ISSN 1336-6491 | Online: 1565 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29885
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17654)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12231)
Hodnotenie: (1 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (1)  [Verzia pre tlač] Tlač

Michal Búlik na druhom podujatí španielskeho šampionátu

 Zdieľať

Pridané: 24.05.2016 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 2788 [Šport - Cestné Motocykle]

Slovenský pretekár španielskeho týmu ETG racing, Michal Búlik, svoje premiérové preteky V Jereze po kolízii nedokončil, no výborným výkonom a progresom počas tréningov a pretekov si od tímu vyslúžil pochvalu.

Počas celého štvrtka husto pršalo, preto väčšina jazdcov ani nevyšla na trať. Piatok už bol slnečný a Michal využil všetky tri tréningy k zoznámeniu sa s traťou. V sobotnom prvom meranom tréningu dokázal Miško s časom 2:07:214 min obsadiť štrnástu pozíciu v celkovom poradí tried Challenge80/Moto4. V druhej kvalifikácii všetci jazdci výrazne zrýchlili a Michal svojím najlepším časom víkendu 2:06:217 min, obsadil v súčte oboch kvalifikácií, rovnako ako na predchádzajúcom podujatí v Albacete, 16. miesto celkovo a desiate v kategórii Moto4.

Michal Búlik na druhom podujatí španielskeho šampionátu

Štart do pretekov bol vydarenejší ako pri premiére v Albacete, Michal dokázal udržať svoju pozíciu, aj keď skupina pred ním si vytvorila menší náskok. V priebehu prvých dvoch kôl dokázal dostihnúť trojčlennú skupinu bojujúcu o 11. miesto a svoj najlepší čas zlepšil o 0,9 sekundy. V ďalšom kole Miško dokázal svoje maximum zlepšiť ešte o ďalšie 0,3 sekundy a na konci cieľovej rovinky sa posunul už na 13. pozíciu. Po útoku na ďalšieho zo súperov však prišlo k ich vzájomnému kontaktu, ktorý síce dokázal ustáť, ale bol vytlačený až do štrku, kde mu zhasol motor a preteky sa preňho predčasne skončili.

Michal Búlik na druhom podujatí španielskeho šampionátu

„Miško mňa aj celý tím veľmi prekvapil,“ vraví pretekárov otec Milan Búlik. „Bez skúseností s traťou dokázal neustále zrýchľovať a v každom tréningu zlepšoval svoje maximum. S tým som rovnako ako členovia tímu ETG racing veľmi spokojný. V tejto sezóne nám nejde o umiestnenia, ale potrebujeme získať čo najviac skúseností s novými traťami a novým motocyklom. Michal ukazuje, že mu motocykel sedí a v spolupráci s mechanikmi si dokáže nastaviť motocykel tak, aby dokázal plynule zrýchľovať , bez akýchkoľvek problémov. Svoj najrýchlejší čas dokázal zajazdiť v treťom kole pretekov, takže mal ešte potenciál jazdiť rýchlejšie. Na motocykli sa cítil výborne a po príchode do boxov bol napriek sklamaniu od všetkých členov tímu pochválený. Verím, že v rovnakom progrese budeme pokračovať aj na ďalšom podujatí 16.-19. 6. v Alcarrase.“

Michal Búlik na druhom podujatí španielskeho šampionátu

Najväčšie poďakovanie patrí Edovi Jurášovi a Michalovi Vajdovi, bez ktorých by sme tak náročnú cestu ťažko zvládli a našim partnerom: BOS Búlik s.r.o., Motoclub Lehnice, Boneko a.s., BRS Technology, RST ,Paolo Slovakia, VST s.r.o., DJ Steel, Venimex Slovakia s.r.o, Pizza apetito Skalica, Šperk.

Pridané: 24.05.2016 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (1 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (1)  [Verzia pre tlač] Tlač
Yamaha Posledná šanca

Galéria ku článku:

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »