Anketa:
Michal Búlik v Španielsku: Troje pretekov za dva víkendy
ZdieľaťPridané: 06.07.2016 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 3671 [Šport - Cestné Motocykle]
Desaťročný slovenský pretekár Michal Búlik, jazdec španielskeho tímu ETG Racing, má za sebou dva náročné víkendy v španielskom šampionáte cestných motocyklov v triede Moto4. Tento rok v seriáli debutuje a okrem zbierania skúseností v jednom najsilnejších juniorských šampionátov na svete, musí bojovať aj s vysokými horúčavami, na ktoré v našich končinách nie sme práve zvyknutí.
Alcarras – skvelá kvalifikácia
Tretie a štvrté preteky španielskeho šampionátu CEV RFME sa konali 19. júna na okruhu v Alcarrase. Na tejto trati jazdil na skúšobnom teste v decembri minulého roka, kde si dokázal vyjazdiť práve miesto v tíme ETG Racing a takisto na jednodňovom teste vo februári. Znalosť trate, kde testuje väčšina tímov, umožnila nášmu jazdcovi hneď od začiatku pracovať na zlepšovaní časov a získaní čo najlepšieho pocitu na trati. Prvá sobotná kvalifikácia sa nášmu jazdcovi vydarila, keď v nej obsadil deviate miesto. V druhej kvalifikácii dokázal svoj čas ešte zlepšiť a v konkurencii 28 pretekárov získať siedme miesto na štarte!
Po štarte prvých zaznamenal Michal prepad o 4 miesta. V priebehu pretekov zvádzal tuhé súboje o 10. miesto, no v závere sa prepadol na koniec skupiny a v cieli obsadil 12. miesto celkovo a 9. v triede Moto4. Štart druhej jazdy mal podobný priebeh. Po prepade na štarte tvrdo bojoval o desiatu pozíciu, no závere ju neudržal a obsadil 12. miesto celkovo a 8. vo svojej triede.
Catalunya – boj s horúčavou
Len niekoľko dní po pretekoch v Alcarrase nastúpil Búlik do ďalších bojov o body do španielskeho šampionátu, tentoraz na okruhu Circuit de Catalunya v Montmeló neďaleko Barcelony. Harmonogram podujatia bol netradične posunutý a preteky sa konali po piatkových kvalifikáciách už v sobotu.
V štvrtok absolvovali jazdci tri voľné tréningy. Trať bola po tragickej nehode Louisa Saloma pri nedávnom podujatí svetového šampionátu zmenená, preto museli všetci jazdci rovnako absolvovať rozpravu, kde detailne rozobrali nové úseky trate, všetko so zvýšeným dôrazom na bezpečnosť. V prvej piatkovej kvalifikácii za ideálneho počasia jazdil Michal od začiatku rýchle kolá a svojím najlepším časom na tejto trati vyjazdil v prvom meranom tréningu, v konkurencii 24 pretekárov, výborné ôsme miesto! V druhej kvalifikácii sa mu nepodarilo čas vylepšiť, keď musel bojovať aj s extrémnou horúčavou a stratil tri pozície, čo znamenalo 11. miesto na štarte.
Štart pretekov sa Michalovi vydaril. Celú jazdu sa pohyboval v skupine bojujúcej o 12. miesto. V každom kole si niekoľkokrát vymenil pozíciu a cieľom prešiel na trinástom mieste celkovo a desiatom v triede Moto4, čím potvrdil stabilné výsledky pri premiérovej účasti v tomto šampionáte.
Po piatich odjazdených pretekoch je slovenský pretekár na 9. mieste priebežného hodnotenia triedy Moto4.
Milan Búlik, otec pretekára: „Podujatie v Barcelone bolo v Mišovom podaní skvelé. Prvú kvalifikáciu zvládol sám s výborným časom, za čo zožal v ETG Racing tíme od všetkých pochvalu. Do druhej kvalifikácie sa extrémne oteplilo. Nezvládli sme pitný režim a Mišo sa na motorke necítil dobre, čo je škoda, lebo podľa telemetrie mohol svoj čas ešte vylepšiť. Štart mal vydarený napriek tomu, že na konci cieľovky stratil dve pozície, čo je výrazný progres oproti predošlým štartom. V priebehu celých pretekov si vyskúšal veľa krásnych predbiehacích manévrov a výsledkom dokázal, že aj vo svojej premiérovej sezóne v jednom z najkvalitnejších juniorských motocyklových šampionátov na svete vie byť konkurencieschopný. Táto sezóna je pre Miša hlavne veľká škola a myslím že intenzívnym štúdiom v Španielsku sa posunie jazdecky vpred. V jednotlivých pretekoch vidím zlepšenie a aj v ETG Racing tíme sú s Michalovými výsledkami spokojní.“
Naše poďakovanie patrí tímu ETG Racing a našim partnerom: BOS Búlik s.r.o., Motoclub Lehnice, Boneko a.s., BRS Technology, RST, Paolo Slovakia, VST s.r.o., DJ Steel, Venimex Slovakia s.r.o, Pizza apetito Skalica, Šperk.
Pridané: 06.07.2016 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať
Súvisiace články:
- Michal Búlik v Top 10 v španielskom šampionáte - Redakcia
- Michal Búlik: Vydarený predsezónny test (2016) v Albacete - Redakcia
- Španielska šanca Michala Búlika - Risso46
- BOS Racing Team - Michal Búlik - Vyrastá na slovensku nový Marc Márquez? - Redakcia
Ďalšie články tohto autora:
- V Portugalsku štartuje seriál ME Enduro 2025 aj s jazdcami SMF
- Dámy a páni, prichádza tak trochu iný Harley - CVO Road Glide RR
- Dunlop predstavuje inovované hyperšportové SportSmart MK4
- Nové Piaggio Beverly 310 (2025)
- Fotoreport: Výstava Motocykel 2025, Incheba Bratislava
- Fotoreport: výstava Motocykl 2025, Praha
- Inovované Piaggio Liberty - nový štýl aj technológie
- Dax, Monkey a Super Cub C125 dostávajú nové farby, príslušenstvo pre rok 2025 + rozhovor s konštruktérom
- Harley-Davidson predstavil novinky 2025: Street Glide Ultra, cestnejšiu Pan America 1250 ST a šesť inovovaných cruiserov
- Indian rozširuje rad Chief a prináša úplne nový motor PowerPlus 112
- ... zobraz všetky články od tohto autora

Body a Trasy v tomto článku:
Galéria ku článku:
Nové moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!