Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 2163 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 28558
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 60% (17008)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 40% (11550)

King of the road two times - test Honda Gold Wing Tour 2018 manuál aj automat - Diskusné fórum - Diskusie k Článkom

Tu nájdete všetky reakcie návštevníkov Motoride.sk na jednotlivé články...

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiuKing of the road two times - test Honda Gold Wing Tour 2018 manuál aj automat - Diskusné fórum - Diskusie k Článkom

Hodnotenie: (10 hodnotení)

Diskusia k článku: King of the road two times - test Honda Gold Wing Tour 2018 manuál aj automat

OO Sleduj diskusiu Pridaj nový príspevok 
28.05.2018 10:47

King of the road two times - test Honda Gold Wing Tour 2018 manuál aj automat

widow
Darca Krvi  Turista 

Hodnotenie: Dobré

Nadherne stroje, vyborne spracovany test [dobre]


28.05.2018 12:30

Re: King of the road two times - test Honda Gold Wing Tour 2018 manuál aj automat

maco24
 Turista 

Hodnotenie: Dobré

Dve helmy HJC Rpha Max-Evo Fleet MC4H sa mi v pohode zmestia do zadného kufra aj s namontovaným intercomom. Velkost helmy L a M.
Inak super test[


28.05.2018 12:36

Re: King of the road two times - test Honda Gold Wing Tour 2018 manuál aj automat

duggo
 Kávičkár 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

hmm a ...Je citit v riaditkach aspon trosku cesty ? ked uz tu vsetci na tych turistoch " sportujete "


28.05.2018 14:06

Re: King of the road two times - test Honda Gold Wing Tour 2018 manuál aj automat

Deluxa
 Edvenčr 

Jediny dovod ktory ma napada preco to nejde viac ako 180 a preco to elektronicky obmedzili je ten paskvil vpredu miesto klasickych tlmicov. Vo vysokych rychlostiach to asi nebude take terno. Dalsia vec co nechapem je 22l nadrz pri tom ako to chlipe. No ja neviem, ja si pri ultimatnej cestovnej motorke predstavujem to, ze natankujem a dalsich 400km nebudem musiet stat na pumpe.


28.05.2018 15:22

Re: King of the road two times - test Honda Gold Wing Tour 2018 manuál aj automat

Hodnotenie: Dobré

Re: Deluxa: teraz ta bmwckari zozeru. ale leverom to neni, ten zvlada aj vysoke rychlosti, aj ked suhlasim, ze to neni najlepsie riesenie prednej napravy.


28.05.2018 15:28

Re: King of the road two times - test Honda Gold Wing Tour 2018 manuál aj automat

janoval
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

Motorky sa mi pacili od detstva, ale ked chodili poliaci na kredencoch na siravu, tak som nechapal, ze preco si kupuju take skarede skutre

Dôvod úpravy:

...ale asi som tiez nebol uplne standardne dieta, lebo vzdy som najviac obdivoval turistov, ktori k nam chodili na kadeakych DR, XT, KL, KLR - kach. Dnes uz viem, co su to za motorky. No vtedy to boli pre mna vsetko krosky. Raz som taku aj ja chcel mat. Aspon 600vku :-D

Upravené 1 krát. Naposledy upravil janoval (28.05.2018 15:34)


28.05.2018 15:29

Re: King of the road two times - test Honda Gold Wing Tour 2018 manuál aj automat

Tomáš Hajduch - Awia
Darca Krvi  Edvenčr 
Správca
Ikona
Hodnotenie: Dobré

Predne zavesenie je podla mňa na tento stroj super. Žiadne negatova nevidim, off stým nik nejazdí.

A za mňa, DCT pre GW sedí ako riť na šerbel! Nabehal som na tom hodne, zobral ho domov do KE a bol to mega týždeň...


28.05.2018 16:25

Re: King of the road two times - test Honda Gold Wing Tour 2018 manuál aj automat

Varan
 Jogurťák 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

Palec hore za test. Ta motorka sa dizajnovo podarila, paci sa mi, vyzera to ze aj dobre funguje. 2 fakty ma ale odradzaju natolko, ze by som si ju nekupil, ani keby na nu mam, ani keby nieco v tejto triede chcem. 1. Nadrz/dojazd je pri zamerani az trapne smiesny a 2. Maximalka. Nehovorim, ze na tom treba lietat 200+, ale ak to ma 180 maximalku, tak bezne turisticke tempo 150-160 je uz hodne blizko maximalke a to nebude velmi komfortne. Vyhoda vysokej maximalky kvie v tom, ze idem si 180 po dialnici prakticky pianko. Tu asi tazko. Ak by som vyberal GW vs. GTL, vybral by som GTL.


28.05.2018 17:01

Re: King of the road two times - test Honda Gold Wing Tour 2018 manuál aj automat

Wing2
 Edvenčr 

Ikona

1833 ma omezovac rychlosti na 112mph tj 180kmh. A proti vetru nejede neb ma realny zmereny vykon u vice kusu 94-97 kolo coz je cca o 10 MENE nez model do 2017. Coz je uctyhodny technicky pocin 17let vyvijet novy motor o stejnem obsahu ( jiny zdvih x vrtani ) 1832/1833ccm pouzit 4 ventil hlavu teda jen s 1 vackou misto 2 sacich hrdel pouzit 1 o nizsim realnem vykonu o 10rwhp. U hondy nepouzit VTEC a promenlivou delku sani je promarnena sance . Jak jsou stupacky vysoko je videt na tom pidinaklonu bile a uz je stupacka na zemi. Problem neni ani tak stupacky jako extramekke pruziny kdy predni tlumic jiz jde v 1 osobe na doraz. Uz se vyrabeji aftermarkety Samozrejme mekkym pruzinam odpovidaji i tlumice s mekkym utlumem, pri swapu za silnejsi pruzinu nebude stihat tlumic s reg odskoku. Vpredu a vzadu jsou nerepasovatelne Showy zadek neco vydrzi ale predek bude brzo ko, u 1832 repas vidle 150e tu se budet menitkomplet tlumic s pruzinou a nastavenim za hondi ceny cili “ranec “. Viz napr predni paraboly u 1832 se dali koupit solo byli delene cena 300USD origo. Zde je pouzit svetlomet z 1 kusu na obe pulky cena 1900USD atd. Prenos sily z riditek na cep rizeni pres tahla kulove cepy a silentbloky bude spotrebak kdyz se cekoliv otaci a kyve zn ze je tam vule s vule se vzdy zvetsuji. ( je toho plny net ) a nastaveni zadniho predpeti u 1832 melo 25 stupnu zde 4 ale defacto 3 neb rozdil mezi spolujezdec a spolujezdec a bagaz je nulovy na predpeti. Ok nastavim si 1 ridic. ( ale to muze byt 75kg ci 120kg ) tak 130kg pilot si nastavi predpeti na jizdu se spolujezdcem. Kdyz ten bude mit 60 uz se nastavuje na max cili spatne. A jasne jak bude pruzina i tak mekka starnout ( vekem nikoliv km ) tak predpeti to jiz nebude stacit zadek pujde k zemi rozhozena geometrie bude odlehcovst predni kolo. Bohuzel zatim jedinny aftermarket Penske je proslaveny casto tecoucimi tlumicmi. Neni to kritika jen konstatovani faktu ( dale se ve vyssich najezdech ukaze teprve zivotnost nikasilu oproti 1832 ) inu hosi maji roky nasledujici co vylepsovat.

Dôvod úpravy:

Upravené 3 krát. Naposledy upravil Wing2 (28.05.2018 17:05)


28.05.2018 22:01

Re: King of the road two times - test Honda Gold Wing Tour 2018 manuál aj automat

maxipayne
 Kávičkár 

Ikona
Hodnotenie: Zlé

čistý blud


29.05.2018 8:00

Re: King of the road two times - test Honda Gold Wing Tour 2018 manuál aj automat

Vidicon
 Geriatrik 

Ikona

Paradny clanok, dakujeme. Inu, mne by to zjavne nestacilo na jazdenie, chce to vyssi vykon. Alebo vyssi vek >:-) Co sa tyka hmotnosti, 360kg ma bezny harlej a spiatocku nema, som myslel, ze GW je tahsi. Ale je pravda, ze Harley ma tazisko nizsie a je uzsi, takze sa s tymi kg da lahsie popasovat.

Wing2; skvely prispevok!


29.05.2018 8:07

Re: King of the road two times - test Honda Gold Wing Tour 2018 manuál aj automat

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

- pri teste ste uplne opomenuli spomenut radikalne znizeny objem batozinoveho priestoru
- vase cenove porovnanie s BMW mi pride mierne tendencne napisane v prospech Hondy

Áno, má aj nižšiu cenu, ale v základe aj podstatne mešiu výbavu než Gold Wing, treba si priplácať trebárs za bezkľúčové ovládanie, centrálne uzamykanie či dokonca spiatočku. Tu si treba uvedomiť, že GTL je značne športovejší stroj než Gold Wing.

podla mna treba porovnavat porovnatelne, tzn. zakladnu vybavu BMW aj GoldWinga
K1600GT v socialpakete zacina na 22,150€
K1600B v socialpakete zacina na 22,306€
novy Goldwing v socke zacina od 23,900€


K1600 GrandAmerica vo fullke so vsetkymi optickymi paketmi a vsetkym co sa tam da s fabriky zakliknut a priplatit je za 29,531€
K1600GTL GTL s priplatkovym lakom za 1700€, elektronami, sedlom, elektrickou spiatockou a tiez vsetkymi vsetkymi paketmi konci na 31344€
ak by som pri K 1600 GTL odstranil vsetky opticke pakety a specialnu farbu, ktore Honda neponuka tak skoncim v plnej vybave s elektrickou spiatockou a padakmi je konecna suma 28,036€ co je o dva litre menej ako Goldwing vo fullke bez DCT

rozdiely vo vybave pri jednotlivych cenovych porovnaniach sa mi vypisovat nechce

- v com je napr take GTL sportovejsie od noveho Goldwinga (okrem toho teda ze GT ma maximalku obmedzenu tusim na 230) neviem. Novy Goldas je hodne stihla motorka pomerne sportovych a velmi malo konzervativnych tvarov oproti starej 1800. V sportovom rezime ma novy Goldasek hodne daleko od nejakeho pokojneho vozenia. Podvozok uz tiez nie je hupavy a brzdy su zas niekde inde ako na starsom modeli.

Mne sa na dvojspojke jazdilo vyborne ale je pravda ze utiahnute otocky v nizkych rychlostiach som neskusal.

V porovnani s K 1600 GTL ma GoldWing opat do detailu dotiahnutu aerodynamiku a ked das plexo uplne hore tak dvojmetrovy chlap moze nie ze fajcit ale pomaly si aj cigaretlu zapalit klasickym zapalovacom. Na starsej K1600GT som bol skratka furt v turbulenciach bez ohladu na polohu plexiskla...

ja si stale myslim ze novy Goldwing bude pre majitelov starsej 1800 tazko stravitelne susto (nazor podciarknuty rozhovormi s dvoma GW ownermi ktori by si novu 1800 mohli kupit lusknutim prsta ale nechcu ju)
snad si ale najde novu klientelu a bude sa to dobre predavat, do vyvoja a modernizacie bolo bezdebaty investovanych vela vela casu a penazi

Dôvod úpravy:
p.s. mne sa novy GoldWing vidi ako dobra volba pre solventných fanúšikov PanEuropeanov

Upravené 1 krát. Naposledy upravil raptor (29.05.2018 8:16)


29.05.2018 9:21

Re: King of the road two times - test Honda Gold Wing Tour 2018 manuál aj automat

Peter Fischer
Darca Krvi  Turista 
Redaktor
Ikona

Raptak, mas pravdu, ze v texte nikde nespominam mensie kufre, ale vo videu to Awia spomina. Z mojho pohladu tam ziadny problem nie je. Dve prilby sa do zadneho kufra vojdu, zvysok je tiez bez problemov. Teraz to bude zniet ako mudrovanie, ale cely svet sa zmensuje, aj novy GW je kompaktnejsi. Ak to vezmem len zo svojho turistickeho pohladu, za 4 sezony som na svojej Multoske mal bocne kufre nahodene presne nulakrat. A to nespavam po hoteloch.

