Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 3652 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 28545
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 60% (17001)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 40% (11544)
Hodnotenie: (3 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (3)  [Verzia pre tlač] Tlač

Nová Yamaha Tracer 9 a Tracer 9 GT 2021 v toskánskych zákrutách 1/2

 Zdieľať

Pridané: 08.06.2021 Autor: Peter Fischer
Čitatelia: 47963 [Testy a predstavenia - Test]

Horúcu novinku z dielne troch ladičiek sme si mohli vyskúšať na jedných z najkrajších ciest Európy, v slnkom zaliatom Toskánsku. Miestne zákruty sú pre Tracer 9 ako stvorené, a patrične sme si ich na týchto úspešných trojvalcoch užili.

Text: Peter Fischer
Foto: Yamaha.press, Tomáš Hajduch - Awia
Video: Yamaha.press, Tomáš Hajduch - Awia

Ide o tretiu generáciu Tracera, aj keď Yamaha každej z nich dopriala iné meno - najprv to bola MT-09 Tracer, potom Tracer 900, a teraz celkom moderne Tracer 9. Je silnejší, s plochejším a šťavnatejším krúťakom, vylepšenou elektronikou aj hardvérom a zreteľne modernejším vzhľadom.

Nová Yamaha Tracer 9 a Tracer 9 GT 2021 v toskánskych zákrutách
Yamaha Tracer 9 GT a Tracer 9 2021

Najdôležitejšie zmeny

  • radový trojvalec s objemom 890 cm3 produkuje 119 koní pri 10 000 otáčkach a 93 Nm pri 7 000
  • oproti predchodcovi o 4 kone, 5 Nm a 42 kubíkov viac, pričom krivky sú plochejšie
  • krúťak má vrchol o 1 500 otáčok nižšie
  • motor je v ráme uložený o takmer 5 ° kolmejšie
  • dve 3,5-palcové farebné TFT prístrojovky
  • kompletné LED osvetlenie vrátane denného svietenia
  • 6-osová IMU zabezpečuje náklonovú citlivosť elektronických systémov
  • kompletne elektronický plyn
  • ABS, trakčná kontrola, slide control, kontrola dvíhania predného kolesa, brake control, štyri režimy motora
  • tempomat v sérii
  • plne nastaviteľná obrátená predná vidlica KYB
  • 17-palcové kolesá so športovými rozmermi pneumatík - 120/70 a 180/55
  • pohotovostná hmotnosť 213 kg
  • nastaviteľné stupačky a riadidlá
  • verzia GT má navyše semiaktívny podvozok, quickshifter, prisvecovanie do zákrut, lepšie sedlo, vyhrievané rukoväte, pevné bočné kufre a dedikovanú farbu

Nová Yamaha Tracer 9 a Tracer 9 GT 2021 v toskánskych zákrutách
Nová Yamaha Tracer 9 a Tracer 9 GT 2021 v toskánskych zákrutách
Nová Yamaha Tracer 9 a Tracer 9 GT 2021 v toskánskych zákrutách
Nová Yamaha Tracer 9 a Tracer 9 GT 2021 v toskánskych zákrutách

Nová Yamaha Tracer 9 a Tracer 9 GT 2021 v toskánskych zákrutách
Nová Yamaha Tracer 9 a Tracer 9 GT 2021 v toskánskych zákrutách

Najdiskutovanejšou časťou nového Tracera je určite prístrojovka. Je rozdelená na dve časti, ktoré z pohľadu jazdca môžu vyzerať ako veľké oči nejakého robota. Konštruktéri Yamahy tak však vyriešili lepšiu čitateľnosť údajov - vonkajšie okraje oboch obrazoviek sú pootočené smerom k jazdcovi, takže sa od nich menej odráža nebo. Na ľavej obrazovke sú základné údaje ako otáčkomer, tachometer a menu, na pravej si jazdec môže do štyroch políčok navoliť rôzne údaje o jazde.

Nová Yamaha Tracer 9 a Tracer 9 GT 2021 v toskánskych zákrutách
Nová Yamaha Tracer 9 a Tracer 9 GT 2021 v toskánskych zákrutách

Zvyšok motorky je potom značne modernejší než predošlá generácia. Nesie sa v štýle skôr predstaveného Tracera 7, pričom svetlá majú prekvapivo o niečo bežnejší tvar; u drahšieho a modernejšieho modelu by sme čakali možno viac futurickosti. Badateľný je aj dizajnový rukopis z YZF-R1. Predné plexi riadne narástlo a madlá pre spolujazdca sú odteraz vzadu prepojené. Spracovanie je na špičkovej úrovni.

Nová Yamaha Tracer 9 a Tracer 9 GT 2021 v toskánskych zákrutách
Nová Yamaha Tracer 9 a Tracer 9 GT 2021 v toskánskych zákrutách

Nová Yamaha Tracer 9 a Tracer 9 GT 2021 v toskánskych zákrutách
Nová Yamaha Tracer 9 a Tracer 9 GT 2021 v toskánskych zákrutách
Nová Yamaha Tracer 9 a Tracer 9 GT 2021 v toskánskych zákrutách
Nová Yamaha Tracer 9 a Tracer 9 GT 2021 v toskánskych zákrutách

Nová Yamaha Tracer 9 a Tracer 9 GT 2021 v toskánskych zákrutách
Nová Yamaha Tracer 9 a Tracer 9 GT 2021 v toskánskych zákrutách
Nová Yamaha Tracer 9 a Tracer 9 GT 2021 v toskánskych zákrutách
Nová Yamaha Tracer 9 a Tracer 9 GT 2021 v toskánskych zákrutách

Pripomeňme si, že Tracer 9 lieta na 17-palcových kolesách, čím sa jasne odlišuje od cestovných endúr, a to dokonca aj tých z vyššej triedy. Nie je totiž ťažké vizuálne zaradiť väčšieho Tracera ku plnokrvným cestovným endurám. Tri valce s 890 kubíkmi dávajú dosť svižných 119 koní a práve kompaktná stavba stroja im dovoľuje naplno vyniknúť. Tracer 9 je echt all-rounder, ktorý sa správa jemne v meste, agilne v zákrutách a rýchlo na diaľniciach. Kým má pod kolesami asfalt, je sebavedomý. A má byť prečo.

Nová Yamaha Tracer 9 a Tracer 9 GT 2021 v toskánskych zákrutách
Nová Yamaha Tracer 9 a Tracer 9 GT 2021 v toskánskych zákrutách

Viac vám povie Awia vo videu nižšie. Je jedným z najdlhších na našom Youtube kanáli, čo znamená, že Awiovi sa Tracer 9 veľmi páčil. Čím viac rozpráva, tým lepšia motorka!

Video: Yamaha Tracer 9 a Tracer 9 GT 2021 športový trojval na svižnú turistiku

Pokračovanie článku na ďalšej strane: Konkurencia, Záver, Video, Čo by ťa mohlo zaujímať a Technické parametre.

Foto:
 Yamaha Tracer 9 2021 Yamaha Tracer 9 GT 2021
Všeobecné informácie:
Výrobca:YamahaYamaha
Model:Tracer 9Tracer 9 GT
Rok:20212021
Novinka:NOVINKA 2021NOVINKA 2021
Kategória:Športovo cestovnáŠportovo cestovná
Motor:
Typ motora:radový trojvalec (4T)radový trojvalec (4T)
Objem:889 ccm889 ccm
Max. výkon:119.0 k (87.5 kW) / 10000 ot.119.0 k (87.5 kW) / 10000 ot.
Max. krútiaci moment:93 Nm / 7000 ot.93 Nm / 7000 ot.
Kompresný pomer:11.5 : 111.5 : 1
Vŕtanie x Zdvih:78 x 62.1 mm78 x 62.1 mm
Palivový system:vstrekovanievstrekovanie
Rozvod:DOHC (4V)DOHC (4V)
Chladenie:kvapalinoukvapalinou
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňová
Sekundárny pohon:reťazreťaz
Zdvih vpredu:130 mm130 mm
Zdvih vzadu:137 mm137 mm
Brzdy vpredu:dvojkotúčovádvojkotúčová
Priemer bŕzd vpredu:298 mm298 mm
Pneu vpredu:120/70Z R17 M/C (58W)120/70Z R17 M/C (58W)
Brzdy vzadu:jednokotúčovájednokotúčová
Priemer bŕzd vzadu:245 mm245 mm
Pneu vzadu:180/55Z R17 M/C (73W)180/55Z R17 M/C (73W)
Hmotnosť / Rozmery:
Hmotnosť s náplňami:213 kg213 kg
Výška sedla:810 mm810 mm
Rázvor:1500 mm1500 mm
Dĺžka:2175 mm2175 mm
Šírka:885 mm885 mm
Výška:1430 mm1430 mm
Svetlá výška:135 mm135 mm
Objem nádrže:18 l18 l
Dynamické Parametre / Spotreba:
Spotreba paliva:5 l/100km5 l/100km
Dojazd po rezervu:cca 270 kmcca 270 km
Doplnková výbava:
ABS:áno, v sériiáno, v sérii
Náklonové ABS:áno, v sériiáno, v sérii
Trakčná kontrola:áno, v sériiáno, v sérii
Palivové mapy:áno, v sériiáno, v sérii
Palubný počítač:áno, v sériiáno, v sérii
Tempomat:áno, v sériiáno, v sérii
LED svetlomet:áno, v sériiáno, v sérii
LED denné svetlá:áno, v sériiáno, v sérii
Zákrutové svietenie:áno, v sérii
LED smerovky:áno, v sériiáno, v sérii
El. Podvozok:nieáno, v sérii
Anti-hop spojka:áno, v sériiáno, v sérii
Quick-shift:za príplatokáno, v sérii
Vyhrievané rukoväte:za príplatokáno, v sérii
Vyhrievané sedlo:za príplatokza príplatok
Farebná TFT prístrojovka:áno, v sériiáno, v sérii
Iná výbava:nastaviteľný podvozok KYBel. podvozok KYB, bočné kufre
Poznámka:
Poznámka:Cena 6/2021: 10 690 eur

EURO 5
6-osá IMU jednotka - Náklon systémy: Systém kontroly trakcie (TCS), protišmykový systém (SCS) a systém riadenia zdvíhania (LIFt) s tromi úrovňami intenzity zasahovania
Systém ABS a systém regulácie brzdenia Brake Control (BC)
Cena 6/2021: 12 790 eur

EURO 5
6-osá IMU jednotka - Náklon systémy: Systém kontroly trakcie (TCS), protišmykový systém (SCS) a systém riadenia zdvíhania (LIFt) s tromi úrovňami intenzity zasahovania
Systém ABS a systém regulácie brzdenia Brake Control (BC)

>

Pridané: 08.06.2021 Autor: Peter Fischer Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (3 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (3)  [Verzia pre tlač] Tlač

Galéria ku článku: