Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 1047 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 26301
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 60% (15874)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 40% (10427)

NEHODY- čo robiť keď už je mašina neovládateľná a ide oživot - Diskusné fórum - Len Tak

Diskusia len tak o všetkom okolo motoriek...

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiuNEHODY- čo robiť keď už je mašina neovládateľná a ide oživot - Diskusné fórum - Len Tak

OO Zruš sledovanie Pridaj nový príspevok 
02.09.2012 11:42

Re: NEHODY- čo robiť keď už je mašina neovládateľná a ide oživot

TomTee
 Turista 

Ikona

ano to poznam...
pako neda prednost a zlaknuty zostane stat priecne cez cestu...


nadhera radsej som sa doklepal na mieste lebo keby som siel za nim tak ho tam bijem rukavicou doteraz


02.09.2012 11:03

Re: NEHODY- čo robiť keď už je mašina neovládateľná a ide oživot

JRewuing
 Jogurťák 

Ikona

Asi 3 roky spat mi vybehla par metrov predo mnou Skoda 120 z vedlajsej cesty /mimo obce/ a ked ma jej vodicka zbadala,tak dupla na brzdu a auto jej zdochlo krizom cez cestu.Kedze som mal rychlost okolo 130km/h,tak som zacal brzdit a podradil som asi o 2 rychlosti nizsie,no uplne prve ma napadlo trafit ju na predny alebo zadny blatnik /kufor/,aby ma naraz katapultoval ponad auto a aby som netrafil B stlpik,ci dvere.Cele to dopadlo tak,ze som sa dokazal vtesnat medzi Skodovicu a dopravnu znacku oznacujucu hlavnu cestu,no postal som az doma,lebo v tom navale adrenalinu by som bol asi na pani mimoriadne sprosty


02.09.2012 9:29

Re: NEHODY- čo robiť keď už je mašina neovládateľná a ide oživot

marek750
 Kávičkár 

Ikona

Dávnejšie som mal kolíziu s cyklistom na MZ251. Šiel som zo spolujazdcom po širokej ceste asi 100km/h a za kopcom sa objavil cyklista na ako ide po ľavej strane -šiel v protismere. Z diaľky som naňho zatrúbil ,ale nereagoval .
Keď som bol blízko začal prechádzať na pravú stranu cesty rovno predomňa! Začal som brzdiť ,motorka v dlhom šmyku ,zadok trocha do pravej strany ,ale videl som že rovno doň narazím.
Tesne za ním som povolil brzdy ,motorka sa narovnala a celou silou som ju strhol/naklonil do ľava a vyhol som sa mu. Štrajchol som ho len volantom do rebier a myslím že aj pravou stupačkou.Nič sa mi nestalo. Cyklista skončil v priekope ,postavil sa a bol to cigoš opitý ako delo!

Upravené 1 krát. Naposledy upravil marek750 (02.09.2012 9:31)


29.08.2012 15:05

Re: NEHODY- čo robiť keď už je mašina neovládateľná a ide oživot

RebelToTheBone
Darca Krvi  Turista 

Ikona

tiež zastavam nazor,že mentalny trening je velmi doležity,už len diskusia o havarkach inych nas vedie k premyšlaniu "čo by som,keby" mne to tiež zachranilo krky,takže doporučujem... ;-)


29.08.2012 13:50

Re: NEHODY- čo robiť keď už je mašina neovládateľná a ide oživot

FIlipDL650
 Edvenčr 

ja som sa bohužial držal motorky..... tak mi rozlámalo klb na pravom veľkom palci... lebo som sa držal silno :D


29.08.2012 13:06

Re: NEHODY- čo robiť keď už je mašina neovládateľná a ide oživot

Grizzly660
 Štvorkolkár 

Ikona

Koncom roku 2010 na hlboko zablatenej motokrosovej dráhe mi po mojej chybe /zlý doskok do zatáčky/ vyletel spodný guľový čap na na prednej náprave. Kamoši motorkári čo to videli, tvrdili, že keď sa ľavé predné spodné rameno zarylo do blata, kolka sa postavila takmer kolmo hore a ja som z nej vyskočil do boku a spravil v bahne 2 paragánske kotrmelce cez ľavé rameno. Boli to zlomky sekundy, konal som naprosto reflexívne ... iba viem, že sa mi nič nestalo... K vôli bezpečnému opusteniu kolky v kritických situáciách, jazdím výlučne v stoji. V sede sú možnosti bezpečného opustenia kolky výrazne obmedzené.


04.02.2007 20:59

Re: NEHODY- čo robiť keď už je mašina neovládateľná a ide oživot

pandatn
 Geriatrik 

Ikona

Veľa závisí od toho, ako padáš.
V septembri 2003 som si to valil na Storme (v 1. vracáku od spodu ako vždy na koleno) na Šturci, hovorím si, ako to, že sa o5 neškre aj stupačka, keď v tom som sa zrazu začal škreť aj po ľakti a moto sa začala otáčať zadným kolom dopredu, tak som si spomenul na Motogp, že keď sa začneš váľať, tak máš pritiahnuť moto k sebe za riadidlá, aby sa ti nepolámala páčka, tak som aj učinil, šúchal som sa po ľakti a kolene, no zrazu som sa ja prestal, ale pán Storm stále pokračoval (už cúval), no už som ho neudržal, tak sa mi vyšmikol a zastavil sa až v protismere. Straty-zlomená smerovka, oškretý Akrapovič, viečko motora, nožná brzda, kombinéza, karbonové chrániče na rukaviciach. Ja v pohode vďaka KVALITNÉMU oblečeniu. Bol som prekvapený, že prečo sa váľam, ale snažil som sa zachovať chladnú hlavu.

August 2004-voľné jazdy v Brne, v poslednej jazde vo 4. kole ma týpek obieha na cieľovke (ja Storm, on asi CBR900RR alebo R1), brzdí do zákruty za cieľovou rovinkou, zrazu padá, šúcha sa po kolenách, moto iskrí, na chvíľu vzbĺkne, ja valím tesne za ním a zrazu vidím biely strop a milý hlas mi stále hovorí "klidne ležte, mnel jste nehodu".... Po mne sa tam vyváľalo ďalších 12 strelcov. Proste kvapaliny na ceste a ako to komentoval jeden Čech:"byly to proste jatky".
V pravej zákrute som padol doľava, podľa stavu prilby mám na ľavom spánku asi vypínač ;-) , lebo si nič nepamätám, diagnóza:ťažký otras mozgu, kŕče v bezvedomí, zlomené 4 rebrá a lopatka, dobúchaný...
Z ambulancie na okruhu ma odviezla sanitka na úrazovku do Brna, kde som podpísal po rengenoch revers, zaviezol moto do garáže a šiel na chirurgiu na CT vyšetrenie a 5 dní si ma tam nechali na pozorovanie.

Minulý rok vyletíme zo zákruty na rovinku pred Schwantzovkou a na rovinke biely dym, hovorím si, toto nedopadne dobre, tak spomalým a prejdem Schwantzovku mimo ideálnu stopu a za ňou už registrujem dymiacu moto (uvaril motor), zrazu červené vlajky, za nami 2 moto padajú, jazda prerušená, po hodnej chvíli čakania na o5ovné pustenie na trať sa z vysielačky traťového komisára ozve, že je konec, trať zasraná a na počkanie to nevyčistia...

Treba chladnú hlavu, poznať moto, jej reakcie a možnosti a hlavne nepanikáriť a rozmýšlať!

Upravené 1 krát. Naposledy upravil pandatn (04.02.2007 21:05)


04.02.2007 14:01

Re: NEHODY- čo robiť keď už je mašina neovládateľná a ide oživot

Nehaj
Darca Krvi  Čoprák 

Ikona

Je pravda že pády sa dajú nacvičiť ako hovorí Raptor. Predtým ako som začala jazdiť ,som jazdila na koni. A to Vám poviem že tých pádov bolo dosť a aj škaredých.Keď som začala jazdiť na moto, veľmi som sa bála prvého pádu čí budem vedieť reagovať.Stalo sa to v zákrute, dostala som šmyk, zadné kolo ma predbehlo.A ja som zúročila svoje skúsenosti,nohy hore aby ma neprivalila motorka, pustila rajdy, odskočila a trochu sa pokotúlala. Nič sa mi nestalo, len bundu som oškrela o asfalt. :-))) Motorka vyviazla z toho dobre,len niaky škrabanec a rozbitá smerovka.Pádu sa bojím aj naďalej ale viem že keď príde ďalší, budem vedieť reagovať a neostanem primrznutá s vypúleními očami čakať čo sa stane. ;-)


03.02.2007 22:19

Re: NEHODY- čo robiť keď už je mašina neovládateľná a ide oživot

Blcho
 Bahniak 

Ikona

konecne fakt dobra a uzitocna tema...
Suhlasim s tym, ze moto treba pustit.... viem o com hovorim, padal som dost casto :-D
Teraz uz pomenej ale najhorsie pady boli ked som krcovito drzal rajdy skoro az dokonca padu, aj ked v malej rychlosti, zranenia boli vzdy horsie ako ked som sa vykotil vo vacsej a pustil rajdy aj s moto (ak neratam pad chrbtom k smeru jazdy >:-) ale to bol len mensi otras mozgu ;-) )
Ak ju pustis, dopadnes lepsie aj ty aj motka, aspon moja skusenost, kto ma ine skusenosti, nech sa paci, tot moj nazor :-P


03.02.2007 20:57

Re: NEHODY- čo robiť keď už je mašina neovládateľná a ide oživot

Grizzly660
 Štvorkolkár 

Ikona

DisAster: Súhlasím s Tebou, ale ak si v makovici tú situáciu trénuješ, je oveľa menší predpoklad že do tej "ľahkej kómy" upadneš. Sám so to zažil pri pri prvom zoskoku padákom. Z toho strachu ale najmä dovtedy nepoznaného rútenia sa priestorom pri voľnom páde som ostal úplne ochromený. Keby sa mi sám neotvoril hlavný padák, ten záložný by som určite neotvoril. Na zemi som si to jasne uvedomil. Pri druhom zoskoku aj keď ten strach nebol o nič menší som počas voľného pádu už každú chvíľu rukou nahmatával tiahlo na otvorenie záložného padáka, aby som ho potiahol ak by bolo treba.
Ten môj prvý zoskok padákom bol zatiaľ môj posledný pád počas korého som sa vyvalený s údivom iba pozeral čo sa bude diať. Potom nasledovalo minimálne 20 pádov na rogale počas ktorých som sa snažil robiť to čo mi inštruktori vtĺkali do hlavy. Asi s úspechom lebo som neutrpel ani jednu zlomeninu. Rovnako pristupujem aj k jazde na štvorkolke. V dvoch prípadoch mi to určite zachranilo život alebo aspom som sa vyhol ťažkým zraneniam s trvalými vážnymi následkami. Je treba mať aj kus šťastia. Ale padajúce "VRECE ZEMIAKOV" ho potrebuje mnohonásobne viac ako trénovaný jazdec.

Upravené 3 krát. Naposledy upravil Grizzly660 (03.02.2007 21:28)


03.02.2007 20:32

Re: NEHODY- čo robiť keď už je mašina neovládateľná a ide oživot

DisAster
 Jogurťák 

Niektori ludia, ked sa ocitnu v situacii kde ide o zivot, jednoducho upadnu do lahkej komy a tu sa teda uvazovat, ako sa co najmenej "roztrieskat" nedaa. :-~ (...to som cital)


03.02.2007 20:26

Re: NEHODY- čo robiť keď už je mašina neovládateľná a ide oživot

DisAster
 Jogurťák 

Ja si to raz valim aj s NUKEM po ceste vedla druzstva asi 70, uz som pomaly na konci cesty, mensia zakruta asi 60stupnov tak zacinam pribrzdat a pri mojom stasti samozrejme cez pol cesty samy strk piesok. Boli to sice len sekundy no pre mna cela vecnost, este rozmyslam ako to bude pre mna a pre moju masinku najmenej bolestne(na vyber: 1. Skoncim pod motorkou a budeme poodierani....2.alebo to napalim rovno do potoka, co by predne teleskopy urcite neprezili) a zrazu vidim len modre oblaciky, lebo mam hlavu zdvihnutu najviac k pravemu ramenu, aby si to moja tekvica neodniesla (aj ked helmu som mal). Masinka vdaka metrovej burine nekoncila pod vodou. Prve, co ma napadlo a co som urobil bolo, ze som dobehol k mojej motorke a kontroloval jej zdravotny stav a ja som mal nastastie len dotrhane tricko a zodrany laket. Vdaka Nukemu sme motorku plne spojazdnili a v tomto stave som mohol masinku priniest domov (lepsie povedane ona priniesla mna :-) )


02.02.2007 23:19

Re: NEHODY- čo robiť keď už je mašina neovládateľná a ide oživot

Grizzly660
 Štvorkolkár 

Ikona

Milan3232: Ono to tu už niektorí napísali, že keď je zle niet času už rozmýšľať nad tým, čo niekto poradil na "www.motoride.sk". Na to skutočne čas nie je. Môžeš pasívne letieť vzduchom /šúchať sa po asfalte či kotúľať po zemi/ a čakať ako to s božou pomocou dopadne, alebo ešte sa pokúsiť niečo urobiť. Lenže urobiť niečo môžeš iba vtedy ak konáš podvedome-reflexívne, to znamená že to máš NATRÉNOVANÉ.
Ani motorkár nezastane pred zátačkou aby si rozmyslel čo mu kto poradil o prejazde zátačiek.
Jednoducho ide tak ako to má odskúšané svojimi najazdenými KM- natrénované.
Havárie sa trénovať nedajú. Ale pády a spôsoby ako opustíš motorku keď je zle sa trénovať dajú. V tejto téme píše niekto ako sa po páde v panike držal riaditok a mašina ho vliekla po strnisku-V JEHO PODVEDOMÍ NABOLA ŽIADNA INFORMÁCIA AKO SA V TAKEJTO SITUÁCII ZACHOVAť. Posaď sa na motorku hoci aj keď je na stojane, a skús premýšľať ako by si z ńej vyskočil do boku, dopredu cez riatidka prípadne dozadu. Uvidíš sám, že prvýkrát s tým budeš mať problém si to len predstaviť nieto ešte to aj urobiť. Čím častejšie budeš nad tým rozmýšľať aj za jazdy, tým skôr sa ti to zakóduje do podvedomia.A keď v tom už budeš mať jasno tak rozmýšľaj nad tým keď už sa ti podarí mašinu opustiť ako dopadneš. Tie dopady sa v pohode dajú trénovať hoci aj na tráve, alebo na žinenke. Hlavne si to však treba neustále trénovať v hlave. Vačšina ľudí padať nevie /on tom že padá ako vrece zemiakov tu tiež už niekto napísal/, preto sa to oplatí natrénovať. Ako padať je už v tejto téme napísané.
Príklad :
14 ročná dcéra môjho známeho jazdí súťažne na koni. Raz prišla domov ubolené uplakaná lebo spadla. Otec v snahe vysvetliť jej že aj padať treba vedieť, jej to chcel ukázať a hodil sa pred ňou na chrbát na trávnik pri dome. Dopadol na hlavu, vyrazil si dych div že sa nezadusil. Ľahký otras mozgu a narazená chrbtica mu ešte dva týždne nedovolili spať. Takto "dopadol" netrénovaný človek - a to mal nulovú rýchlosť a nulovú výšku z ktorej spadol.

Iný príklad uverejnený tento týždeň v jednom časopise :
Skúseného potápača napadol pri brehoch Austrálie 7 metrový biely žralok. Keď už mal hlavu a plecia v jeho tlame, citujem : "Spomenul som si na rady svojich učiteľov potápania, ktorým som sa neraz vysmieval-žraloka treba pichnúť do oka.Hmatom som nahmatal jeho oči a celou silou som ho pichol palcom do oka. Žralok zrazu otvoril tlamu a doslova ma vypľul a zmizol".
Potápač prežil vďaka svojim inštruktorom, ktorí mu opakovaním ako sa má zachovať v danom prípade zafixovali túto informáciu do jeho podvedomia. V kritickej chvili už nepotreboval listovať v príručke potápania ale reflexívne urobil to čo mu vtĺkali do hlavy.

Upravené 2 krát. Naposledy upravil Grizzly660 (03.02.2007 20:38)


02.02.2007 20:14

Re: NEHODY- čo robiť keď už je mašina neovládateľná a ide oživot

milan3232
 Turista 

Ikona

1. Predvidat, aby sa take nieco nestalo - velmi komplikovane,
2. Modlit sa
Cas je vsak velky nepriatel. Malokedy ma clovek cas rozmyslat a nieco vymysliet...


02.02.2007 19:41

Re: NEHODY- čo robiť keď už je mašina neovládateľná a ide oživot

m4a1
 Jogurťák 

na mojej prvej moto som stale robil halusky a par krat co ma smyklo na strku ma naucilo, ze aj ked to uz vyzera beznadejne, stale je moznost nejako to vyrovnat... a tak ked ma prvykrat smyklo s mojou novou moto, ked som brzdil na strku :-~ tak som napriek tomu ze sa vsetko stalo v 40 km/h (uz som brzdil aj na asfalte) udrzal moto dost dlho este vo vzduchu a tak sa poskodila len nalepka :-} a co sa zraneni tyka, tak sa mi rozpadla topanka a kus som si poskrabal dlan :-)))

Upravené 1 krát. Naposledy upravil m4a1 (02.02.2007 19:45)


02.02.2007 11:14

Re: NEHODY- čo robiť keď už je mašina neovládateľná a ide oživot

sparks05
 Kávičkár 

no ja som mal zatila iba par padov, kedze mam iba 17 a moj otec nema rad motorky,tak som zacinal na babete :-P
no proste idem co to da cca 50 a ja debil som zabudol ze mam defekt na prednom kolese, hovorim si ze v pohode zabrzim a ...... akosi sa mi motorka zosmykla na bok a ja ani neviem ako som preletel cez riaditka a dopadol na nohy . to som necakal proste som ju preskocil ;-)
no teraz mam simsona v garazi rozobraneho, uz sa tesim ked bude krajsie a pojdem sa prejst
viem za sa mi vysmejete ved predsa babeta neni motorka,lenze na niecom sa musi zacat a otec mi mot nekupi

Upravené 1 krát. Naposledy upravil sparks05 (02.02.2007 11:32)


02.02.2007 10:27

Re: NEHODY- čo robiť keď už je mašina neovládateľná a ide oživot

TIBORINO
 Edvenčr 

Ikona

U nás sa hovorí, že nad pijánymi Panna Mária ruky trime(drží)


02.02.2007 9:37

Re: NEHODY- čo robiť keď už je mašina neovládateľná a ide oživot

MajLanKoSK
 Štvorkolkár 

Ikona

ja padam dost casto


02.02.2007 2:03

Re: NEHODY- čo robiť keď už je mašina neovládateľná a ide oživot

agressor
 Geriatrik 

Ikona

Grizzly - nepochopil si ma (stylisticky), tak som trochu opravil prispevok, aby bol zrozumitelnejsi.


01.02.2007 22:46

Re: NEHODY- čo robiť keď už je mašina neovládateľná a ide oživot

Grizzly660
 Štvorkolkár 

Ikona

OPITÉMU SA NIČ NESTANE ??
Súhlasím s Agressorm , akurát s tou výnimkou že aj o tých, ktorým sa niečo stalo sa tiež píše. Akurát ľudia o nich nehovoria s obdivom.Január 2007 média: jedného opitého našli utopeného, ležal na brehu iba hlavu mal v potoku v 30 centimetrovej vode. Iného našli v potoku primrznutého k ľadu v bezvedomí s teplotou tela 24 stupňov, či prežil to neviem, ale bol v kritickom stave.
Na tejto web stránke hovoriť "že opitému sa nič nestane je viac než čierny humor" . Takmer každý z nás pozná motorkára ktorý sem už nemôže z druhého sveta písať. Drvivá väčšina z nich určite opití neboli.
Jedna veľmi stará správa z tlače:
Dvaja neosvetlení cyklisti sa v noci zrazili. Jeden išiel zo zábavy a druhý na tú zábavu. Jeden po páde po poranení hlavy zomrel na mieste a druhý síce prežil ale po poranení chrbtice zostal úplne ochrnutý. Čírou náhodou obaja mali alkohol v krvi.

P.S.: Chvíľu som váhal než som toto napísal, lebo je to mimo témy. Ale predstava že by si názor "OPITÉMU SA NIČ NESTANE" /aj keď to môže byť myslené ironicky/ osvojila moja 15 ročná dcéra a po zábave si sadla opitému kamarátovi na motorku ma k tomu vyprovokovala.

Upravené 4 krát. Naposledy upravil Grizzly660 (01.02.2007 23:13)


01.02.2007 22:11

Re: NEHODY- čo robiť keď už je mašina neovládateľná a ide oživot

futu
 Edvenčr 

Ikona

raz som padol,pri rozbehu v zakrute.ale rychlost bola mala...prebehlo to rychlo,som sa snazil len aby nie nohu padla.a raz na skutry...to bolo o dost horsie na hradzi asi v 50tke..
s prednou brzdou,prve skusenosti..kamene som si tahal voo vani z kolena :-D
vzdy som sa snazil drzat rajd...instinkt asi.skutre su svine ;-)
agresor: behat s oboma zlomenimy stehennymi kostami?to nemyslis vazne :-O ?..ale hadat sa nechcem ;-)

Upravené 2 krát. Naposledy upravil futu (01.02.2007 22:37)


01.02.2007 21:39

Re: NEHODY- čo robiť keď už je mašina neovládateľná a ide oživot

agressor
 Geriatrik 

Ikona

felesiga - jednak adrenalin dava silu - ked nevies, ze to nezodvihnes, tak to zodvihnes.
A jednak vdaka nemu necitis bolest. Kamos bol hasic a vravel, ze raz nahanali po poli tipka, ktoreho prave vyprostili z auta a nemohli ho dobehnut. Ked sa im to podarilo a strhli ho na zem, zistili, ze ma zlomene obe stehenne kosti.
Ze "opitemu sa nic nestane" sa hovori len vtedy, ked sa im naozaj nic nestane. Ked sa im stane, povie sa - chudak. Cital som o ozratom rusovi, ktory vypadol z 11 poschodia na chodnik a nic sa mu nestalo. Ale cital som o mnohych mrtvych na cestach, pod vlakmi, v zavejoch a tak...

Upravené 1 krát. Naposledy upravil agressor (02.02.2007 2:02)


01.02.2007 21:19

Re: NEHODY- čo robiť keď už je mašina neovládateľná a ide oživot

felesiga
 Bahniak 

Ikona

kamarat tiez raz pripucila stvorkolka ale pracovka(kawa klf 300).cuval hore briezkom,prevalilo ho, masina na nho a po krizoch mu akurat dal zadny nosic batoziny... nastastie sa nic vazne nestalo dva dni sa nemohol ani postavit na noohy ale potom to preslo... ale jedno nechapem ako je mozne ze uz ked bol pripuceni tak po 5 sekundach dokazal jednou rukou odhodit stvorkolku to nepochpim sak to ma predsa len nejakych dobrych 300 kg na jednu ruku a ronny coleman urcite nieje. a zaujimave je este jedna vec neviem ci ste si to vsimli...ze spitemu sa nikdy nic nestane >:-)


01.02.2007 13:01

Re: NEHODY- čo robiť keď už je mašina neovládateľná a ide oživot

10maxim10
 Bahniak 

Ikona

ja rychla jazda v zakrute zrazu chlapík na babetke predomnou vinieslo ma na krajnicu prach predná brzda len tuk do nej predné koleso šmyk ja letím cez moto moto na zem ja sa šucham po asvalte a modlím sa aby nešlo oproti auto.naštastie sa nič nestalo rychlost bola niečo okolo 60km trochu odraté rukavice a bunda ale brutal pomohla.podla mna odhod sa od moto a modli sa aby si nič netrafil tažko o tejto téme polemizovat nevieš čo sa može stat :'( .prajem všetkým super sezonu bez úrazov ;-) ;-) ;-)


01.02.2007 12:50

Re: NEHODY- čo robiť keď už je mašina neovládateľná a ide oživot

MalyMirec
 Kávičkár 

Ikona

Mne sa stalo este na simaku, som sa vozil po parku a zaseklo sa mi lanko v doraze na rajdoch :-~
Moto stale kruzila dokola, ja bez helmy, to zavanalo pruserom, tak som vyskocil :-D
Dopadol na nohy, moto padla na zem, vypli a nechapali :-)))

Upravené 1 krát. Naposledy upravil MalyMirec (01.02.2007 12:51)


01.02.2007 12:26

Re: NEHODY- čo robiť keď už je mašina neovládateľná a ide oživot

Jazdiť, trénovať a začínať menšími mašinami a menšími pádmi. Reakcie musia byť automatické, okamžité. Nie je čas loviť v spomienkach, že práve v tejto konkrétnej situácii čo radili na motoride. Pardon, považujem túto tému za veľmi užitočnú, aj okamžité rozhodnutia sa dajú mierne ovplivniť teoretickou prípravou na danú situ. Ale vznik problému je vždy moment a priznám sa že anjeli strážny mali vždy oveľa väčšie zásluhy na mojom prežití, ako ja sám... Ťažko poradiť stotridsiatkou vzduchom ponad auto letiacemu osamostatnenému motorkárovi, ktorý to "nasmeroval" presne na betónový stĺp ...
Súhlas s Dorianom, predvídať pomáha veľa pri zmiernení následkov. Napr. pre istotu predsa len trošku pribrzdiť... čo keď ten debil ma predsa len nevidí ... a že som predsa len najlepší, to dokážem inokedy :'( Ono to je vlastne veľmi smutná téma, niektorích kamošov už tu nemám, aj takých, čo som sa od nich učil, lebo boli lepší :'(

Upravené 1 krát. Naposledy upravil papiboy (01.02.2007 12:34)


31.01.2007 21:48

Re: NEHODY- čo robiť keď už je mašina neovládateľná a ide oživot

FiLiP
 Turista 

Ikona

neviem ci je to podvedome alebo rychlimi reflexami ale pri padoch vyviaznem velmi dobre
uz od detstva sa to taha a poviem vam ze padov bolo neurekom...napr bicykel...

etse ako skutrista: dva roky dozadu mi nedal prednost jeden taxikar..ked som uz videl ze zle nedobre tak rychlo zadne do smyku a rutil som sa na neho "bocnym driftom" tym som zabezpecil ze som ho netrafil celne...moj zadok trafil jeho lebo on neprestal odbocovat.vtedy ani neviem presna ako sa mi podarilo cez rajdy preskocit ako v skole cez kozu..telom do jeho boku auta a rovnymi nohami na zem...neviem kolko straznych anjelov pri mne stalo ale nic mi nebolo a ostal som stat na nohach.

dovolim si povedat ze so skutrom som robil pre niekoho "somariny a nicenie moto" co mi v znacnej miere pomohlo...vedel som ako sa sprava v smyku a ako rychlo ho zabrzdim...
a myslim si ze aj suzuki mam uz ako tak "v ruke" ale dufam ze to nikdy nebudem potrebovat

Power aj ja som bol niekedy zatazeny len na prednu brzdu a hned som ju chytal...suzuki som kupoval s nefunkcnou prednou brzdou co ma donutilo naucit sa pouzivat zadnu :-)


31.01.2007 1:38

Re: NEHODY- čo robiť keď už je mašina neovládateľná a ide oživot

pucho
Darca Krvi  Jogurťák 

Ikona

ja ked som spadol, vzdy som sa podvedome otocil na zadok a suchal sa nohami dopredu tak, aby som videl kam smerujem a mal nohy vpredu. Tiez som okusil, ake je nemozne zmenit trajektoriu, ked ta raz vypluje po riti nejakym smerom... :-~


30.01.2007 23:07

Re: NEHODY- čo robiť keď už je mašina neovládateľná a ide oživot

kalimero
 Kávičkár 

zastavam nazor , ze ked sa uz inac neda, tak opustit motorku


30.01.2007 22:57

Re: NEHODY- čo robiť keď už je mašina neovládateľná a ide oživot

starať sa iba o prežitie ... všetko ostatné sa je opraviteľné


30.01.2007 16:50

Re: NEHODY- čo robiť keď už je mašina neovládateľná a ide oživot

Jozi
 Bahniak 

Ikona

Hm,každí má ten svoj prvý pád za sebou alebo ešte len pred sebou.Ja na ten svoj spomínam do dnes,ako som šetril na gumách a moja ČZ čo váži 120kg ma prilahla,ale z láskou.To je hlavné. Vtedy to bola jazda v teréne na hrubej vrstve prachu a moji kolegovia to predo mnou riadne rozvírili tak kto to pozná súhlasí,že jazdiť na istotu sa vtedy vôbec nedá a ja ako inač ,žiarovka nad hlavou sa zrazu rosvietila s tým,že hybaj ho na skosené pole.A just tam nebola tá pokakaná
brázda!Predok do šmyku a už to bolo stratené.Z paniky som nevedel pustiť volant tak som sa šuchal spolu s motorkou.Mimochodom nabehol som na ňu s rýchlosťou asi 70km/h.Celý dorantaný od strniska som sa zmohol len na to, že som vstal,zdvihol moto ,pozrel čo mi je a padol do prachu.Moto bola na tom strašne a ja som to ešte nevnímal.Nato sa vrátili kamoši a pomohli mi ju dať do kopi a odprevadi ma pekne rýchlosťo 10km/h až pred dom za čo im ďakujem.Som rád,že i v takýchto nepríjemných situáciach mám oporu vo svojích kamoššoch.Takže i na túto zlú skúsenosť rád spomýnam ;-) .Vyplíva z toho rada pre tých menej chápavých nejazdite nikdy sami a hlavne nepanikárte!!! :-O


29.01.2007 23:23

Re: NEHODY- čo robiť keď už je mašina neovládateľná a ide oživot

duggo
 Kávičkár 

Ikona

modlit sa aby nesiel v protismere Chuck Norris


29.01.2007 23:19

Re: NEHODY- čo robiť keď už je mašina neovládateľná a ide oživot

TRUBA
 Bahniak 

Ikona

CHODIL SOM NEJAKY CAS NA DZUDO A TAM MA NAUCILI PADAT CELKOM SLUSNE. :-)))


29.01.2007 23:06

Re: NEHODY- čo robiť keď už je mašina neovládateľná a ide oživot

Grizzly660
 Štvorkolkár 

Ikona

Andreahome: nikto si neželá ďalšie pády, ale s pribúdajúcimi najazdenými km sa to riziko zvysuje /iba ten nic nepokazi, kto nic nerobi/. Pri vsetkej opatrnosti mám priemer jeden pad na 10 000 km v terene. 50 000 km v terene = 5 padov /nikdy som nebol na pretekoch/. To by snad nebolo az tak vela ale dva boli skutocne o zivot aj ked dopadli bez nasledkov. To ma stve. Kazdy by si mal z tych svojich a este lepsie cudzich padov vziat nejake ponaucenie pre seba. Ja mam prevrateneho Grizzlyho na pozadi telefonu aby mi to stale pripominal. V truhle sa uz jazdit neda. A v nebi alebo v pekle sa stretneme uz bez motoriek. Dufam ze to bude co najneskor a nebudú to motorky čo nás tam dopravia. To prajem všetkým.

Upravené 2 krát. Naposledy upravil Grizzly660 (29.01.2007 23:21)


29.01.2007 22:23

Re: NEHODY- čo robiť keď už je mašina neovládateľná a ide oživot

donmartin
 Skútrista 

Ikona

a este odkaz pre panov cestarov-Ak sa vykydnem na skutri vdaka zvyskom posypu zo zimy tak vas rovno nakopem :-((( :-((((((


29.01.2007 22:19

Re: NEHODY- čo robiť keď už je mašina neovládateľná a ide oživot

donmartin
 Skútrista 

Ikona

Pametam sa na svoj prvy pad...klasika,nedal som dostatocne pozor na cestu pred sebou.vtedy isiel predo mnou kamos tiezmotorkar,a ja som stoj co stoj chcel zabrzdit pred nim...smyk som dostal aj na zadnom aj na prednom kolese,ale vysypal som sa asi pri 15 km/h.Potom som raz za cas skusal ist s brzdami nadoraz,ako reaguju na suchom/mokrom asfalte atd,a raz ma to zachranilo.Skoda 120 odbocovala vlavo a ja som si nevsimol cyklistu na krajnici.Cesta bola mokra a zrazu ma osvietilo:vsak si skusal brzdit na mokrom,vies ako silno to mas stisnut aby si nesmykal,a podarilo sa mi ubrzdit zhruba pol metra pred skodovkou...zazitok do konca zivota. :-~


29.01.2007 22:02

Re: NEHODY- čo robiť keď už je mašina neovládateľná a ide oživot

Sadko
 Kávičkár 

Ikona

Tiez som mal par krat na male ale dve situacie mi utkveli v pamati.1.isiel som s dcerou po takej malo frekventovanej ceste a v pravotocivej zakrute ma vynieslo az cez deliacu ciaru a vtedy sa objavilo oproti auto.Len som to viac naklopil a od pneumatik nas delili urcite len centimetre.Bolo to STRASNE blizko.2krat som isiel s manzelkou na zraz a opat pravotociva zakruta,ale potvora minimalne pravy uhol.Isiel som rychlejsie ako to planovali inzinieri,ktori tu cestu stavali.Nastastie ta cesta pokracovala aj rovno ale taka sotolinova bokovka,tak som to tam supol a pomaly zastavil.Zena ma zdrbala,ze sme mali zatocit,hovorim AHA,otacam motorku a vyrazim spravnym smerom.Aj tak ma potom zdrbala doma este raz,ze nabuduce mam jazdit pomalsie,lebo ona potvora vedela ze sme sa skoro vymazli.Inak pravda je,ze ked idem s niekym jazdim opatrnejsie ako ked idem sam. 8-)


29.01.2007 21:57

Re: NEHODY- čo robiť keď už je mašina neovládateľná a ide oživot

Ajdina
 Jogurťák 

no musím pridať aj ja nejaké zážitky, lebo o pády som si doslova koledovala, prvý takmer pád bolo ked som šla z duchonky, neumerná rýchlosť, stlačenie brzdy a už ma pri náklone do zákruty rovnalo a ďalej vám povie Vidicon on to videl, lebo som ani neviem čo urobila ale zvladla to. to mohol byť krutý náraz.. Druhý bol už pád kedže som urobila neadekvátny náklon a moto sa preklopila (príčina zistená: ubratie plynu tým zníženie rýchlosti) a motorka jedoducho padla.. suchala sa,ja som vyskočila na rovne nohy.. další pád, prehnaná rýchlosť, ostrá zákruta, a už nepodržanie gúm, zadné koleso odhodilo, zase som vyskočila ( lepšie povedané,ked citim že mi pomaly sa už šúcha rukáv moto jednoducho pustim a ona si ide ďalej a ja vyskočim na nohy)lepšie by to vedel povedať ten čo išiel za mnou..Samozrejme že si už neželám )dalšie pády.. aj keď sa mi nič nestalo


29.01.2007 19:26

Re: NEHODY- čo robiť keď už je mašina neovládateľná a ide oživot

Albion
 Turista 

Ikona

No. Keď to tu tak čítam,tak si každý trošku zažil aj tienistej stránky motorizmu...
Len dúfam,že si s týchto zážitkou vezmeme skúsenosti,a pokúsime sa jazdiť bezpečnejšie.
;-)
...veľmi pekná spomienková téma...
...kvak...


29.01.2007 19:11

Re: NEHODY- čo robiť keď už je mašina neovládateľná a ide oživot

marcello
 Turista 

Ikona

MZ251: Jazdil som na nej zo začiatku bez tachometra, nemal som ani šajn o rýchlosti no vletel som do pravouhlej zákruty asi 80tkou, to už som vedel že brzdiť sa nedá na kraji kde ma vynieslo bol prach, vedľa cesty meter hlboký dva metre široký garát. Hlavou mi preblesklo na aké kúsky sa mi rozbije kapotáž a koľko zase bude roboty kým ju dám dokopy to už som letel z cesty a predné koleso už brodilo trávu, keď som sa postavil na stúpačkách, uvoľnil som riadítka no ruky som mal stále na nich a stlačil som spojku....Vydýchol som si až na druhej strane garátu, asi 10 metrov v kukuričnom poli, nič sa mi nestalo ani mašine. vypol som zapaľovanie a vyhľadal som najbližšiu únikovú cestičku no klepalo ma ešte dlho a keď som pozeral na dráhu "letu" neveriacky som krútil a aj teraz krútim hlavou že sa to zaobišlo bez poriadneho pádu. 8-) Zdar!


