ISSN 1336-6491 | Online: 2360 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29838
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17632)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12206)
Hodnotenie: (3 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (3)  [Verzia pre tlač] Tlač

Registrácia na Red Bull Get on Top 2016 je spustená

 Zdieľať

Pridané: 07.07.2016 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 5118 [Šport - Enduro]

Vertikálny motorkársky súboj, Red Bull Get on Top, sa vracia po trinástich rokoch, aby nielen jazdcom, ale aj divákom, priniesol poriadnu dávku adrenalínu. Na kopci v Porúbke pri Žiline sa už o necelé tri mesiace ukáže, kto má natrénované, kto zvolil najlepšiu techniku, a či diváci budú odchádzať so spadnutou sánkou.

Foto kredit_Archív Red Bull Get on Top
Foto kredit_Archív Red Bull Get on Top

Na štarte sa očakáva 140 statočných, ktorí sa predstavia vo vyraďovacích dueloch. Štartuje sa na rovine, kde na jazdcov budú čakať umelé prekážky v štýle superendura, vytvorené z dreva alebo kameňov. Na začiatku trate a na úpätí strmého kopca pôjdu jazdci v dvoch paralelných tratiach, ktoré sa približne v polovici kopca spoja do jednej. Tu sa už pozornosť jazdcov sústredí na nástrahy terénu, výber najvhodnejšej koľaje a prítomnosť súpera. Súboje o každý meter a o najvhodnejšiu koľaj určite prinesú ešte viac adrenalínu!

Registrácia na Red Bull Get on Top 2016 je spustená
Registrácia na Red Bull Get on Top 2016 je spustená

Viac info:

08.06.2016 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 12043 [Šport - Enduro]

-

Red Bull Get on Top sa 24. septembra 2016 vracia do Porúbky pri Žiline

Pred viac ako desiatimi rokmi sa prevažne domáca motocyklová základňa stretla v Porúbke pri Žiline na jedinečnom podujatí svojho druhu, Red Bull Get on Top. Už 24. septembra 2016 sa pozornosť vyznávačov dvojkolesových strojov opäť upriami do kopcov na severe Slovenska, kde vzduch oťažie vôňou paliva. Legenda sa vracia na scénu a adrenalínoví nadšenci majú šancu zažiť nekompromisný vertikálny súboj na motorkách znova.

 

Počas prvých troch ročníkov Red Bull Get on Top sa kopec v Porúbke pokoriť nepodarilo. Bránou neprešiel zatiaľ ani jeden jazdec, aj keď niekedy chýbalo iba pár metrov. Bude sa 24. septembra 2016 prepisovať história? To závisí hlavne od všetkých jazdcov, ktorí prijmú výzvu a ešte dnes sa zaregistrujú na www.redbull.sk/getontop .

Štefan Svitko. Foto kredit_Archív Red Bull Get on Top
Štefan Svitko. Foto kredit_Archív Red Bull Get on Top

Red Bull Get on Top je podujatie, nadväzujúce na legendárnu akciu, ktorá sa v Porúbke pri Žiline konala pred viac ako desiatimi rokmi. Tento rok sa menia pravidlá a vo vynovenej verzii to nebude iba súboj jazdec vs kopec, ale zároveň aj jazdec vs jazdec. Porúbka zažije celosvetovú premiéru konceptu dual up-hill, ktorý na štartovú líniu proti sebe postaví dvoch pretekárov. Postupuje ten jazdec, ktorý to dotiahne vyššie a podarí sa mu zdolať prekážky na pripravovanej trati. Na štarte sa stretnú profesionáli aj začiatočníci, mladá krv a starí klasici, úspešní jazdci, ale aj neznáme talenty. Prihlásiť sa môžu pretekári s motokrosovou alebo enduro motorkou, a to bez obmedzenia objemových kubatúr. Red Bull Get on Top zaradil do svojho nabitého kalendára aj náš úspešný dakarista, Štefan Svitko.

Pridané: 07.07.2016 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (3 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (3)  [Verzia pre tlač] Tlač
Yamaha Posledná šanca

Galéria ku článku:

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »