Anketa:
V Lazoch pod Makytou suverénny Katriňák
ZdieľaťPridané: 18.08.2003 Autor: sita
Čitatelia: 7413 [Šport - Enduro]
MM SR v country crosse v Lazoch pod Makytou
LAZY POD MAKYTOU 17. augusta (SITA) - V Lazoch pod Makytou pri Púchove sa počas víkendu uskutočnili medzinárodné majstrovstvá SR v motocyklovom contry crosse. Na šiestom podujatí tohtoročného seriálu enduro pretekov na Slovensku sa predstavilo dovedna 210 súťažiacich. V pretekoch, ktoré obsahovali klasické enduro testy, sa v triede do 125 cc najviac darilo Čechovi Zdeňkovi Gottvaldovi, do 250 cc bol najlepší Slovák Ivan Jakeš a v štvortaktoch nenašiel premožiteľa Jaroslav Katriňák (Slovnaft team).
Výsledky (poradie po dvoch súťažných dňoch):
125 cc:
1. Zdeněk Gottvald (ČR)
2. Róbert Kapajčík (SC Enduro Košice)
3. Martin Gottvald (ČR)
250cc:
1. Ivan Jakeš (SR)
2. Radek Matoška (Slovnaft team)
3. Emil Čunderlík (SR)
4T:
1. Jaroslav Katriňák (Slovnaft team)
2. Štefan Svitko (Slovnaft team)
3. Zlatko Novosád (VS-Mont)
juniori:
1. Štefan Svitko (Slovnaft team)
dorastenci:
1. Adam Šipikal (Misi Moto Team)
© 2002, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto obrazovky bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.
Pridané: 18.08.2003 Autor: sita Zdieľať
Súvisiace články:
- Retro spomienka na kontrolné preteky v motocrosse na jar 1997 - gilbert
- O majstrovských tituloch v endure rozhodnuté - sita
- MM SR Enduro a country cross SMF 2023 – Enduro šprint Borský Mikuláš - Redakcia
- Slovenský Trophy team chce skončiť v prvej desiatke - sita
- Katriňákov triumf vo 4. kole M-SR v cross country - sita
- Slováci vyrovnali historickú 6. priečku z Fínska - sita
- Finále ME enduro – medaila pre Slovensko! - Awia
- Slovenská enduro sezóna 2007 ukončená - Awia
- Šesťdňová 2007, Chile – úspech slovenského endura! - Awia
- Víťazom motokrosu národov 2014 je tím Francúzska - Redakcia
Ďalšie články tohto autora:
- Rossi vyhral VC Talianska, Gibernau si udržal vedenie
- Katriňákov triumf vo 4. kole M-SR v cross country
- Na ME v endure v Maďarsku najúspešnejším Slovákom Jakeš
- Triumf Španiela Gibernaua aj na VC Francúzska
- Španiel Gibernau vyhral VC Španielska
- Talian Rossi víťazom VC JAR
- Casey Johnson obhájil prvenstvo na Arenacrosse v Brne
- Rely Dakar - Rekordér Peterhansel, šťastný Roma
- Dakar 2004 - Tretí triumf Despresa, koniec Vatanena
- Dakar 2004 - Po 12. etape bez výraznejších zmien
- ... zobraz všetky články od tohto autora

Najnovšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!