Anketa:
Maco Racing Team v Portugalsku uhájil Top 10 v MS 2020
ZdieľaťPridané: 28.09.2020 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 6004 [Šport - Cestné Motocykle]
V portugalskom Estorile sa 12-hodinovými pretekmi skončil ďalší ročník majstrovstiev sveta vytrvalostných pretekov cestných motocyklov. Slovenský tím Maco Racing prichádzal na miesto ako 9. tím poradia šampionátu s túžbou posunúť sa v rebríčku záverečného hodnotenia ešte vyššie.
Na Yamahe slovenského tímu sa striedali Francúz Enzo Boulom, britský pretekár Stefan Hill a po prvý raz sa v tíme Maco Racing predstavil mnohými skúsenosťami z MS Endurance ostrieľaný Švajčiar Sebastien Suchet. V kvalifikácii tím obsadil 11. miesto.
Žiaľ, hneď v úvode pretekov sa na tímovom motocykli prejavil technický problém, ktorý pretekárom zabránil bojovať o lepšie umiestnenie a v cieli to znamenalo 16. miesto, v triede EWC desiate. Po vynikajúcom štvrtom mieste na 24-hodinovke Bol d´Or, odstúpení v Malajzii a 11. mieste v Le Mans teda nakoniec tím Maco Racing so ziskom 36,5 bodu skončil na deviatom mieste celkového poradia majstrovstiev sveta a piatom medzi súkromnými tímami. Doteraz najlepším umiestnením slovenského tí
Martin Kuzma, majiteľ tímu:
„Po kvalifikácii nám patrilo jedenáste miesto na štartovom rošte a všetko sme mali nastavené tak, že sme šli bojovať o piate miesto. Po štarte nám plán vychádzal, ale len do siedmeho kola, pretože sme začali mať problém s elektronikou, ktorý sa neustále opakoval. Podarilo sa nám to vyriešiť až po štyroch hodinách, ale to už boli pre nás preteky stratené. Preto sme sa už len sústredili dokončiť a získať nejaké body do hodnotenia šampionátu. Tesne pred koncom sme nakoniec mali aj pád a v cieli sme obsadili 16. miesto. Znamenalo to pre nás udržanie deviateho miesta v konečnom hodnotení, medzi súkromnými tímami sme na piatom mieste. Pred sezónou sme mali vyššie očakávania, ale je to šport a to všetko k nemu patrí. Ďakujem všetkým členom tímu, pretekárom, mechanikom a našim partnerom a fanúšikom za podporu, ktorú nám počas celej sezóny prejavovali.“
Tohtoročný svetový titul vo vytrvalostných pretekoch cestných mptpcylôpv Endurance ziskal francúuzsky Suzuki Endurance Racing Team, pred druhým YART – YAMAHA z Rakúska tretím F.C.C. TSR Honda France z Japonska. Kompletné výsledky šampionátu nájdete na stránke: www.fimewc.com/standings/
Gratuľujeme tímu Maco racing team , že i v rak zložitej súčasnej situácii sa mu podarilo v silnej konkurencii udržať si umiestnenie v TOP 10 na svete.
Zdroj: TS tímu + fimewc.com
Pridané: 28.09.2020 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať
Súvisiace články:
- Maco Racing Team s dôležitými zmenami do roku 2020 - Redakcia
- Maco Racing Team jedenásty na 24-hodinových pretekoch v Le Mans 2020 - Risso46
- Maco Racing Team v Le Mans 24h 2018 pre poruchu nedokončil - Redakcia
- MS endurance vyvrcholili v Bol d´Or – úspech MACO RACING TEAMU! - Redakcia
- Maco Racing Team jedenásty na 24-hodinovke v Le Mans 2021 - Awia
- Maco Racing Team piaty v Oscherslebene 2018 - Redakcia
- Yamaha Maco Racing Team: vynikajúce štvrté miesto na Bol d´Or 2016! - Redakcia
- Yamaha Maco Racing Team pred pretekom v Le Mans - Redakcia
- Yamaha Maco Racing Team v Oscherslebene tretí! - Redakcia
- Úspech Yamaha Maco racing teamu na MS endurance 2022 – 6. miesto v Bol d’Or - Redakcia
Ďalšie články tohto autora:
- Dámy a páni, prichádza tak trochu iný Harley - CVO Road Glide RR
- Dunlop predstavuje inovované hyperšportové SportSmart MK4
- Nové Piaggio Beverly 310 (2025)
- Fotoreport: Výstava Motocykel 2025, Incheba Bratislava
- Fotoreport: výstava Motocykl 2025, Praha
- Inovované Piaggio Liberty - nový štýl aj technológie
- Dax, Monkey a Super Cub C125 dostávajú nové farby, príslušenstvo pre rok 2025 + rozhovor s konštruktérom
- Harley-Davidson predstavil novinky 2025: Street Glide Ultra, cestnejšiu Pan America 1250 ST a šesť inovovaných cruiserov
- Indian rozširuje rad Chief a prináša úplne nový motor PowerPlus 112
- Customs of Slovakia 2025 – 15. výročie 13.-16. marec 2025 Incheba Bratislava
- ... zobraz všetky články od tohto autora

Galéria ku článku:
Moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!