Anketa:
Vyskúšali sme sexi Triumph Bonneville Speedmaster 2018 2/2
ZdieľaťPridané: 22.04.2018 Autor: Peter Fischer
Čitatelia: 14297 [Testy a predstavenia - Test]
Názor druhého redaktora:
Tomáš Hajduch - Awia:
Po minuloročnom fantastickom Bobberovi prišiel civilejšie a cruiserovo zameraný Speedmaster. Detaily podobne premakané, oko môže po ňom blúdiť poriadne dlho a vždy sa nájde nejaká pekne spracovaná vecička. Tu sa už myslelo aj na spolujazdca, čo je rozhodne fajn.
Už po krátkej jazde je citeľné, že podvozok je prerobený, je mäkší a pohodlnejší ako na Bobberovi, čo sa mi rozhodne páči. Svojim spôsobom tá drsnosť k Bobberu patrí, ale sem pasuje tento podvozok rozhodne viac. No a potom ten famózny motor, super zvuk a fakt sila, Speedmaster sa napriek názvu tvári ako cruiser a na pohodové prdkanie mi príde tento motor až príliš športový. Má fakt gule a chce sa mi jazdiť rýchlejšie, čo však v zákrutách limitujú nízko položené stupačky. Okrem toho sú na pomocnom ráme pred motorom a pomerne dosť v nich cítiť vibrácie od motora.
Triumph s novými Bonnevillmi nasadil latku fakt vysoko, vyhral sa s drobnosťami, postavil parádny motor a okolo neho stroje, že si musí vybrať naozaj každý. Mňa stále najviac chytí za srdce Thruxton, tesne nasledovaný Bobberom. A čo ty?
dizajn, detaily spracovania, fantastický motor, pohodlnejší posed – mäkší podvozok | nízko položené stupačky a vibrácie v nich |
Konkurencia
Nech sa obzerám na všetky strany, Speedmaster nemá veľa konkurentov. Najostrejšími rivalmi sú podľa mňa jeho vlastní bratia, či už základný Bonneville T120 alebo Bobber, lebo prvý z nich ponúka širšie využitie, druhý zas nekompromisný štýl, a pritom obaja s rovnakým motorom a za nižšiu cenu. Iba jediný model s týmto motorom je drahší - Thruxton vo verzii R, ale to je úplne iná pesnička. Z konkurenčných fabrík som našiel až jedného konkurenta, a to Harley-Davidson XL1200C Sportster Custom. Ten má okrem trakčnej a tempomatu veľmi podobnú elektronickú výbavu ako Speedmaster a síce má o nejakých tých 10 kíl viac, ale zas má megapraktické bezkľúčové ovládanie a alarm. Pri Harleyoch to nepíšeme často, ale v tomto prípade je aj lacnejší, a to o zhruba 1 800 eur. A to je rozdiel na zamyslenie.
Záver
Za to, aby si mal cruiserovitejšieho Bonnevilla alebo menej ortodoxného Bobbera, na ktorom budeš môcť voziť ľadvinku, si budeš musieť priplatiť. S prižmúrenými očami dve tisícky, respektíve liter, lebo cena Speedmastera začína na 14 040 eurách. Napríklad za spomínané dvojfarebné lakovanie sa pripláca 324 éčiek.
Keby som sa nikdy v živote neodviezol na Bobberi alebo Thruxtone, pokojne napíšem, že 14 papierov za Speedmastera je v pohode cena. Ale keďže som sa odviezol a dodnes mám z toho mokré sny, záujemcovi o retro model od Triumphu odporúčam, aby sa tiež odviezol aspoň na tom Bobberovi a porozmýšľal, ako svojej potenciálnej spolujazdkyni vysvetlí, že nemá pre ňu miesto. Ak je však niekto pevne rozhodnutý pre tohto cruisera, nech sa páči, určite ním nič nepokazí. Motor aj estetika sú totiž na tejto motorke nevyčerpateľné.
Plusy, mínusy
neskutočný motor, vzhľad, premyslené detaily, parádny katalóg doplnkov | predkopnuté a nízke stupačky |
Video: Triumph Speedmaster 2018 - cruiser po anglicky
Video: Triumph Bonneville Speedmaster 2018
Pozadie / Wallpaper:
Čo by ťa mohlo zaujímať:
Triumph Bonneville Speedmaster 2018:
Servisný interval | 16 000 km |
Objem nádrže z toho rezerva | 12 l (3 l rez.) |
Počet dealerstiev Triumph na Slovensku | 1 (Bratislava) |
Cena motorky | 14 040 eur |
Ceny vybraných doplnkov (približný prepočet z GBP):
Bočné brašne | 208 eur |
Vyhrievané rukoväte | 218 eur |
Turistické plexi | 404 eur |
Vysoké riadidlá | 173 eur |
Luxusnejšie sedlo jazdca | 231 eur |
Padacie rámy | 208 eur |
Ceny vybraných ND:
Páčka brzdy | 60,42 eur |
Stupačka | 76,08 eur |
Spätné zrkadlo | 83,08 eur |
Smerovka | 44,85 eur |
Text: Peter Fischer (výška a hmotnosť: 188 cm, 78 kg), Tomáš Hajduch - Awia
Foto: Tomáš Hajduch - Awia
Motocykel na test poskytla spoločnosť Motocorse, s. r. o. Redaktor jazdil v bunde a rukaviciach 4SR, nohaviciach KLMwear, prilbe AGV od spoločnosti U. M. S., s. r. o. a chrbticovom chrániči Forcefield od spoločnosti Styx.
Foto: | ||||
Všeobecné informácie: | ||||
Výrobca: | Triumph | Triumph | Triumph | Harley-Davidson |
Model: | Bonneville Speedmaster | Bonneville T120 | Bonneville Bobber | XL1200C Sportster Custom |
Rok: | 2018 | 2018 | 2018 | 2017 |
Novinka: | NOVINKA 2018 | |||
Kategória: | Klasika | Klasika | Klasika | Chopper/Cruiser |
Motor: | ||||
Typ motora: | radový dvojvalec (4T) | dvojvalec (4T) | radový dvojvalec (4T) | vidlicový dvojvalec (4T) |
Objem: | 1200 ccm | 1200 ccm | 1200 ccm | 1202 ccm |
Max. výkon: | 77.0 k (56.6 kW) / 6100 ot. | 80.2 k (59.0 kW) / 6550 ot. | 77.0 k (56.6 kW) / 6100 ot. | 68.0 k (50.0 kW) / 5750 ot. |
Max. krútiaci moment: | 106 Nm / 4000 ot. | 105 Nm / 3100 ot. | 106 Nm / 4000 ot. | 96 Nm / 3750 ot. |
Kompresný pomer: | 10:1 | 10.0 | 10:1 | |
Vŕtanie x Zdvih: | 97,6 x 80mm | 97,6 x 80mm | 97,6 x 80mm | 88.9 x 96.8 mm |
Palivový system: | vstrekovanie | vstrekovanie | vstrekovanie | |
Rozvod: | OHC (4V) | DOHC | OHC (4V) | |
Chladenie: | kvapalinou | kvapalinou | kvapalinou | vzduchom |
Pohon / Podvozok: | ||||
Prevodovka: | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová | manuálna 5-stupňová |
Sekundárny pohon: | reťaz | reťaz | reťaz | remeň |
Zdvih vpredu: | 90 mm | 120 mm | 90 mm | |
Zdvih vzadu: | 77 mm | 120 mm | 77 mm | |
Brzdy vpredu: | dvojkotúčová, 2-piestik Nissin | dvojkotúčová | jednokotúčová, 2-piestik Nissin | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vpredu: | 310 mm | 310 mm | 310 mm | |
Pneu vpredu: | 100/90 R19 | 100/90-18 | 100/90 R19 | 130-16 |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová, 1-piestik Nissin | jednokotúčová | jednokotúčová, 1-piestik Nissin | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vzadu: | 255 mm | 255 mm | 255 mm | |
Pneu vzadu: | 150/80 R16 | 150/70 R17 | 150/80 R16 | 150-16 |
Hmotnosť / Rozmery: | ||||
Suchá hmotnosť: | 228 kg | 224 kg | 228 kg | 255 kg |
Výška sedla: | 690 mm | 785 mm | 690 mm | 710 mm |
Rázvor: | 1510 mm | 1445 mm | 1510 mm | |
Dĺžka: | 2225 mm | |||
Objem nádrže: | 9.1 l | 14.5 l | 9.1 l | 17 l |
Dynamické Parametre / Spotreba: | ||||
Spotreba paliva: | 4.5 l/100km | |||
Dojazd po rezervu: | cca 241 km | |||
Doplnková výbava: | ||||
ABS: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii |
Vypínateľné ABS: | nie | |||
Trakčná kontrola: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | nie |
Palivové mapy: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | nie |
Palubný počítač: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | nie |
Tempomat: | áno, v sérii | za príplatok | ||
LED svetlomet: | áno, v sérii | |||
LED denné svetlá: | áno, v sérii | áno, v sérii | ||
El. Podvozok: | nie | |||
Iná výbava: | bezkľúčové zapaľovanie | |||
Poznámka: | ||||
Poznámka: | Cena 7/2017: 11 570 eur | Cena 05/2017: 12 410 eur | Cena 07/2017: od 11 900 eur |
Pridané: 22.04.2018 Autor: Peter Fischer Zdieľať
Ďalšie články tohto autora:
- Na spojku môžeš zabudnúť! Nová technológia E-Clutch ju stláča za teba
- KTM predstavila 990 Duke - predné svetlo má ako zo Star Treku
- Štefan Svitko a Juraj Varga víťazi Hungarian Baja
- Koniec srandy. Budúci rok príde nová Kawasaki ZX-6R!
- Naživo: test novinky Honda CL500 zo Sevilly
- Legendárny V-Strom prichádza v terénnejšej verzii s 21-palcovým kolesom
- Plnokrvný turista za extra výhodné prachy - Honda NT1100 (2022)
- Futuristický teleport s nekonečnou výbavou - Kawasaki Ninja H2 SX SE (2022)
- Retro pre začiatočníkov - Kawasaki Z650RS (2022)
- Naozaj robustný maxiskúter Honda ADV350 (2022)
- ... zobraz všetky články od tohto autora