Anketa:
Dunlop uvádza motokrosové pneumatiky Geomax MX33 pre jazdu na premenlivom povrchu
ZdieľaťPridané: 30.05.2018 Autor: Redakcia Motoride.sk
[Novinky - Oznam]
Pneumatiky Dunlop Geomax sú tradičnou voľbou víťazov FIM Majstrovstiev sveta veľkých cien v motokrose (MXGP). V roku 2017 si ich vybrali špičkoví jazdci ako Shaun Simpson a Clement Desalle a preteky MXGP s nimi vyhrali. Pre Dunlop však nie je na MXGP dôležité len umiestnenie na stupňoch víťazov, preteky mu slúžia tiež ako cenná základňa pre vývoj nových technológií.
- Geomax MX33: nástupca pneumatík MX3S do mäkkého terénu
- Nové technológie sa osvedčili v motokrosových veľkých cenách
- S motokrosovými pneumatikami pre rôzny terén prichádza Dunlop ako prvý
Takisto vlani Dunlop na pretekoch MXGP testoval svoje nové technológie. Skúškam na nich podrobil zdokonalený behúň so spojovníkmi medzi ramennými blokmi, ktorý spolu s novým usporiadaním blokov zvyšuje odolnosť voči prasknutiu pri jazde na pevnom povrchu strednej obtiažnosti. Overil si, že životnosť zvyšuje tiež jeho nová zmes s vyššou odolnosťou voči strihu. Výsledkom zapojenia oboch týchto nových technológií do pneumatík Geomax MX33 Dunlop sú pneumatiky so širším rozsahom použitia, než aký mali jeho doterajšie, často víťazné Geomax MX3S.
Dunlop v nových pneumatikách ďalej zužitkoval takisto svoj unikátny a patentovaný dezén blokov pre postupné zatáčanie. Táto technológia, ktorá je známa aj pod označením "blok-v-bloku" poskytuje omnoho progresívnejšie správanie v zákrutách a pomáha jazdcom ovládať šmyk. U Geomax MX33 Dunlop túto technológiu rozšíril aj na predné pneumatiky.
Univerzálna výkonnosť v rôznych terénoch
Geomax MX33 zlepšuje výkonnosť na oboch koncoch terénneho spektra. Na rozdiel od všetkých predchádzajúcich pneumatík, ktoré boli konštruované predovšetkým s cieľom dobrej priľnavosti na mäkkom povrchu, sa pneumatike Geomax MX33 skvele vodí aj na stredne tvrdom povrchu. Bola navrhnutá tak, aby pretekárom poskytla výhodu v zmiešaných podmienkach, ale súčasne môže byť tiež ďaleko všestrannejšie
"multiterénna" pneumatika pre pravoverných off-roadových jazdcov.
Zamerané na pocit z jazdy a spätnú väzbu
Vzhľadom k blízkosti značky a špičkových jazdcov MXGP sa Dunlop pri vývoji pneumatík Geomax MX33 zameral na zlepšovanie pocitu z jazdy, pohodlia a ovládateľnosti Zistil pritom, že tenšia a dlhšia pätka zaisťuje rovnomernejšiu deformáciu bočnice pneumatiky pri zaťažení. Výsledkom je lepšia stabilita a spätná väzba. Spolu s novou konštrukciou pneumatiky toto riešenie zlepšuje kontrolu deformácie kostry, zatiaľ čo účinnejšie tlmenie nárazov prispieva k lepšej ovládateľnosti a lepšiemu pocitu jazdca pri jazde. Dunlop do novej pneumatiky zapojil tiež svoj systém ovládania napätia v kostre Carcass Tension Control System, ktorý ešte ďalej zlepšuje pocit pri jazde a ovládateľnosť. Úplne nová zmes s ultrajemnými uhlíkovými časticami potom ďalej významne posilňuje priľnavosť.
"Úspešne pomáhame jazdcom Dunlop, aby vyhrávali na úrovni FIM Majstrovstiev sveta veľkých cien v motokrose MXGP. Ide však o obojstranne výhodnú spoluprácu. Jazdci na tejto špičkovej úrovni nám naopak zase dávajú jasnú spätnú väzbu o tom, aké majú na pneumatiky požiadavky, aby mohli na víťazstvo dosiahnuť. Preto sme sa zamerali na rozšírenie všestrannosti Geomax MX33 a ako prvý v odbore vyrobili prvé skutočne hybridné pneumatiky pre mäkký i stredne tvrdý terén," povedal Dmitri Talboom, produktový manažér Dunlop Motorcycle Europe.
Po uvedení pneumatík Geomax MX33 teraz Dunlop ponúka kompletné portfólio motokrosových pneumatík. Nedávno predstavené Geomax MX12 sú ideálne pre jazdu na piesku a v bahne a Geomax MX52 ponúkajú cestu k víťazstvu na stredne tvrdom až tvrdom teréne.
Pneumatiky Geomax MX33 sú na trhu v šiestich rozmeroch na predné a jedenástich rozmeroch na zadné koleso.
Predné:
60/100 – 10
60/100 – 12
60/100 – 14
70/100 – 17
70/100 – 19
80/100 – 21
Zadné:
70/100 - 10
80/100 – 12
90/100 – 14
90/100 – 16
100/100 – 18
110/100 - 18
120/90 – 18
100/90 – 19
110/90 – 19
120/80 – 19
120/90 – 19
Pridané: 30.05.2018 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať
Súvisiace články:
- Dunlop predstavuje nové pneumatiky SportSmart² Max - Redakcia
- Dunlop uvádza na trh pneumatiky pre skútre RoadSmart III SC - Redakcia
- Dunlop uvádza nové pneumatiky D213 GP Pro - Redakcia
- Dunlop uvádza na trh pneumatiky Trailmax Meridian - Redakcia
- Dunlop predstavuje Geomax Enduro EN91 - Redakcia
- Dunlop predstavuje inovované hyperšportové SportSmart MK4 - Redakcia
- Dunlop predstavuje novú generáciu hyperšportových pneumatík SportSmart mk4 - Redakcia
- Majster sveta v porovnávacom teste preukázal, že Dunlop SportSmart TT sú o tri sekundy rýchlejšie - Redakcia
- Dunlop Geomax MX52 – Pneumatiky na stredný až tvrdý povrch - mikulec
- Zajazdili sme si na nových Dunlop Sportsmart TT - sú najmä pre okruhových paličov - Herghott
Ďalšie články tohto autora:
- Veľké Uherce otvárajú motokrosovú sezónu SMF 2025
- Honda prináša európsky záručný program pre motocykle a skútre
- Martin Vaculík obhájil titul medzinárodného majstra SR
- V Portugalsku štartuje seriál ME Enduro 2025 aj s jazdcami SMF
- Dámy a páni, prichádza tak trochu iný Harley - CVO Road Glide RR
- Dunlop predstavuje inovované hyperšportové SportSmart MK4
- Nové Piaggio Beverly 310 (2025)
- Fotoreport: Výstava Motocykel 2025, Incheba Bratislava
- Fotoreport: výstava Motocykl 2025, Praha
- Inovované Piaggio Liberty - nový štýl aj technológie
- ... zobraz všetky články od tohto autora

Galéria ku článku:
Moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!