedach Moto4/CH80, PreMoto3, Moto3/Moto3 Sportproduction, Superstock/Open600 a Superstock/Open1000. V spoločnej triede Moto4/Ch80 sa predstavilo vyše dvadsať jazdcov. „V piatok jazdili na trati pretekári šampionátu CEV Repsol a z kamiónov v depe (Leopard – Stratos, Estrella Galicia, Aspar Mahindra, VR46 junior racing team…) sa nám točila hlava,“ priznáva Milan Búlik. „Na okruhu sme boli prvýkrát, a tak sme využili možnosť vidieť niektoré pasáže trate live.“

Počasie v piatok v noci kleslo až na -3°C, preto bolo sobotné ráno napriek slnku chladné. Jazdci triedy MOTO4/CH80 absolvovali v priebehu dňa štyri tréningové jazdy, namiesto plánovaných troch. Prvý tréning ráno o 10:00 bol naozaj ťažký. Studená trať a studený vietor dostatočne sťažili jazdcom prvé rozjazdy a niektoré tímy dokonca ani nevyšli na trať. Michal po 15-tich minútach prišiel do boxov so zmrznutými rukami. Tím chcel pokračovať v tréningu, ale z bolestivých grimás jazdca poznali že to nebude možné a tréning ukončili. Pred druhým tréningom sa oteplilo a na trať postupne vyrazila väčšina tímov. Michal mal za úlohu najazdiť si trať, v čom mu pomáhala tímová jednotka, 11-ročný Španiel Marcos Ruda. V treťom a štvrtom tréningu už Michal jazdil sám a vďaka práci s telemetristom ukrajoval sekundy zo svojich časov na kolo. V závere soboty už dokázal jazdiť bez problémov stabilné kolá a v tíme bolo vidieť spokojnosť.

Michal Búlik: Vydarený predsezónny test (2016) v Albacete
Michal Búlik: Vydarený predsezónny test (2016) v Albacete

Nedeľný deň bol teplejší ako sobota. Jazdci triedy Moto4 absolvovali tri 25 minútové tréningy, keď prvý začínal o 11:00. Teplota asfaltu bola v tom čase takmer 17°C a na trať opäť vyrazili všetky tímy. Nedeľné počasie Michalovi pomohlo, keď hneď v prvom tréningu dokázal jazdiť svoje maximum zo soboty a s mechanikmi pracoval na zlepšovaní. Na motorke sa cítil komfortne a v každom výjazde dokázal zlepšiť svoj najrýchlejší čas. Tím ETG Racing pracoval na plné obrátky, mechanici odviedli výbornú prácu a Michalovi pomohli získať lepší pocit na motorke.

„Prvé preteky sa konajú práve na trati v Albacete a myslím že keď udrží rýchlosť z testu, dokáže si na trati nájsť súperov, s ktorými zajazdí kvalitné preteky,“ vraví Milan Búlik. „Pretekanie v Španielsku bude pre nás predovšetkým veľká škola. Nemáme ambície na umiestnenia, lebo ako jeden z najmladších sa bude musieť Michal predovšetkým učiť. Verím, že s kvalitnou technikou, ktorú nám tím ETG Racing poskytol, sa jazdecky dokáže posunúť ďalej.“

Na záver chceme poďakovať partnerom, ktorí nám pomáhajú absolvovať španielsky sen:
BOS Búlik s.r.o., Šperk, Boneko a.s., BRS Technology, Paolo Slovakia, VST s.r.o., DJ Steel, Red Bull Cola a Venimex Slovakia s.r.o.

Michal Búlik: Vydarený predsezónny test (2016) v Albacete
Michal Búlik: Vydarený predsezónny test (2016) v Albacete

Pridané: 22.03.2016 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (1 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (1)  [Verzia pre tlač] Tlač
Yamaha Posledná šanca

Galéria ku článku:

Galéria

Galéria

Galéria

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »