Anketa:
Silný mestský predátor - Honda Forza 125 (2023) vo verzii Special edition 2/2
ZdieľaťPridané: 30.01.2024 Autor: Matej Mularčík
Čitatelia: 3954 [Testy a predstavenia - Test]
Záver
Cena modelu Forza 125 v tejto Special edition je 5 290 eur. Tu treba spomenúť, že Special edition nemá vo výbave bezkľúčový zadný kufor, ako to má základná verzia Forzy, ktorá je paradoxne o dve stovky drahšia. Kufor však môžete mať za príplatok 200 eur. Forza 125 má natoľko veľký podsedlový priestor, že vláčiť so sebou kufor môže byť pre niekoho príliš zbytočný luxus, navyše každý skúter vyzerá bez kufra lepšie.
Forza 125 je za mňa výborná voľba pre niekoho, kto nemá vodičák na veľkú motorku, ale aj pre tých, čo potrebujú skúer do mesta. Vďaka veľkosti kolies sa netreba báť ani nerovných ciest, a zas tým, že sú rozmery 15 a 14, tak sa s ňou ľahko manipuluje. Dokonca aj na mieste s vypnutým motorom.
Plusy, mínusy
možnosť jazdiť na auto vodičák, stabilita, brzdy | späťáky vo výške autových, ťah motora nad 100 km/h |
Video: Test mestského predátora Honda Forza 125 Special Edition (2023)
Čo by ťa mohlo zaujímať:
Honda Forza 125 Special Edition (2023)
Servisný interval | 6000 km (alebo 1 rok) |
Spotreba | 2,1 l/100 km |
Objem nádrže z toho rezerva | 11,5 l (3 l rez.) |
Dojazd (po kontrolku rezervy) | 400 km |
Cena | od 5 290 eur |
Ceny vybraných doplnkov:
Zadný nosič | 156 eur |
Vyhrievané rukoväte | 359 eur |
Ceny vybraných ND:
Páčka brzdy | 33 eur |
Spätné zrkadlo | 155 eur |
Svetlomet | 481 eur |
Text: Matej Mularčík
Foto a video: Peter Fischer
Foto: | |
Všeobecné informácie: | |
Výrobca: | Honda |
Model: | Forza 125 |
Rok: | 2023 |
Novinka: | NOVINKA 2023 |
Kategória: | Skúter |
Motor: | |
Typ motora: | jednovalec (4T) |
Objem: | 124.9 ccm |
Max. výkon: | 14.96 k (11.00 kW) / 8750 ot. |
Max. krútiaci moment: | 12.5 Nm / 8250 ot. |
Kompresný pomer: | 11:5 : 1 |
Vŕtanie x Zdvih: | 52.4 x 57.9 mm |
Palivový system: | vstrekovanie |
Rozvod: | SOHC (4V) |
Chladenie: | kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | |
Prevodovka: | automatická |
Sekundárny pohon: | variátor |
Brzdy vpredu: | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vpredu: | 256 mm |
Pneu vpredu: | 120/70-15 |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vzadu: | 240 mm |
Pneu vzadu: | 140/70-14 |
Hmotnosť / Rozmery: | |
Hmotnosť s náplňami: | 161 kg |
Výška sedla: | 780 mm |
Rázvor: | 1490 mm |
Dĺžka: | 2134 mm |
Šírka: | 748 mm |
Výška: | 1452 mm |
Svetlá výška: | 148 mm |
Objem nádrže: | 11.5 l |
Dynamické Parametre / Spotreba: | |
Spotreba paliva: | 2.3 l/100km |
Dojazd po rezervu: | cca 375 km |
Doplnková výbava: | |
ABS: | áno, v sérii |
Trakčná kontrola: | áno, v sérii |
Palivové mapy: | nie |
Palubný počítač: | áno, v sérii |
Tempomat: | nie |
LED svetlomet: | áno, v sérii |
LED denné svetlá: | áno, v sérii |
LED smerovky: | áno, v sérii |
El. Podvozok: | nie |
Štart-stop funkcia motora: | áno, v sérii |
Bezkľúčové zapaľovanie: | áno, v sérii |
Vyhrievané rukoväte: | za príplatok |
Elektronicky nastaviteľné plexi: | áno, v sérii |
Poznámka: | |
Poznámka: | EURO 5 Cena 9/2021: 4 990 eur |
Pridané: 30.01.2024 Autor: Matej Mularčík Zdieľať
Ďalšie články tohto autora:
- Celosezónny test Moto Guzzi V100 Mandello S (2023)
- Test BMW R 1250 RS (2023) - športovosť aj kultivovanosť na bavorský spôsob
- Vyskúšali sme projektil BMW M 1000 R (2023) s výbavou M Competition
- Kawasaki Z900 SE (2023) - podlitrový športovec za rozumné prachy!
- Honda CMX1100T Rebel DCT (2023) - Odpadlík Reno Raines by dnes jazdil na nej!
- Test jedného z najdlhšie fungujúcich modelov sveta - BMW R 1250 R (2023) - sto rokov vývoja nezaprieš
- Test BMW S 1000 RR (2023)
- KTM otvorila špeciálnu výstavu Motohall
- Triumph Bonneville T120 DGR
- Kráľ comebackov KTM 890 SMT čoraz hmatateľnejší!
- ... zobraz všetky články od tohto autora