Anketa:
Ako KTM offroadové R Adventúry lietali na balkánskych šotolinách 3/3
ZdieľaťPridané: 05.06.2017 Autor: Tomáš Hajduch - Awia
Čitatelia: 34866 [Testy a predstavenia - Test]
Ťažké rozhodovanie – kerú vezmem za ženu?
Pôvodne som si myslel, že ak pôjdeme do terénu, tak 1090 R bude jasný víťaz. Pravda je ale taká, že rozdiely medzi nimi sú malé. 1090 nie je až o toľko ľahšia alebo na pocit obratnejšia. V tomto si budeme musieť počkať hádam na menšiu dvojvalcovú 800, ktorú KTM azda čoskoro prinesie. 1090 Adventure R je skvelá voľba a určite aj voľba z rozumu, má všetko čo je potrebné, jazdí veľmi podobne ako jej väčšia sestra a má priaznivejšiu cenu.
No a 1290 Super Adventure R je tu potom pre naozajstného blázna, jazdca, ktorý chce všetko alebo nič! Mal by to byť riadny pilot, aby tejto kočke doprial v teréne to, čo má ona rada. Na ceste je to navyše maskovaný superbike a je pripravená i na turistiku. Hypoteticky, ak by som si mal vybrať a nemusel som hľadieť na cenu, tak by som poprosil jednu 1290 R zabaliť a zhodiť ma s ňou niekam na Saharu...
Video
Video: KTM 1090/1290 Adventure R offroad test, Zadar
Video: KTM Adventure R - Offroad Chorvátsko
Video: KTM 1090 & 1290 ADVENTURE R 2017
Video: KTM 1090 Adventure a 1290 Super Adventure S 2017 test na Sicílii
Pozadie / Wallpaper:
Navštívili sme:
Trasa výjazdu
Maslenički most (cestný)
Pamatník Pierre Brice - miesto kde zastrelili Winnetoua
Vodopád na rieke Zrmanja
KTM 1090 Adventure 2017:
Čo by ťa mohlo zaujímať:
KTM 1090 Adventure R 2017:
Servisný interval | 15 000 km |
Spotreba | 6 l/100 km |
Objem nádrže | 23 l |
Dojazd (po kontrolku rezervy) | 330 km |
Otáčky motora pri 50, 90, 130 km/h | 2.500 ot. (4 st.) / 3.500 ot. / 5.000 ot. |
Cena motorky | 13 990 eur |
Konfigurátor s prílušenstvom
KTM 1290 Super Adventure R 2017:
Čo by ťa mohlo zaujímať:
KTM 1290 Super Adventure S 2017:
Servisný interval | 15 000 km |
Spotreba | 5,5l - 7,4 l / 100 km |
Objem nádrže z toho rezerva | 23 l (model T 30l) |
Dojazd | 300+ km |
Cena motorky | 16 750 EUR |
Ceny vybraných doplnkov:
Konfigurátor s prílušenstvom
Travel Pack (HHC, MSR, Quickshifter+, KTM MY RIDE) | 687,54 EUR |
Touring balík (3x kufor + tankvak) | 1572,72 EUR |
Comfort balík (vyhrievané sedla, rukoväte, GPS držiak) | 652,14 EUR |
Padacie rámy | 284,28 EUR |
Ochrana motora | 274,44 EUR |
Akrapovič Slip-On | 963,00 EUR |
Hill-Hold Control | 178,80 EUR |
KTM MY RIDE | 97,38 EUR |
Quickshifter+ | 392,46 EUR |
Vyhrievané rukoväte | 195,78 EUR |
Držiak GPS | 67,92 EUR |
Alarm | 323,64 EUR |
Text: Tomáš Hajduch - Awia
Video: Miro Lacko, Tomáš Hajduch - Awia
Foto: Martin Matula, Tomáš Hajduch - Awia
Redaktora na test pozvala spoločnosť KTM CEE. Redaktori Motoride.sk jazdia v oblečení KLIM a prilbách Touratech Aventuro Carbon, čižmy Touratech Destino.
Technické parametre a výbava celej série KTM Adventure 2017:
Foto: | |||||
Všeobecné informácie: | |||||
Výrobca: | KTM | KTM | KTM | KTM | KTM |
Model: | 1090 Adventure | 1090 Adventure R | 1290 Super Adventure R | 1290 Super Adventure S | 1290 Super Adventure T |
Rok: | 2017 | 2017 | 2017 | 2017 | 2017 |
Novinka: | NOVINKA 2017 | NOVINKA 2017 | NOVINKA 2017 | NOVINKA 2017 | NOVINKA 2017 |
Kategória: | Cestovné enduro | Cestovné enduro | Cestovné enduro | Cestovné enduro | Cestovné enduro |
Motor: | |||||
Typ motora: | vidlicový dvojvalec (4T) | vidlicový dvojvalec (4T) | vidlicový dvojvalec (4T) | vidlicový dvojvalec (4T) | vidlicový dvojvalec (4T) |
Objem: | 1050 ccm | 1050 ccm | 1301 ccm | 1301 ccm | 1301 ccm |
Max. výkon: | 125.1 k (92.0 kW) / 6200 ot. | 125.1 k (92.0 kW) / 8500 ot. | 160.5 k (118.0 kW) / 8750 ot. | 160.5 k (118.0 kW) / 9500 ot. | 160.5 k (118.0 kW) / 9500 ot. |
Max. krútiaci moment: | 107 Nm / 5750 ot. | 109 Nm / 6500 ot. | 140 Nm / 6750 ot. | 140 Nm / 6750 ot. | 140 Nm / 6750 ot. |
Kompresný pomer: | 13.0:1 | 13.0:1 | 13.1 : 1 | 13.1 : 1 | 13.1 : 1 |
Vŕtanie x Zdvih: | 103 x 63 mm | 103 x 63 mm | 108 x 71 mm | 108 x 71 mm | 108 x 71 mm |
Palivový system: | vstrekovanie | vstrekovanie | vstrekovanie | vstrekovanie | vstrekovanie |
Rozvod: | DOHC (4V) | DOHC (4V) | DOHC (4V) | DOHC (4V) | DOHC (4V) |
Chladenie: | kvapalinou | kvapalinou | kvapalinou | kvapalinou | kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | |||||
Prevodovka: | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová |
Sekundárny pohon: | reťaz | reťaz | reťaz | reťaz | reťaz |
Zdvih vpredu: | 185 mm | 220 mm | 220 mm | 200 mm | 200 mm |
Zdvih vzadu: | 190 mm | 220 mm | 220 mm | 200 mm | 200 mm |
Brzdy vpredu: | dvojkotúčová radiálne strmene | dvojkotúčová radiálne strmene | dvojkotúčová | dvojkotúčová | dvojkotúčová |
Priemer bŕzd vpredu: | 320 mm | 320 mm | 320 mm | 320 mm | 320 mm |
Pneu vpredu: | 110/80-R19 | 90/90-21 | 90/90-21 | 120/70-19 | 120/70-19 |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová | jednokotúčová | jednokotúčová | jednokotúčová | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vzadu: | 267 mm | 267 mm | 268 mm | 268 mm | 268 mm |
Pneu vzadu: | 150/70 R17 | 150/70-18 | 150/70-18 | 170/60-17 | 170/60-17 |
Hmotnosť / Rozmery: | |||||
Suchá hmotnosť: | 212 kg | 207 kg | 217 kg | 215 kg | 215 kg |
Hmotnosť s náplňami: | 235 kg | ||||
Výška sedla: | 850 mm | 890 mm | 890 mm | 860 mm | 860 mm |
Rázvor: | 1560 mm | 1580 mm | 1580 mm | 1560 mm | 1560 mm |
Svetlá výška: | 220 mm | 250 mm | 250 mm | 220 mm | 220 mm |
Objem nádrže: | 23 l | 23 l | 23 l | 23 l | 30 l |
Dynamické Parametre / Spotreba: | |||||
Spotreba paliva: | 5.5 l/100km | 5.5 l/100km | 5.6 l/100km | 5.6 l/100km | 5.6 l/100km |
Dojazd po rezervu: | cca 313 km | cca 313 km | cca 308 km | cca 308 km | cca 401 km |
Servisný interval: | 15 000km | 15 000km | 15 000km | 15 000km | 15 000km |
Doplnková výbava: | |||||
ABS: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii |
Náklonové ABS: | áno, v sérii | áno, v sérii | |||
Vypínateľné ABS: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii |
Trakčná kontrola: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii |
Palivové mapy: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii |
Palubný počítač: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii |
Tempomat: | nie | nie | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii |
LED svetlomet: | áno, v sérii | áno, v sérii | |||
LED denné svetlá: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii |
Zákrutové svietenie: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | ||
LED smerovky: | nie | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | |
El. Podvozok: | nie | nie | nie | áno, v sérii | áno, v sérii |
Anti-hop spojka: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii |
Tlmič riadenia: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | ||
Bezkľúčové zapaľovanie: | áno, v sérii | áno, v sérii | |||
Quick-shift: | za príplatok | za príplatok | |||
Kontrola tlaku v pneumatikách: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | ||
Vyhrievané rukoväte: | za príplatok | za príplatok | áno, v sérii | ||
Vyhrievané sedlo: | áno, v sérii | ||||
Asistent rozbehu do kopca: | za príplatok | za príplatok | áno, v sérii | ||
Farebná TFT prístrojovka: | áno, v sérii | áno, v sérii | |||
Iná výbava: | nenastaviteľná 43mm WP vidlica, tlmič WP | plne nastaviteľný podvozok | v sérii plne nastaviteľný podvozok, vypletané kolesá, nosiče kufrov, kryty rukovätí. | v sérii nosiče kufrov, kryty rukovätí. | v sérii nosiče kufrov, kryty rukovätí. |
Poznámka: | |||||
Poznámka: | Cena 9/2017: 12 790 eur | Cena 2/2017: 13 990 EUR | Cena 2/2017: 16 750 eur | Cena 2/2017: 16 190 EUR | Cena 2/2017: 17 950 eur |
Pridané: 05.06.2017 Autor: Tomáš Hajduch - Awia Zdieľať
Ďalšie články tohto autora:
- Naživo: S Awiom do Indie 2024 - Royal Enfield trip
- Moto Morini Corsaro GT 2025 - športovo zameraný crossover
- Obnovená značka Morbidelli prináša T502X a T1002VX s véčkovým dvojvalcom pre rok 2025
- Moto Guzzi Stelvio Duecento Tribute 2025 oslavuje 200 rokov priesmyku Stelvio
- Moto Morini X-Cape 700 2025 má nový motor
- Moto Morini X-Cape 1200 2025 ide do predaja
- Kymco AK 575 Premium 2025 prichádza zo zvačšeným motorom
- Mondial Mud 452 2025 ďalší maly adventure bike s motorom CF
- Moto Morini Alltrhike 450 2025 - Dobrodružstvo pre všetkých
- Offroadové CFMOTO 800MT-X sa dočkalo sériovej podoby pre rok 2025
- ... zobraz všetky články od tohto autora