Anketa:
Test Honda Forza 350 2021 - ešte viac sily v modernom balení 2/2
ZdieľaťPridané: 05.07.2021 Autor: Peter Fischer
Čitatelia: 8916 [Testy a predstavenia - Test]
Konkurencia
Najsilnejším konkurentom Forzy 350 je pravdepodobne Yamaha X-MAX 300, ktorá má väčšinu parametrov aj výbavy ako cez kopirák, a to aj vrátane úplne rovnakej ceny. Takmer to isté by sa dalo povedať o Kymco Downtown II 350i, ktoré je len o dve stovky drahšie. O dosť vyššie rúbu štyristovky - napríklad X-MAX 400 alebo BMW C 400 X sú o 1 200 eur drahšie, prípadne je tu ostrieľaný Burgman 400 s dosť retro vzhľadom a minimálnou výbavou, ale cenou len o málo nižšou než BMW alebo XMAX 400. Cenovým trhákom je SYM JOYMAX Z+ 300i za 4 590 eur. Len pripomeniem, že do výberu sme zahrnuli iba maxiskútre od 300 do 400 kubíkov, spĺňajúce normu Euro 5.
Záver
Akože mať úplnú novinku Forzu 350 za 5 790 eur, čo ani zďaleka nie je najvyššia cena v tejto kategórii, je dosť fér ponuka. Vezmi si, že Forza 125 je len o osem stoviek lacnejšia, a ak by si netrval na maxiskútrovej podobe, SH350i vrátane bezkľúčového kufra môžeš mať len o päť stoviek lacnejšie. Lenže ak robíš väčšie nájazdy, tých päť stoviek sa ti veľmi rýchlo vráti v podobe výbornej ochrany pred vetrom, nekonečného priestoru pod sedlom a celkového priestoru na palube. Ďakujeme, Honda, za pridanie sily a udržanie vysokej latky!
Plusy, mínusy
modernosť, štýl, dynamika, praktickosť, veľkosť odkladacích priestorov | spätné zrkadlá blízko auťáckych |
Video
Video: Honda Forza 350 2021 - luxusný maxi skúter nielen do mesta
Video: Nová Honda Forza 350 a Forza 125 2021
Čo by ťa mohlo zaujímať:
Honda Forza 350 2021
Servisný interval | 12 000 km |
Oficiálna spotreba | 3 l/100 km (metóda WMTC) |
Objem nádrže z toho rezerva | 11,7 l (3 l rez.) |
Približný dojazd (po kontrolku rezervy) | 290 km |
Cena motorky | 5 790 eur |
Text a foto: Peter Fischer
Video: Tomáš Hajduch - Awia
Motocykel na test poskytla spoločnosť Honda Motor Europe Ltd Slovensko, o. z.
Foto: | |||||
Všeobecné informácie: | |||||
Výrobca: | Honda | Yamaha | Kymco | Yamaha | BMW |
Model: | Forza 350 | X-MAX 300 | Downtown 350i | X-MAX 400 | C 400 X |
Rok: | 2021 | 2021 | 2021 | 2021 | 2021 |
Novinka: | NOVINKA 2021 | ||||
Kategória: | Skúter | Skúter | Skúter | Skúter | Skúter |
Motor: | |||||
Typ motora: | jednovalec (4T) | jednovalec (4T) | jednovalec (4T) | jednovalec (4T) | jednovalec (4T) |
Objem: | 330 ccm | 292 ccm | 321 ccm | 395 ccm | 350 ccm |
Max. výkon: | 29.2 k (21.5 kW) / 7500 ot. | 28.0 k (20.6 kW) / 7250 ot. | 28.3 k (20.8 kW) / 7500 ot. | 33.3 k (24.5 kW) / 7000 ot. | 34.0 k (25.0 kW) / 7500 ot. |
Max. krútiaci moment: | 31.5 Nm / 5250 ot. | 29 Nm / 5750 ot. | 28.4 Nm / 6500 ot. | 36 Nm / 6000 ot. | 35 Nm / 6000 ot. |
Kompresný pomer: | 10.5:1 | 10.9 : 1 | 10,8 : 1 | 10,6 : 1 | 11,5 : 1 |
Vŕtanie x Zdvih: | 77 x 70,7 mm | 70,0mm x 75,8mm | 72,7 x 72,0 | 83,0mm x 73,0mm | 80 x 69.6 mm |
Palivový system: | vstrekovanie | vstrekovanie | vstrekovanie | ||
Rozvod: | OHC (4V) | SOHC (4V) | OHC (4V) | DOHC | OHC (4V) |
Chladenie: | kvapalinou | kvapalinou | kvapalinou | kvapalinou | kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | |||||
