Anketa:
Maco Racing Team v Le Mans 24h 2018 pre poruchu nedokončil
ZdieľaťPridané: 27.04.2018 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 3500 [Šport - Cestné Motocykle]
Druhé podujatie svetového vytrvalostného motocyklového šampionátu FIM EWC sa konalo cez víkend vo francúzskom Le Mans ako 24-hodinové preteky. Slovenský tím Maco Racing prichádzal na miesto s túžbou odčiniť smolu z úvodných pretekov Bol d'Or, ktoré pre poruchu nedokončil.
Už vo voľnom tréningu sa ale pri páde zranil švajčiarsky pretekár tímu Greg Junod, ktorému následne museli v nemocnici v Le Mans operovať prasknutý stavec. K francúzskym jazdcom tímu, Anthonymu Dos Santosovi a Louisovi Bullemu, tak bol povolaný ich krajan Johan Nigon.
Do 24-hodinových pretekov štartoval slovenský tím zo 20. miesta spomedzi šesťdesiatich tímov. Čoskoro sa pretekári prepracovali do prvej desiatky klasifikácie a pozície od šiesteho do desiateho miesta udržiavali až do nočných hodín, kedy sa však na tímovom motocykli začali prejavovať problémy s elektronikou. Následnými opravami strácal slovenský tím mnoho času a v ranných hodinách rozhodol majiteľ tímu Martin Kuzma o odstúpení z pretekov.
Nasledujúce podujatie svetového šampionátu sa uskutoční 12. mája na Slovakia Ringu.
Martin Kuzma, majiteľ tímu:
"Celá naša účasť v Le Mans bola poznačená pádom Grega. Celý tím bol z jeho pádu v šoku, a tak celú kvalifikáciu sme išli na istotu a koncentrovali sa na preteky. Stratégia bola ísť hlavne na spotrebu, čo nám vychádzalo na jednotku. Pit stopy bol bez problémov a všetko išlo podľa plánu, ale Endurance je ťažké súťaženie, v každej sekunde sa niečo môže stať a v našom prípade to bol v Le Mans problém s elektronikou. Keď už nebola šanca na dobrý výsledok a body, tak som sa rozhodol preteky z našej strany ukončiť. Moja vďaka patrí celému tímu, ktorý pracoval v novom zložení mechanikov za výbornú prácu a hlavne za perfektnú atmosféru, ktorú som už dávno v našom tíme nezažil. Rovnako ďakujem aj partnerom a všetkým našim fanúšikom, ktorých touto cestou pozývam na Slovakia Ring, kde sa 12. mája uskutočnia ďalšie preteky majstrovstiev sveta."
Pridané: 27.04.2018 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať
Súvisiace články:
- Maco Racing Team v Portugalsku uhájil Top 10 v MS 2020 - Redakcia
- Maco Racing Team s dôležitými zmenami do roku 2020 - Redakcia
- Maco Racing Team piaty v Oscherslebene 2018 - Redakcia
- Yamaha Maco Racing Team pred pretekom v Le Mans - Redakcia
- MS endurance vyvrcholili v Bol d´Or – úspech MACO RACING TEAMU! - Redakcia
- Maco Racing Team jedenásty na 24-hodinovke v Le Mans 2021 - Awia
- Maco Racing Team jedenásty na 24-hodinových pretekoch v Le Mans 2020 - Risso46
- Slovenský motomaxx racing team sa predstavil na pretekoch svetového šampionátu EWC 2018 na Slovakia Ringu - Risso46
- Yamaha Maco Racing Team v Oscherslebene tretí! - Redakcia
- Yamaha Maco Racing Team: vynikajúce štvrté miesto na Bol d´Or 2016! - Redakcia
Ďalšie články tohto autora:
- Dámy a páni, prichádza tak trochu iný Harley - CVO Road Glide RR
- Dunlop predstavuje inovované hyperšportové SportSmart MK4
- Nové Piaggio Beverly 310 (2025)
- Fotoreport: Výstava Motocykel 2025, Incheba Bratislava
- Fotoreport: výstava Motocykl 2025, Praha
- Inovované Piaggio Liberty - nový štýl aj technológie
- Dax, Monkey a Super Cub C125 dostávajú nové farby, príslušenstvo pre rok 2025 + rozhovor s konštruktérom
- Harley-Davidson predstavil novinky 2025: Street Glide Ultra, cestnejšiu Pan America 1250 ST a šesť inovovaných cruiserov
- Indian rozširuje rad Chief a prináša úplne nový motor PowerPlus 112
- Customs of Slovakia 2025 – 15. výročie 13.-16. marec 2025 Incheba Bratislava
- ... zobraz všetky články od tohto autora
Body a Trasy v tomto článku:
Galéria ku článku:
Vaše najnovšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!