Anketa:
Triumph predstavil Tiger Alpine & Desert špeciálne edície - keď sa hory a púšť stretnú
ZdieľaťPridané: Dnes Autor: Tomáš Hajduch - Awia
Čitatelia: 687 [Novinky - Predstavujeme]
Triumph zasa raz vie, ako rozbúchať srdcia dobrodruhov. Nové špeciálne edície Tiger 900 a 1200 – Alpine a Desert – prichádzajú s vyššou výbavou, výrazným dizajnom a parádnym pomerom cena/výkon. Skrátka, presne to, čo chceš, keď to ťaháš cez serpentíny alebo pražíš po piesku.
Seriál článkov - Novinky 2026:
Predchádzajúci | Seriál článkov: Novinky 2026
O čo tu ide?
Nové Alpine a Desert edície vznikli ako pocta dvom extrémnym prostrediam – zasneženým vrchom a nekonečným dunám. Triumph do nich nasypal:
- nový look s exkluzívnymi grafikami
- viac výbavy rovno v základe
- prvýkrát aj Akrapovič výfuk na Tigeri ako štandard
- zlepšené bezpečnostné systémy pri modeli 1200
- lepšiu ochranu motora a nádrže podľa verzie
Alpine Edition: pre tých, čo milujú studený vzduch a ostré vrcholy
Alpine edícia je postavená na GT Pro verzii – čiže jasný smer, asfaltová turistika v DNA, ale s novou dávkou štýlu aj techniky.
Tiger 900 Alpine:
- farba Snowdonia White + Sapphire Black
- modré Aegean doplnky
- nové ochranné padáky motora
Tiger 1200 Alpine:
- dve špeciálne farebné kombinácie
- štandardne vyhrievané sedadlá
- Blind Spot Assist a Lane Change Assist
Desert Edition: keď chceš jazdiť tam, kde sa iní boja zastaviť
Desert verzia vychádza z Rally Pro platformy – čiže offroad rodokmeň, veľké zdvihy, poriadna výdrž.
Tiger 900 Desert:
- Urban Grey + Sapphire Black
- odvážne Baja Orange detaily
- ochrana nádrže pre drsnejší terén
Tiger 1200 Desert:
- dve farebné schémy – od žltej až po výraznú červenú
- nové grafiky
- top výbava pre jazdu v teréne
Paul Stroud, obchodný riaditeľ spoločnosti Triumph Motorcycles: „Edície Alpine a Desert majú všetky schopnosti, ktoré by ste od modelu Tiger očakávali, s výrazným a účelovo postaveným dizajnom a vylepšenými špecifikáciami. Sú oslavou epických dobrodružstiev, ktoré naši zákazníci podnikajú pri jazde na svojich Tigroch cez zasnežené vrcholky a zvlnené duny. To, čo tieto špeciálne edície skutočne odlišuje, je výnimočný pomer ceny a kvality, ktorý ponúkajú jazdcom hľadajúcim svoj ďalší dobrodružný motocykel. Okrem špičkovej kvality, dôrazu na detail a trojvalcového výkonu, ktorý naši zákazníci od Triumphu očakávajú, teraz dostávajú ešte viac štýlu, technológií a schopností v štandardnej výbave.“
Výkon?
Tiger 900:- 888 ccm triple
- 108 PS a 90 Nm
- Euro 5+, pripravený na všetko od potulkárčiny až po šotolinu
- 150 PS a 130 Nm
- T-plane triple s mega záťahom
- ideálny pre diaľkové dobrodružstvá aj rýchlu jazdu
Podvozky, brzdy & výbava, ktorá ťa podrží
Triumph nezabudol na to hlavné – ovládateľnosť a istotu.
- Brembo Stylema brzdy
- kvalitné odpruženie Marzocchi / Showa podľa verzie
- semiaktívny podvozok Showa pri Tiger 1200
- špice + bezdušové gumy na Desert verziách
- Active Preload Reduction (1200) – znižuje motorku pri zastavení
Tech & komfort: moderný Tiger, moderný jazdec
- 7” TFT s MyTriumph konektivitou
- viac jazdných režimov (5–6 podľa modelu)
- Triumph Shift Assist v základe
- voliteľná nízka alebo vyhrievaná sedačka
- vyhrievané sedlá pre jazdca aj spolujazdca
- radarový systém, sledovanie slepého uhla
| Foto: | ||||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
| Všeobecné informácie: | ||||
| Výrobca: | Triumph | Triumph | Triumph | Triumph |
| Model: | Tiger 900 GT | Tiger 900 Rally | Tiger 1200 GT Pro | Tiger 1200 Rally Pro |
| Rok: | 2026 | 2026 | 2026 | 2026 |
| Kategória: | Cestovné enduro | Cestovné enduro | Cestovné enduro | Cestovné enduro |
| Motor: | ||||
| Typ motora: | radový trojvalec (4T) | radový trojvalec (4T) | radový trojvalec (4T) | radový trojvalec (4T) |
| Objem: | 888 ccm | 888 ccm | 1160 ccm | 1160 ccm |
| Max. výkon: | 108.1 k (79.5 kW) / 9500 ot. | 95.2 k (70.0 kW) / 8750 ot. | 150.1 k (110.4 kW) / 9000 ot. | 150.1 k (110.4 kW) / 9000 ot. |
| Max. krútiaci moment: | 90 Nm / 6850 ot. | 87 Nm / 7250 ot. | 130 Nm / 7000 ot. | 130 Nm / 7000 ot. |
| Kompresný pomer: | 13 : 1 | 11.27 : 1 | 13.2 : 1 | 13.2 : 1 |
| Vŕtanie x Zdvih: | 78.0 x 61.9 mm | 78.0 x 61.9 mm | 90.0 x 60.7 mm | 90.0 x 60.7 mm |
| Palivový system: | vstrekovanie | vstrekovanie | vstrekovanie | vstrekovanie |
| Rozvod: | DOHC (4V) | DOHC (4V) | DOHC (4V) | DOHC (4V) |
| Chladenie: | kvapalinou | kvapalinou | kvapalinou | kvapalinou |
| Pohon / Podvozok: | ||||
| Prevodovka: | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová |
| Sekundárny pohon: | reťaz | reťaz | kardan | kardan |
| Zdvih vpredu: | 180 mm | 240 mm | 200 mm | 220 mm |
| Zdvih vzadu: | 170 mm | 230 mm | 200 mm | 220 mm |
| Brzdy vpredu: | dvojkotúčová | dvojkotúčová | dvojkotúčová, 4-piestikové radiálne stremene | dvojkotúčová, 4 piestik Brembo M4.30 Stylema |
| Priemer bŕzd vpredu: | 320 mm | 320 mm | 320 mm | 320 mm |
| Pneu vpredu: | 100/90-19 | 90/90-21 | 120/70 R19 | 90/90-21 M/C 54V TL |
| Brzdy vzadu: | jednokotúčová | jednokotúčová | jednokotúčová, 2 piestik | jednokotúčová, 2 piestik |
| Priemer bŕzd vzadu: | 255 mm | 255 mm | 282 mm | 282 mm |
| Pneu vzadu: | 150/70R17 | 150/70R17 | 150/70 R18 | 150/70R18 M/C 70V TL |
| Hmotnosť / Rozmery: | ||||
| Suchá hmotnosť: | 196 kg | |||
| Hmotnosť s náplňami: | 219 kg | 245 kg | 250 kg | |
| Výška sedla: | 820 mm | 850 mm | 850 mm | 850 mm |
| Rázvor: | 1556 mm | 1551 mm | 1560 mm | 1560 mm |
| Dĺžka: | 2245 mm | 2245 mm | ||
| Šírka: | 930 mm | 935 mm | 849 mm | 849 mm |
| Výška: | 1410 mm | 1452 mm | 1436 mm | 1487 mm |
| Objem nádrže: | 20 l | 20 l | 20 l | 20 l |
| Dynamické Parametre / Spotreba: | ||||
| Spotreba paliva: | 5.2 l/100km | 5.2 l/100km | 5.2 l/100km | 5.5 l/100km |
| Dojazd po rezervu: | cca 288 km | cca 288 km | cca 288 km | cca 272 km |
| Servisný interval: | 16 000 km | 16 000 km | ||
| Doplnková výbava: | ||||
| ABS: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii |
| Náklonové ABS: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii |
| Vypínateľné ABS: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii |
| Trakčná kontrola: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii |
| Palivové mapy: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii |
| Palubný počítač: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii |
| Tempomat: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii |
| LED svetlomet: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii |
| LED denné svetlá: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | |
| Zákrutové svietenie: | za príplatok | za príplatok | ||
| LED smerovky: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii |
| El. Podvozok: | za príplatok | áno, v sérii | áno, v sérii | |
| Anti-hop spojka: | áno, v sérii | |||
| Bezkľúčové zapaľovanie: | áno, v sérii | áno, v sérii | ||
| Quick-shift: | za príplatok | áno, v sérii | áno, v sérii | |
| Kontrola tlaku v pneumatikách: | za príplatok | |||
| Vyhrievané rukoväte: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii |
| Vyhrievané sedlo: | za príplatok | za príplatok | za príplatok | |
| Asistent rozbehu do kopca: | za príplatok | za príplatok | ||
| Farebná TFT prístrojovka: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii |
| Iná výbava: | podvozok MARZOCCHI nastaviteľná kompresia, útlm vpredu a predpätie a útlm vzadu | podvozok SHOWA nastaviteľná kompresia, predpätie, útlm vpredu a predpätie a útlm vzadu | ||
| Poznámka: | ||||
| Poznámka: | Dostupná aj verzia GT Pro | Dostupná aj verzia Rally Pro: LED hmlovky, obojsmerný quick-shifter, vyhrievané sedadlá a systém kontroly tlaku pneumatík TPMS (201 kg) Cena 05/2020: od 14 080 eur | Cena od: 17 750 eur (GT Pro 19 950 eur) | Cena od: 21 630 eur (Rally Explorer od 23 270 eur) |
Pridané: Dnes Autor: Tomáš Hajduch - Awia Zdieľať
Seriál článkov - Novinky 2026:
Predchádzajúci | Seriál článkov: Novinky 2026
Súvisiace články:
- Triumph predstavil nový Tiger 900 hneď v troch verziách 900, 900 GT a 900 Rally - Awia
- Prvé dojmy - Triumph Tiger Sport 2013 - prekrstená šelma v okolí Barcelony - Awia
- Kawasaki odhalila očakávanú KLE500 a KLE500 SE 2026 - Redakcia
- Triumph ľahko refrešol Tiger 900 - je podstatne silnejší a bezpečnejší - Redakcia
- Nenápadný fešák Triumph Tiger 1200 XRT 2018 dáva dole ostrieľaných konkurentov - Herghott
- EICMA 2025: Benelli predstavil úplne nové TNT 550, modernizoané TRK 602 X a dve verzie vlajkového modelu – TRK 902 Xplorer a TRK 902 Stradale - Awia
- Triumph predstavuje nové veľké Tiger Explorer - EICMA Miláno 2015 - Awia
- Triumph Tiger 800 XC - adventure po Anglicky - Awia
- Najuniverzálnejšia motorka súčasnosti? Triumph Tiger 800 XCA 2018! - Herghott
- Endurotrip Mongolia 2018 – GOBI DESERT - jandt99
Ďalšie články tohto autora:
- Nová značka ZXMoto pripravuje aj 1000 ccm boxer motor
- Kawasaki zverejnila kompletné špecifikácie KLE500 2026
- Čo je FIM MiniGP World Series? prvý krok na ceste do MotoGP
- Voge predstavuje športovú dvojicu RR500S a RR660S
- Mondial Spartan 600: nový bobber pre rok 2026
- Zero Motorcycles predstavili elektro skúter LS1 s dojazdom až 170 km s doplnkovou batériou
- Harley-Davidson predstavuje Bagger World Cup: šesť pretekov v USA a Európe
- SWM Motorcycles prináša adventure Versante 550, scrambler a nové skútre
- SYM prináša Cruisym 400 a nový Jepardo: technológia, komfort a štýl pre modernú mobilitu
- Moto Morini predstavil nový V2 crossover Corsaro GT
- ... zobraz všetky články od tohto autora



















































