Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 1551 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 26118
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 60% (15788)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 40% (10330)

Novinky 2015: Yamaha MT-09 Tracer - ľahká športová turistika - Diskusné fórum - Diskusie k Článkom

Tu nájdete všetky reakcie návštevníkov Motoride.sk na jednotlivé články...

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiuNovinky 2015: Yamaha MT-09 Tracer - ľahká športová turistika - Diskusné fórum - Diskusie k Článkom

Hodnotenie: (8 hodnotení)

Diskusia k článku: Novinky 2015: Yamaha MT-09 Tracer - ľahká športová turistika

OO Sleduj diskusiu Pridaj nový príspevok 
14.01.2015 11:06

Novinky 2015: Yamaha MT-09 Tracer - ľahká športová turistika

alexa7
 Kávičkár 

Ikona

No, budem zvedavý na normálneho 185cm europana cestovať na tom v prilbe so šiltom :-)
A rád by som aj videl fotku, ako na tom cestovatelovi vyzerá, pekne z boku.


14.01.2015 12:04

Re: Novinky 2015: Yamaha MT-09 Tracer - ľahká športová turistika

Hodnotenie: Zlé

To je preklad cez google translate?
V lokáli má byť mäkké i podľa vzoru stroj.
tlmič.Umiestnenie tlmiča
za bodkou medzera.
Systém ABS je na tejtomotorke dostupný už v štandarde.
také slovo nepoznám.
Chýbajúcich milión čiarok nebudem rozpisovať.
Chcel som si prečítať o novej Yamahe, ale podivný slovosled, divná konštrukcia viet a zlý pravopis z toho spravili tortúru.


14.01.2015 12:35

Re: Novinky 2015: Yamaha MT-09 Tracer - ľahká športová turistika

Deluxa
 Edvenčr 

Hodnotenie: Dobré

hmm tie motorky robia mensie a mensie, tiez by som bol zvedavy ako na tom bude vyzerat normalny chlap nie 160cm japoncik. V Brne na vystave som si omylom sadol na novy street triple a myslel som ze to je zart. Inak som cakal na Yamahackeho turistu s 3val. tak na toto budem zvedavy a hlavne na ten posed kedze motor a podvozok su tam podla mna na cestovanie az az. A ten plex. veterny stit je fakt na I-GRR to by som okamzite menil za nieco ine...


14.01.2015 14:44

Re: Novinky 2015: Yamaha MT-09 Tracer - ľahká športová turistika

Varan
 Jogurťák 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

Páni, rozumiem vašej reči, ale zabudli ste pri hodnotení na pár faktov. MT09 Tracer:

- nie je turistická motorka. Turistická motorka je FJR
- nemá byť pohodlný gauč na tisíce kilometrov
- má byť niečo ako KTM 990 SM-T
- má byť zábavná motorka, s ktorou sa dá prejsť väčšia vzdialenosť pohodlnejšie ako na naháči

Inými slovami: štvrtok ráno sadnem, prejdem do Álp, tam sa piatok a sobotu do sýtosti vybláznim vďaka váhe, rázvoru, fun faktoru a nedeľu keď prídem domov, nemusím si brať 2 dni dovolenky pre umretý chrbát a krk


14.01.2015 14:57

Re: Novinky 2015: Yamaha MT-09 Tracer - ľahká športová turistika

Menton
 Skútrista 

Ikona

Pozeram na tie Dakarske motorky, veterny stit tak do polky hrude europana, vcera tam mali fakt nizke teploty, dazd a napriek tomu tam jazdia v krosovej prilbe daleko rychlejsie, ako majstri za klavesnicou... ;-)
Varan to pekne zhrnul [dobre]
A suhlas s Kilixom, gramatika dostala po papuli...


14.01.2015 14:57

Re: Novinky 2015: Yamaha MT-09 Tracer - ľahká športová turistika

DDD452
 Kávičkár 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

Podla mna to praveze moze byt celkom fun turisticka moto, staci to vyssie plexi (mozno aj toto bude ok, ale zas nechajme zarobit aj firmam Givi, Puig atd..) a pohodlnejsie sedadlo, hento na mna vypada moc S/M.

Akurat som zvedavy na cenu, kedze v clanku bolo vela veci zdovodnovanych odvolavanim sa na jej "vysku", tak by som rad vedel kolko to teda bude.


14.01.2015 15:01

Re: Novinky 2015: Yamaha MT-09 Tracer - ľahká športová turistika

Menton
 Skútrista 

Ikona

Janko, do 10 aj s ABS... www.yamaha-motor.eu/de/products/motorcycles...
googluj chlape 8-)


14.01.2015 15:26

Re: Novinky 2015: Yamaha MT-09 Tracer - ľahká športová turistika

DDD452
 Kávičkár 

Ikona

nestiham, sorac, pisal som to tak dlho ze si ma predbehol :-}, ked som zacal tak si tam nemal prispevok. Ale dakar refreshujem :-D

Dôvod úpravy: preklep

Upravené 1 krát. Naposledy upravil DDD452 (14.01.2015 15:26)


14.01.2015 15:44

Re: Novinky 2015: Yamaha MT-09 Tracer - ľahká športová turistika

demmoo
 Edvenčr 

Ikona

...a prečo neťaží z mena TDM?

LEBO TO NIE JE TDM ;-)

(alebo skôr :-~ :-( :'( )


14.01.2015 20:08

Re: Novinky 2015: Yamaha MT-09 Tracer - ľahká športová turistika

alexa7
 Kávičkár 

Ikona

menton: od zajtra jazdím len v motokrosovej prilbe, aj žene kúpim jednu dozadu :-) Lebo so šiltom budeme in, a aj Dakar sa tak ide. Ebat na to, že hlavu budem musieť držat meravo aby nešušťalo ;-) Myslím, že aj v moto GP by mali zaviesť :-)


14.01.2015 23:25

Re: Novinky 2015: Yamaha MT-09 Tracer - ľahká športová turistika

Menton
 Skútrista 

Ikona

Sano, nie, v MotoGP by mali zaviest vysoke turisticke plexo aj s deflektorom od Raptora, sak nech im nehadze hlavou v tej rychlosti a nemaju cintorin musiek na prilbe... :-D
Inak, posledne dost jazdim v prilbe so siltom, plexo mam nizke a hlavou mi nehadze... Som az sam prekvapeny... A som ani nevedel, ze som IN 8-)

Upravené 1 krát. Naposledy upravil Menton (14.01.2015 23:29)


15.01.2015 7:50

Re: Novinky 2015: Yamaha MT-09 Tracer - ľahká športová turistika

Gutenmoorgen

Vladko nojo, ale ty nemáš dva metre aby ti plexo na tom tvojom skutri s kadetadetrčiacimi valcami nestačilo :-P >:-) :-D :-) .

alexa7 pekne zboku to vidíš v 27sekunde videa - nohy pokrčené skoro ako na superšporte :-( .

Dôvod úpravy: doplnenie.
Možno aj na niektorej fotke, tie sa mi pozerať nechcelo.

Upravené 1 krát. Naposledy upravil aapa (15.01.2015 7:55)


15.01.2015 8:57

Re: Novinky 2015: Yamaha MT-09 Tracer - ľahká športová turistika

PetoDL
 Turista 

Ikona

voloďka, bol si odhalený >:-) :-D ;-)


15.01.2015 9:34

Re: Novinky 2015: Yamaha MT-09 Tracer - ľahká športová turistika

Hodnotenie: Dobré

Ako tu uz bolo napisane (Varan), nieje to cestny korab a ani sa nesnazi konkurovat adventure cestovatelom.
To, ci ma pohodlny posed, ci dobru ochranu pred vetrom podla fotoky nezistime.
Ved sedlo aj stit su nastavitelne a castokrat moze zdanie klamat. Ten stit moze byt ucinnejsi nez nejake obrovske plexi s dvoma deflektormi...
Mne sa tato moto paci a skor mi pripomina obdobu Multistrady, len s o 1/2 menej elektroniky a za 1/2 cenu [dobre]
Uz sa tesim na test a hlavne osobny kontakt - fakt som zvedavy... :-)


15.01.2015 10:20

Re: Novinky 2015: Yamaha MT-09 Tracer - ľahká športová turistika

MajoKE
 Skútrista 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

Mne sa paci, som rad, ze ma moznosti ind.nastavenia. Ak ostanu prevody a motor nezmenene bude to jazdit takto
www.motorradonline.de/vergleichstest/ducati-monster-821...


15.01.2015 21:55

Re: Novinky 2015: Yamaha MT-09 Tracer - ľahká športová turistika

alexa7
 Kávičkár 

Ikona

aapa: dakujem kukol som, a este ktomu sedi na tom nejaké decko. Však má ramená široké ako prilba :-D

MajoKE: no podla tej krivky ten motor musí byť fakt super [dobre]


17.01.2015 17:32

Re: Novinky 2015: Yamaha MT-09 Tracer - ľahká športová turistika

Tu je test s priemerne velkym europanom... ;-)
(min.4:40 - 5:40)

Video: www.youtube.com/watch?v=rzQBVGO-BpU


18.01.2015 17:01

Re: Novinky 2015: Yamaha MT-09 Tracer - ľahká športová turistika

kebo
Darca Krvi  Turista 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

Je to pekna masinka. Na EICMA som ju obzeral:

Pozri obrázok
Pozri obrázok
Pozri obrázok
Pozri obrázok
Pozri obrázok

Posed pre turistiku lepsi ako MT-9, vobec sa mi nezdala mala (mam 182cm). Sedia tam kufre z FJR. V US sa vola FJ9. Skoda ze nema kardan - hned by som ju bral pre polovicku.

Dôvod úpravy: obrazky

Upravené 1 krát. Naposledy upravil kebo (18.01.2015 17:02)


10.04.2018 22:48

Re: Novinky 2015: Yamaha MT-09 Tracer - ľahká športová turistika

owwidius
 Turista 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

Moje postrehy po odjazdenej sezone (14.000km).

Kupoval som jazdenu, 2015ku. Predtym 7 sezon na v-strom 650 a cca 90.000km, takze bol som zvyknuty, resp. az zhyckany na pohodlie a zavetrie (mam cca 185cm). Jazdim kludne, lebo vacsinu casu vo dvojici. Pocas roka to boli vsetky typy jazd, rano a vecer cez mesto do roboty, vikendove motacky, ale aj 2x dlhsia dovolenka s dialnicami.

posed
pekne vzpriameny plus sirokanske rajdy.. Celkova sirka motorky je ale este trochu zbytocne zvacsena, kvoli drziakom deflektorov - tie su viac designove, ako funkcne. Na druhu stranu do nasho pocasia fajn kompromis, v chlade trochu ochrania a v lete aspon nemam ruky v uplnom bezvetri. Na mieste sa s moto manipuluje dobre, na hlavny stojan tiez bez problemov. Stupacky su ale viac vzadu, tj nohy trochu viac pokrcene, ako by som chcel. Ked stojim na krizovatke s nohami na zemi, tak sa stupacky zabaraju rovno do lytok. Navyse su kovove, tak za jazdy je v nich viac vibracii (v porovnani so stromom a gumami na stupackach)

sedlo
povodne je fakt tvrde, siroke a jeho hrany ma tlacili do stehien a vedel som, ze by som ho vymenil. Prvy majitel dal Bagster, ktore je fakt pekne, ale stale nie dokonale. Ad 1, dobre sa sedi len v jednej polohe napriek jeho dostatocnej dlzke. Ked sa ale posuniem dozadu, tak som moc na rukach a sedlo sa tvari vodorovne, smykam sa smerom dopredu dole. Ale horsie je, ze ked zmokne, tak cez svy natece voda dnu a nasaje sa. Povrch moze uz aj uschnut, ale jak si potom sadnes, tak ju pekne zacnes vytlacat a najma lave vnutorne stehno mas mokre. Paradicka.. Da sa to ale poriesit tak, ze jak dojdem k motorke, postlacam par krat sedlo a vytlacim cez tie svy zas vodu von a utrem z povrchu..

plexi
uz pri testovacich jazdach (opat, rozmaznany zo stromu) som si povedal ze toto tiez vymenim, originalne bolo nizke a nefunkcne. Predosly majitel dal Puig turisticke, dymene, aj s deflektorom, ktore podla mna aj vyzera dobre. Na mieste za statia je aj kvoli vahe deflektoru vrch trochu labilny, posobi to takym divnym dojmom, ale za jazdy sa donho oprie vietor a i ked neni uplne pevne, nevyrusuje to. Len za silneho bocneho vetru, alebo vyssich rychlosti sa trochu trase. Uplne stabilne teda rozhodne neni, ale neni to nic otravne. Aby sa dali uplne vytocit rajdy, museli ist dole plastove kryty z rucnych deflektorov (nie cele, len ten farebny plast). Takto teraz vyzeraju:
imgur.com/a/kzDOo

svetla
Pekne biele LED, skoda ze len jedno stretavacie. Ale inak svieti to velmi slusne. Smerovky su klasicke, ledky ma za priplatok aj Yamaha.

palubovka
Taka skareda, az je pekna. Ale dako som si na ten 'techno' design zvykol a paci sa mi. Ale je fakt prehladna, sklada sa z dvoch displejov.

Hlavny displej: fakt velky ukazovatel rychlosti, dobre viditelny aj otackomer (dieliky po 250 otackach)
-stale ukazuje cas (akurat len pri zapnutej elektrike)
-dalej stav nadrze
-dalej jazdny mod (A, STD, B) a ECO ukazovatel, netusim naco, ale ok..
-indikator smeroviek je paradne viditelny (tazsie zabudnes vypnut)
-ale ukazovatel neutralu je velmi slaby. navyse ta 'ikonka' je smiesna, lebo nesvieti velke zelene pole s pismenom N, ale svieti len pismeno N (na tmavom podklade si ho za dna dost tazko vsimnut)... takze som si zvykol pozerat na ukazovatel gearu, ktory je na druhom displeji

Mensi displej je viac informacny a okrem teda gear indicatoru (tiez dobre viditelny) obsahuje 3 stranky a na kazdom po 3 udaje, ktore si moze kazdy cez menu nastavit a preusporiadat sam. stranky si potom prepinas ovladacmi lavou rukou (vybrat sa da: Trip 1, Trip 2, ODO, priemerna spot., aktualna spot., teplota okoliteho vzduchu, teplota chladiacej, cas od nastartovania (podla mna zbytocnost, tento som si vyhodil).
-mohli dat este priblizny dojazd, ja si nulujem Trip 2 vzdy pri tankovani. Ale co je fajn, ze akonahle ides na rezervu, tak sa zjavi Trip-F, a zacne pocitat km kolko si presiel na rezerve. Podla knizky by mala mat 2,8 L, takze cca na 50km
-vpravo hore je miesto pre ukazovatel vyhrievanych rajdov, ale len pri orig. yamahackych
-v settingoch sa da nastavit jas displeja, maintenance monitor (mne sa s tym nechce babrat), nastavenie hodin, nastavenie jednotiek (km/mile, format spotreby), dalsie casovace, pripadne zapinanie tych orig. vyhrievane gripov

ovladace
-startovanie a elektrika integrovana v jednom tlacitku, parada
-vystrazne smerovky su napravo, co je na prd, lebo su dost daleko od gripu. Ak nemas palec ako mutant, tak v pripade dakej nebezpecnej situacie musis pravu ruku prehmatnut, ked ich chces zapnut. Ovela lepsie by to bolo na lavej ruke.
-a zas vlavo, dialkovy blikac neni na ukazovaku, ale na prepinaci stretavaciek/dialkovych - neviem ho este v rychlosti najst, ale mozno je to len otazka zvyku. lavym ukazovakom ides do menu, co za jazdy nepouzivas, takze mohla byt ta blikacka radsej tam.

motor
-asi highlight tej masiny. trojvalec je podla mna dokonalost. genialny zatah, plus podla mna fakt pekny zvuk (mam original vyfuk)
-kedze jazdime vacsinou dvaja, v meste je Acko nie moc prijemne, hlavne nie pre spolujazdca. Aj mala nerovnost na ceste moze sposobit trhnutie.
STD je taky ideal, na 90% casu (zapina sa vzdy po nastartovani). Ale ked idem sam, a chcem sa trochu vyblaznit tak to Acko je parada.
B mod som si par krat prepol, za dazda alebo na prasnej ceste, inak vobec.

brzdy:
Predna ok, riadny rozdiel oproti 10 rocnemu malemu stromu, heh, ale ziadna zverina. Zadna neni vyslovene slaba, ale mozno som cakal vacsi rozdiel.
Ucinok ABS posudit neviem, s trakcnou som sa nehral.

podvozok si netrufam hodnotit, v kazdom pripade nestazujem sa vobec.

