Anketa:
V Šenkviciach víťazstvá Kohúta, Bučenca a Kragelja
ZdieľaťPridané: 10.06.2002 Autor: sita
Čitatelia: 6968 [Šport - Motocross]
Motokrosový areál v Šenkviciach cez víkend hostil motokrosových jazdcov na majstrovstvách SR mládeže v triedach do 50, 60 a 85 cc (sobota) a na medzinárodných majstrovstvách SR v triedach 85, 125 cc a OPEN (nedeľa). Nedeľňajšie podujatie je piatym v poradí z tohtoročného veľmi zaujímavého seriálu slovenského šampionátu.
ŠENKVICE 9. júna (SITA) - Cez víkend sa v motokrosovom areáli v Šenkviciach uskutočnili ďalšie preteky seriálu medzinárodných majstrovstiev Slovenska v motokrose (MM SR). V kvalitnej konkurencii jazdcov z Česka, Rakúska, Maďarska, Slovinska a Chorvátska sa v jednotlivých triedach z prvenstiev tešili Martin Kohút (85 cc), Tomáš Bučenec (125 cc) a Slovinec Sašo Kragelj (Open). V superfinálovej jazde si najlepšie počínal Čech Petr Masařík.
Výsledky:
kategória do 85 cc:
1. Martin Kohút (SR) Honda
2. Jiří Bittner (ČR) Honda
3. Tomáš Šimko (SR) Honda
kategória do 125 cc:
1. Tomáš Bučenec (SR) Suzuki
2. Ján Brabec (ČR) Honda
3. Jozef Kulhavý (ČR) Kawasaki
open:
1. Sašo Kragelj (Slovin.) Yamaha
2. Petr Masařík (ČR) KTM
3. Miroslav Kučírek (ČR) KTM
superfinále:
1. Masařík
2. Kragelj
3. Kučírek
© 2002, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto obrazovky bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.
Pridané: 10.06.2002 Autor: sita Zdieľať
Súvisiace články:
- Bučenec bodoval na pretekoch ME v Chorvátsku - sita
- Kohút a Bučenec suverénmi vo Fiľakovských Kľačanoch - sita
- Bučenec v seriáli ME v motokrose druhý - feci
- Dobrý úvod Bučenca na ME juniorov v motokrose - sita
- Bučenec sa teší na seriál MS - sita
- Šenkvice uzatvorili seriál MM SR v motokrose 2016 - Redakcia
- Triumf Tomáša Bučenca v Ivanove - sita
- V Myjave najlepším Erik Riho - sita
- Skvelá premiéra Poggialiho, dráma v triede do 125 cc - sita
- Riho bodoval na ME v Slovinsku, Bučenec vo Francúzsku - sita
Ďalšie články tohto autora:
- Rossi vyhral VC Talianska, Gibernau si udržal vedenie
- Katriňákov triumf vo 4. kole M-SR v cross country
- Na ME v endure v Maďarsku najúspešnejším Slovákom Jakeš
- Triumf Španiela Gibernaua aj na VC Francúzska
- Španiel Gibernau vyhral VC Španielska
- Talian Rossi víťazom VC JAR
- Casey Johnson obhájil prvenstvo na Arenacrosse v Brne
- Rely Dakar - Rekordér Peterhansel, šťastný Roma
- Dakar 2004 - Tretí triumf Despresa, koniec Vatanena
- Dakar 2004 - Po 12. etape bez výraznejších zmien
- ... zobraz všetky články od tohto autora

Najnovšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!