Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 2497 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 28535
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 60% (16995)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 40% (11540)

Cesta na Rally Albania 2014 – Faryn, zaklínač motoriek - Diskusné fórum - Diskusie k Článkom

Tu nájdete všetky reakcie návštevníkov Motoride.sk na jednotlivé články...

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiuCesta na Rally Albania 2014 – Faryn, zaklínač motoriek - Diskusné fórum - Diskusie k Článkom

Hodnotenie: (7 hodnotení)

Diskusia k článku: Cesta na Rally Albania 2014 – Faryn, zaklínač motoriek

OO Sleduj diskusiu Pridaj nový príspevok 
18.05.2014 12:35

Cesta na Rally Albania 2014 – Faryn, zaklínač motoriek

Dušan Hein
 Edvenčr 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

Ten pocit z "novej" alebo "inej" motorky stojí za všetky peniaze [dobre]


18.05.2014 12:39

Re: Cesta na Rally Albania 2014 – Faryn, zaklínač motoriek

pito1145
 Edvenčr 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

pekné, [dobre]
ale mňa by zaujímali aj technické detaily úpravy, čo a ako sa nastavuje a prečo, v čom prebiehajú dôležité výmeny a pod.....


18.05.2014 13:45

Re: Cesta na Rally Albania 2014 – Faryn, zaklínač motoriek

Menton
 Skútrista 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

Pito, kedze vo svete existuje kopec kopirovacov napadov a vyrobkov, co nemaju vlastny vyvoj a parazituju na cudzych investiciach, case a skusenostiach, je potrebna ochrana know how. ;-)


18.05.2014 13:56

Re: Cesta na Rally Albania 2014 – Faryn, zaklínač motoriek

fitko
 Kávičkár 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

pekný jump z elcé fír :-O :-O :-O


18.05.2014 14:12

Re: Cesta na Rally Albania 2014 – Faryn, zaklínač motoriek

Landal
 Edvenčr 

Ikona

Menton: [dobre]

Pito: Faryn sa tomu venuje X-rokov, aj on sám priznáva, že sa stále "učí a zlepšuje". Očakávať, že niekde zverejní postupy a výkresy, je nereálne.

Môj pohľad je takýto: Mne stačí vedieť, ako si vymením guferá a olej. Všetko ostatné je už veľká veda, a na to nemám možnosti aby som do toho prenikol. Ja chcem jazdiť! Stačí mi vedieť, že to reálne funguje. Pretek v pisliscséve jasne všetko otestoval. Všetko drží, všetko funguje, a to napriek skokom, ktoré som si myslel že na advéku nikdy dávať nebudem.

Samotné možnosti nastavovania tlmičov zostali "fabrické" v tom zmysle, že nepribudli nejaké nové "klikátka". Ale teraz si naozaj viem pritvrdiť a zmekčiť a reálne to cítiť.


18.05.2014 14:41

Re: Cesta na Rally Albania 2014 – Faryn, zaklínač motoriek

pito1145
 Edvenčr 

Ikona

Menton- mne je to jasné, niečo také by som ani nechcel..výkresy a pod..sám tak svoje výrobky robím, čím menej info z výroby tým lepšie :-)

Landal- dík [dobre] ...to mi stačilo vedieť... A že napr. či sa menia iné pružiny, z inou tuhosťou a progresivitou, či prípadne sa laboruje s olejom a pod. Pre mňa, teda pre prípad takéhoto budúceho jazdenia, tmi tiež stačí vedieť, ako vymeniť si guferá a olej, aby v pretekoch som si vedel spraviť servis takýto sám, ostatný repas a pod. by som riešil takto, a ani by som tiež nežiadal vedieť dotyčného finty a získavať jeho skúsenosti.

Tiež by som prijal aj článok o tom ako si ladiť podvozok, čo ktorá skrutka na čo je, a čo mi to spôsobí -len taká malá inšpirácia..


18.05.2014 14:50

Re: Cesta na Rally Albania 2014 – Faryn, zaklínač motoriek

Landal
 Edvenčr 

Ikona

Pito: pružinu Pavol vždy najprv zmeria a odskúša, či je vhodná alebo nie. Stará pružina ak už je unavená, už sa napr. viacej neunavuje, v tom je jej výhoda (tak mi bolo povedané). Ak treba, samozrejme sa rieši nová pružina.
Olejom sa samozrejme "laboruje", Faryn si mieša vlastné zmesy. To nie je tajomstvo...

V mojom prípade zostali pružiny v predu aj v zadu rovnaké.

Na countrycross bol dobrý článok o tom, ako a čo sa čím "kliká" na tlmičoch. Skúsim to nájsť a dať sem link...


18.05.2014 17:53

Re: Cesta na Rally Albania 2014 – Faryn, zaklínač motoriek

Hodnotenie: Dobré

Asi ako jediný poznám 3 základné Farynove úpravy pri odladení a asi 10 ďalších doplnkových. Lebo sme spolu rôzne tlmiče (nielen moje) robili niekoľko krát.
Zásadná odlišnosť od ostatných ladičov je ale v tom, že nenahádže črevá tak, ako to má odskúšané a potom doklikáva. Palo ku každému pristupuje osobitne a jednej motorke sa na prvý krát venuje v priemere minimálne 8 hodín!!! Čiže žiadna manufaktúra, ale osobný a nanajvýš angažovaný prístup. Výsledky sú nepopierateľne lepšie ako u kohokoľvek iného. [dobre] [dobre] [dobre]
A v hlave nosí milión nápadov na zlepšenia. Pokiaľ bude moje dôchodcovské pretekanie pokračovať, ešte môžeme zažiť rôzne prekvapenia. Len jednu vec "prezradím": preferuje unavené pružiny bez zmien v charakteristike.
Dúfam že sa teraz nečudujete mojim úsmevom, keď mi vysvetľujete, ako a kto vám riešil pruženie. Pokiaľ by sme išli Intercontinental 2015, určite zabojujem o Faryna v doprovode!


18.05.2014 18:09

Re: Cesta na Rally Albania 2014 – Faryn, zaklínač motoriek

teplak
 Edvenčr 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

Popis nastavenia tlmicov tu: www.web.flatliners.cz/?p=41
Landal:: kolko ta vysiel u Faryna ten predok? Ja mam predok total v prdeli. V Pilicseve som siel kazdy hrbol dolu kopcom na dorazy a potopenie predku po spusteni moto z centralneho tlmica je dost vyrazne. To nehovorim o nasadnuti na moto a nasledne dalsie utopenie. Rozmyslam hlboko nad jeho majstrovstvom, ze by som to dal profi cloveku, co to vie...


18.05.2014 21:01

Re: Cesta na Rally Albania 2014 – Faryn, zaklínač motoriek

Landal
 Edvenčr 

Ikona

teplak: cena je 350E+ND. Koľko by bol predok to neviem. Ale určite je nerozumné robiť len predok. Moto tam musíš odviesť, potom doviesť. Koľko motohodín má predok, toľko aj zadok. Jedna vec je pritrvrdenie, ale druhá je nastavenie celkového chovania tlmiča.
V nedeľu 25.05. tam idem mimochodom...


20.05.2014 20:03

Re: Cesta na Rally Albania 2014 – Faryn, zaklínač motoriek

teplak
 Edvenčr 

Ikona

Landal:: a kolko to vychadza casovo , ze tam mas u majsterka uskladnenu moto? priblizne. sezonu este asi vydrzim s podlozkami a na jesen by som mu to tam hodil. ak by si tam bol, skus sa prosim ta spytat na pribliznu cenu predku na LC8 a prip.teda aj zadku. Ale zadok som mal robeny 2roky dozadu v Sette.


20.05.2014 20:30

Re: Cesta na Rally Albania 2014 – Faryn, zaklínač motoriek

Landal
 Edvenčr 

Ikona

Týždeň.
V mojom prípade to bolo 10 dní lebo ja tam mám dosť zastaralé tlmiče a museli prísť diely.
Oki, spýtam sa.


21.05.2014 22:26

Re: Cesta na Rally Albania 2014 – Faryn, zaklínač motoriek

Landal
 Edvenčr 

Ikona

Ešte jedna všeobecná okolnosť: ak sa presne uvedie moto a je možné dopredu zohnať sady na repas, tak je možné u Faryna spraviť celú moto za víkend. Jazdec môže prespať niekde na mieste.

Uvedená cena je základná a rámcová, na každej moto je iný rozsah roboty.

Ďalšie konkrétnosti si už riešte s Farynom telefonicky, kontakt je v článku, telefón dvíha po pracovnej dobe, resp. nemá problém zavolať aj späť na Slovensko.

A mimochodom, ladiť podvozok po sezóne na zimu tiež nie je ktovie aký dobrý nápad...


22.05.2014 21:34

Re: Cesta na Rally Albania 2014 – Faryn, zaklínač motoriek

Hodnotenie: Dobré

Pekne napísaný test [dobre]
Dané ladenie podvozku na takéto účely je do budúcna určite vynikajúci nápad; resp. riešenie! Do budúcna (ak sa budem môcť vrátiť na RALLY scénu) určite takéto naladenie podvozku určite stojí za to [dobre]
Veľa úspešne prepérovaných kilometrov s novým podvozkom Laňďo [dobre]


01.06.2014 20:42

Re: Cesta na Rally Albania 2014 – Faryn, zaklínač motoriek

Landal
 Edvenčr 

Ikona

Deje sa to, čo popisovaj aj Haro, som prirýchli v nájazdoch do zákrut. Musím sa naučiť pozerať oveľa viac dopredu než doteraz. Asi o 50% "predsadiť" líniu, ktorú sledujem, aby to bolo OK.

Na motorke je nový zadný tlmič, ktorý zohnal Faryn, ktorý zase posunul možnosti podvozku ďalej.


04.08.2014 11:16

Re: Cesta na Rally Albania 2014 – Faryn, zaklínač motoriek

teplak
 Edvenčr 

Ikona

Vcera som si od majstra Faryna priniesol moto. Ten rozdiel je brutalny. Vyjazdy , kde by som inak skoncil uz na zaciatku zahrabany alebo vyvaleny idem teraz v pohode a zlepsila sa aj obratnost moto. Aj na obycajnej asfaltke je citit ako to samo pada do zakrut a pohodlne sa ovlada. Teraz musim este poriesit oba stojany, kedze aj predlzoval zdvih o 70mm. Odporucam hosi, kvalitka ;-)



Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.