Anketa:
Šenkvice uzatvorili seriál MM SR v motokrose 2016
ZdieľaťPridané: 21.10.2016 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 4314 [Šport - Motocross]
V nedeľu 16.10.2016 sa v Šenkviciach uskutočnilo štvrté, záverečné podujatie medzinárodných majstrovstiev Slovenskej republiky v motokrose tried MX85, MX junior, MX2, MX Open a MX4. Uvedené podujatie uzatvorilo motokrosovú sezónu SMF 2016.
Priaznivci motokrosu mohli za veľmi pekného počasia sledovať zápolenie o záverečné body do konečného hodnotenia majstrovských tried uvedených vyššie. Podujatia sa zúčastnilo celkom 97 jazdcov zo Slovenska a Českej republiky. Organizátor M-cross Šenkvice po dohode s ŠK MX SMF zaradil do programu šampionátu i vložený pretek triedy MX hobby.
V triede MX85 si prvenstvo vyjazdil český jazdec Tomáš Pala, ktorý sa stal i tohtoročným víťazom seriálu MM SR. Druhé miesto v Šenkviciach patrilo jeho krajanovi Martinovi Venhodovi a tretie slovenskému jazdcovi Markovi Hárcsovi. Mark obsadil i v konenčom poradí MM SR triedy MX85 tretie miesto, keď sa pred neho dostal ďalší český jazdec Radim Kraus.
Medzi juniormi v Šenkviciach zvíťazil Pavel Dvořáček (ČR) pred druhým Jozefom Posluchom a tretím Jaroslavom Antaličom (obaja SVK). V seriáli MM SR juniorov si prví dvaja jazdci poradie vymenili, pomyselné zlato získal Jaroslav Antalič, striebro Pavel Dvořáček a bronz Samuel Struk (SVK).
V súčte bodov dvoch finálových jázd triedy MX2 si prvenstvo v Šenkviciach vybojoval ďalší český jazdec Jonáš Medvěd pred slovenským jazdcom Šimonom Joštom a Ladilavom Kolajom, taktiež ČR. Šimon Jošt sa stal tohtoročným medzinárodným majstrom SR triedy MX2 pred Pavlom Repčákom a Christoferom Mudranincom. Trieda MX2 je jedinou triedou seriálu MM SR, kde na medailových mestach figurujú čisto slovenskí jazdci.
Víťazstvo v triede MXopen si v Šenkviciach bravúrnymi jazdami vybojoval mladý Tomáš Kohút (SVK) pred dvojicou skúsených českých jazdcov Petrom Bartošom a Petrom Stloukalom. Konečné hodnotenie seriálu MM SR patrí trieda MX open čisto českým jazdcom - Milan Špičák, Petr Bartoš, Petr Stloukal.
V triede MX4 bolo v Šenkviciach poradie rovnaké ako poradie v seriáli MM SR: 1. Martin Žerava (ČR), 2. Ivan Černý, 3. Vladimír Preis.
Rovnaká situácia nastala i v triede MX4 nad 50 rokov, kde v Šenkviciach i v seriáli vyhral Peter Pipich pred Vladimírom Ružičkom a Bohumilom Klanicom (ČR).
Víťazom vloženého preteku sa v Šenkviciach stal v triede MX1 hoby Silvester Mondok, druhý skončil Jan Tománek (ČR) a trertí Róbert Patacsi. V triede MX2 hobby si víťazstvo vybojoval Jozef Ondreáš, na druhom mieste sa umiestnil Daniel Forgáč a na treťom Ľubomír Golský.
Po odovzdaní cien úspešným jazdcom zo šampionátu v Šenkviciach sa nasledovne uskutočnilo i vyhlasovanie majstrov jednotlivých tried celého seriálu MM SR v motokrose 2016. Všetkým víťazom úprimne gratulujeme.
Víťazi seriálu MM SR v motokrose SMF 2016:
MM SR MX65
1. Baltes Eduard
2. Kopták Stanislav
3. Galandák Ľubomír
MM SR MX85
1. Pala Tomáš (CZE)
2. Kraus Radim (CZE)
3. Harcsa Márk
MM SR Junior
1. Antalič Jaroslav
2. Dvořáček Pavel (CZE)
3. Struk Samuel
MM SR MX Open
1. Špičák Milan (CZE)
2. Bartoš Petr (CZE)
3. Stloukal Petr (CZE)
MM SR MX2
1. Jošt Šimon
2. Repčák Pavol
3. Mudraninec Christofer
MM SR MX4
1. Žerava Martin (CZE)
2. Černý Ivan
3. Preis Vladimír
MM SR MX4+
1. Pipich Peter
2. Ružička Bohdan (CZE)
3. Klanica Bohumil (CZE)
Veríme, že si všetci priaznivci a fanúšikovia tohto motošportu užili motokrosovú sezónu 2016 plnými dúškami a už teraz sa na Vás tešíme po zimnej prestávke v sezóne 2017!
Zdroj foto: facebook.com, MX Hazard photography
Pridané: 21.10.2016 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať
Súvisiace články:
- Úvodné podujatie MM SR v motokrose – MYJAVA 2016 - Redakcia
- Seriál MM SR v motokrose 2016 pokračuje už o pár dní vo Sverepci - Redakcia
- Motokrosový šampionát 2014 tradične štartuje na Myjave 1. mája - Redakcia
- Slovakia MX & QUAD Championships - MotoCorse cup 2015 – Beckov - Redakcia
- V Beckove sa rozhodlo o tituloch majstrov SR v motokrose 2015 - Redakcia
- V Šenkviciach víťazstvá Kohúta, Bučenca a Kragelja - sita
- MXGP A ME v motokrose EMX250 a EMX300 v Holandsku - Valkenswaard 2016 - Redakcia
- V Beckove sa rozhodlo o tituloch Majstrov SR v motokrose 2014 - Redakcia
- V+S Welding Cup v Spišských Vlachoch so Števom Svitkom a ďalšími 160 jazdcami - radkaMazak
- Richard Šikyňa „strieborný“ v Aichwalde na ADAC MX Masters 2016 - Redakcia
Ďalšie články tohto autora:
- Dámy a páni, prichádza tak trochu iný Harley - CVO Road Glide RR
- Dunlop predstavuje inovované hyperšportové SportSmart MK4
- Nové Piaggio Beverly 310 (2025)
- Fotoreport: Výstava Motocykel 2025, Incheba Bratislava
- Fotoreport: výstava Motocykl 2025, Praha
- Inovované Piaggio Liberty - nový štýl aj technológie
- Dax, Monkey a Super Cub C125 dostávajú nové farby, príslušenstvo pre rok 2025 + rozhovor s konštruktérom
- Harley-Davidson predstavil novinky 2025: Street Glide Ultra, cestnejšiu Pan America 1250 ST a šesť inovovaných cruiserov
- Indian rozširuje rad Chief a prináša úplne nový motor PowerPlus 112
- Customs of Slovakia 2025 – 15. výročie 13.-16. marec 2025 Incheba Bratislava
- ... zobraz všetky články od tohto autora
Body a Trasy v tomto článku:
Galéria ku článku:
Moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!