Nechcem sa vyhovarat, ale na test sme nemali socialnu vybavu GW, preto som ich neporovnaval. Ano, GW ma mierne nadsadenu cenu, lebo platis za znacku GW. Druhy redaktor to spomina v minusoch. A tiez si myslim, ze rozdiel 1000 eur v tejto kategorii nehra rolu.

GT/GTL je ovela sportovejsie nez GW. Sedemnastky kolesa, 160 koni, radovy motor, ovela ostrejsie a vyssie polozene krivky motora.

Herghott


29.05.2018 9:30

Re: King of the road two times - test Honda Gold Wing Tour 2018 manuál aj automat

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

Herghott - testy citam v robote, videa nemozem pozerat ;-) podla mna to malo byt spomenute aj v texte clanku. Nevermind.

To ze sa cely svet zmensuje nesuhlasim. Kazda nova generacia auta je vzdy o centimetrik sirsia alebo dlhsia.
Napr nova X3 je vacsia ako stara X5. Alebo pri motorkach VFR 750, VFR 800, VFR 1200. Goldwing 1200, 1500, 1800..

Ako som napisal inde, majitelia GW su ludia ktori chcu, OBROVSKU motorku s velkym odkladacim priestorom. Co koho do toho ci tam vozia vzduch. Skratka ESCALADE namiesto Tiguana.


29.05.2018 9:46

Re: King of the road two times - test Honda Gold Wing Tour 2018 manuál aj automat

pitaz
 Kávičkár 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

To co napisal wing, znie priam hrozostrasne. A moze na tom byt aj nieco pravdy. Ale nechce sa mi verit, ze by znacka ako Honda spravila az taku velku a fatalnu chybu. Ak by to bola pravda na 100%, tak by Honda prerobila na garancnych servisoch majlant :-)))

Ako som uz pisal inde, novy GW si robi novu klientelu. Preto pisat len o stavajucich GW zakaznikoch, nie je uplne vhodne. Neverim tomu, ze by Honda spravila motorku, ktora ide proti tomu, co si ludia praju, aj v tejto kategorii. Kedze GW trh je hlavne USA, neverim tomu, ze si nespravili dopredu research, ze co si amici praju. Ved len kvoli nim prisiel GW o rok neskor, pretoze Honda USA chcela mat aj manualnu verziu.

Uvidime casom, ako sa novy GW etabluje na trhu, zatial sa zda, ze sa predava dobre.


29.05.2018 10:11

Re: King of the road two times - test Honda Gold Wing Tour 2018 manuál aj automat

Peter Fischer
Darca Krvi  Turista 
Redaktor
Ikona

Raptak, ako pise Pitaz, Honda musi hladat aj novych zakaznikov. Ono je to totiz tak, ze aktualni zakaznici GW jednoducho starnu a jedneho dna prestanu jazdit. Preto museli GW spravit "vseobecnejsie akceptovatelnejsi", cize aj lahsi a sportovejsi.

Novych zakaznikov lovia aj znacky, ktore to doteraz nerobili, ako napriklad Ducati alebo Harley.

