Anketa:
Maco Racing Team jedenásty na 24-hodinovke v Le Mans 2021
ZdieľaťPridané: 16.06.2021 Autor: Tomáš Hajduch - Awia
Čitatelia: 3594 [Šport - Cestné Motocykle]
Do svojej 19. sezóny na majstrovstvách sveta vytrvalostných pretekov cestných motocyklov vstúpil slovenský tím Maco Racing cez víkend na 24-hodinových pretekoch vo francúzskom Le Mans.
Ako pretekári tímu sa na mieste predstavili Francúzi Gregory Leblanc a Enzo Boulom, ktorých doplnil Belgičan Bram Lambrechts, náhradníkom bol slovenský pretekár Tomáš Svitok. Belgický jazdec sa ale vo voľnom tréningu pri páde zranil, vynechal prvú kvalifikáciu a v druhej sa prejavili následky zranenia, pre ktoré nemohol nastúpiť do samotných pretekov. Nakoniec ho nahradil Francúz Charles Diller.
Od zahrievacieho tréningu však v tíme museli zápasiť s poruchou elektroniky a po opravách tím znova a znova sťahovali stratu. Z tretej desiatky nakoniec dokázal slovenský postúpiť na jedenáste miesto v cieli, len s minimálnym odstupom za prvou desiatkou. V rámci triedy EWC skončil siedmy. Ďalšie podujatie svetového šampionátu sa uskutoční 17. júla, ako 12-hodinové preteky v portugalskom Estorile.
Martin Kuzma, majiteľ tímu:
Kvalifikácia prebehla bez problémov, ale jazdili len Leblanc a Boulom, pretože Lambrechts vo voľnom tréningu spadol a musel ísť do nemocnice na kontrolu. Na druhú kvalifikáciu bol späť, ale po štyroch kolách musel pre následky zranenia odstúpiť z celého pretekového víkendu. Práve v kvalifikácii sme dosiahli historicky najrýchlejší čas nášho tímu v Le Mans v hodnote 1:37,11, takže sme boli spokojní. Následne sme ale museli riešiť náhradu za Lambrechtsa, ktorú sme našli v domácom pretekárovi Charlesovi Dillerovi. Stinty sme naplánovali tak, že dva po sebe pôjde Leblanc, rovnako dva po sebe Boulom, jeden stint Diller, a tak stále dookola.
Už vo Warm Upe sa nám dvakrát zastavil motocykel pre problém na elektronike, ktorý sme už nemohli stihnúť do pretekov vyriešiť. Po prvom stinte nám Leblanc oznámil, že motorka nejde na sto percent, takisto spotreba na kolo bola vysoká, a tak to pre nás vyzeralo veľmi zle. Všetci však bojovali zo všetkých síl, ešte dvakrát počas pretekov sme ten istý problém museli riešiť, a preto som v priebežných výsledkoch putovali hore-dole, navyše Boulom spadol, ale to k vytrvalostným pretekom patrí, môže sa stať čokoľvek, čo zažili aj naši súperi. Aj napriek všetkým ťažkostiam sme ale dokázali skončiť na jedenástom mieste, len niekoľko sekúnd za top ten. Chcem poďakovať celému tímu a vyzdvihnúť morálnu silu všetkých, no hlavne mechanikov. Takéto preteky, v ktorých skáčeš poradím a nevieš čo bude, sú veľmi náročné, hoci pre diváka to môže byť zaujímavé, keď sa stále niečo deje.
Ďakujem naším partnerom a fanúšikom za podporu, ktorú nám prejavujú.
Pridané: 16.06.2021 Autor: Tomáš Hajduch - Awia Zdieľať
Súvisiace články:
- Maco Racing Team jedenásty na 24-hodinových pretekoch v Le Mans 2020 - Risso46
- Heroický výkon tímu Maco Racing v Le Mans - Redakcia
- Maco Racing Team s dôležitými zmenami do roku 2020 - Redakcia
- Maco Racing Team v Portugalsku uhájil Top 10 v MS 2020 - Redakcia
- Maco Racing tím na 24-hodinovke Bol d´Or - Risso46
- Maco Racing Team v Le Mans 24h 2018 pre poruchu nedokončil - Redakcia
- Maco Racing Team na osemhodinvke domácom Slovakia Ringu 2019 - Redakcia
- Yamaha Maco Racing Team na 24h v Le Mans 2015 - Awia
- MACO RACING oslavuje 20. výročie - Redakcia
- Maco Racing Team piaty v Oscherslebene 2018 - Redakcia
Ďalšie články tohto autora:
- Bezpečnosť na cestách: sezóna 2025 už klope na dvere - dávajte pozor
- Report: 9. Stretko ľadových medveďov 2025
- Dakar 2025 vyhral pre KTM Sanders, Svitko po tesnom boji 10-ty - 12. etapa SHUBAYTAH -SHUBAYTAH
- Dakar 2025: 11. etapa SHUBAYTAH -SHUBAYTAH
- Už tento víkend: 9. Stretko ľadových medveďov 25. - 26. 1. 2025
- Dakar 2025: Svitko v dunovej 10. etape štvrtý - HARADH - SHUBAYTAH
- Naživo: Testujeme nový TransAlp a NC750X 2025
- Dakar 2025: 9. etapa vyhral L. Benavides, Svitko pomahal zranenému jazdcovi -RIYADH - HARADH
- Dakar 2025: 8. etapa: Svitko sa posúva do TOP10 celkovo - AL DUWADIMI - RIYADH
- Dakar 2025: 7. etapu ovládol znovu Sanders, Svitko 14-ty - AL DUWADIMI - AL DUWADIMI
- ... zobraz všetky články od tohto autora

Body a Trasy v tomto článku:
Galéria ku článku:
Moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!