-dlhodoba spotreba 4,9 (ale jazdim fakt slusne, kedze vacsinou dvaja). Na vylete s dialnicami ukazovala palubovka 4,9 tiez, ale podla tankovani 5,1.
-dojazd samozrejme podla stylu, rozumne max je asi 250-300 km, ale tak mozno by to vydrzalo aj 350, ale risknem to? :-) ..toto som mal napisane uz skorej, takto po zime si uprimne nepamatam, ci to sedi.
-pri prejdeni na rezervu, zacne ukazovat spominanu prejdenu vzdialenost
-ale bol som zvyknuty na vacsiu nadrz a dojazd. Tvarovo mohla byt nadrz kludne vacsia, sklon nadrze sa zvazuje dole k jazdcovi, co je aj trochu na prd pre tankvak
-jednotka je trochu hlucnejsia, obcas kopnem malo z 1 na 2 a ostanem v neutrali. Ten sa hlada lahko, ale na kamosovom 10 rocnom Hornete to ide tusim este lahsie.
-vdaka gear indicatoru uz nehladam 7cku
-rychlosti a otacky:
55 na tacho (50 GPS), na 4ke 3000 otacok
100 tacho (~90 GPS), 5ka: 4700 ot., 6ka: 4000 ot.
140 tacho (~130 GPS), 6ka: 5800 ot.
-tempomat sa bohuzial neda doinstalovat :-(
-kratsie blatniky, zadok motorky je rozhodne viac zasvineny po dazdi. Ale fungovali celkom obstojne. Mohli tam dat taky ten vystrceny zadny blatnik, jak ma Multa, alebo GS.
-motor vie pekne rozhorucit ram a kraj sedla, najma ked je vonku 30+ stupnov a motam sa po meste
-zrkadla, trochu miesta zaberaju lakte, ale inak su fajn. pekne aj funkcne, od 5000 otacok vyssie trochu vibruju.
-zasuvka zapalovacu by default
-miesto pod sedlom, lekarnicku som tam vpratal ale nie v jednom kuse, musel som porozkladat tie veci z nej
-slusna predpriprava na kufre - uchyty pri stupackach spolujazdca a pri zadnych madlach. kupil som Givi Dolomiti
-hlavny stojan standard. akurat vysunutie bocaku je trochu neergonomicky vyriesene, pri vysunuti zavadim nohou o hlasic na stupacke. Ale lahko sa da na to zvyknut, a uz to ani neriesim.
-rozkmitanie rajdov, par krat som to zazil, ale nad 150 takmer vobec nejazdim, takze neriesim ako to odstranit, ale dakoho to moze odradit.

Rozmyslal som hlavne medzi Tigrom 800, Strom 1000 a tymto. Na moj styl jazdy by bol mozno vhodnejsi ten strom, testovacia jazda bola super. Tiger bol potom dlho favorit, pohodlnejsi posed, tempomat. Ale vadil mi ten upistany zvuk, plexi tiez nebolo idealne a nepacil sa mi ani vyfuk, zabera miesto kufru, rovnako jak strom. Navyse v inzercii bolo z oboch motoriek malo v ponuke a Tracera som nasiel takmer noveho a s vybavou ako som chcel. Design sa mi fakt pacil, maly vyfuk tiez, trojvalec, led svietenie, tak ze si spravim radost.

Prvy mesiac som si myslel ze mi to je az zbytocne sportove, do mesta by bola aj vhodnejsia moto, ale lahko sa da zvyknut :-D Chvilu som aj dumal ci neist rovno do dakej 1200ky, ale toto ma vykonu bohate, v meste a na mieste je to stale lahke a obratne, a usetrnych par tisic miniem na cestach..

Upravené 1 krát. Naposledy upravil owwidius (10.04.2018 22:49)


15.04.2018 17:02

Re: Novinky 2015: Yamaha MT-09 Tracer - ľahká športová turistika

nevo
Darca Krvi  Turista 

Ikona

[ciel] pekne zhrnuté [dobre]
Info aj o veciach, čo človeka za klávesnicou ani nenapadne /ale majiteľa čo sa vozí na moto áno/.



Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.