Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 3218 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 28538
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 60% (16997)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 40% (11541)

Dve dvanástky - BMW R 1200 GS a Yamaha Super Ténéré - Diskusné fórum - Diskusie k Článkom

Tu nájdete všetky reakcie návštevníkov Motoride.sk na jednotlivé články...

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiuDve dvanástky - BMW R 1200 GS a Yamaha Super Ténéré - Diskusné fórum - Diskusie k Článkom

Hodnotenie: (29 hodnotení)

Diskusia k článku: Dve dvanástky - BMW R 1200 GS a Yamaha Super Ténéré

OO Sleduj diskusiu Pridaj nový príspevok 
26.05.2012 8:18

Dve dvanástky - BMW R 1200 GS a Yamaha Super Ténéré

Tina30
Darca Krvi  Turista 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

[dobre] pekne napísané, ako vždy [dobre] a myslím že aj nestrenne.
:-D :-P


26.05.2012 8:40

Re: Dve dvanástky - BMW R 1200 GS a Yamaha Super Ténéré

Menton
 Skútrista 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

Raptor: V nadpise porovnavas s GS, v skutocnosti so starsou GSA. Chapem, ze ste porovnavali to, co obaja vlastnite, len to je potom ako medzi autami test aktualneho Mercedesa C a starsej generacie BMW 5, co su uz ine triedy a aj s inou vyvojovou stopou. A vobec to nie je o tom, ze chcem rypat, ale tu fakt musis porovnavat s aktualnym GS a DOHC, tam zistis, ze mas zrazu velmi zivy motor, co taha od spodku, rozdiel vo vahe vyse 20kg pri porovnatelnej nadrzi a ochrane proti vetru. A to uz by si citil na mieste, pri jazde, aj pri brzdeni.
Aby som bol konstruktivny, navrhujem "uzivatelsky" test aktualnych cestovnych endur. Vypadnime niekam spolu, pojazdime, povymienajme si medzi sebou motorky a potom nech si kazdy napise svoj nazor. Myslim, ze nic objektivnejsie a neposkvrnene zmluvami, ci zavislostou od inzercie neexistuje. Kludne tuto myslienku rozvinte, ja davam do placu moju moto. 8-)

Awia: co ty na to ? Nezastresis to medialne ? ;-)


26.05.2012 8:44

Re: Dve dvanástky - BMW R 1200 GS a Yamaha Super Ténéré

danopanci
 Kávičkár 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

Raptor - konečne dobrá robota - ktorá nešetrí ani jednu - a ani druhú stranu. Myslím, že pre človeka - ako som ja - mi táto "porovnávačka" rozšírila obzor a pri rannej kávičke som to bolo fajn "nereklamné" čítanie :-*


26.05.2012 9:31

Re: Dve dvanástky - BMW R 1200 GS a Yamaha Super Ténéré

momul
 Edvenčr 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

[dobre] Tenerka je aj tak lepsia,lebo je japonska :-P

Upravené 1 krát. Naposledy upravil momul (26.05.2012 9:31)


26.05.2012 9:53

Re: Dve dvanástky - BMW R 1200 GS a Yamaha Super Ténéré

Hodnotenie: Dobré

myslím, že pri týchto motorkách sa už nedá hovoriť, ktorá je lepšia a ktorá horšia, maximálne tak, ktorá komu pri jeho spôsobe využitia lepšie pasuje, niekomu vadí to, čo inému úplne vyhovuje.....


26.05.2012 10:10

Re: Dve dvanástky - BMW R 1200 GS a Yamaha Super Ténéré

zooo
 Edvenčr 

Ikona

Krivoklat, nespravime aj my taky test? :-D ST vs GS


26.05.2012 10:24

Re: Dve dvanástky - BMW R 1200 GS a Yamaha Super Ténéré

Richardus
 Bahniak 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

Jednoduchy testik. Raptor: gratulujem ku kupe.
Na obidvoch som sa par km zviezol. Ak by som mal kupit tak len podla stavu, doplnkov, km a ceny. Nie podla modelu. Pretoze su obe az tak dobre.


Cakam uz dlho ze Yamaha pride s odpovedou na 800GS, napr. s poladenym motorom z TDM.


26.05.2012 10:30

Re: Dve dvanástky - BMW R 1200 GS a Yamaha Super Ténéré

pitaz
 Kávičkár 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

zoo, ty uz mas DOHC GSko? .. rad sa pridam do testu s mojou starinkou, uz som dlho na GSku nesiel, nech si to pripomenen, ze.... ehm, no nic >:-) :-D


26.05.2012 10:44

Re: Dve dvanástky - BMW R 1200 GS a Yamaha Super Ténéré

nerozumiem slovu "test", hovorím za seba, ja čo takúto motorku viem využiť tak maximálne na 30% môžem akurát napísať moje pocity, ale hovoriť tomu test, by som sa neodvážil
ZOOO, ved môžeme to raz pri nejakej ceste vyskúšať, len sa bojím, že kým si človek na to zvykne, bude koniec cesty a tú druhú môže maximálne ofrflať, lebo to čo mu bude vadiť, zbadá hneď, ale to čo bude lepšie si neuvedomí.......


26.05.2012 11:36

Re: Dve dvanástky - BMW R 1200 GS a Yamaha Super Ténéré

zooo
 Edvenčr 

Ikona

Pitaz, nie ja nemam DOHC. Ale mam GS nie GSA, cize porovnatelna nadrz.
Na DOHC musime pozvat Mentona. A ty si vybav na vykend CeTecko :-D Varana nechaj doma. Este by sme mohli zobrat do partie nejakeho Tigra, KTM Adv., Stelvio, Granpasso a Multivitamin. Velky stromcek, Versys a aj toho Varana. Tolko motoriek z velkych kategorie cestovnych endur :-O

Krivoklat, to s tou cestou je len technicky problem. Staci naplanovat dostatocne dlhu dovolenku.


26.05.2012 12:04

Re: Dve dvanástky - BMW R 1200 GS a Yamaha Super Ténéré

taaat
 Ľadvinka 

A načo??? I-GRR


26.05.2012 12:57

Re: Dve dvanástky - BMW R 1200 GS a Yamaha Super Ténéré

dzefe
 Edvenčr 

Ikona

dobre citanie....ale rocnikovo mi ten test nesedi...uz ked tak, mal sa porovnavat DOHC system s Tenerkou...a ci GS alebo GSA je je jedno...aj ked je pravda,ze GS je vdaka vahe zivsie na reakcie plynu... ;-)


26.05.2012 13:02

Re: Dve dvanástky - BMW R 1200 GS a Yamaha Super Ténéré

bkery
 Kávičkár 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

No Janči.

Ten motor si trafil......


26.05.2012 13:28

Re: Dve dvanástky - BMW R 1200 GS a Yamaha Super Ténéré

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

menton - v texte ktory som poslal awiovi bolo ako nadpis uvedene "dve dvanastky"
takze toto konzultuj s redaktorom ktory tam toto bez mojho vedomia doplnil ;-)

co sa tyka toho co fakt musim porovnavat je to asi iba na mne co fakt musim :-) napisal som dojmy a pocity z mojej 6 rocnej GSA a cachovej novej XTZ

GS s dvoma vackami som sa v texte trochu venoval a pokladal som za potrebne spomenut ze ta by bola asi ina... takze si myslim ze som dal pripadneho citatela do obrazu a tym padom tuto tvoju " vytku" neberiem, ak mi miso frano sam od seba ponukne DOHC na weekend kludne to doplnim o porovnanie s touto motorkou ale ja v tomto smere nic "nasilu" vyvijat nebudem

dzefe aka je vaha medzi GS a GSA? ked budem mat GSA s prazdnou nadrzou a 60kg jazdcom tak ake budu jeho reakcie v porovnani s plne natankovanym GS na ktorom sedi 120 kg macko?... z mojich skusenosti vyplyva ze ked som pred rokmi jazdil kwasakinu hladku GS a bobikovho edvencra tak kwaskina GS bola zivsia ale vobec som nemal pocit ze to je koli vahe ale koli tomu ze je tak naladena

richardus vdaka za reakciu ale "testik" to fakt nebol.. len porovnanie dojmov a emocii, test je u mna nieco diametralne uplne ine

danopanci - prense toto bolo mojim zamerom a som rad ze si spoko


26.05.2012 15:08

Re: Dve dvanástky - BMW R 1200 GS a Yamaha Super Ténéré

Menton
 Skútrista 

Ikona

Dve dvanastky su vtipny nazov. [dobre] Neviem o akom inom naladeni pises, lebo GS aj GSA su motoricky naladene rovnako, rozdiel moze byt v kratkej jednotke, inak je aj prevodovka rovnaka. Dolezite je rozlozenie vahy a teda umiestnenie taziska. GSA ma tazisko uz v zaklade vyssie a viac vpredu (vyssi podvozok, tazsia nadrz a preliezky) v porovnani s GS. Jazdec zatazuje hlavne zadok a tiez zvysuje tazisko. Takze preto ten pocit zivosti. To je fyzika, to je exaktna veda, nezalezi na pocitoch... ;-)
Nemusis nic, rob si co chces, ved za text som ti dal rovno [dobre] a nie je co riesit... :-P

Pitaz: kedy ideme testovat ? 8-)

Zooo: no taky velky test majitelov, to by bolo nieco, presne o tom som pisal na zaciatku... [dobre]


26.05.2012 15:34

Re: Dve dvanástky - BMW R 1200 GS a Yamaha Super Ténéré

dzefe
 Edvenčr 

Ikona

raptor rozpravame sa o tvojom clanku cize aj o tvojej postave, vyske, vahe atd atd..konstantne parametre jazdca co pisal a porovnaval tieto dve moto.. ;-)

ked zoberies plne nalozenu GS a plne nalozenu GSA povedzme aj s rovnakou mapou v motore a toho isteho testovacieho jazdca tak vysledna rovnica ta nepusti a vzdy bude ina.... ;-)

a nehraj sa s pohladom na vec ci mas 60 kg jazdca na plnenatankovanom GSA alebo 12O kg macka na GS...to su len slovne hracky.. ;-)

ale inak pekny clanok...utcite pomoze vela ludom dotvorit si obraz o motorkach od niekoho, kto nie je za to komercne plateny.. ;-)


26.05.2012 16:38

Re: Dve dvanástky - BMW R 1200 GS a Yamaha Super Ténéré

hanchicken
 Turista 

Hodnotenie: Dobré

no ja nevim kera lepsie jazdi... ale vim, kera bude o neco krajsia :-D

Pozri obrázok

(Cachova new keikovica)


26.05.2012 17:26

Re: Dve dvanástky - BMW R 1200 GS a Yamaha Super Ténéré

Express
Darca Krvi  Bahniak 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

Pekne napisane, pises o pancierovych hadicach na tenerku, pritom niekde na fore sa pisalo ze pancierky sa na moto ktore ma ABS nedavaju. Ja som chcel dat na moje TA pancierky a bolo mi povedane ze sa dat nedaju,,, ale mozno sa pletiem


26.05.2012 17:57

Re: Dve dvanástky - BMW R 1200 GS a Yamaha Super Ténéré

Feri Zubal - zeON
 Turista 

Ikona

Express: Ja mám teraz čerstvo namontované pancierové hadice a aj ABSko mám.


26.05.2012 18:00

Re: Dve dvanástky - BMW R 1200 GS a Yamaha Super Ténéré

Express
Darca Krvi  Bahniak 

Ikona

vrrr ako je to mozne...


26.05.2012 21:53

Re: Dve dvanástky - BMW R 1200 GS a Yamaha Super Ténéré

hroch
 Geriatrik 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

Raptor [dobre] : a aké papučky (rozumej pneu) mali tie nemecko-japonské dievčatá obuté?
A aké boli smädné? 8-)


26.05.2012 22:22

Re: Dve dvanástky - BMW R 1200 GS a Yamaha Super Ténéré

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

expres - tak neviem ake fora ty citas ale BMW davalo uz na 1150 Adventure pancierky v serii a ABS samozrejme nebol ziaden problem, 1200 detto, XY dalsich BMW modelov motoriek takisto... aj ked o pancierky v tomto porovnani naozaj vobec nejde

ak chces pancierky na tvojho ABS transalpa tak nemam problem ti to poriesit

hroch - GSA heidenau scout a XTZ metzeler tourance EXP este z prvomontaze, spotreba nam vychadza cca rovnako 5.6 litra ale u XTZ predpokladam ze pojde este dole nakolko duro furt este zabieha


26.05.2012 22:36

Re: Dve dvanástky - BMW R 1200 GS a Yamaha Super Ténéré

hroch
 Geriatrik 

Ikona

bo mne mäkké Mitas E 08 o 0,2l zdvihli spotrebu, ale držia úžasne a dokonca aj za mokra. Som zvedavý na kilometrovú výdrž :-)

Pri mojom jazdení (5200km/2mesiace) ich dám o chvíľu dole :-)


26.05.2012 22:53

Re: Dve dvanástky - BMW R 1200 GS a Yamaha Super Ténéré

Landal
 Edvenčr 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

Raptorko velice pekne, prakticke a potrebne info!


27.05.2012 8:53

Re: Dve dvanástky - BMW R 1200 GS a Yamaha Super Ténéré

Hodnotenie: Dobré

heh... a aký veľký je ten chlp z prirodzenia japonskej Gejše :-))) ....


27.05.2012 10:15

Re: Dve dvanástky - BMW R 1200 GS a Yamaha Super Ténéré

hooopy
 Turista 

Hodnotenie: Dobré

Raptor mne sa ten clanok paci. Mam 190cm a na tenerke som nemal kde dat nohy. Nech by sa mi akokolvek [dobre] pacila ta motorka, nekupim si ju prave kvoli tomu. Bolo to moje sklamanie, ked som sa na tom viezol.


27.05.2012 10:57

Re: Dve dvanástky - BMW R 1200 GS a Yamaha Super Ténéré

Teraz ako pisete, asi som bol z Tenerky prilis omameny ked som si prave toto nevsimol :-O , no budem sa musiet previezt este raz aby som to miesto na nohy otestoval s chladnou hlavou.


27.05.2012 13:12

Re: Dve dvanástky - BMW R 1200 GS a Yamaha Super Ténéré

duggo
 Kávičkár 

Ikona

sa ti postavil pipik ked po 120 km na asfalte pri 27 stupnoch pises oslavne eseje ?


27.05.2012 14:04

Re: Dve dvanástky - BMW R 1200 GS a Yamaha Super Ténéré

kankoXF
 Kávičkár 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

To: hroch
Mitas E08 je mäkka pneu a drzi aj za mokra ked je obuta na BMW R 1200 GS ?
No neviem, davaj bacha lebo je to pneu so sklonom velmi prekvapit a zprudka...

Clanok hodnotim [dobre] Mne tento styl pasuje.


27.05.2012 19:41

Re: Dve dvanástky - BMW R 1200 GS a Yamaha Super Ténéré

hroch
 Geriatrik 

Ikona

Kanko: áno je mäkšia kao Metzeler Tourance, a dezén má veľmi podobný. Zatiaľ fakt dobre drží, dúfam, že jej to vydrží :-)))


27.05.2012 21:21

Re: Dve dvanástky - BMW R 1200 GS a Yamaha Super Ténéré

MajkyYamaha
 Jogurťák 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

Je vazne az takyto citelny rozdiel pancierovych hadic od gumakov ??? :-O Ja mam uz svoje objednane od Hellu... Za velke minus GeeSa povazujem upnutie zadnych stupaciek k podsedadlovke kedze sa bavime o adventure bikoch ;-)


27.05.2012 21:32

Re: Dve dvanástky - BMW R 1200 GS a Yamaha Super Ténéré

RadoR6
 Kávičkár 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

hooopy, vdaka Bohu za Super Tenere.My co mame okolo 170cm by sme inac mohli o tejto triede len snivat.Skusal som GS1200(ta sa este dala) ale 1200ADV ci KTM990 to uz som na krizovatkach ci nespevnenej ceste len sermoval nohami a trpol ci ju nepolozim.raptor za clanok [dobre] .


27.05.2012 21:54

Re: Dve dvanástky - BMW R 1200 GS a Yamaha Super Ténéré

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

majky - ako som pisal tymi "gumakmi" to zrejme nebude lebo aj zadna brzda XTZ12 je "na gume" a brzdi vynikajuco, Yamaha ma vpredu 2x 4piestik rovnako ako BMW , sam nechapem v com je ten zasadny rozdiel

co sa tyka stupaciek spolujazdca tak vdaka boxeru pri pripadnom pade ostatnu nedotknute.. to mi ver ;-) .. a keby sa hned pri ceste okolo sveta utrhla tak je to jedno lebo na taku cestu sedis na motorke solo ;-)

p.s. :-(((((( :-(((((( furt musim klikat na ziadne hodnotenie pri kazdom prispevku kua :-((( :-(((


27.05.2012 22:06

Re: Dve dvanástky - BMW R 1200 GS a Yamaha Super Ténéré

PedroADV
 Jogurťák 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

Za clanok [dobre]
Za motorky [dobre] [dobre]
Uz dlho som cakal na porovnanie prave tohto bawora a tenerky.
Jedna z nich raz bude moja >:-)

Upravené 1 krát. Naposledy upravil PedroADV (27.05.2012 22:09)


28.05.2012 9:41

Re: Dve dvanástky - BMW R 1200 GS a Yamaha Super Ténéré

cees2r
 Geriatrik 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

Skvelý článok,ktorý mi veľa napovedal,lebo som v kategórii 190+
..ešte keby niekto zanietený do toho "primiešal" LC4 bolo by to fajn


28.05.2012 9:47

Re: Dve dvanástky - BMW R 1200 GS a Yamaha Super Ténéré

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

cees2r - LC4 sa uz nevyraba ale ked chces tak trocha som jazdil aj tu, oproti tymto dvom spominanym moto je to "bicykel" ale podstatne menej komfortny na cestovanie ale zato s ovela vacsimi ambiciami v terene a stale velmi dobra volba pre toho komu je luxusna sotolina nudna a jazdi radsej vacsi hardcore... jednou vetou LC4 Adventure je menej cestovne a viac enduro


28.05.2012 10:32

Re: Dve dvanástky - BMW R 1200 GS a Yamaha Super Ténéré

cees2r
 Geriatrik 

Ikona

..dík.
ako je to s veľkosťou súčasného "advíka" a aké má vlohy?Mám na mysli ten pomer cesta-enduro?


28.05.2012 10:38

Re: Dve dvanástky - BMW R 1200 GS a Yamaha Super Ténéré

Archie
 Edvenčr 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

Už tradične veľmi dobre obsahovo i formálne (až na tú "výtku" ;-) ), dostal som info, ktorú som potreboval a dostal som ju rýchlo, jasne a zrozumiteľne [dobre]


28.05.2012 10:58

Re: Dve dvanástky - BMW R 1200 GS a Yamaha Super Ténéré

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

cees2r - ku vloham cestovnych endur vseobecne takto... tie zavisia predovsetkym od pilota
poznam ludi co na starom varadere ktore ma nadvahu a v zasade velmi makky podvozok robili na sand rallye veci ze som mal sanku medzi kolenami, videl som typka na starucek R 1100GS ako na nej bez hanby skakal a tocil si ju okolo nohy.... a videl som tam aj typka na KTM LC8 Superenduro ktory sa vyslovene trapil, spickoval spojkoval a padal

alebo este inak... dajte katrinakovi do ruk stareho transalpa a mne nejaku 250 EXC a mozte si kludne stavit ze kto bude prvy v cieli ale ja si stavim na katrosa ;-)

k sucasnemu adviku tolko ze tej motorke siahne na dno jej enduro moznosti len maloktory smrtelnik, z mojho pohladu je to vynikajuci a hlavne komfortny cestovatel ktory sa nezlakne ani extremnych terenov pokial sa ich nezlakne samotny jazdec ale to urcite plati aj pre velku teneru aby sme boli spravodlivi

archie - dakujem presne tak to bolo aj myslene.. nechcel som zbytocne lyrizovat

Upravené 1 krát. Naposledy upravil raptor (28.05.2012 11:07)


28.05.2012 11:10

Re: Dve dvanástky - BMW R 1200 GS a Yamaha Super Ténéré

vxmery
 Ľadvinka 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

raptor: strucne, vystizne [dobre]
by the way - ak mas kamarata s novym Tigrom Explorerom fakt by ma zaujimalo ake su prve vodojemy..


28.05.2012 11:23

Re: Dve dvanástky - BMW R 1200 GS a Yamaha Super Ténéré

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

vxmery - no takeho kamarata zatial veru nemam ale slubujem ze ak to bude co len trochu mozne velmi rad tu motorku vyskusam a porovnam z ostatnymi... podla toho co o nej napisal awia som sa veru aj trochu zavzdusnil ci nahodou pre mna nie je na obzore nieco lepsie nez BMW GSA... najma ten trojvalec musi byt exktatický >:-) >:-) >:-) jedine co mi na tom celom zatial trochu vadi je to ze to je "novorodenec" a ti mavaju detske choroby a hlavne neviem ceny ND a ich casovu dostupnost

predsa len japonsky 4 listok alebo BMW je vo svete natolko rozsirene ze ak sa ti na tom aj nieco vyserie tak je velka sanca ze za 2-3 dni sa s novym dielom pohnes dalej.. len neviem ako je na tom triumph

Upravené 1 krát. Naposledy upravil raptor (28.05.2012 11:26)


28.05.2012 11:34

Re: Dve dvanástky - BMW R 1200 GS a Yamaha Super Ténéré

mj357
Darca Krvi  Jogurťák 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

raptor super.. zase viem o niečo viac, takže s výškou 192cm jednoznačne GS hej?

GS ma furt ťahá a viem, že ho skor či neskôr v živote budem mať, túto sobotu sme boli na Kalte Kuchl a viem si predstaviť na také trasy aspoň niečo ako je transalp, o GS ani nehovorím..

nenájde sa nejaký dobrovoľník, že by som si ho odskúšal? hehe ne iba srandujem

btw o chlp z prirodzenia japonskej Gejše :-D


28.05.2012 13:39

Re: Dve dvanástky - BMW R 1200 GS a Yamaha Super Ténéré

pito1145
 Edvenčr 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

ku ochrane pred vetrom, od viacerých Stromakov som pocul ze SuperTenerecko slabsie chrani :'( a myslim ze BWM ADV je odost lepsie v tomto od Stromceka.
A ked som sedel na ADV s mojimi 192cm som sa citil prirodzeno ze motorka na cestovanie pre vysokych konecne..


28.05.2012 13:47

Re: Dve dvanástky - BMW R 1200 GS a Yamaha Super Ténéré

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

pito takto, seriova šajba na velkej tenere naozaj neochrani, ale ked tam das nejake ine plexo napri MRA či GIVI a máš do cca 180cm tak si v ťažkej pohodke, účinnosť MRA mi potvrdil cacho a GIVI jany balogh

lenze taketo drobnosti vedu cloveka k otazkam coby sa komu stalo ak by na motorku za 14 litrov dali v zaklade plnohodnotne turisticke plexo (rovnakym neduhom trpi napr aj crosstourer ci "hladka" GS1200)


28.05.2012 14:07

Re: Dve dvanástky - BMW R 1200 GS a Yamaha Super Ténéré

Menton
 Skútrista 

Ikona

raptor: potrebu velkeho stitu by som nezovseobecnoval. Tisicky spokojnych uzivatelov na cestach LEN so zakladnym stitom su toho dokazom. Ak to niekto potrebuje, tak si to dokupi, vyrobcov je viacero. Niekto pri jazde aj pracuje telom, dalsiemu vysoky stit vyslovene zavadzia v terene, iny ma rad vietor vo vlasoch a nie kazdemu vyhovuje autobusarsky styl predneho stitu ako RT... ;-)


28.05.2012 14:11

Re: Dve dvanástky - BMW R 1200 GS a Yamaha Super Ténéré

pitaz
 Kávičkár 

Ikona

z tych tisicov uzivatelov poznam iba jedneho - Dr.Nobela >:-)

vsetci ostatni, chcu na moto cim vyssi stit, tym lepsie. nejedna sa len o bmw ale vseobecne


28.05.2012 14:19

Re: Dve dvanástky - BMW R 1200 GS a Yamaha Super Ténéré

Menton
 Skútrista 

Ikona

pitaz: ja ich aj na MR poznam niekolko. Vonku si sadni na pol dna napr. na Kalte a zacni pocitat, bude toho vela. Ani na CT mi nechybala najvyssia poloha stitu... ;-) Neviem preco chcu potom jazdit na moto, ked im aj trochu vetra vadi. Ved staci dobra prilba a je tam ticho aj pri priamom vetre. A dat si do terenu v lete otvorenu cross helmu s okuliarmi a schovat sa za velky stit je hovadina. Sak to sa musis inak potit... Ale zas asi to dobre drsne vypada... Ze edveeeencccrrrr :-D


28.05.2012 14:30

Re: Dve dvanástky - BMW R 1200 GS a Yamaha Super Ténéré

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

menton v tomto pripade to vidim pitazovymi ocami... a pri vsetkej ucte (bez ironie) ja aj s pitazom tie vecicky predavame a prichadzame do styku s ovela viac motorkarmi ako ty a preto mame asi lepsi prehlad ako ty ;-)

Upravené 1 krát. Naposledy upravil raptor (28.05.2012 14:33)


28.05.2012 14:37

Re: Dve dvanástky - BMW R 1200 GS a Yamaha Super Ténéré

spidooo
 Kávičkár 

Ikona

Ty kokos...a jak prši, ze???!!!


28.05.2012 14:40

Re: Dve dvanástky - BMW R 1200 GS a Yamaha Super Ténéré

matus
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

Ja si myslim ze tento test pekne ukazal, ako yamaha zaspala.
Nie len, ze nie je v nicom vyrazne lepsia ako model GS z roku 2004 (to je 8 rokov), ale este je aj tazsia ako GSA.... :-O

Malo proti nej stat normalne GS, ako napisal Menton, a myslim, ze vysledok by bol pre Tenere zahambujuci.
Stale mam pocit, ze tuto tenerku vymysleli pred 10 rokmi, ale zabudli ten projekt v sufliku, a teraz si na to niekto spomenul a zacali to vyrabat.


28.05.2012 14:42

Re: Dve dvanástky - BMW R 1200 GS a Yamaha Super Ténéré

PetoDL
 Turista 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

ja zase poznám jedného, čo mu na diaľnici v októbri to veľké plexo chýbalo ( hoci má vraj rád vietor vo vlasoch a väčšie mu netreba ...však pri tej výške by ani mne nebolo treba ;-) >:-) ) a bola mu zimka aj v 2 ( slovom dvoch ) bundách vysokej prevysokej kvality >:-) ;-) :-D


28.05.2012 14:54

Re: Dve dvanástky - BMW R 1200 GS a Yamaha Super Ténéré

Menton
 Skútrista 

Ikona

PetoDL: ano, bolo mi pri cca 1 stupni nad nulou a dialnicnej rychlosti nad MPR zima. Ale najviac tam, kde si dava velky edveeeencrrrr jazdec kozusinku. A tam ani GSA nema speci stit... >:-)

Raptor: v pohode, beriem, mate vacsie skusenosti, ja nic nepredavam, len jazdim. Komentoval som len to, ze by som to ja osobne nezovseobecnoval. Velky stit v zaklade netreba, aj tak si na moto kazdy navesia kopec hovadin podla svojej chuti a tak je to spravne. Moj nazor...


28.05.2012 14:59

Re: Dve dvanástky - BMW R 1200 GS a Yamaha Super Ténéré

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

menton v tom pripade sa skusme zamysliet nad tym ze kolko ludi vymenilo vacsie plexo za mensie a opacne ;-)

ja osobne nepoznam nikoho kto by velke plexo menil za mensie okrem petaDL ale to bolo este vtedy ked mal maleho Vstroma a nenechal si poradit ze potrebuje iba deflektor a nie velkovyrobnu turbulencii od Givi :-)))


28.05.2012 15:04

Re: Dve dvanástky - BMW R 1200 GS a Yamaha Super Ténéré

Menton
 Skútrista 

Ikona

Raptor: tak uz poznas dvoch. Mna chalani v FMoto a vlastne aj tu na MR presviedcali na velke, dokonca s deflektorom a ako sa zacalo oteplovat, hned som zhanal male.
Na druhej strane, na doplnkoch sa vzdy lepsie zaraba, zakladny model musi zaujat nizkou cenou, tak nechod sam proti sebe bohataou vybavou uz v zaklade, pan obchodnik...


28.05.2012 15:13

Re: Dve dvanástky - BMW R 1200 GS a Yamaha Super Ténéré

mj357
Darca Krvi  Jogurťák 

Ikona

spidooo tak tak treba trochu veselosti - už nepršiiiii!!


28.05.2012 16:22

Re: Dve dvanástky - BMW R 1200 GS a Yamaha Super Ténéré

pito1145
 Edvenčr 

Ikona

raptor- presne to som mal na mysli, za tu cenu motorky by tam mohli mat poriadne plexi tak ako ADV velke plexo ma tusim od zakladu. A ci je polohovatelne na ST neviem. Mozno jazdec beznej vysky ratam 180cm sa stazovat nemusi aj so seriou..
Dokupit sa da vsetko a upravit, ale pri takejto sume ocakava zakaznik mozno viac.


28.05.2012 16:54

Re: Dve dvanástky - BMW R 1200 GS a Yamaha Super Ténéré

dzefe
 Edvenčr 

Ikona

Jazdim 12 GSA s deflektorom...moja vyska 182 cm, mam ho nahodeny v druhom zareze vzpriamenej polohy...pokial je zima, chlad alebo dazd, tak je to idealna poloha, vsetko mi prudi vacsinou ponad hlavu alebo tesne okolo prilby.. [dobre]

Pokial je velke teplo / co je u mna uz aj 25 stupnov /, tak prilba pri tomto nastaveni nestiha vetrat cez prietoky - schuberth C3 - vtedy by sa zislo dat stit s deflektorom no mensieho odporu vetra prave pre to vetranie v prilbe...ked je moc teplo vacsinou jazdim s otvorenou helmou na kochacku ale aj tak to nie je ono, nakolko otvorena C3 tym padom zabranuje prenikaniu do horneho prieduchu na prilbe... :-~

Mal som pozicane BMW 1200 RT 2012, za den najazdenych okolo 700 km v teplote okolo 15-20 stupnov - tam je ten stit idealne riesenie....na dlhe cestovanie super vec..pocas jazdy motorcekom zmenite sklon stitu a jeho system meni tym padom aj vysku hornej hranice .. [dobre]

Jasne, ze na off masinu je to diskutabilne riesenie, ale zda sa mi to ako fajn kompromis namiesto zdlhaveho hladania klucov a srobovania niekde na parkingu. :-~

zaver: vsetko ma svoje + a aj - a hlavnym kriteriom podla mna su poveternostne podmienky a osobne potreby uzivatela... ;-)


28.05.2012 17:03

Re: Dve dvanástky - BMW R 1200 GS a Yamaha Super Ténéré

AMIS
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

ja mám štíty dva ak na babu beriem malý ak do tramtárie beriem veľký, inak na tenere sme nezmokli ani so štandardným a to mám ten malý zrezaný ešte na polovicu akurát aby som šróby mohol uchytitť

Upravené 1 krát. Naposledy upravil AMIS (28.05.2012 17:08)


28.05.2012 21:26

Re: Dve dvanástky - BMW R 1200 GS a Yamaha Super Ténéré

RadoR6
 Kávičkár 

Ikona

pito1145,raptor,ked tak citam kde tade po forach staznosti nad malymi seriovymi stitmi,nutnou potrebou deflektorov a podobnych ftakovin....napada ma len jedno.Ked chce niekto jazdit bez toho aby na neho fukalo nech si kupi auto ;-) .


29.05.2012 8:02

Re: Dve dvanástky - BMW R 1200 GS a Yamaha Super Ténéré

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

RadoR6 - asi uhol pohladu ale mozno ti uniklo ze rec je o turistickych motorkach - na tvojej motorke alebo nahaci je to asi egal, ale ver mi ze ked som vlani spravil za dva dni 8tkm do Turecka a spat tak som velmi dobre videl ako si Samco "uzival" jazdu na svojej X challenge ;-) mozno nevies o com hovorim ale ver mi ze je velmi velky rozdiel robit denne 500-1000km na motorke ktora poriesenu aerodynamiku

turisticka motorka za +14.000 € by mala mat automaticky velke komfortne turisticke plexo - moj nazor


29.05.2012 8:23

Re: Dve dvanástky - BMW R 1200 GS a Yamaha Super Ténéré

Menton
 Skútrista 

Ikona

Raptor: 8tkm do Turecka za dva dni je asi preklep...
Mozno ti uniklo, ale bavime sa o turistickych motorkach a to asi X challenge nie je, takze priklad mimo temu... ;-)
Kazdopadne tato diskusia a prispevky viacerych clenov jasne ukazali, ze potreba velkeho stitu v zaklade nie je az taka jednoznacna, ako ste ma tu s pitazom hned presviedcali. Kolko ludi, tolko chuti, ja to respektujem. Dvojmetrovy chlap si vyberie nieco ine, ako chlap s vyskou priemerneho europana, len statisticky je tych vysokych podstatne menej, takze sa vyrobca viac orientuje na najsirsiu cielovu skupinu. O tom je podnikanie.


29.05.2012 8:34

Re: Dve dvanástky - BMW R 1200 GS a Yamaha Super Ténéré

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

dva tyzdne - pardon [dobre]

priklad samozrejme ze nie je mimo temu - robil na nej samco vaznu turistiku? robil hodila by sa mu ochrana? hodila ;-) da sa na tu motorku namontovat plexo ktore ako tak ochrani jazdca? da

to co tebe ukazala tato diskusia je jedna vec a to co nam s pitazom ukazuje realita je druha vec :-*


29.05.2012 8:59

Re: Dve dvanástky - BMW R 1200 GS a Yamaha Super Ténéré

bezdooo
Darca Krvi  Bahniak 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

ani som nevedel, ze uz je tu tento clanok. raptak, mohol si pockat a hodit tam aj porovnanie s durovou KTMkou...

ja viem, je to trosku mimo misu (urcite nie ako s LC4) ale mozno by to nebolo odveci citanie


29.05.2012 14:09

Re: Dve dvanástky - BMW R 1200 GS a Yamaha Super Ténéré

Hodnotenie: Dobré

..no tiez patrim medzi tych, co vyssie plexi menili za mensie
..a este by som si na nejakych podobnych spomenul, ale sak na to svet nestoji

..Raptor, pochopil som to tak, ze nova ST je fasa, ale aj tak jej o sest rokov starsie BMW jej v mnohych ohladoch dycha na krk resp. ukazuje chrbat, to si chcel povedat?

.. a vyjadrenia " ...dajte katrinakovi transalpa a ja sa stavim ze...,a ...poznam typka, ktory.." na temu terennych vloh velkych cestovnych endur, naozaj pobavili :-)))


01.06.2012 23:17

Re: Dve dvanástky - BMW R 1200 GS a Yamaha Super Ténéré

RadoR6
 Kávičkár 

Ikona

Na ukgser.com robil brazilcan Jose Ribeiro test medzi ST a 12GSA.
Tu je jeho osobny postreh:

S10 x GSA Direct Comparison
As an owner of both bikes ( 2009 GSA with 28000 km and a 2011 S10 with 3000 km ) and after following this thread for some time I decided to make a practical comparison between them.
I have more than 230.000 miles riding experience, most of it on GS/GSA bikes, mostly on long distance journeys through South America, Asia and Africa.
As a basic point I do not consider both bikes capable of any off road real travel. I usually use the off tarmac term when riding in gravel, dirt and sand roads.2222

The test

With my son I took both bikes from Sao Paulo, Brasil ( where we live ) to San Pedro de Atacama in Chile and back.In order to test the bikes in all conditions we switched bikes every 200 miles.

This is a 7000 KM journey, 80 % on tarmac and the rest on gravel, dirt and light sand roads. We faced temperatures between 40 and -2 degrees Celsius (104 28 F ) and altitudes from sea level up to 5000 meters ( 17000 feet ) when crossing one of the Andes passes.

Both bikes had the same tires ( Tourance for tarmac and Karoo T for off tarmac ), new brake pads, oil and filters. The GS has all the options ( ABS, ESA, ESC etc ) and the S10 the standard package that includes ABS, traction control and engine mode.

Both bikes has 38 liter Zega Pro panniers and assorted protection gear from Touratech. The S10 carried also a 3 gallon Rotopak fuel tank that I never used. Each bike was loaded with around 36 kilos of luggage.

Some numbers

Total mileage: 6998 km/4375 miles

GSA Fuel Consumption: 388 liters ( 18 km/liter- 42 mpg )
S10 Consumption: 368 liters ( 19,5 km/ liter -44 mpg )
( the overall mileage is low due to very steep and twisty roads to cross the Andes pass and the low speed/third gear all day ride through sandy roads in the Atacama desert. Both bikes are capable of 47/50 mpg runs on tarmac)

GSA Oil Consumption : 3 liters
S10 Oil Consumption: 0,5 liters

S10 Water Consumption: none

Overall Impressions

Steering

Although both bikes has basically the same weight, the S10 feels lighter on low speed maneuvers and heavier on medium to high speed turns. Although heavier, the steering seems to be more precise than the GSA, specially on bumpy tarmac roads.

Braking

The S10 brakes are in another league. I always believed that ABS was only usefull in the tarmac and it really annoyed me that the S10 had no “regular” way to switch off the ABS. During this trip I never switched off the ABS and its intervention is so seamless that you hardly notice it working. If there is an aspect where the S10 shines over the GSA is in the braking- traction control aspect. You must adapt your riding to this braking system, in order to use the interlinked braking system to its best. It took me two days dirt riding to really get used to it. The GSA brakes are also very good but IMHO Yamaha system is much better.

Traction Control

Also here the Yamaha system is better. After a few days, used it almost the time on mode 2 except on very twisty tarmac sections , full of diesel spills from the trucks. Different from the GSA system most of the time you only know the system is working because of the light. You feel nothing on the engine noise or riding attitude. I never switched it off. Both ABS and traction control worked perfectly on the Karoo tire in both bikes.

Driving Mode

The S10 has the driving mode switch. I leave it in the S mode. You can achieve the same effect with wrist control.

Ergonomics

Aside the original seat, the GSA offers a better ergonomic position for the rider. Wind protection, controls positioning are better than the S10’s. The original seat of the |Yamaha is better that the GSA. All the electronic adjustment of the GSA ca\n be made from the left handlebar, while the S10 has the engine mode on the right handlebar and the rest directly on the front panel. I find the GSA more comfortable on rides above 600 km / day.

Front Suspension

On the tarmac I prefer the GSA system specially because of the lack of diving under braking. Off tarmac the S10 is more compliant to the road and specially better on sandy roads.

The S10 suspension is more adjustable ( although not at the flick of button ) but I usually leave it at the same setting all the time, ie preload at 3 and compression and rebound at 4 clicks

Rear Suspension

My impression is that both are at the same level ( considering the standard shocks ) Again the S10 suspension is more adjustable ( although not at the flick of button ) but I usually leave it at the same setting all the time, ie preload at 3 and rebound at 6 clicks
/





Rear drive

Both work well, but on a previous GS I had a drive failure at 15.000 miles. I think that the double swingarm in the S10 is more reliable on the long run. To soon to say anything.

Engine

From the technical point of view the S10 engine is much more advanced than the boxer. The side radiator works well.My trusted mechanic says that the S10 engine is awfully limited, meaning that it could deliver easily 130-140 hp only dealing with the ecu and fuel injectors, specially if running on ethanol. It has an annoying “gap” around 3500 rpm, but it seems something related to the injection map and could easily be fixed with Power Commander.

It takes bad gasoline ( low octane ) with no problems. This bad batch we got was exactly when crossing the high altitude pass ( 17.000 feet Paso de Jama ) and although you could feel the power loss there was no knocking at all. The GSA boxer engine complained a lot ( pinging) and was really running very hot.It looks like the ECU+ knocking sensor could not deal with high altitude and bad gas at the same time.

By the other way the boxer engine is the “ character “ of the GSA. It is reliable and it is for ever linked to the GS brand. I just love this engine, so my analysis is biased here.

Rear Frame

To soon to say anything about the S10 rear frame sturdiness. The GSA with heavy panniers usually cracks when riding off tarmac..

Price

At least here in Brazil, the GSA costs US$ 50.000,00 and the S10 costs US$ 34.000,00

Service

Number of BMW service centers between Sao Paulo and San Pedro de Atacama= 0

Number of Yamaha service centers between Sao Paulo and San Pedro de Atacama= 30+

Parts Cost

GSA rear shock in Brazil= US$ 2.857,00 ESA
S10 rear shock in Brazil= US$ 975,00


Labor Cost

BMW labor cost per hour: US$ 100,00
Yamaha labor cost per hour: US$ 50,00

All things considered I consider the S10 a better bike to long distance travel. Character by character the GSA is unbeatable. I will keep both, but from now on will travel with the S10.


17.06.2012 14:42

Re: Dve dvanástky - BMW R 1200 GS a Yamaha Super Ténéré

IvanALPHA
 Geriatrik 

Ikona

Len mala poznamka k tej prednej brzde na S10: S10 ma ten system prepojenych brzd, ktory pri stlaceni predznej brzdy automaticky brzdi aj zadnou takze tie pocity slabsej prednej su nejak mimo nie?



Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.