29.01.2007 19:08

Re: NEHODY- čo robiť keď už je mašina neovládateľná a ide oživot

tref
 Turista 

Ikona

Power asi ti radsej odpojim prednu brzdu, aby si sa nabuduce ked sa zlaknes nezabil :-D :-D :-D


29.01.2007 19:01

Re: NEHODY- čo robiť keď už je mašina neovládateľná a ide oživot

Power
 Turista 

Ikona

A ešte ked vojdem do zákruty moc rýchlo tak si dam jednu nohu k zemi a vždy ju tak lahšie vyberem :-)


29.01.2007 18:33

Re: NEHODY- čo robiť keď už je mašina neovládateľná a ide oživot

matvej
 Ľadvinka 

Ikona

tesne pred celnym narazom som sa odhodil rukami od rajdou do zadu a zadok masiny ma katapultoval ponad auto.. nemal som nist zlomene... ale pocitam ze keby sa neodhodim, tak ruky by boli namindar...


29.01.2007 18:28

Re: NEHODY- čo robiť keď už je mašina neovládateľná a ide oživot

Power
 Turista 

Ikona

Super diskusia , som precital vsetko od slova do slova :-) . Ja ked som si sam skusal zabrzdit moto co najrychlejsie tak to bolo vzdy stranse rychlo ale nikdy som tak nebrzdil v necakanej situacii vzdy som dostal smyk do predneho kolesa lebo v soku vzdy stlacim prednu na plno ,neviem preco nepouzivam zadnu. Stali sa mi zatial tri situacia ktore som vobec nečakal 1: idem si v obci po hlavnej pekne 60km/h a vedel som ze idem odbacat na vedlajsiu pravotocivu cestu a hovorim si sak to neni prudká zákruta nebudem ani brzdit tak si vchadzám do zákruty a tam na strede cesty štrk tak co ma prve napadlo bolo vyrovnat mašinu prejst do protismeru a potom ked prejdem cez strk zas vyrovna ale v tom som zbadal v protismere auto tak hned ako som mal vyrovnanu masinu som dal obe nohy tesne k zemi a stlacit prednú na plno a keby ten vodič auta nepribrzdi tak som určite v nom ale nastastie pribrzdil tak som mu podakoval a siel dalej ale iny strach som mal potom .2 : sa mi raz na pezinskej stalo ze som zacal predbiehat a zrazu auto oproti a videl som ze to stihnem ale som necakal ze ten plechovkar vedla mna zacne pridavat som sa tak zlakol a zas som stlacil prednu naplno a ledva ledva ze som to udrzal, na 150 do kopca je dost risk predbiehat som zistil :-~ 3: no a tretí krat sa mi stalo že som siel po brutálne vyfrezovanom asfalte a 50 m predomnou auto tak som siel 50km/h a on asi tak isto (mimo obce to bolo) no a pomaly sa blizi koniec frezovania tak som zacal pridavat a ked som mal 70km/h to auto predomnou zacalo brzdit som sa zlakol ale uz nie tak ako poprvy krát tak som stlacil prednu ale to sa smykalo ako na lade tak som sa smykal prednym kolom rychlo sa priblizujuci k autu už som si bol skoro na 100% ze donho napalim až po par sekundach ma napadlo ze mam este zadnu ze aj ta mi minimalne trochu pomoze tak uz len par metrov pred autom so stlacit aj zadnu tak som sa smykal hocijak a ubrzdil som asi 10cm od auta som nechapal , ako som tam stal auto uz davno odislo , ja som chvilu prekvapeny stal a potom som siel pomalycky 70kou domov brrrrrr . Tak taketo najhorsie zazitky sa mi staly na ceste a na crosse som spadol len raz a to ako som raz vyskocil pekne dopadol a stlacit prednu brzdu a potom len viem ze som robil doslovne kotrmelce, potom som zistil ze som dostal smyk do predneho ako moto spadla som buchol nohou do riadidla a robil kotrmelce takez na par modrin nic vazne a motore vobec nic


29.01.2007 17:07

Re: NEHODY- čo robiť keď už je mašina neovládateľná a ide oživot

Grizzly660
 Štvorkolkár 

Ikona

agressor: s chladnou hlavou to možno vyzerá ako blbosť, ale keď máš uzáver palivovej nádrže na prsiach a odvetrávaciu hadičku z neho niekde pri krku / z ktorej vykvapkáva benzín/ napadne ťa všeličo.


29.01.2007 16:17

Re: NEHODY- čo robiť keď už je mašina neovládateľná a ide oživot

Albion
 Turista 

Ikona

Jarro - Hmmm,to nieje môj štýl... :-}
Ja som asfaltkár,a to je niekedy tu v BA tiež,ako endurodráha...
...kvak...


29.01.2007 16:13

Re: NEHODY- čo robiť keď už je mašina neovládateľná a ide oživot

agressor
 Geriatrik 

Ikona

Grizzly - "problém bol iba ako spod nej rýchlo vyliezť kým nebodaj nezačne horieť kvapkajúci benzín" ...pozeras vela akcnych filmov, chlapce. :-D


29.01.2007 15:31

Re: NEHODY- čo robiť keď už je mašina neovládateľná a ide oživot

dorian
 Čoprák 

Asi najlepsia prevencia je nedostat moto z pod kontroly, teda jazdit opatrne a sustredene. Ale ak sa aj tak vyskytne problem, treba uhnut, zlozit masinu na zem, alebo vyskocit. Brzdenie vacsinou nepomaha. Treba davat bacha na to, aby si neprecenil vlastne schopnosti a veeeeeeeeela predvidat.


29.01.2007 15:28

Re: NEHODY- čo robiť keď už je mašina neovládateľná a ide oživot

Grizzly660
 Štvorkolkár 

Ikona

Jarro: možno si chcela iba schladiť ten pokrivený pravý predný disk


29.01.2007 15:20

Re: NEHODY- čo robiť keď už je mašina neovládateľná a ide oživot

jarro
 Veteránista 

Ikona

To si namocila prvy krat kolesa do vody ked ostala stat? ;-)


29.01.2007 15:04

Re: NEHODY- čo robiť keď už je mašina neovládateľná a ide oživot

Grizzly660
 Štvorkolkár 

Ikona

NEHODA: KEĎ MA TÁ MOJA MRCHA NECHCELA PUSTIŤ
Dlho som si chcel vyskúšat jazdu na kameňoch v koryte Váhu za sucha. Raz prisla vhodná chvíla - voda opadla a predo mnou bola asi 300 m dlhá a 50 m široká pláž pokrytá súvislou vrstvou kameňov veľkosti ako päsť. Bol som v stoji a mašina bola prekvapujuco stále ovladateľná tak som zrýchloval. Zrazu pred pravým predným kolesom balvan. Nestihol som už nič urobiť iba sa pozrieť kam asi dopadnem. Mašinu pri náraze prudko zvrtlo a mňa odstredivá sila vyhodila do boku. Ako som sa v lufte otacal aby som padol na rameno zistil som ze ľavú nohu mi niečo zavrzlo na mašine. Ako ma to z nej vystrelilo ohol som radiacu páku do boku ako fajku a čižma zostala zavrznutá medzi radiacou pákou a stupačkou. Samotný pád i keď bol tvrdý som síce zvládol, ale tá mrcha ma vliekla po tých šútroch. Ja som pravou čižmou kopal do tej ľavej aby sa uvoľnila. To sa aj podarilo ibaže mi mašina potom obidve nohy zadnými kolesami prešla. Našťastie rozeta mala odspodu chránič a neublížila mi. Štvorkolka prešla ešte asi 20 m, namočila si predné kolesá do vody a zostala stáť. Ako by som skončil na tých šútroch, keby sa mi tu nohu nepodarilo včas vyslobodiť si nechcem ani predstaviť. Aj tak som bol dobitý ako pes.

Upravené 2 krát. Naposledy upravil Grizzly660 (29.01.2007 15:14)


29.01.2007 13:13

Re: NEHODY- čo robiť keď už je mašina neovládateľná a ide oživot

jarro
 Veteránista 

Ikona

Albion, kupsi cross a hned ti budu pady blizsie... :-}


29.01.2007 12:28

Re: NEHODY- čo robiť keď už je mašina neovládateľná a ide oživot

Albion
 Turista 

Ikona

Vidicon - Tak,tak...
Múdro.
...kvak...


29.01.2007 12:20

Re: NEHODY- čo robiť keď už je mašina neovládateľná a ide oživot

Janto
 Edvenčr 

Ikona

moja nehoda: idem si asi 60Km/h cez dedinu ktoru som velmi dobre nepoznal. vidim pekna ľavotočiva zakruta do mierneho kopca thak si to naklopim, nohu trocho vystriem dopredu ako keby na mx trati,ale podcenil som chlad a trochu vlhku cestu!thak nasledoval ulet kolesa do boku samozrejme chcel som tho hned vyrovnat thak som preniesol vahu na druhu stranu, ale tho uz nepomohlo,a thak som nejak nechal masinu smykat sa, a ja som odskocil prec nasledoval dopad na rameno(roztrhnuta hrubsia vetrovka,rolak,tricko,a ostala mensia jazva na ramene.potom sa sa len smykal po hrudniku a spravil par kotrmelcov :-~ masine sa dokopy nic nestalo len ohnuta paka zadnej brzdy, a suchnuty plast.


29.01.2007 12:19

Re: NEHODY- čo robiť keď už je mašina neovládateľná a ide oživot

Vidicon
 Geriatrik 

Ikona

odpoved na tvoju otazku: snazit sa zachranit si zdravie aj za cenu motorky! Prevencia: naucit sa dobre ovladat motorku a svoje hormony, naucit sa sledovat premavku a predvidat.

Mna by skor zaujimala odpoved na otazku: "Co robit, ked je jazdec neovladatelny a ostatnym ucastnikom premavky ide o zivot?" S tym pripadom sa stretavam castejsie :-~


29.01.2007 12:11

Re: NEHODY- čo robiť keď už je mašina neovládateľná a ide oživot

Pajo
 Kávičkár 

Ikona

Pri páde jedina účinná rada : Otče náš ktorý si na nebesiach..... :-D
Keď ťa jebne o zem nemáš čas nič korigovať . :-P


29.01.2007 12:07

Re: NEHODY- čo robiť keď už je mašina neovládateľná a ide oživot

tref
 Turista 

Ikona

PegasBoy mne osobne nie, ale ked sme s kamosom pred dvoma rokmi jazdili offroad, tak len kukam jak sa 60tkou vali po ceste do Dunaja, cesta sa 90 stupnov stacala tesne pred strmym zrazom do Dunaja... a on si to len tak sere, ja uz za zakrutou kukam ze ci mu nehrabe a ked nejako zazrakom z nohami na zemi vybral zakrutu, tak ma isiel zabit, lebo ja som mu robil brzdy :-D


29.01.2007 12:04

Re: NEHODY- čo robiť keď už je mašina neovládateľná a ide oživot

Albion
 Turista 

Ikona

PegasBoy - hm...ten akčný klokan v logu sa ti hodí...
Sa čudujem,že si sa ešte nedorazil :-D ...
Ale máš pravdu...chladná hlava je v takýchto prípadoch nevyhnutnosťou pre ďalší plnohodnotný život plný pekních spomienok. ;-)
...kvak...


29.01.2007 12:04

Re: NEHODY- čo robiť keď už je mašina neovládateľná a ide oživot

TheBoss
Darca Krvi  Kávičkár 

Ikona

Mne motorka padla zatial iba na parkovisku a tak skúsenosti s vystupovanim pocas jazdy este nemam. Par krat sa mi pri brzdeni ci otacani na strku stalo,ze som musel dupnut nohou o zem a vzdy to situaciu zachranilo. Prilis rychly vjazd do zakruty sa mi zatial vzdy podarilo uhrat nejakym nestandardnym brzdnym manevrom, prip. vybocenim niekam, kam som vobec nechcel ist a pod... Doteraz to vzdy vyslo, takze co by som robil po totalnej strate kontroly nad masinou by zalezalo od konkretnej situacie a okolnosti a urcite by to bolo podvedome.. hlavne do nicoho nenarazit a vsemozne (kotule, smykanie...) stlmit moj pohyb.


29.01.2007 11:59

Re: NEHODY- čo robiť keď už je mašina neovládateľná a ide oživot

a este zatvoriť kohutik vybrať klučik a dať zamok na kotuč :-D nie to nie až tak podstatne doelzite je sa nedolamať:

PS: Zaseklo sa vam niekedy plynove lanko alebo zlyhali brzdy??? >:-) to je extrem :-@

na pekači kedze som nemal prednu brzdu nainštalovanu a brzdil som iba zadnou...tak my v jeden slnečny den odstrelilo lanko z toho nastavovatka bol dobabrany zavit ta len tak strelilo TUNK.... dobrzdil som podradenim a ubratim plynu a este hamaovačka nohami 8-)

- plynove lanko zaseknute na RX trhalo sa a chumač sa zasekol v polohe FULL prve neuspešne pokusi točiť hore dole nezaberaju >:-) moto ide na 2plny po asfalte kedze sa tak neda isť večne bolo nutne preradiť do 3ky boha moto revala ta bolo nutne :-~ a potom zablokovať zadne koleso brzdou stlačiť spojak a dobrzdiť....
- da sa aj cez chcipak ale vytočenemu motoru trva niekolko sekund než ho uplne vypne a no a sekunda je v mojom pripade rodinny dom lampa či strom :-@
.... ale čo sa kamošom zaseklo plynove lanko skoro vsetci vybrali zakrutu rovnu alebo sa dade rozbily :-~


29.01.2007 11:46

Re: NEHODY- čo robiť keď už je mašina neovládateľná a ide oživot

tref
 Turista 

Ikona

kolumbijcan a zabudol si ze uplne najlepsie pred padom by bolo zastavit, dat moto na stojan a pokracovat ku prekazke peso :-D


29.01.2007 11:39

Re: NEHODY- čo robiť keď už je mašina neovládateľná a ide oživot

Albion
 Turista 

Ikona

....a upraviť rajdy do polohy,aby sa neobrúsila páčka spojky...
Aaaach...
...kvak...

Upravené 1 krát. Naposledy upravil Albion (29.01.2007 11:39)


29.01.2007 11:35

Re: NEHODY- čo robiť keď už je mašina neovládateľná a ide oživot

kolumbijcan
 Čoprák 

Ikona

s tym ze ako pokladate motorku,alebo uz ste polozili mali by ste este vypnut motor :-)
nech sa olej nezleje na jednu stranu.....a nezadrete...


29.01.2007 11:34

Re: NEHODY- čo robiť keď už je mašina neovládateľná a ide oživot

JuraRacing
 Jogurťák 

Ikona

uz len dufam ze to dobre skoncii ;-)


29.01.2007 11:31

Re: NEHODY- čo robiť keď už je mašina neovládateľná a ide oživot

8814
 Turista 

Ikona

,,NEHODY- čo robiť keď už je mašina neovládateľná a ide oživot"-nič.Pretože vtedy už nič robiť nemôžeš.Chvíľku predtým ešte áno,ale už len pudovo.Základ je nenaraziť telom do žiadnej prekážky.Motorku treba pekne položiť,ostatné záleží od trenia kedy zastaneš.Môžeš si to precvičiť na neakej kroske v oblečení v blate a uvidíš ako reaguješ v krízovej situácii.Ale každá situácia je iná.


29.01.2007 11:18

Re: NEHODY- čo robiť keď už je mašina neovládateľná a ide oživot

Brutálne dobrá téma lepsia ako hladam motorkára. Ja na svoj pád este len cakám, no viac krát som mal na mále. :-}


29.01.2007 11:15

Re: NEHODY- čo robiť keď už je mašina neovládateľná a ide oživot

Albion
 Turista 

Ikona

Hmmm,niekto tu napísal,že "kto nepadá,jazdí pod svoje možnosti",a toto je asi môj prípad.
Raz som utekal pred dažďom domov a bola hustá premávka.Na Jawe 350.
Dal som si nohy hore na padáky,aby som sa nezamočil,a pri dobrzďovaní za autom som prešiel po plastovom poháriku,a jebol som na zem...Brzdil som plynulo,išiel som 5km/h a pohárik som si nevšimol...
Toto nerátam za nehodu.
Odvtedy som na motorkách najazdil x kilometrov,bez najmenšej nehody a to ani zďaleka niesom aniel na cestách...
Ponaučil som sa na bláznivých kamarátoch,čo nekonečne padali,a potom z nedostatku peňazí a náhr.dielov nejazdili.
Toto by bol môj najváčší trest. Na prvú motorku som si vlastnoručne (krvopotne) zarobil,a aj sám som si financoval ďalšú jej prevádzku...
Nesmierne som si ju vážil,a vážim si aj tú dnešnú,a to je moja blokáda sebavedomia.
Jazdiť tak,aby som neublížil svojej kráske,ani posádke.
...píše sa tu prevažne o nehodách zapríčineních z vlastnej nedbanlivosti...
Takže tak...
...kvak...


29.01.2007 10:58

Re: NEHODY- čo robiť keď už je mašina neovládateľná a ide oživot

Grizzly660
 Štvorkolkár 

Ikona

A ešte jedna skúsenosť : Keď už letím vzduchom alebo sa kotúlam po zemi vždy sa snažím zistiť ktorým smerom sa práve valí mašina, aby som mohol ešte tú zotrvačnú energiu ktorú telo má využiť na zmenu smeru aby sme sa nebodaj nestretli. Akonáhle zastanem ihneď hľadám motorku aby som sa prípadne ešte odgúľal.

Upravené 1 krát. Naposledy upravil Grizzly660 (29.01.2007 11:17)


29.01.2007 10:43

Re: NEHODY- čo robiť keď už je mašina neovládateľná a ide oživot

jarro
 Veteránista 

Ikona

Dost zalezi na tom ako dobre poznas svoju masinu, a ako vies ist s brzdami na doraz, ci ovladas zaklady vyhybania (kontra s volantom) a kolko uz mas toho napadane...Volakedy som v takej situacii len zamrzol a cakal :-~ ale teraz nastastie stihnem zhodnotit situaciu takze zlomenina po pade zatial ziadna. Najdolezitejsie je do nicoho nenarazit, smykat sa mozes kolko chces, to su len odreniny a spalena koza...Zatial riesim neprijemne situacie tak za ak sa to stane na rovinke a na dobrom asfalte tak brzdy na doraz a pred prekazkou kontra, v zakrute sklopit stroj co to da a ak to nestaci preskocit motorku , najlepsie aj s prekazkou a ak dojde k smyku pustit stroj a modlit sa aby nic neslo...Ten skok je dost dolezity, v zaciatkoch sa stavalo ze som si narazil kolena o riadidla ale dopadol rovno na chrbat. Gryzzly, spominal skok cez rameno, ja ho tiez pouzivam, uz na zakladnej sme sa ho ucili, podobne jak kotul letmo...radsej si vyklbit ruku, pripadne ju zlomit alebo klucnu kost...vzdy lepsie nez stavce, hlava alebo vnutorne zranenia... :-}


29.01.2007 10:35

Re: NEHODY- čo robiť keď už je mašina neovládateľná a ide oživot

Grizzly660
 Štvorkolkár 

Ikona

Myslím že PegasBoy to vystihol úplne - častokrát sa aj v zdanlivo beznádejnej situácii dá ešte niečo urobiť - len jazdec nesmie byť pasívny /a to sa oplatí aspom v hlave trénovať/.
Na štvorkolkách je jedno z najväčších ohrození zdravia jazdca prevracajúca sa mašina ktorá na teba s vysokou pravdepodobnosťou spadne. Polámané chrbtice a pľúca prepichnuté polámanými rebrami sú toho dôkazom /v tom lepšom prípade/. Treba urobiť všetko pre to aby som sa dostal čo najdalej od mašiny - pri dopade využiť zotrvačnú energiu ktorú telo má a urobiť zopár kotrmelcov navyše /naviac to ešte aj stlmí náraz/. Mám však príhodu keď som musel reagovať úplne opačne:

MOJA NEHODA : KEĎ SOM SA MUSEL DRŽAŤ MAŠINY
Keď už som mal športovú štvorkolku cca 2 mesiace myslel som si že už všetko VIEM. Pri jazde pred divákmi som vybiehal strminou kolmo hore na priehradnú hrádzu. Tesne pred vrcholom som zistil, že mám nízke otáčky a tak som pridal. Uvidel som oblohu a bolo mi jasné že sa prevracáme dozadu. Vyskočiť sa už nedalo a jediné čo mi prebleslo hlavou bolo : AK TO NA MŇA SPADNE TAK MA TO ZABIJE. Pritiahol som sa k riaditkám aby som mal ruky v lakťoch pokrčené /rovné ruky sa lámu najľahšie a naviac poskytujú len veľmi obmedzený pohyb - to nás učili na rogale/ a držal riaditká čo najsilnejšie. Keď som buchol zozadu prilbou o zem strhol som riaditká pred sebou doľava k zemi. Ľavá rukovät sa zapichla do zeme. Nastalo ticho - 5 cm pred mojim prilbovým plexi zostala stáť priečna výstúž riaditok. Ležal som dolu hlavou,motorka ležala na mne, ale takmer celá váha stroja na tom strmom kopci bola prenesená do tej ľavej rukoväte zapichnutej v zemi. Hneď som zistil že mi nič nie je a problém bol iba ako spod nej rýchlo vyliezť kým nebodaj nezačne horieť kvapkajúci benzín. Dopadlo to však dobre.

Nemuselo sa to všetko stať, keby som včas keď sa ešte dalo vyskočil. Od vtedy tie skoky v hlave trénujem a veru sa mi to niekoľkokrát ešte veľmi oplatilo. Najmä keď mi stojí v ceste prekážka kde nie som si istý ako ju zvládnem vyhliadnem si smer a miesto dopadu kam by som chcel skákať. Vlani som prevrátil hore kolesami v inej situácii Grizzlyho. S vybavou má 350 KG. Keby som zostal pod ním tak už toto nenapíšem. Po výskoku - šípka ako do bazéna, DOPAD CEZ RAMENO,som skončil po troch kotrmelcoch 5 metrov od neho bez akejkoľvek ujmy.


Upravené 3 krát. Naposledy upravil Grizzly660 (29.01.2007 14:34)


29.01.2007 9:52

Re: NEHODY- čo robiť keď už je mašina neovládateľná a ide oživot

maciak
 Jogurťák 

Ikona

Pegasboy> vies ja som bol v skoku preto som sa zaujimal viac o seba, to ma ospravedlnuje :D


29.01.2007 9:50

Re: NEHODY- čo robiť keď už je mašina neovládateľná a ide oživot

tak mna vzdy zaujima motorka ked spadnem (popripade ked spadne kolega tak strach o kolegu...) prve čo krivkajuci auuu bohujuci beham ku motorke aby benzin nevytekal a dviham ju pozeram čo je mojej kraske a potom kua nova dalsia ryha na bočnom plaste :-(((((( :-(((
- prvorada moto az potom by som sa zaujimal o seba iba keby ma dačo fest bolelo ale ajtak by som ju v ramci sil čim skor isiel dvihnuť...este ani raz nebolo tak ze spadol som a teraz ci boha mohol som sa zabiť.... ale ci boha spadol som benzin tečie rychlo behaj dvihať a startuj het čo tu teraz budeš funať :-~ davaj het za jazdy to rozchodim >:-) treba dohnať straty :-)))


29.01.2007 9:49

Re: NEHODY- čo robiť keď už je mašina neovládateľná a ide oživot

agressor
 Geriatrik 

Ikona

Ja som sa proste snazil pri suchani zostat co najviac na rukach.
A viem, ze Luky vyskocil z motorky ked sa rutila na nejaku betonovu okruz a uz sa s nou nedalo nic robil. Beton preskocil a motorka na totalku. Nic sa mu nestalo.


29.01.2007 9:28

Re: NEHODY- čo robiť keď už je mašina neovládateľná a ide oživot

maciak
 Jogurťák 

Ikona

Ja som sa nieco napadal na MX trati v lozorne, patril som dlho medzi nesikovnych jazdcov pretoze som sa prilis bal padu a v konencnom dosledku som aj tak padol..
Ale najkurioznejsi pad sa mi stal ked sme sa boli len tak oddychovo povozit po okoli, isli sme po polnej ceste pricom z pravej strny bola lemovana plotom sukromneho pozemku, otocil som sa za kamaratom a ked sa otocim spet tak pozeram ze som vybocil z cesty a predomnou boli take betonove ihlany [za komacov ich pouzivali vojaci na prehradenie ciest], boli odst velke asi 70cm a boli 4 vzdialene odseba asi 50 cm.. ja som nestihol nic spravit len som donich narazil prednym kolesom iduc asi 50km/h mal som to stastie ze som preletel vsetky styri a dopadol som na kolena motorka asi 50cm odomna do plota.. Vtydey som si uvedomil ze som sa druhy krat narodil pretoze keby som isiel pomalsie a dopoadol by som medzi tie ihlany tak je pomne.. hned ako som sa pozbieral som chcel ist pesi domov odmietal som som sadnut na motorku, a najlepsia bola hlaska kamarata, ked som sa ja znbieral a pozeral ze ci nemam nieco zlomnene tak on mi hovori neboj ohnutu stupacku u mna ohneme ako keby ma vtom momente zaujimal motorka


29.01.2007 8:37

Re: NEHODY- čo robiť keď už je mašina neovládateľná a ide oživot

treba byť v strehu a jednoducho nepripustit si len tak pasivne pozeranie nech to pride ved uz aj tak nič nespravim je to blbosť... vzdy sa da niečo urobiť vzdy nevravim ze na 100% ale vo večšine pripadov to pomaha malokedy sa stane ze z ničoho nič si ani neuvedomim a som na zemi vzdy tomu niečo predchadza hrabuci zadok proste naznak a vedieť primerane zareagovať ... k tomu puštaniu motorky par krat som to už spravil aj vyskočenie ale to už bola posledna možnosť pretože keby som este niečo predtym urobil a nepozeral jak fas no čo teraz (napr... skor zabrzdil skrotil hrabuci zadok alebo nohou sa odrazil tak to nemuselo byť nutne) proste som na chviločku zavahal a už nebola ina moznosť iba posledne najhoršie štadium dolezite je vedieť čim skor zaregovať a primerane sa rozhodnuť...
- no a druhy faktor unava stvrdnute predlaktie a jednoducho už nechuť niečo s tym urobiť ale zas niekedy ked som stvrdnuty na kosť a je to už naozaj v kanali tak nieako sa okamžite pozbieram... pady sa snazim obmedzovať na minimum ale je dobre byť maximalne chraneny a využiť čo ponuka trh.... ked viem ze si možem chraniť krk chraničom krku tak si ho čim skor kupim tak isto aj ortezy je to drahe ale rozbite koleno do konca života mať nechcem takže nielen super motorka ale chraniče na prvom mieste jednoznačne KOMPLET VYSTROJ :-P :-P a znou to je ovela ovela bezpečnejsie a vo vela pripadoch sa my nestane nič doposial som nemal ziadnu zlomeniny vytknutie atd... iba take male zbezne otrasy, skrabance modriny a zato dakukuejm iba chraničom :-P


29.01.2007 8:19

Re: NEHODY- čo robiť keď už je mašina neovládateľná a ide oživot

Atman
Darca Krvi  Turista 

Ikona

povestné šťastie opitých je práve spôsobené nebránením sa, najlepšie je asi fakt urobiť zo seba handrovú bábiku a veriť, že to svetlo čo vidíte nie je ani svetlo na konci tunela ani predná maska kamionu :-O
Ja keď som sa poriadne vymrdkal, tak som akurát tak stihol myslieť pri váľaní sa priekopou, že aké sú to mordy a prečo to vôbec necítim a v pozadí ešte kvalitný úľak, že takto vyzerá ten koniec :-( , keď ma predbehol kufor tak som ešte podvedome čakal kedy mi tresne na kríže motorka. A potom zrazu totálne ticho, zastavil som, vyskočil na zlomenú nohu - ešte bolela len trošku, a veľké prekvapenie že žijem a som celý .. a dokrivkal som k motorke a vypol zapaľovanie.
Ináč mám tiež problém so zľaknutím sa a kmasnutím brzdy. Už sa mi to stalo viackrát, že pri nečakanom "zaskočení udalosťami" neviem brziť kontrolovane ale kmasnem prednú, potom zase povolím a až potom začínam brzdiť vedome. Tým strácem drahocenné metre. Ale ako psychiku vytrénovať aby sa nemykala? Som asi typický kandidát na ABS. Ale na moju moto sa nedá, ináč by so ho dal nahodť hneď.
Myslím ale, že málo motorkárov vie od začiatku brzdiť akurátne.


