Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 1929 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29833
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17629)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12204)
Diskusia Diskusia k článku (0)  [Verzia pre tlač] Tlač

Na Slovakiaringu otvorili sezónu rýchlostných motocyklov

 Zdieľať

Pridané: 16.04.2013 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 3665 [Šport - Cestné Motocykle]

Sobota a nedeľa 13.-14.4.2013 sa na okruhu Slovakia Ring v Orechovej Potôni uskutočnilo prvé podujatie seriálu medzinárodných majstrovstiev SR a Slovenského pohára cestných pretekov motocyklov IMRC 2013.

Krátky sobotňajší dážď predčasne ukončil pretek triedy 125 SP, potom však už nič nebránilo úspešnému priebehu tohto podujatia, ktorého sa zúčastnilo viac ako 100 jazdcov.

Seriál IMRC 2013 je zložený zo šiestich dvojdňových samostatne hodnotených pretekov. Účastníci podujatia štartujú v triedach MM SR 125 SP, SSP 600, Stock 600, Stock 1000, SBK a v troch triedach Slovenského pohára (do 600, nad 600,veterán).

Slovenskí priaznivci pretekov cestných motocyklov sa po nekonečnej zime dočkali. Počas uplynulého víkendu sa zišli na Slovakia Ringu, aby boli svedkami úvodného podujatia nového medzinárodného seriálu IMRC (International Motocycle Race Championship), ktorý z poverenia Slovenskej motocyklovej federácie organizuje agentúra Slovakia Racing.

Šesťdielny seriál dvojdňových podujatí prilákal na štartový rošt stovku pretekárov zo šiestich krajín. Tí zviedli boje o body nielen do hodnotenia šampionátu IMRC, ale aj do národných majstrovstiev Slovenska a Maďarska, súčasťou bol navyše druhý ročník Slovenského pohára.

Agentúra Slovakia Racing „objednala“ na víkend ideálne počasie a množstvo divákov mohlo tešiť nielen na súboje na trati. Organizátori pre nich totiž vďaka partnerom pripravili aj sprievodný program, pričom najšťastnejším z návštevníkov bol vylosovaný výherca nového skútra s obsahom 125 cm3. Skrátka neprišli ani samotní pretekári, na ktorých okrem pohárov čakalo aj finančné ohodnotenie za umiestnenia, v našich končinách roky nevídaná skutočnosť. Rovnako záujem médií svedčí o tom, že preteky cestných motocyklov si vďaka novému seriálu našli cestu do povedomia širokej verejnosti.

O kvalite organizácie svedčí aj vyjadrenie predstaviteľov Maďarskej motocyklovej federácie (MAMS), ktorí sa tešia na ďalšiu spoluprácu pri nasledujúcich podujatiach. Na Slovakia Ringu nechýbal ani prezident Slovenskej motocyklovej federácie Dr. Peter Smižík.

Už v sobotu absolvovali svoje preteky jazdci triedy 125 Sportproduction, ktorým dominovali Slováci. Zvíťazil Peter Rauch pred Jaroslavom Čechom, na stupňoch víťazov ich doplnil Jozef Oravský.

Pre jazdcov Slovenského pohára boli preteky pripravené na nedeľu, v triede do 600 cm3 suverénne zvíťazil Ján Fízel, skvelý súboj o druhé miesto na stupňoch víťazov najlepšie zvládol Pavol Grman, tretie si po problémoch v úvode vďaka mocnému finišu vyjazdil Michal Ronec.

Slovenský pohár v triede nad 600 cm3 ovládli pretekári podkategórie veteránov, prvý bol v cieli Slovák Jaroslav Kamenický tesne nasledovaný Zbyňkom Čechom z ČR. Na treťom mieste skončil Andrej Hudec, ktorý sa stal zároveň víťazom národného hodnotenia Slovenského pohára nad 600 cm3.

Na medzinárodné majstrovské kategórie čakalo dvoje pretekov. V triede Superstock 600 sa najviac darilo maďarskému jazdcovi Jánosovi Chrobákovi, ten zvíťazil v oboch pretekoch, dve druhé miesta však k radosti domácich fanúšikov vybojoval Slovák Jakub Jantulík, ktorého v sobotu tretím miestom doplnil Martin Durdík.

V silnejších Supersportoch sme mali rovnako želiezko v ohni, v sobotu získal druhé miesto Lukáš Jasenský, no v nedeľu mal v kvalifikácii ťažký pád a do druhých pretekov nenastúpil. Víťazom sa stal v oboch prípadoch český jazdec David Látr.

Trieda Superstock sa niesla v réžii maďarského pretekára Ágostona Rosivalla, náš zástupca Radoslav Chmára skončil na druhom mieste, ale v nedeľu akoby napodobnil Jasenského a rovnako pre pád skončil predčasne.

Aj Superbiky ovládol po oba dni Maďar Gábor Rizmayer, fanúšikov popri okruhu však najviac zaujali strhujúce súboje slovenských jazdcov Vladimíra Karbana a Vladimíra Ružu o tretie miesto. Nakoniec sa podelili „po bratsky“, v sobotu bol úspešnejší Karban, v nedeľu Ruža.

Kompletné výsledky jednotlivých tried zo soboty a nedele sú zverejnené na stránke: www.smf.sk

Nasledujúce podujatie seriálu sa uskutoční v dňoch na Hungaroringu 18.-19.5.2013.

Bližšie informácie a fotografie z podujatia: www.moto-cup.sk a www.slovakiaring.sk

Pridané: 16.04.2013 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Diskusia Diskusia k článku (0)  [Verzia pre tlač] Tlač
aci-03-main

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »