Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 1915 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29862
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17643)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12219)
Diskusia Diskusia k článku (0)  [Verzia pre tlač] Tlač

Dunlop predstavuje Geomax Enduro EN91

 Zdieľať

Pridané: 15.10.2019 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 2712 [Novinky - Predstavujeme]

Krátko po tom, čo Colton Haaker na pneumatikách Dunlop Geomax vyhral Majstrovstvá sveta SuperEnduro, zverejnil Dunlop technické údaje najnovšej generácie pneumatík svojich enduro pneumatík. Dunlop Geomax Enduro EN91 skonštruoval na základe poznatkov získaných na rôznych majstrovstvách sveta. Vďaka svojej mimoriadnej všestrannosti sú určené pre čo najširší okruh terénnych jazdcov.

Preteky enduro charakterizujú dlhé jazdy na dlhé vzdialenosti. Prekonávanie veľkých vzdialeností so sebou prináša nutnosť prechádzať širokou škálou rôznych povrchov, takže zásadným faktorom úspechu je všestrannosť použitých pneumatík. Pneumatiky Geomax EN91 využívajú rozsiahle znalostí značky Dunlop s cieľom podať najvyššiu možnú úroveň výkonnosti a odolnosti, či už na bežných dlhých cestách alebo pri pretekoch profesionálov. Sú navyše schválené aj pre jazdu po bežných cestách, čo ďalej rozširuje ich záber.

Dunlop predstavuje Geomax Enduro EN91
Dunlop predstavuje Geomax Enduro EN91

Inovatívny dezén behúňa, nová zmes i konštrukcia

Pneumatiky EN91 nahrádzajú osvedčené Dunlop Geomax Enduro D909 a prinášajú nový dezén behúňa, ktorý ďalej zlepšuje záber pri jazde v bahne na piesku. Dômyselný dezén ramena predných pneumatík spružňuje ovládanie a znižuje tak namáhavosť jazdy. Nová technológia tvarovania blokov (Hex Shape Blocks; HSB) vytvára mnohouholníkové bloky s dodatočnými hranami, ktoré zvyšujú priľnavosť v mnohopočetných osiach. V zadných pneumatikách Dunlop uplatnil technológiu šikmých korunných blokov (Tilt Crown Blocks; TCB), ktorá zlepšuje priľnavosť na tvrdom, napríklad skalnatom teréne. Šikmé korunné bloky zaisťujú lepší záber v teréne, zlepšujú vedenie pri jazde v priamom smere (smerovú stabilitu) a záber tým, že vedú kamienky a bahno, aby sa zhromažďovali okolo ich stredu.

Pri pretekoch na dlhé vzdialenosti je veľmi významná aj odolnosť pneumatík.


Pre nové pneumatiky preto Dunlop vyvinul novú zmes s vyššou odolnosťou. Využitím vysoko výkonnej zmesi, za ktorou stojí aj rad víťazných pretekov, dokázal Dunlop významne zlepšiť väzné vlastnosti pneumatík. Výsledkom je maximálny možný záber na skalnatom teréne. Konštrukcia kostry so systémom ovládania napätia (Casing Tension Control System; CTCS) značky Dunlop pneumatikám prepožičiava lepšie úžitkové vlastnosti pri jazde na nerovnom teréne a zlepšuje spätnú väzbu pre jazdcov.

Luca Davide Andreoni manažér marketingu Dunlop Europe, povedal: "Máme už reakcie našich špičkových jazdcov a tímov, podľa ktorých im EN91 umožňujú vyššiu výkonnosť naprieč veľmi širokou škálou rôznych terénov. To dokazuje, že sa nám podarilo dosiahnuť náš cieľ a rozšíriť možnosti všestranného využitia nových pneumatík. Ako na mazľavom bahne, tak i na tvrdej skale majú EN91 vždy dosť pôdy pod nohami.“

Dunlop Geomax Enduro EN91 dopĺňajú pneumatiky Geomax Enduro Soft D907F, ktoré sú určené pre najmäkšie podmienky, ako je jazda v piesku alebo mokrom blate. V rozmeroch 90/90-21 vpredu a 120/90-18 alebo 140/80-18 vzadu ich Dunlop tento mesiac uvádza do predaja v celej Európe.

Pre viac informácií navštívte www.dunlop.eu alebo sledujte twitterový účet @DunlopMoto

Pridané: 15.10.2019 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Diskusia Diskusia k článku (0)  [Verzia pre tlač] Tlač

Galéria ku článku:

Galéria

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »