Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 3032 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 26441
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 60% (15940)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 40% (10501)

Motor šesťtakt - Diskusné fórum - Len Tak

Diskusia len tak o všetkom okolo motoriek...

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiuMotor šesťtakt - Diskusné fórum - Len Tak

OO Sleduj diskusiu Pridaj nový príspevok 
17.11.2005 18:50

Motor šesťtakt

www.sixstroke.com/

no jo učime sa celý život. 8-)


17.11.2005 18:56

Re: Motor šesťtakt

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

ja som pocul o 5takte...
posledny takt je rozdeleny na dva a namiesto fazy vyfuk sa vstrekne este polovicna davka paliva ktore pod vplyvom tlaku a teploty vybuchne a motor tak spravi este jednu otacku...


17.11.2005 20:59

Re: Motor šesťtakt

MOKUSH
Neregistrovaný

RAPTAK potom ako si to popisal je to 6 TAKT ;-) a nevidim rozdiel v spotrebe kedze sa pouzije na 1 otacku ( tu piatu) 1/2 diel zmesi . To je to iste ako pri 2 otackach 1 diel zmesi
2 takty rozumej 1 otacka :-D

chcel by som pocu zvuk toho motora


17.11.2005 21:11

Re: Motor šesťtakt

ogard
 Kávičkár 

Ikona

MOKUSH> zvuk tam je na tej stranke... ;-)


17.11.2005 21:26

Re: Motor šesťtakt

tref
 Turista 

Ikona

kxbibo: hmmm, nase dvojtakty uz akosi vychadzaju z mody... :-D


17.11.2005 22:33

Re: Motor šesťtakt

SOLBERG
 Jogurťák 

Ikona

kde je tam zvuk? :-(


18.11.2005 0:04

Re: Motor šesťtakt

agressor
 Geriatrik 

Ikona

www.jack-brabham-engines.com/sitemap.htm
...ale je to nieco ine, ako pise raptor, tak si to nemylte, chalani.

bibo: www.jack-brabham-engines.com/downloads/bike.wav


18.11.2005 7:28

Re: Motor šesťtakt

Vojticek
 Turista 

Ikona

..pánové, niekedy okolo roku 1990 :-O (plus minus autobus)sa honda zúčastnila pretekov o čo najnižšiu spotrebu s vozidlom vybaveným 6 taktovým motorom. Pokiaľ si dobre pamätám, tak pri tých taktoch "navyše" sa nevstrekovalo žiadne ďalšie palivo, ale použili sa na dôkladnejšie vypláchnutie válca. Myslím, že vtedy aj vyhrali. Zvládli nejakých (zase plus minus autobus) 2250(to nieje preklep) km na jeden liter benzinu.

..tak aká mi potom novinka, ten 6 takt :-P


18.11.2005 10:21

Re: Motor šesťtakt

agressor
 Geriatrik 

Ikona

...oni aj na tej stranke pisu, ze 6-takt papa o 35% menej, ako 4-takt.


18.11.2005 10:47

Re: Motor šesťtakt

jarro
 Veteránista 

Ikona

Anglictina mi este moc nejde takze ako ten motor funguje? V piatom takte sa znova vstrekuje palivo alebo sa len vyplachuje valec? Ked som si stiahol animaciu tak tam boli nasimulovane len 2 otacky a to su len 4 takty takze moc sa z toho pochopit nedalo. Ak sa valec len vyplachuje tak mi to moc nevonia. Na jednu expanziu potom pripada 5 pasivnych taktov a tie len odoberaju energiu a to znizuje vykon a reakciu na plyn. Alebo to pracuje tak ze najprv sanie, kompresia-1 vstrek, expanzia, kompresia-2 vstrek, expanzia, vyfuk? Este ma zaujalo ovladania otvarania a zatvarania kanalov. Namiesto ventilov tam dali ovladanie piestom co si vyzaduje dalsi kluk. hriadel, mazanie a ine problemy. V sacom potrubi potom pribudla klapka ako na 2T a vo vyfukovom rotacne supatko. Z toho mi vychdza ze vo stvrtom takte stupa piest k H.U., piest prave otvara kanaly ale spaliny neunikaju pretoze je tam ta klapka a supatko natocene tak ze kanal je este zatvoreny ale potom tam asi velka kompresia nevznika a keby sa tam vstreklo palivo tak by sla expanzia priamo na klapku a ta by asi dlho nevydrzala. Druhy vstrek tam asi teda nebude, vie niekto ako to funguje?Anglictinari?Mozno to bude predsa len robene viac na spotrebu nez na vykon... :-~


18.11.2005 11:37

Re: Motor šesťtakt

agressor
 Geriatrik 

Ikona

Ja ti neviem... podla toho, co citam sa jedna o klasicky 4-takt (nasavanie, stlacanie, vybuch, vyfuk - www.jack-brabham-engines.com/beare_head_basics.htm ), ale namiesto pasivnej \"parazitujucej\" hlavy s ventilmi je pouzita tzv. \"Beare Head\", ktora sa s motorom spolupodiela na tvorbe vykonu. Takyto sposob je termodynamicky efektivnejsi ako klasicky ottov cyklus. Tiez je mozne dosiahnut vyssiu kompresiu zmesi, nakolko sa vo valci nenachadzaju horuce body (vyfukovy ventil je prekryty). Rychlost zmeny objemu pri vybuchu je vacsia (asi preto, lebo tlak hybe aj piestom v hlave aj velkym piestom na klukovke).
Z tabuliek som vydedukoval to, co tvrdia v texte - ze tento \"6-takt\" je vykonnejsi ako ottov 4-takt.
A tymto teoriam moc nerozumiem: www.jack-brabham-engines.com/discussion.htm

Inak ten \"klukovy hriadel, mazanie a ine problemy\" su podla mna este jednoduchsie, ako prevadzka povacsinou dvoch vackovych hriadelov, ventilov atd. 8-)


18.11.2005 11:40

Re: Motor šesťtakt

agressor
 Geriatrik 

Ikona

Btw, pocas hladania na nete som precital som este jednu teoriu skutocnych 6-taktov takym sposobom, ze ako 5-takt sa do valca nasaje este cisty vzduch a ten so zbytkom zmesi v siestom takte vybuchne. To znie ako ciste setrenie paliva a zivotneho prostredia.


18.11.2005 11:48

Re: Motor šesťtakt

agressor
 Geriatrik 

Ikona

btw - tu su aj nejake fotky...
www.icestuff.com/~energy21/sixstroke.htm


18.11.2005 13:40

Re: Motor šesťtakt

jarro
 Veteránista 

Ikona

Takze nieje 6-takt ako 6-takt. Niektory 6-takt moze byt aj 4-takt, hm, Vojticek tento motor bude asi predsa volaco nove...

Agressor, na tom pieste v hlave sa mi nepaci len to ze rozmyslam ako ten piest mazu, lebo ako na 2T tak aj tu su vo "valci" otvory ktore prekryva piest, vznika tam riziko ze cast oleja sa cez saci kanal dostane do valca kde sice zhori ale cast sa dostane priamo do vyfuk. kanala a tam uz nieje taky tlak ako pri kompresii a to dohorenie nieje take dokonale.Horny piest ma sice len polovicne otacky ale casom sa vybehne pretoze v oblasi kanalov sa pohybuje po mensej ploche a navyse je urcite viac tepelne namahany kvoli umiestneniu priamo v hlave. Ventily maju svoje nevyhody ale ked dosadne tanier do sedla, teda kuzel na kuzel ktory sa tlakom vo valci este viac dotesnuje tak je to o niecom inom nez posuvacovy rozvod.
V casopise Motocykl bol pred par rokmi clanok o jednodobom motore, ten mal tiez posuvacove rozvody a dokopy mal viac nevyhod nez vyhod, skoda ze nemam foto. Ozaj dik za preklad. 8-)


18.11.2005 18:37

Re: Motor šesťtakt

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

mokush prve tri fazy zostavaju
4faza vstrek 1/2 davky paliva
(motor spravi jednu obratku)
5faza vyfuk
takze na 2 obratky motora staci 1 a 1/2 davka paliva

fršten zi? oda noch ajn mal?


18.11.2005 22:09

Re: Motor šesťtakt

MOKUSH
Neregistrovaný

ich verstehe nicht, noch einmal aber zrozumitelne , ne jak to kobylam vysvetlujes :-D


18.11.2005 22:37

Re: Motor šesťtakt

agressor
 Geriatrik 

Ikona

jarro - no neviem, ja motorom nerozumiem, len som Ti s mojou chabou anglictinou skusil prelozit to, co som na nete vycital. Hadam aj mozes mat pravdu... :-)))

raptor - tak to si neviem celkom predstavit. Skusim teda rozpisat, o com nas tu snazis presvedcit:
1. piest ide k dlnej uvrati - nasavanie,
2. piest ide k hornej uvrati - stlacanie
3. piest ide k dolnej uvrati - vybuch
4. piest ide k hornej uvrati ...teda stlaca ten zhoreny plyn a vtom sa jakoze otvori ventil z karbesov a nejakym drsnym pretlakom sa do toho nalaci polovicna zmes.
5. piest ide k dolnej uvrati ...asi lebo ta drsne natlacena zmes bola podpalena, cize dalsi vybuch ...a zaroven vyfuk ako tvrdis, hej??? Zaujimave.
6. piest ide do blazninca, lebo siesta faza nie je a teda nema sa ako vratit do hornej uvrate a k prvej faze (na cestu z hornej uvrate do dolnej), aby natiahol novu plnohodnotnu zmes. :-}


18.11.2005 23:55

Re: Motor šesťtakt

Scarp
 Štvorkolkár 

Ikona

Ja som mal jeden cas 3takt : popisem fazy dokladne a presne : 1: vstrekne
2: Stalci
3: Nejde
:-D :-D :-D :-D :-D


18.11.2005 23:55

Re: Motor šesťtakt

Scarp
 Štvorkolkár 

Ikona

Sorry preklep stlaci


20.11.2005 17:27

Re: Motor šesťtakt

tahitan
 Bahniak 

Ikona

zaujimave.. ..a kolky z vas poznaju dvojpiestovy jednovalec? ;-)
manet.wz.cz/technologiedvojpist.htm


20.11.2005 19:17

Re: Motor šesťtakt

hold MANET je MANET ..... sice stare ale vtipne .... nastastie isla technologia dopredu :-)


21.11.2005 23:43

Re: Motor šesťtakt

radoooooo
 Edvenčr 

Ikona

ked sa tu uz tak ohanate taktami vysvetlite mi teda kolko taktov ma vankelov motor :-D :-D :-D


21.11.2005 23:51

Re: Motor šesťtakt

MOKUSH
Neregistrovaný

Wanklac asi myslis, tha2 ne? 1 otacka :-D


22.11.2005 14:17

Re: Motor šesťtakt

miros139
 Ľadvinka 

Ikona

ja si pockam na seriovu vyrobu tohto motora,...sice som to ani necital,..obrazky su pjekne farebnie,
..grafy ako z nasich diplomoviek...tz. cez bulharsku konstantu dostanes vsetko co potrebujes..... :-)))
neviem preco sa to este nevyraba...ale nejdem rusit vaznu diskusiu......lebo dnes mam naladu tak tu vypisujeeem,...modooooo/moderator/ si ma naciaraj na palosiiiik,....sak mna si este nezmazal...a ked zmazes tak dopisem..zahraaaaj...sviecku vo vetre....
.cav motoristi


22.11.2005 17:27

Re: Motor šesťtakt

MOKUSH
Neregistrovaný

Ked hovoris o Wankli tak tie sa monovali do NORTONOV


23.11.2005 10:29

Re: Motor šesťtakt

frog
 Turista 

Ikona

Sakra dufam ze wankel nezacnu montovat do moto v subezne s osou jazdy. Bo potom nam to bude robit to co BMW. :-(


23.11.2005 18:19

Re: Motor šesťtakt

Ina wankli sa mali davat aj do trabantov a varburgov.
Lenze pred prevratom sa mali vsetky plany zneskodnit. :-(
Skoda teraz by tu behali wanklacke trabiky :-)))


25.11.2005 6:56

Re: Motor šesťtakt

tahitan poznam videl som aj na vlastne oci ;-)


25.11.2005 7:37

Re: Motor šesťtakt

tahitan
 Bahniak 

Ikona

kxbibo: ..ja som nadnim sedivel, kym ma nevyslobodil jeden pan, ktory je na veterany expert.. ;-)


25.11.2005 11:25

Re: Motor šesťtakt

..ludia vymyslia aj mrcha korelu..povedal by Scepka :-)))
pre koumakov ktorych trapia otazky ako:
preco je dvojtakt dvojtaktny ?,
stvrortakt stvortaktny ?,
preco je aj Wankel stvortaktny, ked ma dve komory a trojboky rotacny piest ?,
a kolko taktna je potom plynova turbina?
.. a co Stirling?.. a Carnot
... a kedy je vpravo?...
take it easy,
Tieto terminy vznikli pre potreby praktickeho inzinierstva, a zjednodusuju komplikovanej vedeckej teorie.
Je mnoztvo konstrukcnich rieseni praktickej realizacie tepelnych cyklov. A nazyvaju sa rozne, jedno/dvoj/stvor/pat/sest...takt..


14.12.2005 15:40

Re: Motor šesťtakt

Pajo
 Kávičkár 

Ikona

Páni , nech pozerám ako pozerám , čítam ako čítam stále mi to výchádza ako štvortakt a dvojtakt a nie spočítané na šesť takt .
Je to tak alebo nie je to "takt" ;-)


13.01.2010 22:12

Re: Motor šesťtakt

JawaEVO
 Jogurťák 

Ikona

maros747 oni sa aj montovali aj do lady prototypovo pár kusov, a wankel je 4T motor a jeden rotor je akobi 3valec,


14.01.2010 0:31

Re: Motor šesťtakt

sadf2
 Ľadvinka 

evo super ze si mu to po 5tich rokoch vysvetlil! urcite nad tym cele tie roky rozmyslal!


14.01.2010 0:35

Re: Motor šesťtakt

borto
 Kávičkár 

Ikona

:-D :-D :-D [dobre]


14.01.2010 0:46

Re: Motor šesťtakt

hrac
 Edvenčr 

Ikona

6-takt je už stará vec rovnako ako 1-takt ;-)


14.01.2010 1:03

Re: Motor šesťtakt

zer0
 Kávičkár 

Ikona

1takt ? to je ze raz a dost ? :D


14.01.2010 9:43

Re: Motor šesťtakt

Bruno75
 Kávičkár 

Ikona

a co este trabant ten isiel na kolko "taktov" tranttttttaaaattaaaaatttt..... :D


14.01.2010 11:00

Re: Motor šesťtakt

rado777
 Kávičkár 

Tak aj na slovensku sa uz niekolkym domacim vedatorom nezavisle od seba podarilo zostrojit 3-takt:
1. takt - buch, 2.buch, 3.vybuch
Len este nikto neprisiel na to ake ma vyhody :-D



Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.