Anketa:
Moja prvá motorkárska sezóna - MZ ETZ 150 1991 part II
ZdieľaťPridané: 15.10.2016 Autor: Samuel Mačák - Samko11
Čitatelia: 6596 [Mototuristika - Východné Slovensko - Cestopis]
Nebude to o motorke. Bude to skôr o hľadaní duše motorkára. Zopár mojich postrehov z prvej viac ako 3000km dlhej motorkárskej sezóny.
Moja malá MZ-tka zvládla prvú sezónu myslím si na výbornú. Pár krát mala „svoje dni“ ale to jej hádam môžem odpustiť vzhľadom k jej veku. Aby som to mohol naplno roztočiť musel som jej najprv ešte vymeniť brzdovú pumpu (kto mal MZ určite vie o čom rozprávam), hadicu a piestiky v strmeni aj s tesneniami. Aby som sa vždy vrátil domov trošku som jej vytuningoval elektroinštaláciu vymenil zadnú gumu (asfalt mám rád no aj tak predstava ako na ňom ležím ma neláka) poladil čo bolo treba a hor sa jazdiť.
Moje očakávania boli veľmi veľké. Tešil som sa na každého jedného kolegu ktorí išiel oproti a zdravil sa mi (našli sa aj výnimky), tešil som sa na každý jeden centimeter strávený v sedle motorky, ktorá písala svoju knihu života kým ja som nebol ešte ani v pláne. A nebol som sklamaný. Súdruhovia z NDR odviedli veľmi dobrú prácu a MZ-tka to dala ako veľká pani. Ak by som ju mal oznámkovať ako vo škole dostala by známky chválitebný (sem tam ma dokázala riadne nahnevať). Takže ako stroj na prvú sezónu postačujúci.
Ale trochu z iného súdka. Pred prvými dlhšími jazdami som očakával že budem slobodný, že zažijem takú slobodu ktorú si ľudia v autách a ani iných dopravných prostriedkoch (snáď až na lietadla, ale koľko ľudí pilotuje lietadlo? :D ) nevedia predstaviť. A ta sloboda sa dostavila. No po čase sa mi ta sloboda už nejako zunovala a preto som sa vydal hľadať samého seba. Určite poznáte ten pocit keď idete na moto neviete kam, neviete ani na ako dlho, neviete koho stretnete len viete že musíte ísť. Musíte ísť lebo ak by ste stáli neboli by ste to vy. Musíte ísť lebo to vás napĺňa. A to som zažil aj ja. Síce mi to trvalo niekoľko týždňov no prišiel som na. Prišiel som na to že v šume vetra a vo zvuku motora, spätý s cestou to je to miesto kde mi je najlepšie. Je jedno kde to je. Či niekde v zapadákove alebo na tej najluxusnejšej ceste na svete, vtedy viem že mám hlavu čistú. Viem že všetky moje problémy za mnou nestíhajú, že je to čas kedy si uvedomím akú krásnu planétu stvoril Boh a môžem mu za to poďakovať. Motorka ma naučila aj to že stále ma tam niekde niekto čaká. Možno to sú rodičia, možno kamaráti a možno niekto, kto o už nejaví záujem o spoločnosť. Ale aj tak do poslednej chvíle na neho spomínam. Naučila ma aj to že adrenalín je super vec. Také množstvo adrenalínu z ktorého je človeku až na zvracanie, tak ten pocit je neopísateľný.
Prišiel som aj na to že motorka je môj útek do inej reality. Každý máme raz za čas deň blbec. Možno je to niekedy hnev, možno niekedy smútok alebo sklamanie zo slzami v očiach a presne vtedy sadám do sedla a utekám preč z tejto zlej reality do reality, kde sa aspoň trochu zahrám na Pepu Sršňa a vypustím páru. Je to pre mňa droga. Droga ktorú si vpichujem rovno do žíl, no niekedy to aj tak nestačí aby prekryla iné drogy ktoré sú od motoriek silnejšie. Niekedy to nestačí na ukľudnenie vnútorného nepokoja. Veď motorka je v živote motorkára veľa no sú aj dôležitejšie veci. A vtedy keď hlas v mojom vnútri neutícha, keď sa pokoj nedostavil, keď je myseľ zahltená, vtedy si nájdem zjazd a naložím tomu čo to dá. Je to ten čas keď vám kamarát povie že si samovrah, keď si to lesom šiniete a chcete viac a viac toho vynikajúceho adrenalínu do žil. A vtedy som ja objavil dušu motorkára. Že to nie je len na jogurte to vytočiť čo to dá, alebo sa blázniť lesom. Pre mňa to je o nájdení pokoja, o urovnanie si vecí v hlave a na utíšenie smútku. Vtedy je podľa mňa človek motorkár, keď jazdí pre zmysel nie pre pôžitok. Keď jazdí aby našiel samého seba a nie rovinku na ktorej to vytočí ku dvestovke, keď jazdí a jazdí zo srdcom v ktorom niekoho nosí.
Záver si už dotvorte sami. Je tu kopa týpkov ktorí jazdili keď ja som nevedel ešte ani cikať po stojačky. Môžete zhodnotiť či mám pravdu alebo sa milým. Či sa zo mňa stal motorkár alebo nie. Ja som si svoju prvú sezónu užil a teším sa na ďalšiu. Ďakujem Bohu že som živý a zdravý, ďakujem každému jednému človeku ktorí mi pomohol zlepšiť moju jazdu, alebo moju motorku. A v neposlednom rade ďakujem Vám ľudia. Ďakujem za to že ste, že sme jedna veľká rodina. Je super keď človek vie že keď na hocijakej benzínke stretne motorkára a vie že ho bude čakať s úsmevom. Patrí vám jedno veľké ĎAKUJEM.
Pridané: 15.10.2016 Autor: Samuel Mačák - Samko11 Zdieľať
Súvisiace články:
- Moja prvá motorkárska sezóna - MZ ETZ 150 1991 - Samko11
- Moja Yamaha YBR 125 - egres
- MZ251 ETZ - MZed
- Ako som sa stal motorkárom, alebo od čopríka k TDM a Fazerovi - lure
- Keď sa motorkár dočká poriadnej motorky - MZ 150 - petrik1225
- Moja prvá sezóna a Kawasaki ER-5 rok 2002 - Severan
Ďalšie články tohto autora:

Galéria ku článku:
Nové moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!