Anketa:
Nová značka ZXMoto pripravuje aj 1000 ccm boxer motor
ZdieľaťPridané: Dnes Autor: Tomáš Hajduch - Awia
Čitatelia: 88 [Novinky - Predstavujeme]
Boxer motor bol roky takmer výhradným územím BMW. Tradícia, bavorská duša, ikonický dizajn… a zrazu bum — v Ázii sa rodí niečo, čo môže poriadne zamiešať kartami. ZXMoto, nová ambiciózna značka z Číny, predstavila na EICMA 2025 vlastný 1000cc boxer.
Seriál článkov - Novinky 2026:
Predchádzajúci | Seriál článkov: Novinky 2026
Kto sú títo “noví hráči”?
ZXMoto sa prvýkrát ukázalo na EICMA ako úplne čerstvá značka. Za firmou stojí Zhang Xue — chlapík, ktorý má prsty aj v Kove a jeho dakarových projektoch. Celé to má vibe človeka, čo si chce splniť motorkárske sny, ale rovno vo veľkom.
Pozri si predstavenie modeloc ZXMOTO na EICMA 2025:
04.11.2025 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 3157 [Novinky - Predstavujeme]
EICMA 2025: Značka ZXMOTO vstupuje na európsky trh veľkolepo superbiky, naháče, cruiser aj Rally motorka
ZXMOTO je čínska značka motocyklov založená inžinierom Zhan Xue, ktorá sa zameriava na výrobu vysokovýkonných strojov a vstupuje na európsky trh. Značka sa v roku 2025 rozhodla urobiť silný krok – debutovať v Európe prostredníctvom výstavy EICMA 2025 a predstaviť svoju modelovú paletu.
Čínsky boxer, ktorý sa pozerá BMW priamo do očí
Na EICMA 2025 odhalili boxer, ktorý si určite nenechalo ujsť ani BMW. Ide o vodou chladený, moderný boxer s objemom okolo 1000 cm³ a výkonom cez 100 koní.
- dvojité vačky
- automatická prevodovka AMT
- pripravený na kardán
Zhang Xue predstavil nový boxer motor v tomto videu ak si nechceš pozrieť celé preskoč na 13 minútu:
Video: Spustenie novej značky ZXMOTO - EICMA 2025 GLOBAL LAUNCH
V technike aj v siluete je to moderný “GS štýl”, ale s čínskym twistom: industrializovaný, modernizovaný a pripravený vyrábať sa vo veľkých počtoch. ZXMoto to plánuje posadiť do pripravovanej adventure mašiny ZXMoto 1000 ADV, ktorá by mohla priniesť boxer štýl za úplne iné peniaze.
Môže to otriasť trhom?
Ak príde niečo, čo vyzerá ako BMW boxer, funguje ako BMW boxer… ale stojí polovicu, čo to spraví s trhom? Zrazu sa veľká adventure v štýle GS môže stať dostupnou pre masy. A to môže poriadne zaboleť prémiové značky.
Širší pohľad: priemysel sa presúva na východ
Toto nie je len o jednej značke. Ide o trend. Čínske fabriky rastú rýchlo, inovujú rýchlo a vedia vyrábať lacnejšie. A ak si trúfnu na boxer — motor, ktorý bol doteraz symbolom európskej precíznosti — znamená to jediné: hra sa mení.
ZXMoto má ambície, veľké plány a chuť osloviť západných jazdcov. Ich boxer nie je len kópia — je to signál. Svet motocyklov sa globalizuje a ikonické technológie už nemusia byť exkluzívne.
Ale jedno je isté: boxer už nie je len nemecký. V roku 2027 príde jeho čínska verzia… a môže z toho byť zemetrasenie.
Pridané: Dnes Autor: Tomáš Hajduch - Awia Zdieľať
Seriál článkov - Novinky 2026:
Predchádzajúci | Seriál článkov: Novinky 2026
Súvisiace články:
- EICMA 2025: Značka ZXMOTO vstupuje na európsky trh veľkolepo superbiky, naháče, cruiser aj Rally motorka - Awia
- EICMA 2025: BMW F 450 GS 2026 – kompaktná adventúra pre začiatočníkov roluje s 19-tkou vpredu - Awia
- EICMA 2025: KOVE prináša nové MX Enduro, 800X GT a športovú 450RR - Awia
- EICMA 2025: Benelli predstavil úplne nové TNT 550, modernizoané TRK 602 X a dve verzie vlajkového modelu – TRK 902 Xplorer a TRK 902 Stradale - Awia
- Royal Enfield pripravuje Himalayan 750 možno už na výstavu EICMA 2025 - Awia
- EICMA 2025: Benda trojica cruiserov a prelomový hybridný P51 Concept kombinuje boxer motor s elektromotorm - Awia
- Nový cestovateľ - BMW R 1200 GS 2013 - zeON
- BMW predstavilo nový 1800 kubíkový boxer motor - Awia
- SWM Motorcycles prináša adventure Versante 550, scrambler a nové skútre - Awia
- Jawa ponúkne reinkarnovanú “Kývačku“ od polovice septembra 2020 a pripravuje cestovné enduro 500 ccm - Awia
Ďalšie články tohto autora:
- Kawasaki zverejnila kompletné špecifikácie KLE500 2026
- Čo je FIM MiniGP World Series? prvý krok na ceste do MotoGP
- Voge predstavuje športovú dvojicu RR500S a RR660S
- Mondial Spartan 600: nový bobber pre rok 2026
- Zero Motorcycles predstavili elektro skúter LS1 s dojazdom až 170 km s doplnkovou batériou
- Harley-Davidson predstavuje Bagger World Cup: šesť pretekov v USA a Európe
- SWM Motorcycles prináša adventure Versante 550, scrambler a nové skútre
- SYM prináša Cruisym 400 a nový Jepardo: technológia, komfort a štýl pre modernú mobilitu
- Moto Morini predstavil nový V2 crossover Corsaro GT
- EICMA 2025: BSA Thunderbolt: prvé adventure enduro britskej legendy
- ... zobraz všetky články od tohto autora
Galéria ku článku:
Nové oficiálne videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!
















