Anketa:
Country Cross Družstevná pri Hornáde - 23.10.2005
ZdieľaťPridané: 17.10.2005 Autor: Ivan Ifk0 Kuzevič
Čitatelia: 20291 [Šport - Enduro]
Pozvánka na Country Cross Družstevná pri Hornáde.
![]() |
KS Moto Team pozýva priaznivcov terénnych motocyklov na
COUNTRY CROSS DRUŽSTEVNÁ PRI HORNÁDE
- Dátum konania: 23.10.2005
- Registrácia jazdcov začína o 8:00
- Tréningy cca o 9:30
- Miesto konania: Družstevná pri Hornáde, časť Tepličany, za JRD
Podujatie sa bude konať ak predchádzajúce 3 dni nebude pršať, z dôvodu zlej prístupovej cesty.
Bližšie informácie na tel. Čísle 0908972919
![]() |
KS MOTO TEAM vznikol v roku 2004. Aktívne sa zúčastňujeme športových podujatí v rámci Slovenskej republiky v športových disciplínach ENDURO, COUNTRY CROSS, MOTOCROSS a TRIAL.
![]() |
V rámci Cassovia cupu 2005, podujatia v Crosscountry obsadili naši jazdci:
1. miesto: Peter Podhorský
2. miesto: Robert Čorba
5. miesto: Branislav Hricko
8. miesto: Ondrej Štofka
![]() |
V priebežnom poradí Majstrovstiev Slovenska Enduro a Country cross sú naši jazdci na:
22. miesto, SP 125: Peter Podhorský 14. miesto, SP 250: Ondrej Štofka 17. miesto, SP 250: Branislav Hricko
10. miesto, Hobby 125: Peter Podhorský 4. miesto, Hobby 250: Robert Čorba 20. miesto, Hobby 250: Miroslav Čorba
Presnejšie výsledky na Poradie_2005.xls Momentálne výsledky neodzrkadľujú výkonnosť a schopnosti jazdcov, pretože sa nezúčastnili všetkých podujatí.
![]() |
Pridané: 17.10.2005 Autor: Ivan Ifk0 Kuzevič Zdieľať
Súvisiace články:
Ďalšie články tohto autora:
- Test novinky Piaggio Medley 125 S 2016
- Zamyslenie sa nad Dakarom 2015
- Vyskúšali sme Piaggio Liberty 125 2014
- Kawasaki KLX 250 - malý veľký bojovník
- Redakcia motoride.sk športovala - Bike maratón
- MM SR Countrycross Budimír 2009 – po prvom dni
- Pionier cup 15.3.2009 – koniec zimnej sezóny + kalendár na leto!
- Pionier cup 1.3.2009 – predposledné kolo
- Večer šialencov za nami - Sony Ericsson Freestyle Kings 2009
- ASKOF Cassovia cup 2008 - dobojované
- ... zobraz všetky články od tohto autora

Body a Trasy v tomto článku:
Nové oficiálne videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!