Prevodovka: | automatická | automatická | automatická | automatická | automatická |
Sekundárny pohon: | variátor | variátor | variátor | variátor | variátor |
Zdvih vpredu: | 110 mm | 110 mm | 110 mm | ||
Zdvih vzadu: | 79 mm | 107 mm | 112 mm | ||
Brzdy vpredu: | jednokotúčová | jednokotúčová | kotúčová | dvojkotúčová | dvojkotúčová |
Priemer bŕzd vpredu: | 256 mm | 267 mm | 260 mm | 267 mm | 265 mm |
Pneu vpredu: | 120/70 R15 | 120/70-15 | 120/80-14 | 120/70-15 | 120/70 ZR15 |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová | jednokotúčová | jednokotúčová | jednokotúčová | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vzadu: | 240 mm | 245 mm | 240 mm | 267 mm | 265 mm |
Pneu vzadu: | 140/70 R14 | 140/70-14 | 150/70-13 | 150/70-13 | 150/70 ZR14 |
Hmotnosť / Rozmery: | |||||
Hmotnosť s náplňami: | 182 kg | 180 kg | 192 kg | 210 kg | 204 kg |
Výška sedla: | 780 mm | 795 mm | 790 mm | 800 mm | 775 mm |
Rázvor: | 1510 mm | 1540 mm | 1545 mm | 1540 mm | 1565 mm |
Dĺžka: | 2140 mm | 2185 mm | 2250 mm | 2185 mm | 2210 mm |
Šírka: | 755 mm | 775 mm | 780 mm | 766 mm | 835 mm |
Výška: | 1470 mm | 1415 mm | 1345 mm | 1415 mm | |
Svetlá výška: | 135 mm | 135 mm | 140 mm | 135 mm | |
Objem nádrže: | 11.7 l | 13 l | 12.5 l | 13 l | 12.8 l |
Dynamické Parametre / Spotreba: | |||||
Max. rýchlosť: | 137 km/h | 139 km/h | |||
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h: | 9.5 s | ||||
Spotreba paliva: | 3 l/100km | 3 l/100km | 4.2 l/100km | 3.5 l/100km | |
Dojazd po rezervu: | cca 292 km | cca 325 km | cca 232 km | cca 274 km | |
Servisný interval: | 10 000km | ||||
Doplnková výbava: | |||||
ABS: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii |
Vypínateľné ABS: | nie | ||||
Trakčná kontrola: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii |
Palivové mapy: | nie | ||||
Palubný počítač: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | ||
Tempomat: | nie | ||||
LED svetlomet: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | ||
LED denné svetlá: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii |
LED smerovky: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | ||
El. Podvozok: | nie | ||||
Bezkľúčové zapaľovanie: | áno, v sérii | áno, v sérii | |||
Vyhrievané rukoväte: | za príplatok | ||||
Elektronicky nastaviteľné plexi: | áno, v sérii | ||||
Iná výbava: | USB-C zásuvka | 12V zásuvka | 12V zásuvka | ||
Poznámka: | |||||
Poznámka: | Cena 7/2021: 5 790 eur | EURO5 Cena 06/2021: 5 790 EUR | EURO 5 | Cena 10/2018: 6 990 eur |
Pridané: 05.07.2021 Autor: Peter Fischer Zdieľať
Ďalšie články tohto autora:
- Na spojku môžeš zabudnúť! Nová technológia E-Clutch ju stláča za teba
- KTM predstavila 990 Duke - predné svetlo má ako zo Star Treku
- Štefan Svitko a Juraj Varga víťazi Hungarian Baja
- Koniec srandy. Budúci rok príde nová Kawasaki ZX-6R!
- Naživo: test novinky Honda CL500 zo Sevilly
- Legendárny V-Strom prichádza v terénnejšej verzii s 21-palcovým kolesom
- Plnokrvný turista za extra výhodné prachy - Honda NT1100 (2022)
- Futuristický teleport s nekonečnou výbavou - Kawasaki Ninja H2 SX SE (2022)
- Retro pre začiatočníkov - Kawasaki Z650RS (2022)
- Naozaj robustný maxiskúter Honda ADV350 (2022)
- ... zobraz všetky články od tohto autora