Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 2543 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29854
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17640)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12214)
Diskusia Diskusia k článku (0)  [Verzia pre tlač] Tlač

Maco Racing Team v Portugalsku uhájil Top 10 v MS 2020

 Zdieľať

Pridané: 28.09.2020 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 6004 [Šport - Cestné Motocykle]

V portugalskom Estorile sa 12-hodinovými pretekmi skončil ďalší ročník majstrovstiev sveta vytrvalostných pretekov cestných motocyklov. Slovenský tím Maco Racing prichádzal na miesto ako 9. tím poradia šampionátu s túžbou posunúť sa v rebríčku záverečného hodnotenia ešte vyššie.

Na Yamahe slovenského tímu sa striedali Francúz Enzo Boulom, britský pretekár Stefan Hill a po prvý raz sa v tíme Maco Racing predstavil mnohými skúsenosťami z MS Endurance ostrieľaný Švajčiar Sebastien Suchet. V kvalifikácii tím obsadil 11. miesto.

Maco Racing Team v Portugalsku uhájil Top 10 v MS 2020
Maco Racing Team v Portugalsku uhájil Top 10 v MS 2020

Žiaľ, hneď v úvode pretekov sa na tímovom motocykli prejavil technický problém, ktorý pretekárom zabránil bojovať o lepšie umiestnenie a v cieli to znamenalo 16. miesto, v triede EWC desiate. Po vynikajúcom štvrtom mieste na 24-hodinovke Bol d´Or, odstúpení v Malajzii a 11. mieste v Le Mans teda nakoniec tím Maco Racing so ziskom 36,5 bodu skončil na deviatom mieste celkového poradia majstrovstiev sveta a piatom medzi súkromnými tímami. Doteraz najlepším umiestnením slovenského tí

Maco Racing Team v Portugalsku uhájil Top 10 v MS 2020
Maco Racing Team v Portugalsku uhájil Top 10 v MS 2020

Martin Kuzma, majiteľ tímu:
„Po kvalifikácii nám patrilo jedenáste miesto na štartovom rošte a všetko sme mali nastavené tak, že sme šli bojovať o piate miesto. Po štarte nám plán vychádzal, ale len do siedmeho kola, pretože sme začali mať problém s elektronikou, ktorý sa neustále opakoval. Podarilo sa nám to vyriešiť až po štyroch hodinách, ale to už boli pre nás preteky stratené. Preto sme sa už len sústredili dokončiť a získať nejaké body do hodnotenia šampionátu. Tesne pred koncom sme nakoniec mali aj pád a v cieli sme obsadili 16. miesto. Znamenalo to pre nás udržanie deviateho miesta v konečnom hodnotení, medzi súkromnými tímami sme na piatom mieste. Pred sezónou sme mali vyššie očakávania, ale je to šport a to všetko k nemu patrí. Ďakujem všetkým členom tímu, pretekárom, mechanikom a našim partnerom a fanúšikom za podporu, ktorú nám počas celej sezóny prejavovali.“

Maco Racing Team v Portugalsku uhájil Top 10 v MS 2020
Maco Racing Team v Portugalsku uhájil Top 10 v MS 2020

Tohtoročný svetový titul vo vytrvalostných pretekoch cestných mptpcylôpv Endurance ziskal francúuzsky Suzuki Endurance Racing Team, pred druhým YART – YAMAHA z Rakúska tretím F.C.C. TSR Honda France z Japonska. Kompletné výsledky šampionátu nájdete na stránke: www.fimewc.com/standings/

Maco Racing Team v Portugalsku uhájil Top 10 v MS 2020
Maco Racing Team v Portugalsku uhájil Top 10 v MS 2020

Gratuľujeme tímu Maco racing team , že i v rak zložitej súčasnej situácii sa mu podarilo v silnej konkurencii udržať si umiestnenie v TOP 10 na svete.

Zdroj: TS tímu + fimewc.com

Pridané: 28.09.2020 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Diskusia Diskusia k článku (0)  [Verzia pre tlač] Tlač
aci-03-main

Galéria ku článku:

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »