Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 2860 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29828
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17627)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12201)
Hodnotenie: (3 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (3)  [Verzia pre tlač] Tlač

Pozor, prichádza štvorvalcová Kawasaki ZX-4R!

 Zdieľať

Pridané: 02.02.2023 Autor: Matej Mularčík
Čitatelia: 3966 [Novinky - Predstavujeme]

Super správa! Svet sa stále toči správnym smerom a Kawasaki oznámila, že uvedie na trh vysokovýkonný stroj zo svojho slávneho radu Ninja, a to ZX-4R. Nový prírastok príde vo viacerých verziách a bude mať radový štvorvalec!

Seriál článkov - Novinky 2024:

| Seriál článkov: Novinky 2024 |

Nové štvorkilo by malo doraziť do Európy na jeseň 2023 a jeho radový štvorvalec poskytuje výnimočných 80 koní s kompaktným podvozkom založenom na Ninja ZX-25R pre vynikajúci výkon v zákrutách. ZX-4R je tak jediným plnohodnotným superšportovým modelom v triede 400 cm3 s radovým štvorvalcovým motorom.

Video: Kawasaki Ninja ZX-4R a ZX-4RR 2024 | Official Vdieo

Motor je novovyvinutý kvapalinou chladený radový 4-valec DOHC s objemom 399 cm3, založený na technológii legendárnej série superšportových strojov Ninja ZX, a je schopný dodať maximálny výkon 57 kW (77 k), resp. a 59 kW (80 k) s náporovým nasávaním. Bol navrhnutý tak, aby spojil čo najvyšší krútiaci moment v nízkych a stredných otáčkach so silným výkonom pri vysokých otáčkach a vo všetkých jazdných situáciách, od každodenného bežného používania až po športovú jazdu na okruhu.

Kawasaki ZX-4R (2023)
Kawasaki ZX-4R (2023)

Podvozok je potom zameraný na vynikajúce jazdné vlastnosti a je inšpirovaný prvkami podvozkov z Ninje ZX-10RR z World Superbike. Rám s vysokopevnostným oceľovým mrežovým rámom a zakrivenou dlhou kyvnou vidlicou dosahuje idealizované rozloženie hmotnosti vpredu a vzadu, plus vynikajúcu rovnováhu medzi tuhosťou a flexibilitou. Pokročilá predná vidlica Showa SFF-BP (verzie SE a RR majú nastaviteľné predpätie) je vybavená zadnou časťou s horizontálnym zadným závesným systémom, ktorý ponúka rovnaké progresívne vlastnosti ako jej väčší súrodenec Ninja ZX-10R, ktorý prispieva k vynikajúcemu jazdnému výkonu typickému pre superšportové modely. Verzia RR navyše obsahuje rovnaký typ zadného tlmiča Showa BFRC-lite ako Ninja ZX-10R.

Kawasaki ZX-4R (2023)
Kawasaki ZX-4R (2023)

Brzdná sila je dodávaná prostredníctvom s priemerom 290 mm poloplávajúcich predných dvojitých kotúčov a radiálne namontovaných monoblokových strmeňov, zatiaľ čo vzadu sa používa kotúč s priemerom 220 mm. Pokiaľ ide o účinnosť bŕzd a priľnavosť, kombinácia pneumatík F120/R160 je navrhnutá tak, aby zodpovedala dynamickému výkonu Ninja ZX-4R a poskytovala vynikajúcu stabilitu pri vysokých rýchlostiach. Na prvý pohľad niet pochýb o líniách tohto nového Ninja s jeho agresívnym štýlom, ktorý vyžaruje okamžitú silu, ktorou je séria Ninja ZX známa. Špičkový vzhľad Ninja ZX-4R umocňuje aj použitie LED diód pre všetko osvetlenie, ktoré na nej nájdete počnúc predným svetlom, ktoré je typicky dvojité až po zadné svetlo. Na tejto najnovšej Ninji sú elektronické pomôcky, ktoré pomáhajú jazdcovi s jazdnými režimami, ktoré spájajú KTRC (Kawasaki Traction Control) a režimy výkonu.

Kawasaki ZX-4R (2023)
Kawasaki ZX-4R (2023)

Ďalej na novej Kawasaki ZX-4R nájdeme:

  • plné LED osvetlenie
  • KTRC (Kawasaki Traction Control)
  • jazdné režimy Sport, Road, Rain a Rider
  • 4,3-palcový plne farebný LCD displej
  • ukazovateľ zaradeného stupňa a laptimer
  • konektivita Kawasaki RIDEOLOGY

Verzia SE

Táto špeciálna edícia modelu sa vyznačuje originálnymi farbami a grafikou inšpirovanou strojmi továrenského pretekárskeho tímu Kawasaki Racing Team (KRT), ako aj početným príslušenstvom ako štandardnou výbavou:

  • obojsmerný quickshifter
  • tmavšie plexi
  • USB zásuvka
  • padáky

Plná verzia RR

Okrem pôvodných farieb inšpirovaných Kawasaki Racing Team a grafiky „RR“ obsahuje zadné odpruženie BFRC-lite od Showa, teda rovnaký typ, aký sa používa na superšportovom modeli Ninja ZX-10R. Táto špecifikácia umožňuje športovejší zážitok z jazdy. Samozrejmosťou je výbava z verzie SE.

Kawasaki ZX-4R (2023)
Kawasaki ZX-4R (2023)

Foto:
 
Všeobecné informácie:
Výrobca:Kawasaki
Model:Ninja ZX-4R
Rok:2024
Novinka:NOVINKA 2024
Kategória:Superšport
Motor:
Typ motora:radový štvorvalec (4T)
Objem:399 ccm
Max. výkon:77.5 k (57.0 kW) / 14500 ot.
Max. krútiaci moment:39 Nm / 13000 ot.
Kompresný pomer:12.3 :1
Vŕtanie x Zdvih:57.0 x 39.1 mm
Palivový system:vstrekovanie
Rozvod:DOHC (4V)
Chladenie:kvapalinou
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 6-stupňová
Sekundárny pohon:reťaz
Zdvih vpredu:120 mm
Zdvih vzadu:112 mm
Brzdy vpredu:dvojkotúčová radiálne monobloky
Priemer bŕzd vpredu:290 mm
Pneu vpredu:120/70ZR17M/C (58W)
Brzdy vzadu:jednokotúčová
Priemer bŕzd vzadu:220 mm
Pneu vzadu:160/60ZR17M/C (69W)
Hmotnosť / Rozmery:
Hmotnosť s náplňami:189 kg
Výška sedla:800 mm
Rázvor:1395 mm
Dĺžka:1990 mm
Šírka:765 mm
Výška:1110 mm
Svetlá výška:135 mm
Objem nádrže:15 l
Doplnková výbava:
ABS:áno, v sérii
Trakčná kontrola:áno, v sérii
Palivové mapy:áno, v sérii
Palubný počítač:áno, v sérii
LED svetlomet:áno, v sérii
LED smerovky:áno, v sérii
Anti-hop spojka:áno, v sérii
Quick-shift:za príplatok
Farebná TFT prístrojovka:áno, v sérii
Iná výbava:USD ø37 mm SFF-BP
Poznámka:
Poznámka:Max. výkon s Ram Air 58.7 kW {80 PS} / 14,500 min-1
SFF-BP (Separate Function Fork – Big Piston)
ZX-4RR má navyše quickshifter, lepšiu vidlu s nastaviteľným predpätím a lepší zadný tlmič Showa BFRC ako na Ninja ZX-10R.

Cena 06/2024: ZX-4R od 8 395 EUR | ZX-4RR od 8 995 EUR

Pridané: 02.02.2023 Autor: Matej Mularčík Zdieľať

Seriál článkov - Novinky 2024:

| Seriál článkov: Novinky 2024 |

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (3 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (3)  [Verzia pre tlač] Tlač
aci-03-main

Galéria ku článku:

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »