Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 265 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | BIKE ROKA 2020 | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Anketa:

Mal by sa podľa teba Dakar vrátiť do Afriky?

Spolu odpovedi: 4006
Áno, to sú terény kam patrí: 57% (2276)
Nie, južná amerika je super: 43% (1730)

incheba-2020-side

Adamoto KTM

Renovácie veteránov a ťažkosti - Diskusné fórum - Len Tak

Diskusia len tak o všetkom okolo motoriek...

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiuRenovácie veteránov a ťažkosti - Diskusné fórum - Len Tak

OO Sleduj diskusiu Pridaj nový príspevok 
21.01.2015 13:52

Renovácie veteránov a ťažkosti

Geofrey
 Kávičkár 

Zdravím vás, kolegovia,

prosím vás, s akými najťažšími (čas/peniaze/skúsenosti/trpezlivosť/kontakty vyžadujúcimi) prekážkami ste sa stretli pri renovovaní alebo väčšej oprave veterána?

Vďaka a pekný deň prajem


21.01.2015 15:57

Re: Renovácie veteránov a ťažkosti

Ozzac
 Skútrista 

Ikona

skus aj tu .Je tam 5500 veteranistov . www.veteranforum.cz/index.php?id=113


21.01.2015 19:29

Re: Renovácie veteránov a ťažkosti

Feror
 Edvenčr 

Ikona

More casu, jazero penazi a kvapku vozenia sa ...

Ale ten zazitok [dobre]


21.01.2015 20:33

Re: Renovácie veteránov a ťažkosti

krki
 Turista 

ak sám nemáš jasno prečo to chceš robiť a čo od toho očakávaš, tak to nerob.
nik iný ti neporadí. a to čo je napr. pre mňa problém, ty môžeš vnímať ako brnkačku.
hlavne nemudruj a pusti sa do toho! ono ťa to už navedie :-)


21.01.2015 21:19

Re: Renovácie veteránov a ťažkosti

datadive
 Kávičkár 

mna brzdi vybavenost garaze
nemam na to naradie a stroje :-(


22.01.2015 8:56

Re: Renovácie veteránov a ťažkosti

Geofrey
 Kávičkár 

Rád by som si prečítal, s čím ste sa stretli vy, keď ste niečo renovovali. Pred x rokmi som zrenovoval péraka (foto v profile) a bolo to docela náročné, natiahlo sa to na roky. Ešte som bol študent. K téme sa chcem teraz vrátiť, ale len na úrovni diskusie. Zaujíma ma, čo ste renovovali a s akými komplikáciami ste sa stretli, zaujímajú ma všetky ťažkosti, na ktoré kto narazil, čo by sa mu vtedy zišlo vedieť, čoho by sa vyvaroval, čo by urobil inak... Vo všetkých fázach renovácie.

Datadive: čo ideš renovovať?


22.01.2015 17:09

Re: Renovácie veteránov a ťažkosti

TomasVFR
 Kávičkár 

Ikona

to si dal strasne tazku temu :-) ja som sa stretol s tym, ze ludia renovuju bezcenne stroje(pionier, cz175), ze robia z motoriek rozne hybridy na ktore navesaju diely nezhodujuce sa z rokom vyroby motocykla, pripadne ich vyskladavaju z roznych tureckocinskych nepodarenych replik, alebo znehodnotia renovaciou zachovali stroj v povodnej farbe.
myslim, ze zaklad je zohnat na renovaciu co najkompletnejsi, originalny stroj, radsej viac zaplatit, ako potom zhanat diely po priekupnikoch a poriadne si nastudovat, najlepsie na dobovych obrazkoch, ako vysiel stroj z fabriky, lebo darmo to ma niekto pekne nachromovane a nalakovane, ked tam ma veci co tam nepatria


22.01.2015 17:36

Re: Renovácie veteránov a ťažkosti

Mesosk
 Jogurťák 

Ikona

už dávno som sa tak nepobavil,že bezcenné stroje pionier,ale kľudne pokračuj.To akože chceš porovnávať pionier s 500vkou?
Možeš urážať hoci ktorý model od Jawy,ale nie pionír,pretože vtedy chytám hneď na prvú...
Dôvod úpravy: Pionier

Upravené 1 krát. Naposledy upravil Mesosk (22.01.2015 17:44)


22.01.2015 19:58

Re: Renovácie veteránov a ťažkosti

TomasVFR
 Kávičkár 

Ikona

si to nepochopil, ked zrenovujes pioniera tak ako bol z fabriky, tak ho nikdy nepredas za to co si donho dal, cize nema hodnotu, su ich plne zbery ;-) o nostalgickej hodnote nehovorim


22.01.2015 22:29

Re: Renovácie veteránov a ťažkosti

Retro
 Jogurťák 

Ikona

A sme doma. Každý pozerá na to za koľko sa to potom predá. Málo kto si to robí pre radosť a pre seba a ešte menej ľudí tomu vážne rozumie. Preto som sa na celé "veteránske hnutie" vysral. Keď niekto sa nadrie a narve peniaze hoci aj do pekáča, ktorý mu prinesie radosť čo by nie. Keď ale začne vykrikovať (a to platí aj pre majiteľov perákov) že čo majú za raritu a vzácnosť, tak to začína byť na hlavu. O prečačkanosti a prereštaurovanosti aj zbytočne hovoriť. A čo sa týka ozajstných rarit, vzácnosťi a perspektivnych investícií tak o tom sa dá tak akurát snívat.

Dôvod úpravy:

Upravené 1 krát. Naposledy upravil Retro (22.01.2015 22:35)


22.01.2015 22:47

Re: Renovácie veteránov a ťažkosti

Javkarstevo
 Veteránista 

Pre Tomas VFR. Tak ako povedal Retro. Keď si zrenovujem veterána mám z toho obrovskú radosť 50% že som to urobil sám temer zo šrotu a 50% že sa na tom môžem povoziť. A keď odsudzuješ ČZ 175 si na veľkom omyle. Ja som si napríklad z viacerých veteránov ktoré som robil urobil ČZ 175 typ 487 a viem že teraz nie je vzácna ale za pár rokov to bude rarita. U mňa renovácia končí legalizáciou na biele čísla. V súčasnej dobe sa financie za renováciu veterána v prípade predaja nikomu nevrátia.


22.01.2015 22:56

Re: Renovácie veteránov a ťažkosti

Mam pocit ze kazdy ma na renovaciu iny pohlad.
Renovujem lebo ma to bavi
Renovujem lebo chcem zarobit
Renovujem lebo chcem to mat ako z vyroby
Alebo jednoducho mam radost z toho vrtania sa v tom starom stroji, ked zavrci oslavujem ako male decko, a ked ma to este aj odvezie tak parada.
Asi je pra da niekde uprostred.
Cize najvacsi problem su ludia a ich negativne myslienky.


22.01.2015 23:16

Re: Renovácie veteránov a ťažkosti

Mishko
 Skútrista 

Ikona

Re: Javkarstevo: "V súčasnej dobe sa financie za renováciu veterána v prípade predaja nikomu nevrátia."

Nuz asi trosku zalezi aj od toho ci renovujes CZ175 alebo povedzme medzivojnoveho Harleya...


23.01.2015 8:07

Re: Renovácie veteránov a ťažkosti

Retro
 Jogurťák 

Ikona

To máš odkiaľ takú informáciu? Pokiaľ máš doma strého Harleya po dedovi, tak možno. Pokiaľ si ho máš v dnešnej dobe v predrenovačnom stave kúpiť, tak si v prdeli. To že v inzerátoch sa mihajú niekedy dosť premrštené ceny, neznamená že sa to aj predá. Doba keď sa dali naozaj zaujímavé stroje kúpiť za pár korún je dávno preč...


23.01.2015 8:28

Re: Renovácie veteránov a ťažkosti

TomasVFR
 Kávičkár 

Ikona

da sa na to pozerat z rozneho uhla pohladu, najprv si treba ujasnit, co je renovacia.
podla mna, ked sa povie zrenovovane, je to v stave v akom to opustilo fabriku, nic ine renovacia nie je.
ked si osolichas pioniera zo stodoly, nakremujes mu plaste, nagebris vyfuk a kolesa striebrenkou a pristreknes ho sprejom- to nie je renovacia.

Retro- nahody sa stavaju aj dnes, ale cez internet sa k lacnym veciam nedostanes, tam su len kusy co predavaju priekupnici. sak ale ty to vies.


23.01.2015 8:38

Re: Renovácie veteránov a ťažkosti

Retro
 Jogurťák 

Ikona

TomasVFR jasné že je možné stále niečo objaviť, ale to sa rovná zázraku. A ešte treba rozlíšiť reštaurovanie a renováciu. Veľa pekných strojov umelci uplne dokur...i. Odstránila sa pôvodnosť, na rad prišiel moderný lak, chrom a vyleštenie všetkého čo sa dá. Trend naleštených strojov je na hlavu. To existovalo akurát u luxusných značiek.


23.01.2015 14:07

Re: Renovácie veteránov a ťažkosti

Geofrey
 Kávičkár 

Ktoré problémy pociťujete počas reštaurovania ako najpálčivejšie? Lebo stroj si už každý vyberie podľa svojho gusta a možností...je jedno, aký veterán sa renovuje, samotné renovovanie je proces na sto spôsobov, tak čo ste pociťovali ako najproblematickejšie?

napr.:
- zaistenie dodávateľa chrómov/laku/liniek, GO motora, čalúnnickych prác
- zháňanie pôvodných náhradných dielov
- úvahy ktorý diel na motorku pôvodne patril a ktorý nie, príp. v akom stave vlastne fabriku ten môj model opustil a do akého stavu ju chcem dať...
- ako vôbec spraviť renováciu napr. v paneláku (tak som robil)
- špekulácie nad rôznymi technikami, čo ako spraviť..., napr. klampiarina, výroba drobností svojpomocou
- zháňanie rôznych iných prác (čalúnenie), príp. ne/investovanie do špeciálneho náradia
- elektrika...čo nechať pôvodné, čo nie a prečo (napr. pôvodné kladivkové zapaľovanie vs. VAPE)

Počítam, že motiváciu a aspoň základ z náradia renovátor má, alebo vie, kde si nechať niečo spraviť... Napriek tomu bude mať problémy, aké sú tie naj?


23.01.2015 23:09

Re: Renovácie veteránov a ťažkosti

bobolak
 Veteránista 

retro,samozrejme že keď teraz už máš iné materialy tak s nimi robím,,moju embečku som za komančov darmo striekal,aj tak ten skur..tmel aj tak popraskal a synta po dvoch slnečnych rokoch zmizli pigmenty,nepomohlo ani tempo,,tak do by sa vracal k týmto materiálom??aj ja som sa nasral a vymenil korkové tesnenia,ale inak by mi stále srala olej ako za komančov :-(((((( a chcel som povedať že veterána si robíš (aspoň ja)pre radosť a spomínať za rajdami peraka a volantom embečky,,nepredal by som,ani ma to nikdy nenapadlo, :-D

Dôvod úpravy:

Upravené 1 krát. Naposledy upravil bobolak (23.01.2015 23:13)


24.01.2015 5:19

Re: Renovácie veteránov a ťažkosti

dasto
 Kávičkár 

Ikona

Sorry, ale silne mi to pripomína snahu získať nejaké info pre podnikatelský zámer. Ak áno, smola je tá, že profesisti existujú a tý čo to robia, robia dobre. Veteránista, človek ktorý sa pustí do reštaurovania vie čo robí, tak s drobnosťami nepotrebuje pomôcť. Ak ti môžem poradiť, najväčší problém je nájsť dobrého lakoša, prípadne sústružníka ktorý ti vyrobí hoci aj koliesko do prevodovky, samozrejme správne kalené a o výbruse ani nehovorím. Tu je to už zasa o strojoch. Poznal som jedného pána, robil klukovky a výbrusy, niekolko mi ich urobil, bol špička v PK, žiaľ, už je na pravde božej.


25.01.2015 17:00

Re: Renovácie veteránov a ťažkosti

kutri
 Turista 

Ikona

Pre mňa bolo najťažšie zohnať šikovného klampiara. Chcel som moju polbubnovú kývačku dostať do stavu ako vyšla z výroby a chcel som sa úplne vyhnúť tmelu. Nakoniec som narazil na úplného kúzelníka, ktorý opraví všetko a nikde nepoznať ani bodku po zváraní.

Lak, linky a prípravu pod chróm, výplety si robím sám, go motorov tiež- takže spokojnosť ;-)

Pre môjho expedičného peráka bol zase problém zohnať skutočného odborníka na kľukovky a výbrus. Nikto nedokázal pochopiť, že na tom chcem skutočne jazdiť. Najvtipnejšia taktika bola donútiť opravára kľukovky k zmluvnej dohode o preplatení nákladov za transport nepojazdnej motorky. V prípade, že kľuka prdne napríklad na sibíri >:-) :-D Dvaja sa ma tak zľakli, že mi ani telefón nebrali


25.01.2015 18:52

Re: Renovácie veteránov a ťažkosti

Feror
 Edvenčr 

Ikona

Re: kutri: :-O bud rad, ze to skoncilo iba pri nebrani telefonov


26.01.2015 7:56

Re: Renovácie veteránov a ťažkosti

Geofrey
 Kávičkár 

Vyzerá, že sa všetko redukuje na problém zohnať rôzne profesie...



Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.