Anketa:
Apple TV+ predstavuje prvú ukážku dokumentárneho TV programu “Long Way Up”
ZdieľaťPridané: 04.09.2020 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 4309 [Bleskovky - Novinky]
Apple TV+ tento týždeň predstavila prvú ukážku “Long Way Up,” novej motocyklovej série dokumentárneho TV programu, v hlavných úlohách s Ewanom McGregorom a Charleym Boormanom. Po viac než 10 rokoch od ich posledného motocyklového dobrodružstva okolo sveta sa tak títo najlepší priatelia opäť vydávajú na cestu. Prvé tri epizódy “Long Way Up” budu uvedené v celosvetovej premiére na Apple TV+ v piatok 18. septembra a ďalšie epizódy budú odvysielané následne každý týždeň.
13 000 míľ za 100 dní, 16 hraničných prejazdov a 13 zemí, počínajúc mestom Ushuaia na vrcholku južnej Ameriky. Taký je road trip Ewana a Charleyho, ktorí putujú nádhernou a neprebádanou krajinou južnej a strednej Ameriky, v ich doposiaľ najnáročnejšej výprave. Tentokrát vybavení špičkovou technológiou svojich elektrických motocyklov Harley-Davidson LiveWire.
Nová séria bude sledovať Ewana a Charleyho na ich ceste naprieč Argentínou, Chile, Bolíviou, Peru, Ekvádorom a ďalej cez Kolumbiu, strednú Ameriku a Mexiko.
Spoločnosť Harley-Davidson je nadšená, že sa objaví v “Long Way Up” s Ewanom McGregorom a Charleym Boormanom. Model Harley-Davidson LiveWire™ je vzrušujúci elektrický motocykel, ktorý posúva hranice výkonu, technológií a designu vo svete jednostopových strojov. Motocykle Harley-Davidson LiveWire, ktoré sa objavujú v novej sérii “Long Way Up”, vychádzajú z klasického sériového modelu a boli upravené tak, aby posunuli svoje možnosti až na samotné hranice, a boli využiteľné práve pre tento TV seriál. Doplňme, že sériové modely Harley-Davidson LiveWire sú k dispozícii vo vybraných oficiálnych dealerstvách značky po celom svete.
„Long Way Up“ je nová originálna séria, ktorá nadväzuje na predchádzajúce dobrodružstvo Ewana a Charleyho v „Long Way Round“ a „Long Way Down“.
Pridané: 04.09.2020 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať
Súvisiace články:
- Rally Dakar 2016 nepovedie cez Čile - trasa Lima-Rosario - zeON
- Jawa okolo sveta: 18 - Coca Columbiana a Peru - Redakcia
- Jawa okolo sveta: 21 - Patagónia - Redakcia
- Kniha JAWA KOLEM SVĚTA už na svete - Redakcia
- Jawa Jižní Amerikou ve stopách Čechů - skrz poušť Atacama až na bájné Machu Picchu - KafiJKP
- Harley-Davidson zverejnil kompletné technické údaje motocykla LiveWire™ vrátane ceny a dojazdu - Redakcia
- Naprieč Južnou Amerikou: Od La Paz (Bolívia) po Santiago (Chile) - marekNApionieri
Ďalšie články tohto autora:
- V Portugalsku štartuje seriál ME Enduro 2025 aj s jazdcami SMF
- Dámy a páni, prichádza tak trochu iný Harley - CVO Road Glide RR
- Dunlop predstavuje inovované hyperšportové SportSmart MK4
- Nové Piaggio Beverly 310 (2025)
- Fotoreport: Výstava Motocykel 2025, Incheba Bratislava
- Fotoreport: výstava Motocykl 2025, Praha
- Inovované Piaggio Liberty - nový štýl aj technológie
- Dax, Monkey a Super Cub C125 dostávajú nové farby, príslušenstvo pre rok 2025 + rozhovor s konštruktérom
- Harley-Davidson predstavil novinky 2025: Street Glide Ultra, cestnejšiu Pan America 1250 ST a šesť inovovaných cruiserov
- Indian rozširuje rad Chief a prináša úplne nový motor PowerPlus 112
- ... zobraz všetky články od tohto autora
Galéria ku článku:
Nové moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!