Anketa:
Slovakia Racing predstavuje nový šampionát: MOTOCh
ZdieľaťPridané: 10.01.2017 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 4053 [Šport - Cestné Motocykle]
Nedávno sme vás informovali o tom, že slovenská agentúra Slovakia Racing, ktorá bola tri roky promotérom šampionátu Alpe Adria, odstúpila po nezhodách s komisiou Alpe Adrie o ďalšom fungovaní seriálu od organizovania tohto šampionátu, pričom prisľúbila vznik celkom nového seriálu. Dnes zverejnila základné informácie týkajúce sa práve nového seriálu, ktorý má názov MOTOCh (moto sí; ejč;).
Nový medzinárodný seriál: MOTOCh – Motorcycle Championship (moto sí; ejč;)
Seriál MOTOCh bude organizovaný presne v tom duchu a kvalite, v akej pripravovala slovenská agentúra aj predchádzajúci seriál. S rozsiahlou medializáciou, ktorá sa bude oproti vlaňajšku ešte rozširovať, nebudú chýbať Prize Money pre úspešných pretekárov, marketing, servis v zázemí, starostlivosť o pretekárov a podobne.
„Pri vzniku nového seriálu MOTOCh sme vychádzali z myšlienky silného medzinárodného šampionátu, zastrešeného motocyklovou federáciou, teda podobne ako je tomu v prípade IDM (Medzinárodných majstrovstiev Nemecka),“ vraví riaditeľ agentúry Slovakia Racing, Peter Šurina. „V našom prípade bude seriál MOTOCh pod záštitou Slovenskej motocyklovej federácie (SMF), čím získava práve štatút oficiálnych medzinárodných majstrovstiev Slovenska. V tomto čase rokujeme a ponúkame možnosť spolupráce všetkým federáciám s tým, že majú možnosť si v seriáli MOTOCh oficiálne odjazdiť a brať si body do svojich národných majstrovstiev. V prípade ich záujmu budeme verejnosť informovať, s ktorými krajinami sa dohodneme a oficiálne vypíšeme ďalšie národné majstrovstvá.“
Hodnotenia a seriály v rámci MOTOCh
V rámci seriálu MOTOCh budú predbežne vyhodnocované:
- Medzinárodné majstrovstvá MOTOCh
- Medzinárodné majstrovstvá Slovenskej republiky
- Národné majstrovstvá Slovenskej republiky
- Národné vyhodnotenie víťazov MOTOCh krajín, ktoré budú mať zastúpenie minimálne troch jazdcov.
Aj naďalej bude sprievodnými pretekmi podujatí seriál IMRC Cup. Ten bude hodnotený tak ako doteraz, teda medzinárodné hodnotenie, Slovenský pohár (národný) a víťazi národných hodnotení seriálu krajín, ktoré budú mať zastúpenie minimálne troch jazdcov.
Triedy šampionátu MOTOCh
V rámci šampionátu MOTOCh budú vypísané všetky športové triedy:
- 125SP
- Moto3/125GP
- Superstock 600
- Superstock 1000
- Supersport
- Superbike
Organizátori plánujú vypísať aj triedu Stock 300, čo však bude závisieť od záujmu pretekárov.
V rámci IMRC Cupu budú opäť vypísané triedy -600 a +600.
Licencie
Pre štart na podujatiach seriálu MOTOCh budú akceptované pretekárske licencie všetkých krajín, ktorých federácie sú registrované u FIM a FIM Europe. V prípade IMRC Cupu je potrebná minimálne národná licencia s povolením štartu v zahraničí od národnej federácie.
Termínový kalendár MOTOCh
V nasledujúcom termínovom kalendári bude ešte doplnený septembrový termín.
28.-30.04.2017 Slovakia Ring (SVK)
19.-21.05.2017 Pannoniaring (HUN)
14.-16.07.2017 Most (CZE)
11.-13.08.2017 Hungaroring (HUN)
??.09.2017 TBA
06.-08.10.2017 Slovakia Ring (SVK)
Silný partner
V tomto čase prebiehajú rokovania o spolupráci s partnermi nového seriálu MOTOCh, pričom mimoriadne silným a v motocyklovom športe známym je talianska pneumatikárska spoločnosť Pirelli, vďaka ktorej ešte viac vzrastie úroveň seriálu. Podmienkou pre bodovanie do medzinárodného hodnotenia seriálu MOTOCh bude používanie práve pneumatík značky Pirelli. Pre národné majstrovstvá či národné seriály nebude používanie pneumatík značky Pirelli podmienkou.
Monobrand dohoda so spoločnosťou Pirelli, ktorá je viac ako desaťročie známa z majstrovstiev sveta Superbike či seriálu IDM, smeruje k dosiahnutiu piatich cieľov:
- zabezpečiť jazdcom kvalitné pretekárske pneumatiky
- priniesť športovú rovnosť šancí
- rozšíriť marketingovú základňu
- zaistiť trvalý a vysoký štandard služieb a logistiky
- priniesť kvalitné ceny odmeneným pretekárom
Športové a technické pravidlá
Športové a technické pravidlá seriálu MOTOCh budú pre rok 2017 zachované ako v predchádzajúcom seriáli, o akýchkoľvek prípadných úpravách budú organizátori informovať.
Organizátori veria, že oslovia nielen federácie, ale aj samotných motocyklových pretekárov, ktorým by mohol byť okrem tradičných bonusov blízky aj kalendár, ktorého destinácie sú predsa len prijateľnejšie ako cestovanie do vzdialenejších končín.
Video: Šampionát MOTOCh 2017
Pridané: 10.01.2017 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať
Súvisiace články:
- Prvé preteky Alpe Adria sezóny 2013 na Slovakiaringu zrušené! - Redakcia
- Na Slovakiaringu otvorili sezónu rýchlostných motocyklov - Redakcia
- MotoGP 2007 – 3 – Turecko - Istanbul, 22. 4. 2007 - Stoner, Dovizioso a Corsi - Brambo
- Tento víkend sa v Anderstorpe Častka Racing s Tarom Sekiguchim predstavia pod novým názvom - castka-racing
- V Imole štart MS v endurance aj so slovenskou účasťou - sita
- Slovenský motomaxx racing team sa predstavil na pretekoch svetového šampionátu EWC 2018 na Slovakia Ringu - Risso46
- Michal Búlik sa so španielskym IgaX Teamom predstaví v European Talent Cupe - Redakcia
- Svetový šampionát MXGP s novým kalendárom 2020 - Redakcia
- Na Hungaroringu sa jazdilo o body do Alpe Adrie a IMRC - Redakcia
- Finále seriálu IMRC 2013 sa odohralo na Slovakia Ringu - Redakcia
Ďalšie články tohto autora:
- V Portugalsku štartuje seriál ME Enduro 2025 aj s jazdcami SMF
- Dámy a páni, prichádza tak trochu iný Harley - CVO Road Glide RR
- Dunlop predstavuje inovované hyperšportové SportSmart MK4
- Nové Piaggio Beverly 310 (2025)
- Fotoreport: Výstava Motocykel 2025, Incheba Bratislava
- Fotoreport: výstava Motocykl 2025, Praha
- Inovované Piaggio Liberty - nový štýl aj technológie
- Dax, Monkey a Super Cub C125 dostávajú nové farby, príslušenstvo pre rok 2025 + rozhovor s konštruktérom
- Harley-Davidson predstavil novinky 2025: Street Glide Ultra, cestnejšiu Pan America 1250 ST a šesť inovovaných cruiserov
- Indian rozširuje rad Chief a prináša úplne nový motor PowerPlus 112
- ... zobraz všetky články od tohto autora

Galéria ku článku:
Najnovšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!