Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 3858 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 28604
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 60% (17030)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 40% (11574)
Hodnotenie: (5 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (26)  [Verzia pre tlač] Tlač

Test all-roundera za všetky drobné - Honda NC750X DCT (2021) 2/2

 Zdieľať

Pridané: 20.03.2022 Autor: Peter Fischer
Čitatelia: 13285 [Testy a predstavenia - Test]

Honda NC750X DCT (2021)
Honda NC750X DCT (2021)

Konkurencia

Konkurenti pochádzajú výhradne od japonských značiek, a hneď treba povedať, že všetci sú drahší, majú športovejší charakter a iba klasickú prevodovku: Kawasaki Versys 650, Suzuki V-Strom 650 a Yamaha Tracer 7. V-Strom má ako jediný 19-palcové predné koleso, vidlicové usporiadanie motora a akoby najdospelejšiu stavbu. A tradične veľmi lákavú cenu, konkrétne rovnakú ako základná verzia NC750X bez dvojspojky. Lenže napríklad má obyčajný halogénový svetlomet bez denného LED svietenia.

Všetci rivali majú vyššie výkony v oveľa vyšších otáčkach, aj celkovo odlišné charaktery. NC750X bola od počiatku stavaná na iné zameranie, viac na každodennú praktickosť než športovanie, presne naopak než jej konkurenti. Navyše sú okrem spomínaného V-Stroma drahší o 3 až 4 stovky.

Honda NC750X DCT (2021)

Záver

Cena základnej verzie NC750X so štandardnou prevodovkou je nastavená veľmi príťažlivo na 7 990 eur. Príplatok za praktickú dvojspojkovú prevodovku je 800 eur, čiže verzia DCT stojí 8 790 eur. S ohľadom na porovnanie s rivalmi v predošlom odseku by človek čakal, že ľudia budú chcieť najmä základné verzie, ale prevodovka DCT mnohým poskytuje také výhody, že za ostatné roky po nej na Slovensku siahlo až 65 % zákazníkov, ktorí si kúpili NC750X.

A my sme radi, že sme mali aj NC750X, aj DCT. Bez preháňania poviem, že NC nás vždy trochu prinúti rozmýšľať nad tým, že načo majú dnes motorky 170 koní a treba si na ne brať hypotéku. V ďalšej generácii by nám stačilo bezkľúčové otváranie odkladacieho priestoru po vzore Forzy alebo X-ADV. Vopred ďakujeme :)

Plusy, mínusy

spotreba, praktickosť, nová LCD prístrojovka, nenáročnosť, cena, nižší posed chcelo by to bezkľúčové otváranie odkladacieho priestoru

Video: Honda NC750X (2021) - univerzálny all-rounder s praktickou DCT prevodovkou

Video: Honda NC750X 2021

Čo by ťa mohlo zaujímať:

Honda NC750X (2021)

Servisný interval 12 000 km
Oficiálna spotreba 3,5 l/100 km
Objem nádrže 14 l
Približný dojazd (po kontrolku rezervy) 310 km
Cena motorky 7 990 eur (verzia DCT 8 790 eur)

Text a foto: Peter Fischer
Video: Peter Fischer

Motocykel na test poskytla spoločnosť Honda Motors Europe Ltd. Slovensko, o. z.

Foto:
 Honda NC 750 X 2021 Suzuki V-Strom 650 2021 Yamaha Tracer 7 2021 Kawasaki Versys 650 2021
Všeobecné informácie:
Výrobca:HondaSuzukiYamahaKawasaki
Model:NC 750 XV-Strom 650Tracer 7Versys 650
Rok:2021202120212021
Novinka:NOVINKA 2021NOVINKA 2021
Kategória:CestovnáCestovné enduroCestovnáCestovná
Motor:
Typ motora:dvojvalec (4T)vidlicový dvojvalec (4T)radový dvojvalec (4T)dvojvalec (4T)
Objem:745 ccm645 ccm689 ccm649 ccm
Max. výkon:58.5 k (43.0 kW) / 6750 ot.70.7 k (52.0 kW) / 8000 ot.73.4 k (54.0 kW) / 8750 ot.69.4 k (51.0 kW) / 8500 ot.
Max. krútiaci moment:69 Nm / 4750 ot.62 Nm / 6500 ot.68 Nm / 6500 ot.64 Nm / 7000 ot.
Kompresný pomer:10.7: 111.2:111.5 : 110.8:1
Vŕtanie x Zdvih:77 x 80mm81.0 x 62.6 mm80 x 68.6 mm83 x 60 mm
Palivový system:vstrekovanievstrekovanievstrekovanievstrekovanie, hrdlo 38 mm
Rozvod:SOHC (4V)DOHC (4V)DOHC (4V)DOHC (4V)
Chladenie:kvapalinoukvapalinoukvapalinoukvapalinou
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 6 stupňová (voliteľné DCT)manuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňová
Sekundárny pohon:reťazreťazreťazreťaz
Zdvih vpredu:120 mm150 mm130 mm150 mm
Zdvih vzadu:120 mm159 mm142 mm145 mm
Brzdy vpredu:jednokotúčovádvojkotúčovádvojkotúčovádvojkotúčová
Priemer bŕzd vpredu:320 mm310 mm282 mm300 mm
Pneu vpredu:120/70-ZR17 M/C (58W)110/80-R19120/70-17120/70ZR17M/C (58W)
Brzdy vzadu:jednokotúčovájednokotúčovájednokotúčovájednokotúčová
Priemer bŕzd vzadu:240 mm260 mm245 mm250 mm
Pneu vzadu:160/60-ZR17 M/C (69W)150/70-R17180/55-17160/60ZR17M/C (69W)
Hmotnosť / Rozmery:
Hmotnosť s náplňami:214 kg213 kg196 kg214 kg
Výška sedla:800 mm830 mm840 mm840 mm
Rázvor:1525 mm1560 mm1460 mm1415 mm
Dĺžka:2210 mm2275 mm2140 mm2165 mm
Šírka:846 mm835 mm806 mm840 mm
Výška:1330 mm1405 mm1290 mm1400 mm
Svetlá výška:145 mm140 mm170 mm
Objem nádrže:14.1 l20 l17 l21 l
Dynamické Parametre / Spotreba:
Max. rýchlosť:185 km/h
Spotreba paliva:3.5 l/100km4 l/100km4.3 l/100km5.1 l/100km
Dojazd po rezervu:cca 302 kmcca 375 kmcca 296 kmcca 308 km
Servisný interval:12000 km12000 km
Doplnková výbava:
ABS:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Vypínateľné ABS:nie
Trakčná kontrola:áno, v sériiáno, v sérii
Palivové mapy:áno, v sérii
Palubný počítač:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
LED svetlomet:áno, v sériiáno, v sérii
LED denné svetlá:áno, v sériiáno, v sérii
LED smerovky:áno, v sériiáno, v sérii
Quick-shift:za príplatok
Vyhrievané rukoväte:za príplatok
Iná výbava:12V zásuvkanastaviteľný podvozok, USD vidla
Poznámka:
Poznámka:Cena 12/2021: 7 990 eur (verzia DCT 8 790 eur)Cena 12/2021: 7 990 eurCena 12/2021: 8 390 eurCena 12/2021: 8 295 eur

<

Pridané: 20.03.2022 Autor: Peter Fischer Zdieľať

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (5 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (26)  [Verzia pre tlač] Tlač

Galéria ku článku:

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria