ISSN 1336-6491 | Online: 3141 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29849
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17638)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12211)
Diskusia Diskusia k článku (0)  [Verzia pre tlač] Tlač

Michal Búlik sa so španielskym IgaX Teamom predstaví v European Talent Cupe

 Zdieľať

Pridané: 26.02.2019 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 3031 [Šport - Cestné Motocykle]

Slovenský motocyklový pretekár Michal Búlik bude v nadchádzajúcej pretekárskej sezóne súťažiť v pohárovej súťaži European Talent Cup, ktorá je súčasťou juniorských majstrovstiev sveta FIM CEV.

Trinásťročný Skaličan sa tak po troch sezónach strávených v španielskom šampionáte triedy Moto4 presúva do medzinárodnej sedemdielnej pohárovej súťaže mladých talentov, kde na neho čaká nová trieda a nový tím, a z ktorej je to už len krôčik do najprestížnejších svetových juniorských sérií. Búlik bude pretekárom španielskeho IgaX Teamu, za ktorý sa v rovnakej sérii vlani predstavili českí pretekári Ondřej Vostatek a Filip Řeháček. Tí sa tento rok s IgaX Teamom presúvajú do juniorského svetového šampionátu FIM CEV Moto3.

IgaX-Team Michal Bulik 3
IgaX-Team Michal Bulik 3

O angažmáne mladého Slováka sa rozhodlo v uplynulých dňoch, keď s IgaX Teamom absolvoval dva dni testovania na španielskom okruhu de la Ribera a zároveň na mieste aj podpísal zmluvu. Búlik si na pre neho nový motocykel Moto3, ktorý je oveľa silnejší a rýchlejší, ako tie na ktorých jazdil doteraz, aj napriek chladnému a veternému počasiu rýchlo zvykol. K motocyklu bude mať dispozícii dáta oboch českých pretekárov, ktorí minulý rok v European Talent Cupe dosahovali výborné výsledky.

IgaX-Team Michal Bulik 2
IgaX-Team Michal Bulik 2

Alex Martinez, manažér IgaX Teamu: „Michal Búlik ukázal od svojho príchodu na španielske okruhy, že je schopný bojovať o predné pozície. Samozrejme, že sa bude musieť prispôsobiť pre neho novému motocyklu Honda NSF250R, ale veríme, že spolu dokážeme odviesť skvelú prácu. Najdôležitejším bude stále zlepšovanie sa. To bude dobrý signál, že pracujeme správne.“

Milan Búlik, otec pretekára: „Som vďačný, že môžeme byť súčasťou tímu s takými bohatými skúsenosťami a úspechmi. European Talent Cup je seriál, ktorý môže vďaka silnej konkurencii Michala posunúť o veľký kus ďalej. Počas testovania sa Michalovi pracovalo veľmi dobre, z motorky mal skvelý pocit a oceňoval aj priateľskú atmosféru v tíme. Výhodou bude aj to, že jeho tímovými kolegami budú Ondra a Filip, ktorí sú zároveň jeho dlhoročnými kamarátmi. Táto sezóna teda bude predovšetkým o učení sa a prispôsobení sa podmienkam.“

Za podporu ďakujeme všetkým fanúšikom a partnerom:
IgaX Team, BOS Búlik s.r.o., Redox Lučenec, BRS Technology, Top Kraft , Maco Racing Team, RST, Vágner sport s.r.o.,  Paolo Slovakia, Boneko a.s., Dunlop, Moto-cup.sk, Slovenská motocyklová federácia.

IgaX-Team Michal Bulik
IgaX-Team Michal Bulik

Pridané: 26.02.2019 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Diskusia Diskusia k článku (0)  [Verzia pre tlač] Tlač
aci-03-main

Galéria ku článku:

Galéria

Galéria

Galéria

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »