Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 813 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 30073
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17751)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12322)
Diskusia Diskusia k článku (0)  [Verzia pre tlač] Tlač

V Beckove sa rozhodlo o tituloch Majstrov SR v motokrose 2014

 Zdieľať

Pridané: 02.09.2014 Autor: Redakcia Motoride.sk
[Šport - Motocross]

V nedeľu 31.8.2014 sa na motokrosovej trati v Beckove uskutočnilo záverečné, šieste podujatie medzinárodných majstrovstiev SR SMX CUP v motokrose jednotlivcov.

Tituly tohtoročných medzinárodných majstrov SR v motokrose získali: MX85Šimon JOŠT, SVK (Osička-Pfeil MX Team), MX JuniorDenis Poláš, SVK ; MX2Tomáš Šimko, SVK (SMX team); MX2Jiří Čepelák, ČR (SMX team); MX4Petr Dokoupil, ČR (KRTZ team); MX4 nad 50 rokovŠtefan Juráš, SVK.

Motokrosová trať v Beckove privítala na záverečnom podujatí šampionátu 129 jazdcov zo Slovenska, ČR, Poľska a Ukrajiny, ktorí bojovali o záverečné body do celkového hodnotenia seriálu SNMX CUP 2014 v triedach MX85, MX junior, MX1, MX2, MX4 a MX4 nad 50 rokov. Motoklub Beckov ako organizátor podujatia pripravil pre jazdcov veľmi kvalitnú motokrosovú trať , čo zaiste ocenila i bohatá divácka návštevnosť na podujatí. Program šampionátu narušilo zranenie jedného jazdca z triedy MX4 nad 50 rokov, ktorý bol prevezený vrtuľníkom do trenčianskej nemocnice. Po krátkom prerušení pretek pokračoval po jednotlivých triedach v ktorých jazdci preverili nie len svoje jazdecké umenie ale i svoju motocykle, ktoré v niektorých prípadoch výrazným spôsobom zamiešali poradie pretekov i konečné poradie tohtoročného šampionátu.

V Beckove sa rozhodlo o tituloch Majstrov SR v motokrose 2014

V triede MX85 aj v Beckove potvrdil svoje tohtoročné víťazstvo Šimon Jošt jazdiaci za čský Osička –Pfeil MX team, ktorý vyhral obe finálové jazdy a taktiež získal titul medzinárodné majstra SR v danej triede. Druhá priečka v Beckove patrila Jozefovi Poslúchovi (Popper Racin team), ktorý sa úspešne vrátil do motokrosového kolotoča po zlomenine kľúčnej kosti. Pomyselná strieborná priečka patrí Jozefovi i v konečnom hodnotení MM SR triedy MX85. Tretie miesto získal v Beckove poľský jazdec Kucharczyk Wojciech. V konečnom poradí 85-tiek patrí tretie miesto Jaroslavovi Dobóczimu (MAXX Sport club Slovakia), ktorý v Beckove neštartoval.

Medzi juniormi ( trieda MX2 junior) sa bojovalo o titul až do konca. Prvú finálovú jazdu vyhral Tomáš Kohút (SMX team), ktorého však v druhej jazde zradil motocykel a skončil v nej až na treťom mieste. Deniš Poláš skončil v prvej jazde na druhom mieste a druhú finálovú jazdu vyhral, čím si definitívne potvrdil zisk tohtoročného titulu medzinárodného majstra SR v triede MX2 junior pred Tomášom Kohútom a tretím Ladislavom Kolajom z ČR. V Beckove obsadil tretie miesto Pavol Repčák.

V Beckove sa rozhodlo o tituloch Majstrov SR v motokrose 2014

V triede MX2 v Beckove kraľoval český jazdec Michal Špičák (HT Group Racing Team), pred druhým slovenským jazdcom Richardom Šikyňom (MX Slovakia) a tretím Tomášom Paulom, ČR (P2 Motocross Racing Team). V konečnom poradí šampionátu zvíťazil v MX2-kách Tomáš Šimko (SMX team), vicemajstrom SR sa stal Richard Šikyňa a druhým vicemajstrom Tomáš Paul (ČR).

Triedu MX1 v Beckove i v konečnom poradí 2014 plne ovládli českí jazdci. V Beckove bolo poradie na stupňoch víťazov v MX1-tkách nasledovné: 1. Filip Neugebauer, ČR 2. Marek Sukup, ČR (Sportgroup CZ Racing 99), 3. Michalec Petr, ČR (ABM Racing). V konečnom poradí MM SR triedy MX1 minuloročné prvenstvo obhájil Jiří Čepelák (SMX team) pred druhým Marekom Sukupom a tretím Martinom Žeravom (HP Moto team). Všetci ČR.

V Beckove sa rozhodlo o tituloch Majstrov SR v motokrose 2014

V triede MX4 v Beckove v oboch finálových jazdách zvíťazil Ivan Černý (Čemoto Šaštín), na druhé miesto v Beckove vystúpil Kvetoslav Lacko (AMK Tlmače) a na tretie Milan Jung. V konečnom poradí seriálu triedy MX4 zostalo poradie rovnaké : 1. Petr Dokoupil, ČR (KRTZ team), 2. Ivan Černý, SVK (Čemoto Šaštín), 3. Peter Pipich (Motoklub Medzibrod).

V dramatickej triede MX4 nad 50 rokov si z Beckova prvenstvo odniesol Vladimír Zavadetsky z Ukrajiny pred druhým slovenským jazdcom Štefanom Jurášom a tretím Bohomilom Klanicom z ČR. V súčte bodov zo šiestich pretekov seriálu danej triedy zvíťazil Štefan Juráš, pred Vladimírom Zavadetskym a Františkom Prílepkom (SVK).

Do programu beckovského motokrosu bol zaradený i vložený voľný pretek tried MX1 a MX2 hobby, kde zvíťazili: MX2 hobby Matúš Polčin a MX1 hobby David Nosizovič.

Kompletné výsledky motokrosu v Beckove i konečné poradie MM SR SMX CUP 2014 nájdete na stránke: www.smf.sk/motocross-vysledky/

V Beckove sa rozhodlo o tituloch Majstrov SR v motokrose 2014

Záverom by sme sa veľmi radi poďakovali všetkým reklamným a mediálnym partnerom, ktorí napriek zložitej ekonomickej situácii na Slovensku participovali na organizačnom zabezpečení tohtoročného seriálu MM SR SMX CUP 2014 a ako z názvu vyplýva poďakovanie patrí hlavne teamu SMX, ktorý bol hlavným reklamným partnerom šampionátu 2014.

Pridané: 02.09.2014 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Diskusia Diskusia k článku (0)  [Verzia pre tlač] Tlač

Body a Trasy v tomto článku:

Galéria ku článku:

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »