Anketa:
Registrácia na Red Bull Get on Top 2016 je spustená
ZdieľaťPridané: 07.07.2016 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 5118 [Šport - Enduro]
Vertikálny motorkársky súboj, Red Bull Get on Top, sa vracia po trinástich rokoch, aby nielen jazdcom, ale aj divákom, priniesol poriadnu dávku adrenalínu. Na kopci v Porúbke pri Žiline sa už o necelé tri mesiace ukáže, kto má natrénované, kto zvolil najlepšiu techniku, a či diváci budú odchádzať so spadnutou sánkou.
Na štarte sa očakáva 140 statočných, ktorí sa predstavia vo vyraďovacích dueloch. Štartuje sa na rovine, kde na jazdcov budú čakať umelé prekážky v štýle superendura, vytvorené z dreva alebo kameňov. Na začiatku trate a na úpätí strmého kopca pôjdu jazdci v dvoch paralelných tratiach, ktoré sa približne v polovici kopca spoja do jednej. Tu sa už pozornosť jazdcov sústredí na nástrahy terénu, výber najvhodnejšej koľaje a prítomnosť súpera. Súboje o každý meter a o najvhodnejšiu koľaj určite prinesú ešte viac adrenalínu!
Viac info:
08.06.2016 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 12043 [Šport - Enduro]

Red Bull Get on Top sa 24. septembra 2016 vracia do Porúbky pri Žiline
Pred viac ako desiatimi rokmi sa prevažne domáca motocyklová základňa stretla v Porúbke pri Žiline na jedinečnom podujatí svojho druhu, Red Bull Get on Top. Už 24. septembra 2016 sa pozornosť vyznávačov dvojkolesových strojov opäť upriami do kopcov na severe Slovenska, kde vzduch oťažie vôňou paliva. Legenda sa vracia na scénu a adrenalínoví nadšenci majú šancu zažiť nekompromisný vertikálny súboj na motorkách znova.
Počas prvých troch ročníkov Red Bull Get on Top sa kopec v Porúbke pokoriť nepodarilo. Bránou neprešiel zatiaľ ani jeden jazdec, aj keď niekedy chýbalo iba pár metrov. Bude sa 24. septembra 2016 prepisovať história? To závisí hlavne od všetkých jazdcov, ktorí prijmú výzvu a ešte dnes sa zaregistrujú na www.redbull.sk/getontop .
Red Bull Get on Top je podujatie, nadväzujúce na legendárnu akciu, ktorá sa v Porúbke pri Žiline konala pred viac ako desiatimi rokmi. Tento rok sa menia pravidlá a vo vynovenej verzii to nebude iba súboj jazdec vs kopec, ale zároveň aj jazdec vs jazdec. Porúbka zažije celosvetovú premiéru konceptu dual up-hill, ktorý na štartovú líniu proti sebe postaví dvoch pretekárov. Postupuje ten jazdec, ktorý to dotiahne vyššie a podarí sa mu zdolať prekážky na pripravovanej trati. Na štarte sa stretnú profesionáli aj začiatočníci, mladá krv a starí klasici, úspešní jazdci, ale aj neznáme talenty. Prihlásiť sa môžu pretekári s motokrosovou alebo enduro motorkou, a to bez obmedzenia objemových kubatúr. Red Bull Get on Top zaradil do svojho nabitého kalendára aj náš úspešný dakarista, Štefan Svitko.
Pridané: 07.07.2016 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať
Súvisiace články:
- Red Bull Get on Top sa 24. septembra 2016 vracia do Porúbky pri Žiline - Redakcia
- Red Bull Get on Top 2016 a jeho nekompromisný návrat - Redakcia
- MAXXIS enduro a country cross MM SR dvojíc 2016 a záverečné vyhlasovanie - Redakcia
- Red Bull Get on Top 2016 vypukne už túto sobotu - Redakcia
- MM SR Enduro a country cross SMF 2023 – Enduro šprint Borský Mikuláš - Redakcia
- Cez víkend úspešné enduro v Gelnici a motokros v Lovčici - Redakcia
- Red Bull Get On Top aj tento rok - registrácia jazdcov spustená! - Redakcia
- Pozvánka: extrém enduro a motokros počas prvého májového víkendu 2016 - Redakcia
- Mitas je oficiálnym dodávateľom pneumatík pre preteky Red Bull Romaniacs 2014 - Redakcia
- V Lazoch pod Makytou suverénny Katriňák - sita
Ďalšie články tohto autora:
- Dámy a páni, prichádza tak trochu iný Harley - CVO Road Glide RR
- Dunlop predstavuje inovované hyperšportové SportSmart MK4
- Nové Piaggio Beverly 310 (2025)
- Fotoreport: Výstava Motocykel 2025, Incheba Bratislava
- Fotoreport: výstava Motocykl 2025, Praha
- Inovované Piaggio Liberty - nový štýl aj technológie
- Dax, Monkey a Super Cub C125 dostávajú nové farby, príslušenstvo pre rok 2025 + rozhovor s konštruktérom
- Harley-Davidson predstavil novinky 2025: Street Glide Ultra, cestnejšiu Pan America 1250 ST a šesť inovovaných cruiserov
- Indian rozširuje rad Chief a prináša úplne nový motor PowerPlus 112
- Customs of Slovakia 2025 – 15. výročie 13.-16. marec 2025 Incheba Bratislava
- ... zobraz všetky články od tohto autora

Galéria ku článku:
Moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!