Anketa:
EICMA 2025: DUCATI HYPERMOTARD V2: Nová éra legendy z Borgo Panigale
ZdieľaťPridané: Dnes Autor: Tomáš Hajduch - Awia
Čitatelia: 1775 [Novinky - Predstavujeme]
Ducati Hypermotard - dvadsať rokov po premiére prvého prototypu na výstave EICMA 2005, kde získal ocenenie „Best of Show“, prichádza Ducati s úplne novou kapitolou – Hypermotard V2 a športovejšou verziou Hypermotard V2 SP.
Seriál článkov - Novinky 2026:
Predchádzajúci | Seriál článkov: Novinky 2026 | Nasledujúci
Štvrtá generácia Hypermotardu je kompletne prepracovaná – prináša nový technický základ, samozrejme motor z už predstaveného Monstra, futuristický dizajn a výkon, ktorý posúva hranice segmentu Supermoto.
Najfuturistickejší Hypermotard všetkých čias
Nový Hypermotard V2 bol navrhnutý ako najlepšia verzia v histórii modelu. Inšpiráciu čerpá z ikonického prototypu z roku 2005 – dvojité krídlo palivovej nádrže, úzka predná časť, dvojitý výfuk pod sedlom a charakteristické „plávajúce“ zadné svetlo okamžite prezradia DNA Hypermotardu.
Motocykel je moderný, kompaktný a zároveň ľahký. Vďaka redukcii hmotnosti o 13 kg (14 kg pri SP) a výkonu 120 koní z nového motora Ducati V2 je V2 aj V2 SP agilnejší, svižnejší a vzrušujúcejší ako kedykoľvek predtým.
Technológia a štýl: čistá esencia Ducati
Predná časť Hypermotardu V2 pôsobí ako technologické umelecké dielo – minimalistický dizajn s dvojitým DRL svetlom v tmavom lesklom kryte dodáva agresívny výraz. Motocykel je extrémne kompaktný a vyvážený.
Verzia SP ide ešte ďalej – prináša odvážnu grafiku s obrovským logom, biele kované disky, zlaté odpruženie Öhlins, karbónové doplnky a brzdový systém Brembo M50. Je to čistokrvný športovec so špeciálnym lakovaním oslavujúcim 20 rokov legendy Hypermotard.
Motor a výkon: hyper dynamika
Pod kapotou bije úplne nový 890 cm³ V2 motor Ducati – najľahší dvojvalec, aký kedy značka vyrobila (len 54,4 kg). Vďaka systému variabilného časovania ventilov (IVT) ponúka okamžitú reakciu a plný záťah v celom spektre otáčok.
- Objem motora: 890 cm³, dvojvalec V2
- Výkon: 120 koní (pri viac ako 11 000 ot./min)
- Krútiaci moment: 94 Nm
- 70 % točivého momentu dostupných už od 3 000 ot./min
- Servisný interval: kontrola ventilov každých 45 000 km
Kratšie prevodové pomery, vyšší krútiaci moment a rýchlejšia odozva robia z Hypermotardu V2 ešte svižnejší stroj – ideálny pre jazdcov, ktorí hľadajú maximálny zážitok. Dostupná bude aj verzia pre vodičské oprávnenie A2 (35 kW).
Ergonómia Supermotardu, kontrola Ducati
Jazdná pozícia ostáva typicky „motardová“ – široké riadidlá, úzka stavba a vynikajúca komunikácia s motocyklom. Nový povrch sedla a bočných panelov (inšpirovaný Panigale V4) zlepšuje priľnavosť.
Verzia SP ide ešte ďalej – je ľahšia, agilnejšia a ponúka väčšiu presnosť pri prenose výkonu na asfalt. Znížené ťažisko a upravené sedlo zvyšujú stabilitu a presnosť riadenia. K dispozícii sú rôzne výšky sedla aj odpruženia pre jazdcov všetkých postáv.
Podvozok a brzdy
Nový monokokový rám využíva motor ako nosný prvok, čo znižuje hmotnosť a zvyšuje tuhosť. Zadná časť rámu odkazuje na pôvodný model 1100, zatiaľ čo dvojitá hliníková kyvná vidlica pripomína Panigale V4.
- Odpruženie: Kayaba (nastaviteľné) / Öhlins (SP verzia – plne nastaviteľné, NIX30 + STX46)
- Brzdy: Brembo M4.32 (V2) / Brembo M50 (SP)
- Kolesá: 17” – zliatinové / kované (SP, -1,56 kg)
- Pneumatiky: Pirelli Diablo Rosso IV / Rosso IV Corsa
Elektronika a výbava
Hypermotard V2 prináša kompletný balík elektronických asistentov s 6-osovým IMU, ktorý monitoruje náklon, zrýchlenie a rotáciu v reálnom čase.
- Ducati Traction Control (DTC)
- Cornering ABS (4 úrovne)
- Ducati Wheelie Control (DWC)
- Engine Brake Control (EBC)
- Riding Modes: Race, Sport, Road, Wet
- Quick Shift 2.0
- TFT displej 5" (800×480 px), 3 režimy zobrazenia: Road, Road Pro, Track
SP verzia navyše obsahuje funkcie Ducati Power Launch a Pit Limiter – pripravené priamo pre jazdu na okruhu.
Ducati Performance: viac individuality
Pre tých, ktorí chcú posunúť výkon alebo štýl ešte ďalej, je pripravený široký sortiment Ducati Performance doplnkov.
V ponuke sú výfuky Termignoni (titán + karbón), ktoré znižujú hmotnosť o 4 kg a pridávajú 3,6 koní, karbónové a frézované hliníkové komponenty či systém DMS s Bluetooth konektivitou a navigáciou.
Dostupnosť a farebné verzie
Nový Ducati Hypermotard V2 dorazí do európskych showroomov v apríli 2026 v dvoch verziách – Hypermotard V2 a Hypermotard V2 SP.
K dispozícii budú špeciálne farebné kombinácie, ktoré zvýraznia športový a agresívny charakter modelu:
- Hypermotard V2: červená Ducati Red s čiernymi detailmi
- Hypermotard V2 SP: exkluzívna SP Racing livery – biela s červenými a zlatými akcentmi, kované disky a karbónové doplnky
Pridané: Dnes Autor: Tomáš Hajduch - Awia Zdieľať
Seriál článkov - Novinky 2026:
Predchádzajúci | Seriál článkov: Novinky 2026 | Nasledujúci
Súvisiace články:
- Všetko, čo potrebuješ. Nič navyše, to je Ducati Monster 2026! - Redakcia
- EICMA 2025: BMW F 450 GS 2026 – kompaktná adventúra pre začiatočníkov roluje s 19-tkou vpredu - Awia
- Honda na EICMA 2025: novinka CB1000GT, Honda WN7, prototyp V3R 900 E-Compressor a E-Clutch do viacerých modelov - Awia
- Čo môžeme očakávať na výstave EICMA 2025 - prehľad možných noviniek 2026 - Awia
- EICMA 2025: Značka ZXMOTO vstupuje na európsky trh veľkolepo superbiky, naháče, cruiser aj Rally motorka - Awia
- EICMA 2018 - Ducati - V4 R potvrdená, má 234 koní! Inovovaná Multistrada 950, Hypermotard, Diavel a Monster 821 - Herghott
- EICMA 2025: Aprilia priniesla nový skúter SR GT 400 a RS 457 GP Replica - Awia
- Doplnené: EICMA Miláno 2014 - Ducati - 1299 Panigale, Diavel Titanium a nová Multistrada 2015 - Awia
- Fotoreport: Výstava EICMA 2012 Miláno - Harley-Davidson, Honda a Ducati - Awia
- Royal Enfield pripravuje Himalayan 750 možno už na výstavu EICMA 2025 - Awia
Ďalšie články tohto autora:
- EICMA 2025: KOVE prináša nové MX Enduro, 800X GT a športovú 450RR
- EICMA 2025: Aprilia priniesla nový skúter SR GT 400 a RS 457 GP Replica
- EICMA 2025: QJMOTOR prináša offroad adventúry RX 800 a 450 a 5 ďalších noviniek vrátane V4 café-racera
- EICMA 2025: CFMOTO ukázala očakávanú 1000MT-X a V4 SR-RR prototyp
- EICMA 2025: Značka ZXMOTO vstupuje na európsky trh veľkolepo superbiky, naháče, cruiser aj Rally motorka
- EICMA 2025: Yamaha na EICMA 2025: Oslava tradície a technológie
- EICMA 2025: Royal Enfield oslavuje 125 rokov na EICMA 2025 s novými modelmi Bullet 650, Classic 650 Special Edition a Flying Flea S6
- EICMA 2025: BMW F 450 GS 2026 – kompaktná adventúra pre začiatočníkov roluje s 19-tkou vpredu
- EICMA 2025: Norton Manx R 2026: britský návrat v štýle – superbike s výkonom 206 koní
- EICMA 2025: Suzuki SV-7GX 2026: V2 motor nekončí pokračuje v novom crossoveri
- ... zobraz všetky články od tohto autora


















































