ISSN 1336-6491 | Online: 2543 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29854
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17640)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12214)
Hodnotenie: (1 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (3)  [Verzia pre tlač] Tlač

Maco Racing tím na 24-hodinovke Bol d´Or

 Zdieľať

Pridané: 23.04.2013 Autor: Richard Karnok
Čitatelia: 4282 [Šport - Cestné Motocykle]

Slovenský motocyklový tím Maco Racing cez víkend 20. a 21. 4. absolvoval prvé tohtoročné podujatie vytrvalostných majstrovstiev sveta cestných motocyklov, 24-hodinové preteky Bol d´Or vo Francúzsku.

77. ročník slávneho podujatia prilákal na štart 51 posádok, pričom za slovenský tím sa predstavila trojica pretekárov v zložení Denis Bouan, Conor Cummins a Massimo Roccoli. Po 21. mieste v kvalifikácii sa tím po štarte prepracoval už na ôsme miesto, no sen o prvej desiatke v celkovom hodnotení sa rozplynul po nezavinenom páde Cumminsa v deviatej hodine pretekov. Konečné 15. miesto a siedme v kategórii EWC je však výborným výsledkom, na ktorom môže tím stavať pred ďalšími podujatiami seriálu.

Martin Kuzma, majiteľ tímu: „Sezóna 2013 pre nás začala problematicky, keďže krátko pred jej štartom sme sa dozvedeli, že za nás nepôjde Greg Junod, ktorý s nami jazdil v rokoch 2011 a 2012 a to bolo pre nás veľké sklamanie. Museli sme preto narýchlo zohnať nového jazdca a na odporúčanie sme vybrali Conora Cuminnsa. Pred podujatím Bol d´Or sa teda našimi pretekármi stali Denis Bouan, Massimo Roccoli a Conor Cuminns. Ďalšou neľahkou situáciou bolo, že Conor a Massimo predtým nejazdili žiadne vytrvalostné preteky a teraz ich hneď čakali 24-hodinové, takže sme zmenili taktiku a všetky tréningy sme obetovali na dobré nastavenie motocykla na preteky. Endurančná motorka je predsa trochu iná ako Massimov supersport a regulárny superbike."

"Kvalifikovali sme sa s istotou na 21. mieste s plánom umiestniť sa v pretekoch v top 10. Hneď po štarte sa nám tento cieľ darilo napĺňať, pričom sme sa vôbec nemuseli príliš hnať dopredu. Mechanici robili výborné pit stopy a pokračovali sme s istotou až do chvíle, keď Cuminns havaroval na oleji, ktorý unikol po páde z motocykla pred ním a on sa nedokázal vyhnúť. Nasledovala oprava motorky, strata a prepad na 29. pozíciu. Pred nami bola ťažká úloha dohnať stratu späť. Conor bol zranený na ľavej nohe a pravej ruke, tak sme pokračovali vo dvojici, Denis a Massimo postupovali smerom nahor a po lekárskom ošetrení sme ešte skúsili použiť aj Conora, keďže preteky neboli ešte ani v polovici. Po prepočte našej straty sme sa začali sústrediť už len na výsledok v našej kategórii EWC."

"Po štrnástich hodinách ťažkej práce sme nakoniec vybojovali 15. miesto celkovo, no dôležitý je pre náš tím a celú nadchádzajúcu sezónu šampionátu výsledok v kategórii EWC, kde sme sa umiestnili na siedmej priečke."

"Na tomto výsledku môžeme ďalej stavať pre úspech v konečnom hodnotení. Celý tím pracoval počas podujatia aj pri jeho príprave veľmi tvrdo a za to im patrí moja veľká vďaka. Bez ich veľkého zanietenia pre túto prácu by sme vôbec na dobrý výsledok nemohli ani pomýšľať. Rovnako ďakujem manažérke tímu Ing. Denise Greškovej za perfektnú prípravu, no zároveň sa už neviem dočkať, kedy nás bude opäť sprevádzať na podujatiach, i keď viem, že starostlivosť o dieťa je oveľa dôležitejšia. Už na treťom podujatí po sebe si uvedomujeme ako nám priamo na mieste veľmi chýba. Ako tím vyjadrujeme vďaku aj našim partnerom, spoločnostiam Yamaha Motor France, Yamaha Japan, YEC, PP tuning, Motul, France Equipement, DL Grafik, Marvic, Mac Moto Plastic, Dunlop, Taleo Tecnoracing, Novadach, Plus Promotion Bratislava, rovnako našim fanúšikom a moja osobná vďaka patrí všetkým trom pretekárom.

Pridané: 23.04.2013 Autor: Richard Karnok Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (1 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (3)  [Verzia pre tlač] Tlač
Yamaha Posledná šanca

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »