Anketa:
Michal Búlik v Top 10 v španielskom šampionáte
ZdieľaťPridané: 04.11.2016 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 4369 [Šport - Cestné Motocykle]
Španielsky okruh Circuito de Navarra hostil minulý víkend posledné, ôsme preteky medzinárodných majstrovstiev Španielska RFME CEV. Čerstvo 11-ročný Slovák Michal Búlik v ňom vybojoval najlepší výsledok sezóny a celkovým desiatym miestom v triede Moto4 uzavrel úspešnú premiérovú sezónu v tomto šampionáte a na veľkom motocykli.
Štvrtkové aj piatkové tréningy prebiehali za slnečného počasia. Michal od prvých kôl na tomto technickom okruhu zlepšoval svoje časy, ktoré sa v piatok blížili k top 10 časom z minulého roka. ETG tím výborne pripravil motocykel a s progresom a zajazdenými časmi boli všetci spokojní.
V sobotu už od rána husto pršalo. Jazdci triedy Moto4/Ch80 vyrazili do prvej kvalifikácie už bez dažďa, trať však bola plná vody. Hneď v jeho úvode dostal Michal highsider a skončil na zemi. V polovici tréningu zaviali červené vlajky, čo tímu ETG poskytlo čas na opravu motocykla. Po oprave a ošetrení bolestivého ramena Miško vyrazil na trať na posledných 10 minút meraného tréningu. Technický problém, ktorý vznikol následkom pádu a prejavil sa až po vyjdení na trať, mu však neumožnil pokračovať a prvý meraný tréning ukončil bez zajazdeného času. Do druhej kvalifikácie už nepršalo a trať začínala osychať, ale Michal jazdu absolvoval na mokrých pneumatikách. Z následkami pádu sa dokázal vyrovnať a postupne zlepšoval svoje kvalifikačné časy. Najlepším časom z posledného kola si v konkurencii 33 jazdcov vyjazdil 17. miesto na štarte.
V nedeľu sa počasie umúdrilo. Po správnej reakcii na svetlá a dobrom štarte sa Mišo v prvom kole posunul na štrnástu pozíciu, ale pritom stratil kontakt so štvorčlennou skupinou pred sebou. V úvodných kolách sa k nej dokázal priblížiť, štyri kolá pred cieľom už bol na jej čele a začal si budovať i mierny náskok. Cieľom pretekov plnom predbiehacích manévrov prešiel na celkovom 10. mieste, čo je jeho najlepšie umiestnenie v Španielsku. Prídel bodov ho zároveň posunul do Top 10, na celkové 10. miesto tabuľky v triede Moto4.
„Technická trať v Navarre Michalovi sedela,“ vraví Michalov otec Milan Búlik. „V piatkových tréningoch jazdil špičkové časy a nebyť pádu v prvom meráku, mohlo to byť ešte lepšie. Preteky si užil a posun o sedem miest ocenili aj v ETG racing tíme. Desiate miesto v pretekoch je super výsledok a celkové desiate miesto v triede Moto4 hneď v prvej sezóne je pre nás veľká odmena, s ktorou sme na začiatku určite nerátali. Ponuka jazdiť budúcu sezónu znovu v RFME CEV má reálne kontúry. Výrazne nás brzdí rozpočet, s jeho plnením nám okrem stabilných partnerov i napriek maximálnemu úsiliu zatiaľ nikto ďalší nemá záujem pomôcť. Verím, že Miško svojimi výsledkami dokáže osloviť nových, potenciálnych partnerov, ktorí by mali záujem na jeho napredovaní.“
Poďakovanie patrí:
BOS Búlik s.r.o., ETG Racing tím, BRS Technology, Boneko , Venimex Slovakia, RST leathers - rstmoto.cz, Airoh helmets – Paolo Slovakia, VST s.r.o., DJ Steel, Under Armour - Webersport, Pizza Apetito, Šperk , Red Bull Simply Cola, Moto-cup.sk, Motoclub Lehnice, Bryleshop.sk, Yamaha MACO Racing Team - Dunlop, ITR Racing Parts
Pridané: 04.11.2016 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať
Súvisiace články:
- Michal Búlik sa so španielskym IgaX Teamom predstaví v European Talent Cupe - Redakcia
- Michal Búlik na druhom podujatí španielskeho šampionátu - Redakcia
- Michal Búlik v Španielsku: Troje pretekov za dva víkendy - Redakcia
- Michal Búlik: Vydarený predsezónny test (2016) v Albacete - Redakcia
- Španielska šanca Michala Búlika - Risso46
- Michal Búlik na pretekoch European Talent Cup vo Valencii 2019 - Redakcia
- BOS Racing Team - Michal Búlik - Vyrastá na slovensku nový Marc Márquez? - Redakcia
- Michal Búlik v roku 2018 za tím vicemajstra sveta. - Redakcia
- Motokrosový a štvorkolkový šampionát odštartoval svoj druhý pretek v Beckove - Redakcia
- Pozvánka pre divákov: Európska motocyklová elita sa predstaví na Slovakia Ringu 14. - 15. 5. 2016 - Redakcia
Ďalšie články tohto autora:
- V Portugalsku štartuje seriál ME Enduro 2025 aj s jazdcami SMF
- Dámy a páni, prichádza tak trochu iný Harley - CVO Road Glide RR
- Dunlop predstavuje inovované hyperšportové SportSmart MK4
- Nové Piaggio Beverly 310 (2025)
- Fotoreport: Výstava Motocykel 2025, Incheba Bratislava
- Fotoreport: výstava Motocykl 2025, Praha
- Inovované Piaggio Liberty - nový štýl aj technológie
- Dax, Monkey a Super Cub C125 dostávajú nové farby, príslušenstvo pre rok 2025 + rozhovor s konštruktérom
- Harley-Davidson predstavil novinky 2025: Street Glide Ultra, cestnejšiu Pan America 1250 ST a šesť inovovaných cruiserov
- Indian rozširuje rad Chief a prináša úplne nový motor PowerPlus 112
- ... zobraz všetky články od tohto autora

Body a Trasy v tomto článku:
Galéria ku článku:
Nové oficiálne videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!