Viem si predstavit, ake hadky boli v Honde pri vyvoji noveho GW medzi Amikmi a Japoncami (a Europanmi) :-)

Herghott


29.05.2018 10:16

Re: King of the road two times - test Honda Gold Wing Tour 2018 manuál aj automat

duggo
 Kávičkár 

Ikona

Marketing robia a dopredu planuje kopec velkych hlav, jednu dve sezony daju osklivku o ktorej sa pise a potom sup nejaku krasku, a nastartuje sa predaj.
citat s porozumenim


29.05.2018 10:30

Re: King of the road two times - test Honda Gold Wing Tour 2018 manuál aj automat

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

Herghott - suhlasim s tym ze treba sa pozerat "dopredu" a zacat lovit v novych vodach. Kazda znacka to dnes robi ale to neznamena ze s tym musi kazdy automaticky suhlasit (vid BMW 310 GS (facepalm))

Moze byt chyba vo mne ze GW mam zafixovany ako MAXIMUS OPULENTUS a zaroven sam sebe kategoriou.
Staremu GoldWingu v mojich ociach GT/GTL skratka nekonkurovalo.

Tento novy mi skratka tak uz nepride. GTL alebo GT GrandAmerica mi skratka nepride v nicom horsie a menej komfortne, menej luxusne, menej prepracovane. Ano, jediny nedostatok BMW ze nema znak so zlatym kridlo ktory ma za sebou skratka historiu a cveng.

Jo a mna konkretne by za tie prachy slusne jedovalo ze sa niekto rozhodol Vmax obmedzit na 180km/h. A ak je pravda to co pise wing ohladom vykonu ze novy model ma v skutocnosti o 10 koni menej ako povodna 1800 tak to je pre mna skratka zleee [zle]


29.05.2018 10:39

Re: King of the road two times - test Honda Gold Wing Tour 2018 manuál aj automat

matus
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

K motorke sa nevyjadrujem - nikdy som s takou nesiel, a necitim, ze by to bol moj styl. Dizajnovo sa mi velmi paci. Palec hore za airbag - nazdavam sa ze preletiet cez rajdy a netrafit vajcami to plexi stoji za to.

Tie stupacky ako pise Wing nic moc teda - ozaj az nebezpecne nizko, to je vec, ktora ta moze na ceste zabit!
Keby som vyberal v tejto triede, asi by som viac pokukoval po bmw - nemam teda vobec prehlad, ale ten vykon na GW je ozaj bieda. A nemci maju spravidla lepsie vychytane detaily. Alebo sa mylim? Mozno by mohol niekto napisat nejake porovnanie.

Wing> A jasne jak bude pruzina i tak mekka starnout ( vekem nikoliv km )
Zavisi od toho, ako velmi je pruzina stlacena ked motorka parkuje. Ak je dlzka stlacenej pruziny cca 60% a viac oproti uvolnenej, tak vekom nestarne. Vtedy starne iba prepruzovanim.


29.05.2018 11:21

Re: King of the road two times - test Honda Gold Wing Tour 2018 manuál aj automat

Wing2
 Edvenčr 

Ikona

Re: matus: tak mozna teroteticky: ujistuji te ze u GW 1832 ( tj do 2017 novy model ma o 1ccm vic cili znacen 1833) to neplati. Ted sem tu mel 2013 s 1600km ktera defacto porad jen stala s OEM zadni pruzinou , po sundani z hlavniho stojanu kecla na zem vzadu uz lezela na zemi Ver ze tech pripadu mam mraky, i mraky vymenenych pruzin. Predepnuti v klidovem stavu je cca 10mm. Starne vekem i kdyz stoji. A zalezi na vyrobci Mekne kazda a vyrobcu zadku na GW mimo oem jsou 4 . ( taky meknou vekem ale min nez oem )Oem jsou 2 typy. Do 2012 a o 10% tuzsi od 2012. Meknou obe stejne. Nejvic ze vsech hned pred Racetech. To o cem psal nahore, nebudu zde obhajovat a polemizovat, kdo ma zajem si to najde , kdyz neco pisu mam to overene a potvrzene z vice zdroju.


29.05.2018 12:03

Re: King of the road two times - test Honda Gold Wing Tour 2018 manuál aj automat

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

wing - to bol slovny zvrat, nie pochybnost o tom co pises ;-)


29.05.2018 12:40

Re: King of the road two times - test Honda Gold Wing Tour 2018 manuál aj automat

matus
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

Raptak :-D
Bolo to myslene vazne.

Ja mam tieto "mudrosti" od pruzinarskej firmy, lebo nechaval som si vyrobit pruziny a prave zivotnost ma zaujimala.
Ale nemusime sa hadat - neni to podstatne. Ak by to mala byt moja vysnena, tak by som to nejako vyriesil.


29.05.2018 14:29

Re: King of the road two times - test Honda Gold Wing Tour 2018 manuál aj automat

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

matus - moj prispevok z 12:03 bol reakciou na wingov

To o cem psal nahore, nebudu zde obhajovat a polemizovat, kdo ma zajem si to najde , kdyz neco pisu mam to overene a potvrzene z vice zdroju.

kde som sa zasa domnieval ze wing reaguje na moje slova

A ak je pravda to co pise wing ohladom vykonu ze novy model ma v skutocnosti o 10 koni menej...


09.06.2018 21:31

Re: King of the road two times - test Honda Gold Wing Tour 2018 manuál aj automat

wyzwy
 Turista 

Hodnotenie: Zlé

Motor 1 300 kubíkov a bol by to Pan Europan ako lusk a nemal by konkurenta. [dobre]

Ak toto má byť nástupca legendy Gold Wing, tak je to veľmi slabý slabý odvar z GW. [zle]

V teste riešiť ako ide v móde "šport" ... GW je predurčený (teda starý GW bol MAXIMUS OPULENTUS - ďakujem Raptor), na niečo iné ako naháňať jogurty na Pezinskej babe. Šuchnúť stupačku na GW dokážete úplne hravo po pár metroch. Šuchol som stupačky aj na Varadere, to znamená, že je to mínus pre moto? Poznám kopec GW riderov, ktorí jazdia iba stred pneumatiky (11 cm) a sú s GW úplne nadšení a spĺňa ich všetky predstavy o poriadnej moto.

GW si kupujú alebo presnejšie do ročníku 2017 si kupovali ľudia, ktorí chceli Gold Wing. Nešlo im o to, či budú najrýchlejší, či sa otočia na 5 alebo 7 metroch. Proste si kúpili Gold Wing. Čo sa týka obratnosti ... je to v prvom rade o jazdcovi, ale to viete všetci. Ja sa otočím s mojim GW "na stupačke" a nepotrebujem k tomu 5 metrov, takže informácia v teste je pre mňa blud, ktorý poukazuje na neschopnosť jazdca. Mať GW v teste a rozprávať o nom ako o ťažkej moto, ja ako keď panic rozpráva kamarátom o sexe. Úroveň testu pre mňa ako majiteľa GW je na veľmi nízkej úrovni a test vyzerá ako skopírovaný zo ženského týždenníka. [zle]


09.06.2018 23:50

Re: King of the road two times - test Honda Gold Wing Tour 2018 manuál aj automat

duggo
 Kávičkár 

Ikona

Dnes na 600 km ceste sme stretli zopar gw, kebyze ich majitelov vidim sedet na novom gw, bolo by to skor smiesne. Ale vsak to tu uz hovoria dokola skoro vsetci.
Stary gw bol zlate kridlo.


22.09.2018 10:21

Re: King of the road two times - test Honda Gold Wing Tour 2018 manuál aj automat

pito1145
 Edvenčr 

Ikona

po 1700km a týždni vozenia:
jednoznačne automat, konkretne som mal tú ,,červenú" ktorá mala viac doplnkov v sebe.
DCT v GW radí zo všetkých Honda DCT asi najlepšie. Komfort a jazdne vlasnosti super, ved sa stačí rozbehnúť nad 8km/h a je to ako bicykel.

počas tripu motorka všade zbudzovala pozornosť, čomu sa ani nečudujem. Pre mna dostatočne komfortna a rýchla zároveň (193cm). Ked som po ceste stretol starých GW a ich majitelov, rozumiem že sa im táto verzia veľmi nepáči. Na ich vkus mám malý pupok, -20rokov a som bez kerky ;).
hľadal som na tej motorke vec, čo mi vadí ale nenašiel som ju. Možno po 50tis km by som hovoril inak..



Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.