Anketa:
Heroický výkon tímu Maco Racing v Le Mans
ZdieľaťPridané: 20.04.2022 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 4805 [Šport - Cestné Motocykle]
Do svojej dvadsiatej kompletnej sezóny na motocyklových majstrovstvách sveta Endurance vstúpil slovenský tím Maco Racing. Na 24-hodinových pretekoch vo francúzskom Le Mans sa na tímovom motocykli Yamaha ako jazdci predstavili Anthony West (AUS), Enzo Boulom (FRA) a Richárd Bódis (HUN). Náhradníkom bol Slovák Tomáš Svitok.
Maďarský pretekár na poslednú chvíľu zaskočil za ďalšieho zahraničného jazdca, ktorý ale nakoniec zo zdravotných dôvodov nemohol štartovať. V tréningoch a kvalifikáciách si slovenský tím počínal s istotou a na štartovom rošte vybojoval jedenástu pozíciu. Už v úvode pretekov havaroval Boulom a po jeho páde nasledoval prepad na posledné, 51. miesto. Po dlhej oprave motocykla tím bojoval o lepšie pozície, čo sa mu aj darilo a postupne sa prepracoval na 30. miesto.
Problém nastal, keď maďarský jazdec nemohol ďalej pokračovať a v druhej polovici pretekov zostala na striedanie dvojica West – Boulom. Nakoniec po heroickom výkone skončil slovenský tím na 32. mieste celkovo, čo zároveň znamenalo 11. miesto do priebežného hodnotenia svetového šampionátu.
Za neuveriteľnú bojovnosť bol tím Maco Racing ocenený Anthony Delhalle EWC Spirit Trophy. Duch francúzskeho jazdca, ktorý zomrel v marci 2017, zostáva živý na vytrvalostných majstrovstvách sveta FIM s trofejou, ktorá odmeňuje individuálny alebo kolektívny výkon počas pretekov. Majiteľ tímu a obaja pretekári dostali trofej priamo od vdovy po Anthony Delhallovi, ktorá bola v Le Mans prítomná spolu s dvomi deťmi.
Druhé podujatie šampionátu sa uskutoční 4.-5. júna ako 24-hodinové preteky v belgickom Spa-Francorchamps.
Martin Kuzma, majiteľ tímu:
„Po nedávnom teste v Le Mans som musel hľadať nového jazdca, čo sa nám aj podarilo a v nedeľu, keď tím cestoval do Francúzska bolo všetko dohodnuté s pretekárom z majstrovstiev sveta Moto2. Mal sa k nám pripojiť priamo na mieste. Žiaľ, v stredu mu pre zdravotné ťažkosti nebolo povolené štartovať a ja som opäť musel hľadať náhradného jazdca. Tým bol nakoniec Richárd Bódis.
Kvalifikácia nám vyšla v pohode, len Anthony West nemal na trati priestor na dráhe na zajazdenie rýchlejšieho kola, ale aj tak sme do pretekov štartovali z jedenástej pozície.
Po štarte bol na trati Safety Car a hneď po jeho odjazde postihol veľký pád Enza Bouloma. Dlhý čas trvalo, kým sa motocykel dostal do boxu a následne sme ho museli prestavať prakticky nanovo. Následne šiel na trať Anthony, aby vyskúšal, či bude motorka fungovať, a či budeme pokračovať ďalej. Motorka bola v poriadku, ale strata bola obrovská. O mne je ale známe, že sa nikdy nevzdávam a pokúsili sme sa teda vybojovať aspoň niekoľko bodov do šampionátu.
Ďalším problémom bolo odstúpenie Bódisa zo zdravotných dôvodov a ja som musel opäť rozhodnúť o pokračovaní v pretekoch. Jazdci súhlasili s tým, že sa pôjde ďalej, Enzo cítil pre ten svoj pád povinnosť pokračovať, tak na to obaja tlačili naplno. Ku koncu už celkom bez spánku, a tak posledný pit stop sme trošku natiahli, nech si oddýchnu. Nakoniec sme si teda cieľ splnili a odvážame si z Le Mans body do svetového šampionátu.
Veľmi ma potešilo ocenenie Anthony Delhalle EWC Spirit Trophy, všetci v tíme si to zaslúžili. Celý tím počas týždňa pracoval na sto percent, ďakujem Anthonymu, Enzovi aj mechanikom za všetko, najmä za to, že po takom zlom úvode pretekov dokázali udržať motiváciu a súdržnosť, sú to ozaj profesionáli. Takisto patrí veľká vďaka nášmu masérovi, že doslova pri živote udržal oboch pretekárov až do konca.
Na záver patrí moje poďakovanie všetkým našim partnerom a fanúšikom za podporu, ktorú vždy cítime a vážime si ju.“
Pridané: 20.04.2022 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať
Súvisiace články:
- Maco Racing Team jedenásty na 24-hodinovke v Le Mans 2021 - Awia
- Maco Racing Team jedenásty na 24-hodinových pretekoch v Le Mans 2020 - Risso46
- Tomáš Svitok s tímom Maco Racing do MS Endurance - Redakcia
- Maco Racing Team s dôležitými zmenami do roku 2020 - Redakcia
- Maco Racing tím na 24-hodinovke Bol d´Or - Risso46
- Maco Racing Team na osemhodinvke domácom Slovakia Ringu 2019 - Redakcia
- 24 hodinovka v Le Mans s MACO RACING týmom - Redakcia
- Yamaha Maco Racing Team pred pretekom v Le Mans - Redakcia
- Maco Racing Team v Le Mans 24h 2018 pre poruchu nedokončil - Redakcia
- MS ENDURANCE 2019 vyvrcholili v Japonsku i s Maco Racing tímom - Redakcia
Ďalšie články tohto autora:
- V Portugalsku štartuje seriál ME Enduro 2025 aj s jazdcami SMF
- Dámy a páni, prichádza tak trochu iný Harley - CVO Road Glide RR
- Dunlop predstavuje inovované hyperšportové SportSmart MK4
- Nové Piaggio Beverly 310 (2025)
- Fotoreport: Výstava Motocykel 2025, Incheba Bratislava
- Fotoreport: výstava Motocykl 2025, Praha
- Inovované Piaggio Liberty - nový štýl aj technológie
- Dax, Monkey a Super Cub C125 dostávajú nové farby, príslušenstvo pre rok 2025 + rozhovor s konštruktérom
- Harley-Davidson predstavil novinky 2025: Street Glide Ultra, cestnejšiu Pan America 1250 ST a šesť inovovaných cruiserov
- Indian rozširuje rad Chief a prináša úplne nový motor PowerPlus 112
- ... zobraz všetky články od tohto autora
Body a Trasy v tomto článku:
Galéria ku článku:
Vaše najnovšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!