29.01.2007 7:13

Re: NEHODY- čo robiť keď už je mašina neovládateľná a ide oživot

TL11
 Kávičkár 

Ikona

Ahoj,no najlepsie je polozit motorku na zema pustit ju.Nevravim,ze to vie kazdy.Ja somju sice polozil ale nepustil.A nasielsom sa pod autom.Ale polozit pustit a nech ide kde chce.Ak ides po ceste a zrazu niejaka prekazka,traktor alebo co,tak rovno zoskocit .


29.01.2007 7:09

Re: NEHODY- čo robiť keď už je mašina neovládateľná a ide oživot

VSETKO ZALEZI OD SITUACIE JA SOM VPALIL DO ZATAACKY S TYM ZE UZ SOM VEDEL ZE TO NEPREJDEM PO MOJEJ STRANE NEUVEDOMIL SOM SI ZE MAM TAM 180 TAK SOM TO O NEJAKE KM STIAHOL ZADNOU ALE AJ TAK SOM BOL UZ PROTISMERE PRVE CO MA NAPADLO ? KED ZBADAM AUTO TAK SKACEM AKO CEZ KOZU NA TELOCVYKU PONAD REJDY A PONAD ZVODILA MIMO CESTY NO NESTALO SA AUTO NA DOST FREKVENTOVANEJ CESTE NEVYBEHLO A VRAVYM SI NEUBERAM IDEME DALEJ OBEHUJEM ASI SEST AUT NARAZ UZ AKO SA BLIZIM 180 FURT ASI TRETI ZO ZADU JE KAMION A ZACINA OBIEHAT JA UZ NEDOBRZDIM VYTLACIL MA Z CESTY UPLNE NA STRK A TESNE OKOLO JEHO KOLIES POZDLZ HO PREDBIEHAM TEN CURAK NEODHADOL KOLKO IDEM TAK SA TAM VTLACIL A TO UZ NIEJE KAM VYSKOCIT KEBY BOLA ZNACKA ABO STROM BOL SOM V PRDELY NASTASTIE SOM HO ZOBRAL UKAZAL MU PRST A PRAL DALEJ TO VSETKO SA UDIALO V ROSAHU PAR KM A PAR MINUT TAZE ZALEZI NA PROCESORE V HLAVE AKO RYCHLO ROZHODUJES A VYBERAS TRAT A IMPROVYZUJES TAM SA NEDA NIC NATRENOVAT AKURAT SRDIECKO KOMU KEDY ZACNE KLEPKAT PADOL SOM AJ V 40KMH A TO BOLA TAKA RYCHLOST ZE SOM NESTACIL ANI MOTO PUSTIT A UZ SOM BYL HLAVOU O ZEM DRZAL SOM MOTO A TIE 200KG MA TAK RYCHLO DALY K ZEMI ZE SA TO NEDA ZE TERAZ VYSKOCIM PROSTE PRIDE AKO ZLODEJ V NOCI NEMAS STASTIE TAK SI SKONCIL!


29.01.2007 1:24

Re: NEHODY- čo robiť keď už je mašina neovládateľná a ide oživot

tref
 Turista 

Ikona

Raptor urcie to neni kravina, ma to s konom vela co spolocne, vsetko kde sedime na niecom nicim neobklopeny ma vela spolocneho, pady nevinimajuc. ;-)

Pokial neratam jedno skotulanie sa z hradze na mopede :-D , alebo pady v terene, tak sa moje zle skusenosti nastastie obmedzuju len na par presmyknuti predneho kolesa pri brzdeni (no problemo) a par krat smyknutie zadneho v zakrute (fakt nechutne pri klopeni citit jak zadok odhodi doboku a pocut pistanie pneu :-~ ) a ftedy ma fakt zachranili len kopa stastia a strazny anjeli.

Na biku zase som pomaly viac na zemi jak v sedle :-D hlavne pri robeni volovin :-D a nech sa snazim akokolvek, furt mam pocit ze padam jak vrece zemakov :-D

velmi dobra tema, fakt zaujimave, hadam sa aj dozvieme nieco nove, co nam mozno pomoze.. som zvedavy ;-)


29.01.2007 1:19

Re: NEHODY- čo robiť keď už je mašina neovládateľná a ide oživot

miso251SK
 Turista 

no mentalny trening ma naozaj svoje opodstatnenie, vela sa o nom pise aj v Dokonale jizde na motocyklu od vydavatelstva Kopp. Opakovat si v hlave co robit ak by nastala nejaka situacia. Ale niekedy sa to stane tak rychlo... Moja krizovka skoncila padom a to iba z toho dovodu, ze som sa zlakol, v mokrej zakrute brzda, vbehnutie cloveka do cesty, impulz do prednej brzdy a ani neviem ako uz mi aj ustrelilo predne kolo a dival som sa ako sa moto smyka do protismeru... ale chvalabou to dobre dopadlo... okrem skrabancov na moto, a mojej trhnutej regenke sa nic nestalo. Minimalizovanie zraneni spocivalo v obleceni, rukaviciach, protektoroch an kolenach. na zem som isiel nohou, tu mi podtrhlo, stocilo ma na na bok, potom ruka a plece a rycho som sa pratal z cesty, lebo za mnou isli auta v "bezpecnej vzdialenosti" aj ked predpokladat nemohli ze kydnem...


29.01.2007 0:55

Re: NEHODY- čo robiť keď už je mašina neovládateľná a ide oživot

Grizzly660
 Štvorkolkár 

Ikona

Raptor: To Tvoje jazdenie a pády na koni Ti určite zanechali stopy v podvedomí. Ja som si párkrát skočil na padáku /padák je od slova "padať"/ a lietal som na rogale kde o pády veru núdza nebola. Ak je už nevyhnutné rozpleštiť sa na zemi /alebo na asfalte/ potom najmenšie riziko úrazu je pri páde na bok cez rameno. Čím dlhšie letíš vzduchom tým viac času na otočenie máš /stačí na to zlomok sekundy/. Pre tých čo nejazdili na koni a ani inak nepadali : TO PODVEDOMIE SA DÁ AJ NAPROGRAMOVAŤ- stačí ak si to za jazdy občas predstavíte, ako by ste v tejto chvíli opustili mašinu a ako dopadli-prvý kontakt so zemou by mal byť rameno, ruka, bok, panva, nohy.

Upravené 1 krát. Naposledy upravil Grizzly660 (29.01.2007 0:59)


29.01.2007 0:37

Re: NEHODY- čo robiť keď už je mašina neovládateľná a ide oživot

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

ked som vedel ze narazim uvedomil som si ze ak sa budem drzat motorky nebude to pre mna dobre, pustil som sa nohami a snazil sa prehodit cez rajdy, spravil som salto vzduchom a dopadol na chrbat.. okrem par skrabancov sa mi nic nestalo, ale musim povedat ze
cele toto bolo podvedome, nebol cas na vedome rozhodnutie

mozno sa vam to bude zdat kravina ale od malicka jazdim na koni, samozrejeme pri jazdeni sa aj pada, ja som nebol vynimka
som presvedceny ze clovek si najviac ublizi ked sa padu brani, ked sa stocis do klbka a nechas fyziku nech to dokonci za teba mas vacsiu sancu neprist k urazu ako ked davas ruky pred seba alebo sa krcovito budes drzat motorky (kona)

ale strasne zalezi od situacie.. keby siel oproti mne kamion alebo narazil by som do stromu tak si nepomozem :-(

velmi zaujimava tema, konecne prvy "novy clen" ktory zalozil temu "o niecom"

Upravené 1 krát. Naposledy upravil raptor (29.01.2007 0:38)


29.01.2007 0:12

NEHODY- čo robiť keď už je mašina neovládateľná a ide oživot

Grizzly660
 Štvorkolkár 

Ikona

Určite je medzi nami veľa takých, ktorím sa podarilo ˇVLASTNÝM KONANÍM" v kritickej situácii pri nehode minimalizovať rozsah svojich zranení, alebo si zachrániť život. Tieto príbehy môžu pomôcť nám všetkým, ak sa do podobnej situácie dostaneme. Nepíšte prosím príbehy, keď sa Vám podarilo znovu obnoviť kontrolu nad svojim strojom. A ani príbehy o šťastí typu "narazil som do stlpa a dopadol na perinu a nič sa mi nestalo".
Z vlastnej skúsenosti viem, že aj keď už som mimo mašiny a letím vzduchom,alebo sa kotúľam po zemi ešte stále to nemusí byť iba v rukách pána boha. Nejakú šancu ešte stále môže mať aj jazdec ak ju vie využiť. A tom by mali byť tieto príspevky.



Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.