Anketa:
Test all-roundera za všetky drobné - Honda NC750X DCT (2021) 2/2
ZdieľaťPridané: 20.03.2022 Autor: Peter Fischer
Čitatelia: 13285 [Testy a predstavenia - Test]
Konkurencia
Konkurenti pochádzajú výhradne od japonských značiek, a hneď treba povedať, že všetci sú drahší, majú športovejší charakter a iba klasickú prevodovku: Kawasaki Versys 650, Suzuki V-Strom 650 a Yamaha Tracer 7. V-Strom má ako jediný 19-palcové predné koleso, vidlicové usporiadanie motora a akoby najdospelejšiu stavbu. A tradične veľmi lákavú cenu, konkrétne rovnakú ako základná verzia NC750X bez dvojspojky. Lenže napríklad má obyčajný halogénový svetlomet bez denného LED svietenia.
Všetci rivali majú vyššie výkony v oveľa vyšších otáčkach, aj celkovo odlišné charaktery. NC750X bola od počiatku stavaná na iné zameranie, viac na každodennú praktickosť než športovanie, presne naopak než jej konkurenti. Navyše sú okrem spomínaného V-Stroma drahší o 3 až 4 stovky.
Záver
Cena základnej verzie NC750X so štandardnou prevodovkou je nastavená veľmi príťažlivo na 7 990 eur. Príplatok za praktickú dvojspojkovú prevodovku je 800 eur, čiže verzia DCT stojí 8 790 eur. S ohľadom na porovnanie s rivalmi v predošlom odseku by človek čakal, že ľudia budú chcieť najmä základné verzie, ale prevodovka DCT mnohým poskytuje také výhody, že za ostatné roky po nej na Slovensku siahlo až 65 % zákazníkov, ktorí si kúpili NC750X.
A my sme radi, že sme mali aj NC750X, aj DCT. Bez preháňania poviem, že NC nás vždy trochu prinúti rozmýšľať nad tým, že načo majú dnes motorky 170 koní a treba si na ne brať hypotéku. V ďalšej generácii by nám stačilo bezkľúčové otváranie odkladacieho priestoru po vzore Forzy alebo X-ADV. Vopred ďakujeme :)
Plusy, mínusy
spotreba, praktickosť, nová LCD prístrojovka, nenáročnosť, cena, nižší posed | chcelo by to bezkľúčové otváranie odkladacieho priestoru |
Video: Honda NC750X (2021) - univerzálny all-rounder s praktickou DCT prevodovkou
Video: Honda NC750X 2021
Čo by ťa mohlo zaujímať:
Honda NC750X (2021)
Servisný interval | 12 000 km |
Oficiálna spotreba | 3,5 l/100 km |
Objem nádrže | 14 l |
Približný dojazd (po kontrolku rezervy) | 310 km |
Cena motorky | 7 990 eur (verzia DCT 8 790 eur) |
Text a foto: Peter Fischer
Video: Peter Fischer
Motocykel na test poskytla spoločnosť Honda Motors Europe Ltd. Slovensko, o. z.
Foto: | ||||
Všeobecné informácie: | ||||
Výrobca: | Honda | Suzuki | Yamaha | Kawasaki |
Model: | NC 750 X | V-Strom 650 | Tracer 7 | Versys 650 |
Rok: | 2021 | 2021 | 2021 | 2021 |
Novinka: | NOVINKA 2021 | NOVINKA 2021 | ||
Kategória: | Cestovná | Cestovné enduro | Cestovná | Cestovná |
Motor: | ||||
Typ motora: | dvojvalec (4T) | vidlicový dvojvalec (4T) | radový dvojvalec (4T) | dvojvalec (4T) |
Objem: | 745 ccm | 645 ccm | 689 ccm | 649 ccm |
Max. výkon: | 58.5 k (43.0 kW) / 6750 ot. | 70.7 k (52.0 kW) / 8000 ot. | 73.4 k (54.0 kW) / 8750 ot. | 69.4 k (51.0 kW) / 8500 ot. |
Max. krútiaci moment: | 69 Nm / 4750 ot. | 62 Nm / 6500 ot. | 68 Nm / 6500 ot. | 64 Nm / 7000 ot. |
Kompresný pomer: | 10.7: 1 | 11.2:1 | 11.5 : 1 | 10.8:1 |
Vŕtanie x Zdvih: | 77 x 80mm | 81.0 x 62.6 mm | 80 x 68.6 mm | 83 x 60 mm |
Palivový system: | vstrekovanie | vstrekovanie | vstrekovanie | vstrekovanie, hrdlo 38 mm |
Rozvod: | SOHC (4V) | DOHC (4V) | DOHC (4V) | DOHC (4V) |
Chladenie: | kvapalinou | kvapalinou | kvapalinou | kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | ||||
Prevodovka: | manuálna 6 stupňová (voliteľné DCT) | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová |
Sekundárny pohon: | reťaz | reťaz | reťaz | reťaz |
Zdvih vpredu: | 120 mm | 150 mm | 130 mm | 150 mm |
Zdvih vzadu: | 120 mm | 159 mm | 142 mm | 145 mm |
Brzdy vpredu: | jednokotúčová | dvojkotúčová | dvojkotúčová | dvojkotúčová |
Priemer bŕzd vpredu: | 320 mm | 310 mm | 282 mm | 300 mm |
Pneu vpredu: | 120/70-ZR17 M/C (58W) | 110/80-R19 | 120/70-17 | 120/70ZR17M/C (58W) |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová | jednokotúčová | jednokotúčová | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vzadu: | 240 mm | 260 mm | 245 mm | 250 mm |
Pneu vzadu: | 160/60-ZR17 M/C (69W) | 150/70-R17 | 180/55-17 | 160/60ZR17M/C (69W) |
Hmotnosť / Rozmery: | ||||
Hmotnosť s náplňami: | 214 kg | 213 kg | 196 kg | 214 kg |
Výška sedla: | 800 mm | 830 mm | 840 mm | 840 mm |
Rázvor: | 1525 mm | 1560 mm | 1460 mm | 1415 mm |
Dĺžka: | 2210 mm | 2275 mm | 2140 mm | 2165 mm |
Šírka: | 846 mm | 835 mm | 806 mm | 840 mm |
Výška: | 1330 mm | 1405 mm | 1290 mm | 1400 mm |
Svetlá výška: | 145 mm | 140 mm | 170 mm | |
Objem nádrže: | 14.1 l | 20 l | 17 l | 21 l |
Dynamické Parametre / Spotreba: | ||||
Max. rýchlosť: | 185 km/h | |||
Spotreba paliva: | 3.5 l/100km | 4 l/100km | 4.3 l/100km | 5.1 l/100km |
Dojazd po rezervu: | cca 302 km | cca 375 km | cca 296 km | cca 308 km |
Servisný interval: | 12000 km | 12000 km | ||
Doplnková výbava: | ||||
ABS: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii |
Vypínateľné ABS: | nie | |||
Trakčná kontrola: | áno, v sérii | áno, v sérii | ||
Palivové mapy: | áno, v sérii | |||
Palubný počítač: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii |
LED svetlomet: | áno, v sérii | áno, v sérii | ||
LED denné svetlá: | áno, v sérii | áno, v sérii | ||
LED smerovky: | áno, v sérii | áno, v sérii | ||
Quick-shift: | za príplatok | |||
Vyhrievané rukoväte: | za príplatok | |||
Iná výbava: | 12V zásuvka | nastaviteľný podvozok, USD vidla | ||
Poznámka: | ||||
Poznámka: | Cena 12/2021: 7 990 eur (verzia DCT 8 790 eur) | Cena 12/2021: 7 990 eur | Cena 12/2021: 8 390 eur | Cena 12/2021: 8 295 eur |
Pridané: 20.03.2022 Autor: Peter Fischer Zdieľať
Ďalšie články tohto autora:
- Na spojku môžeš zabudnúť! Nová technológia E-Clutch ju stláča za teba
- KTM predstavila 990 Duke - predné svetlo má ako zo Star Treku
- Štefan Svitko a Juraj Varga víťazi Hungarian Baja
- Koniec srandy. Budúci rok príde nová Kawasaki ZX-6R!
- Naživo: test novinky Honda CL500 zo Sevilly
- Legendárny V-Strom prichádza v terénnejšej verzii s 21-palcovým kolesom
- Plnokrvný turista za extra výhodné prachy - Honda NT1100 (2022)
- Futuristický teleport s nekonečnou výbavou - Kawasaki Ninja H2 SX SE (2022)
- Retro pre začiatočníkov - Kawasaki Z650RS (2022)
- Naozaj robustný maxiskúter Honda ADV350 (2022)
- ... zobraz všetky články od tohto autora