Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 1521 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

tanec-slnka-2018-sideM DS auto Sumoto Brno MOTOQUAD www.foxracing.sk Indian - www.klasikmoto.sk choppermania.sk

Anketa:

Jazdil podľa teba Marc Márquez na VC Argentíny 2018 v súlade s predpismi:

Spolu odpovedi: 1889
Áno, bolo to v pohode: 47% (890)
Nie, bolo to ďaleko za: 53% (999)

Pre vás:

Povinné zmluvné poistenie - vyber si najlepšiu cenu!

Hodnotenie: (36 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (100)  [Verzia pre tlač] Tlač

Nový cestovateľ - BMW R 1200 GS 2013

pošli na vybrali.sme.sk

Pridané: 04.10.2012 Autor: Feri Zubal - zeON
Čitatelia: 23674 [Novinky - Predstavujeme]

Svetovo najúspešnejšie cestovné enduro bolo pre rok 2013 ešte viac vylepšené. Prichádza s novým motorom, prevodovkou, upravenou ergonómiou, novými elektronickými systémami...

Seriál článkov - Novinky 2013:

| Seriál článkov: Novinky 2013 |

Predstavenie BMW R1200GS v Kolíne 2012:

02.10.2012 - Martin Kňaze - matox Čitatelia: 4342 [Novinky - Predstavujeme]

-

Naživo Intermot Kolín 2012 - BMW a Husqvarna

BMW vybalila dlho očakávaný kvapalinou chladený boxer a predviedla ho v modeli GS. Aby sme boli presnejší 1200 GS. Okrem toho boli k videniu už avizované F700/F800 GS a 650-tky Terra a Strada v stánku Husqvarny.

 

Už viac než 30 rokov koncept BMW GS stelesňuje potešenie z jazdy a túžbu po dobrodružstve. To sa týka najmä modelov GS s protibežným chodom valcov v motore boxer. "Veľké" GSka umožňujú motocyklistom preskúmať tie najvzdialenejšie miesta našej planéty. Charakter týchto motoriek nakopol k splneniu svojho sna už nejedného cestovateľa.

Avšak pojem GS stále bol a je niečím viac. Či už Vás láka športová jazda po kľukatých vidieckych cestách alebo si radi skracujete cestovný čas rýchlymi kilometrami jazdou po diaľnici, GSá tu boli vždy pre Vás. Milovníci kľudnej jazdy osamote či so spolujazdcom, prípadne jazdci jazdiaci mimo spevnené cesty, budú môcť na toto všetko využiť aj najnovší model BMW R 1200 GS.

 Najnovšie \"veľké\" GSo BMW R 1200 GS
Najnovšie "veľké" GSo BMW R 1200 GS

BMW R 1200 GS je jedinečný integrovaný koncept veľkého cestovného endura s motorom boxer, so šarmom a veľkým krútiacim momentom, vďaka ktorému je milovaný légiami spokojných jazdcov po celom svete. "Veľké" GSa sa nestali pre nič za nič bestsellerom vo svojom segmente. Teraz však prichádza úplne nová kapitola v dejinách veľkých GSiek.

Výzvou pre vývojové oddelenie BMW Motorrad bolo, ako ešte viac vylepšiť takmer dokonalý bike vo svojom segmente. Hlavnými cieľmi sa stali:

  • Zvýšenie výkonu
  • Zlepšenie off-road vlastností
  • Pripraviť bike, ktorý by spĺňal po mnoho rokov emisné a hlukové normy
  • Zvýšenie pasívnej a aktívnej bezpečnosti
  • Zachovať nezameniteľný dizajn rady GS
  • Zachovať top kvalitu typickú pre firmu BMW

Novo navrhnutý vzduchom a kvapalinou chladený motor s vertikálnym prietokom palivovej zmesi, integrovaná prevodovka a kardan na ľavej strane

So zameraním na vyššie spomenuté ciele bolo nové BMW R 1200 GS takmer celé upravené, zvlášť motorová časť.

 Nový vzduchom a kvapalinou chladený motor boxer
Nový vzduchom a kvapalinou chladený motor boxer

Zvýšenie výkonu, a zároveň dodržanie najnovších emisných a hlukových noriem, bolo zaistené najmä zmenou chladiaceho systému motora. V BMW R 1200 GS naďalej ostáva vzduchom chladený motor boxer, avšak časť chladenia, ktorú predtým zabezpečoval motorový olej teraz prevzal systém chladenia so zmesou vody a glykolu. Tým sa zabezpečil lepší odvod tepla a zvýšená účinnosť chladenia. Použitý je systém takzvaného presného chladenia (princíp podobný tomu aký sa používa v F1), ktorý ochladzuje časti motora vystavené zvlášť veľkému tepelnému zaťaženiu. Motor je teda tradične z veľkej časti chladený vzduchom. Chladiče pre kvapalinu sú preto malé a schované tak aby sa nenarúšal vzhľad typický pre vzduchom chladené boxery.

Celkovo sa výkon motora vyšplhal na 92 kW pri 7700 ot./min. a krútiaci moment má hodnotu 125 Nm pri 6500 ot./min.

Plnenie motora zmesou paliva a aj výfuk spálených plynov majú teraz vertikálny prechod spaľovacou komorou. Výraznou zmenou je aj integrácia 6-stupňovej prevodovky k motoru pomocou mokrej spojky s funkciou anti-hopping, namiesto suchej, ktorá bola používaná predtým. Ďalšou zmenou je presun kardanu na ľavú stranu motocykla.

 Po novom nájdeme rameno s kardanom na ľavej strane motocykla
Po novom nájdeme rameno s kardanom na ľavej strane motocykla

Hmotnosť nového GSa pripraveného na jazdu je 238kg spolu so systémom ABS, ktorý je sériovo montovaný na všetky modely BMW.

Elektronicky ovládaný plyn a tempomat

Po prvý raz bude na GSku sériovo namontovaný elektronicky ovládaný plyn. Použitie elektronicky ovládaného plynu umožňuje výrazné zlepšenie z hľadiska ovládateľnosti a odozvy. Ba čo viac, jazdec si vďaka tomu môže prispôsobiť charakteristiku motora v piatich možných módoch (príplatková výbava). Pre optimálne prispôsobenie sa motorky individuálnym potrebám jazdca, prichádza BMW R 1200 GS s piatimi režimami nastavenia charakteristiky motora. S týmto súvisí aj systém ASC (Automatic Stability Control) čo umožnilo vytvorenie módov rain, road, dynamic, enduro a enduro pro. Rovnako je za príplatok možné dokúpiť si tempomat.

Systém BMW Motorrad Dynamic ESA pre optimálnu jazdnú dynamiku v každej situácii

Systém odpruženia BMW Motorrad Dynamic ESA (Electronic Suspension Adjustment) prináša celú radu možností nastavenia podvozku rovnako ako poskytuje maximálnu jazdnú bezpečnosť. Dynamic ESA sleduje vertikálny pohyb kolies rovnako aj iné parametre a automaticky prispôsobuje tlmenie v závislosti na štýle jazdy, jazdných manévroch a rýchlosti. Nastavenie tlmenia prednej a zadnej tlmiacej jednotky sa vykonáva pomocou elektricky ovládaných regulačných ventilov.

Nový rám s rúrkovou konštrukciou a špeciálne prispôsobené kolesá s pneumatikami v rozmeroch 120/70 R19 vpredu a 170/60 R17 vzadu

BMW R 1200 GS používa novo vyvinutý rúrkový celo oceľový rám. V spojení s novo navrhnutým paraleverom a teleleverom došlo k výraznému zvýšeniu torznej tuhosti a tým k zlepšeniu stability a presnosti riadenia. Optimalizovanie riadenia je výsledkom rafinovaných zmien v geometrii podvozku. Dlhšia kyvná vidlica poskytuje ďalšie zlepšenie trakcie najmä pri jazde po nerovnom teréne.

Globálne jedinečným rysom nového BMW R 1200 GS sú pneumatiky v rozmeroch 120/70 R19 vpredu a 170/60 R17 vzadu.

Revidovaný brzdový systém s radiálne montovanými strmeňmi Brembo

Taktiež brzdový systém na novom BMW R 1200 GS bol poriadne vylepšený. Na GSko sa teraz montujú radiálne monobloky od Bremba a vzadu došlo k zvýšeniu priemeru brzdového kotúča. V súlade s filozofiou maximálnej bezpečnosti je aj na tomto modely BMW sériovo montovaný systém ABS.

Prvý motocykel na svete s hlavným LED diódovým osvetlením

 Nové svetlomety dodávajú GSku nezameniteľný vzhľad
Nové svetlomety dodávajú GSku nezameniteľný vzhľad

Dokonca už v štandardnej verzii prichádza nové BMW R 1200 GS s hlavným svetlometom s LED diódovým osvetlením s optimalizovanou účinnosťou svietenia. Aby ste boli ešte lepšie videný počas dňa, BMW Motorrad prináša integrovaný LED diódový hlavný svetlomet namontovaný na motocykli prvýkrát v histórii.

Elektrický systém s novým napájaním a Multi-Controller pre BMW Motorrad Navigator IV

Nové BMW R 1200 GS má inovatívny systém napájania, aký už používajú 6-valecové modely K 1600 GT a GTL. Rovnako ako predtým, CAN bus (Controller Area Network) a LIN bus (Local Interconnect Network) technológie umožňujú výrazne zredukovanie kabeláže v porovnaní s konvenčnými systémami. Predchádzajúca centrálna riadiaca jednotka elektroniky bola rozdelená do dvoch samostatných riadiacich jednotiek.

 Multi-Controller
Multi-Controller

Multi-Controller je najnovšie k dispozícii aj pre "veľké" GSko. Umožňuje rýchle a pohodlné ovládanie systému BMW Motorrad Navigator IV. Multi-Controller sa nachádza na vnútornej strane ľavej rukoväti. To znamená, že výber funkcií je oveľa menej rušivý ako keby ste museli stláčať tlačidlá a nevyžaduje aby ste ruky dvíhali z riadidiel.

Aerodynamicky optimalizovaný tvar predného štítu

 Testovanie funkcie nového tvaru predného štítu
Testovanie funkcie nového tvaru predného štítu

Novo vyvinutý čelný štít na BMW R 1200 GS ponúka lepšiu ochranu pred vetrom, pohodlie aj hlukový komfort. Jeho nastavovanie je jednoduché, ľahko prístupné a možné za pomoci iba jednej ruky. Rozšírená je aj možnosť nastavenia sedadiel. Sedadlo vodiča je teraz možné nastaviť výškovo a dá sa nastaviť aj jeho sklon, zatiaľ čo spolujazdec si vie nastaviť posun sedadla tak aby si zvolil čo najpohodlnejšiu vzdialenosť od jazdca. Nové riadilá možno tiež ľahko dvihnúť nahor a spolu s vylepšeným tvarom motocykla tak aby sa optimalizovalo zovretie kolenami v oblasti nádrže, prináša BMW R 1200 GS lepšiu pozíciu v stoji pri jazdení off-road.

Nové BMW R 1200 GS prichádza v štyroch farebných prevedeniach: Alpine White (biela), Racing Red (červená), Blue Fire (modrá) a Thunder Grey Metallic (sivá).

Video

Video: BMW R 1200 GS 2013 - Afrika

Video: BMW R 1200 GS 2013

Info & foto: press.bmwgroup.com

Pridané: 04.10.2012 Autor: Feri Zubal - zeON pošli na vybrali.sme.sk

Technické parametre z Moto DB:

BMW R 1200 GS 2013:

Foto:
BMW R 1200 GS 2013
Všeobecné informácie:
Výrobca:BMW
Model:R 1200 GS
Rok:2013
Novinka:NOVINKA 2013
Kategória:Cestovné enduro
Motor:
Typ motora:dvojvalcový boxer (4T)
Objem:1170 ccm
Max. výkon:125.1 k (92.0 kW) / 7750 ot.
Max. krútiaci moment:125 Nm / 6500 ot.
Kompresný pomer:12.5:1
Vŕtanie x Zdvih:101.0 x 73.0 mm
Palivový system:vstrekovanie
Rozvod:DOHC (4V)
Chladenie:vzduchom a kvapalinou
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 6-stupňová
Sekundárny pohon:kardan
Zdvih vpredu:190 mm
Zdvih vzadu:200 mm
Brzdy vpredu:dvoj kotúčová, radiál 4 piest
Priemer bŕzd vpredu:305 mm
Pneu vpredu:120/70-ZR19
Brzdy vzadu:jednokotúčová
Priemer bŕzd vzadu:276 mm
Pneu vzadu:170/60-ZR17
Hmotnosť / Rozmery:
Suchá hmotnosť:212 kg
Hmotnosť s náplňami:238 kg
Výška sedla:850 mm
Rázvor:1507 mm
Dĺžka:2210 mm
Šírka:953 mm
Výška:1450 mm
Objem nádrže:20 l
Dynamické Parametre / Spotreba:
Spotreba paliva:5.4 l/100km
Dojazd po rezervu:cca 277 km
Servisný interval:10 000km
Doplnková výbava:
ABS:áno, v sérii
Vypínateľné ABS:áno, v sérii
Trakčná kontrola:za príplatok
Palivové mapy:áno, v sérii
Palubný počítač:za príplatok
Tempomat:za príplatok
LED denné svetlá:za príplatok
El. Podvozok:za príplatok
Iná výbava:za príplatok LED smerovky
Poznámka:
ABS v sérii.
Doplnková výbava: dynamický systém ESA (elektronické nastavenie pruženia), ASC (automatická kontrola stability), palubný počítač, LED smerovky, tempomat, LED reflektor s integrovaným denným stretávacím svetlom, kolesá s krížovým výpletom

Cena 05/2013: 13950.- EUR

Seriál článkov - Novinky 2013:

| Seriál článkov: Novinky 2013 |

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (36 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (100)  [Verzia pre tlač] Tlač

Galéria ku článku: