Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 2543 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29854
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17640)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12214)
Hodnotenie: (1 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (2)  [Verzia pre tlač] Tlač

Maco Racing Team v Le Mans 24h 2018 pre poruchu nedokončil

 Zdieľať

Pridané: 27.04.2018 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 3500 [Šport - Cestné Motocykle]

Druhé podujatie svetového vytrvalostného motocyklového šampionátu FIM EWC sa konalo cez víkend vo francúzskom Le Mans ako 24-hodinové preteky. Slovenský tím Maco Racing prichádzal na miesto s túžbou odčiniť smolu z úvodných pretekov Bol d'Or, ktoré pre poruchu nedokončil.


Už vo voľnom tréningu sa ale pri páde zranil švajčiarsky pretekár tímu Greg Junod, ktorému následne museli v nemocnici v Le Mans operovať prasknutý stavec. K francúzskym jazdcom tímu, Anthonymu Dos Santosovi a Louisovi Bullemu, tak bol povolaný ich krajan Johan Nigon.

Maco Racing Team -Le Mans 24h 2018
Maco Racing Team -Le Mans 24h 2018

Do 24-hodinových pretekov štartoval slovenský tím zo 20. miesta spomedzi šesťdesiatich tímov. Čoskoro sa pretekári prepracovali do prvej desiatky klasifikácie a pozície od šiesteho do desiateho miesta udržiavali až do nočných hodín, kedy sa však na tímovom motocykli začali prejavovať problémy s elektronikou. Následnými opravami strácal slovenský tím mnoho času a v ranných hodinách rozhodol majiteľ tímu Martin Kuzma o odstúpení z pretekov.

Nasledujúce podujatie svetového šampionátu sa uskutoční 12. mája na Slovakia Ringu.

Martin Kuzma, majiteľ tímu:
"Celá naša účasť v Le Mans bola poznačená pádom Grega. Celý tím bol z jeho pádu v šoku, a tak celú kvalifikáciu sme išli na istotu a koncentrovali sa na preteky. Stratégia bola ísť hlavne na spotrebu, čo nám vychádzalo na jednotku. Pit stopy bol bez problémov a všetko išlo podľa plánu, ale Endurance je ťažké súťaženie, v každej sekunde sa niečo môže stať a v našom prípade to bol v Le Mans problém s elektronikou. Keď už nebola šanca na dobrý výsledok a body, tak som sa rozhodol preteky z našej strany ukončiť. Moja vďaka patrí celému tímu, ktorý pracoval v novom zložení mechanikov za výbornú prácu a hlavne za perfektnú atmosféru, ktorú som už dávno v našom tíme nezažil. Rovnako ďakujem aj partnerom a všetkým našim fanúšikom, ktorých touto cestou pozývam na Slovakia Ring, kde sa 12. mája uskutočnia ďalšie preteky majstrovstiev sveta."

Maco Racing Team -Le Mans 24h 2018
Maco Racing Team -Le Mans 24h 2018

Pridané: 27.04.2018 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (1 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (2)  [Verzia pre tlač] Tlač

Body a Trasy v tomto článku:

Galéria ku článku:

Galéria

Galéria

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »