Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 1850 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29838
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17632)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12206)
Hodnotenie: (1 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (1)  [Verzia pre tlač] Tlač

Pozvánka: extrém enduro a motokros počas prvého májového víkendu 2016

 Zdieľať

Pridané: 29.04.2016 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 4411 [Šport - Enduro]

Cez víkend 30.4.-1.5.2016 sú do kalendára SMF zahrnuté zaujímavé podujatia. Jedným z nich je 1. Extrem enduro v Kysuckom Novom Meste a ďalším motokrosové podujatie regionálneho pohára - východ motokros V+S Welding Cup v Spišských Vlachoch či motokros v Beckove.

I. EXTREM ENDURO, Kysucké Nové Mesto, 30.4.2016

Poslednú aprílovú sobotu 30.4.2016 sa v areáli Trial parku Penta v Kysuckom Novom Meste uskutoční pretek divácky zaujímavého extrém endura.

Organizátor Slovtrial team a Žilina Rebels team pripravil pre priaznivcov tohto adrenalínového športu zaujímavý okruh v uzatvorenom areáli s dĺžkou cca 500m, ktorý je plný náročných kamenných a umelých prekážok, ktoré preveria jazdecké umenie štartujúcich jazdcov. Systém pretekov bude v súlade s pravidlami rozjázd superendura (osemfinále, semifinále, finále).

Po úvodnej prebierke motocyklov sú prvé tréningy na programe od 10,00 hod., štart ostrého preteku bude o 12,00 hod.

Viac info TU.

EXTREM ENDURO, Kysucké Nové Mesto, 30.4.2016
EXTREM ENDURO, Kysucké Nové Mesto, 30.4.2016

Pozri si video: Pozvánka: Extréme Enduro 2016 - Kysucké Nové Mesto

Regionálny pohár východ motokros V+S Welding Cup + SP + MMSR MX65, Spišské Vlachy, 1.5.2016

Prvá májová nedeľa bude patriť druhému podujatiu Regionálneho pohára východ V+S Welding Cup v Spišských Vlachoch. Srdečne Vás pozývame vychutnať si nielen regionálnych pretekárov, ale ja jazdcov Slovenského pohára a úvodného podujatia tohtoročných medzinárodných majstrovstiev SR v motokrose mládeže triedy MX65.

Viac info TU.

Regionálny pohár východ motokros V+S Welding Cup + SP + MMSR MX65, Spišské Vlachy, 1.5.2016
Regionálny pohár východ motokros V+S Welding Cup + SP + MMSR MX65, Spišské Vlachy, 1.5.2016

Atmosféru pretekov z minulého roka si pozrite vo videu: V+S WELDING CUP Spišské Vlachy 2015 - OFFICIAL VIDEO REPORT

SLOVAKIA MX & QUAD CHAMPIONSHIPS – MOTOCORSE cup 2016 - Beckov

Počas najbližšieho víkendu sa bude konať medzinárodný šampionát SLOVAKIA MX & QUAD CHAMPIONSHIPS – MOTOCORSE cup v obci Beckov, v nedeľu dňa 1.5.2016. Prídite tento sviatočný deň stráviť v kruhu všetkých nadšencov motokrosového a štvorkolkového športu, všetci ste srdečne vítaní.

Viac info TU.

Pridané: 29.04.2016 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (1 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (1)  [Verzia pre tlač] Tlač

Galéria ku článku:

Galéria

Galéria

Galéria

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »