Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 5124 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 26375
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 60% (15912)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 40% (10463)

BMW telelever - ako vznikol, výhody, nevýhody - pokec - Diskusné fórum - Len Tak

Diskusia len tak o všetkom okolo motoriek...

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiuBMW telelever - ako vznikol, výhody, nevýhody - pokec - Diskusné fórum - Len Tak

OO Zruš sledovanie Pridaj nový príspevok 

Predchádzajúce | 1 2 |

10.01.2016 11:44

Re: BMW telelever - ako vznikol, výhody, nevýhody - pokec

janoval
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

A young man truly in love with his girlfriend decided to have her name tattooed on his penis. Her name was Wendy, and the tattoo was done while the penis was erect, so when it was not erect all you could see was W Y. Shortly after the couple was married they were honeymooning in Jamaica the man was in a bathroom in Jamaica, and standing next to him was a Jamaican man who also had a W Y on his penis. The American said to him "Oh is your girl named Wendy too?" The Jamaican replied, "No, Mr. that says Welcome to Jamaica Have a Nice Day". 


10.01.2016 11:30

Re: BMW telelever - ako vznikol, výhody, nevýhody - pokec

duggo
 Kávičkár 

Ikona

tetovane cikule : ako to vzniklo, vyhody, nevyhody - pokec

Upravené 2 krát. Naposledy upravil duggo (10.01.2016 11:31)


10.01.2016 10:52

Re: BMW telelever - ako vznikol, výhody, nevýhody - pokec

Raptak, to je len mimikri :-))) aby som zamaskoval to "stvorcentimetrove hovado" :-))) lebo ked maciatka zistia, aka je pravda, tak si uz do konca zivota nevrznem :'(

Nedelne predpoludnie.
Manzel stoji v predsieni pred zrkadlom, obdivne na seba pozera a krici na zenu : " Cica, o centimeter viac a som kral !"
Zena chysta segedin, odlozi noz, vykukne z kuchyne a sladko zahlasi :
"Milacik, o centimeter menej a si kralovna ..."


10.01.2016 8:59

Re: BMW telelever - ako vznikol, výhody, nevýhody - pokec

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

som z vás sklamaný >:-) >:-)

jeden poriadne blbý príspevok o ftákoch a tetovaní... a všetci, v debate zúčastnení, belosi majú zrazu černošské prirodzenie :-))) :-D :-D

p.s. čo černošské... Romanka tetujuvší "na kant" by zahanbeu aj Vráskavca Ozrutného

Pozri obrázok


09.01.2016 22:44

Re: BMW telelever - ako vznikol, výhody, nevýhody - pokec

ChesterTT
 Kávičkár 

Ikona

Re: elefant: tak ja si ponechat svoju prvú lásku, tiež si na svoju dlhú, hrubú a peknú!! cikulu môžem nechat vytetovat "Kronreif & Trunkenpolz Mattighofen" :-D :-D :-D :-D :-D


09.01.2016 21:41

Re: BMW telelever - ako vznikol, výhody, nevýhody - pokec

Campo
Darca Krvi  Geriatrik 

Ikona

je mi ľúto majiteľov MZ... ale keď sa naštartujú tak "Motorradwerke Zschopau" tiež nie je dôvod nenavštíviť nuda pláž... >:-) >:-) >:-)


09.01.2016 21:31

Re: BMW telelever - ako vznikol, výhody, nevýhody - pokec

elefant
 Kávičkár 

Ikona

Nenašiel som odvahu prispieť, keď som zistil, že vačšina má viac odcúvané ( podľa nickov a príspevkov ) ako ja dopredu. >:-) Ale keď ste si začali dávať kerky na [b][/b]ftákov a manželka čítajúc poza plece prehlásila, že mne sa tam nezmestí to BMW ani malými písmenami, a aby som predal RT -čko a nerobil hanbu übermensch, to ma zlomilo :-(((((( Mám zničený motorkársky aj osobný život :-))) Ostala mi už len Plzeň.
:-*


09.01.2016 20:33

Re: BMW telelever - ako vznikol, výhody, nevýhody - pokec

ChesterTT
 Kávičkár 

Ikona

chalani. riešil sa tu v tejto téme desmo rozvod. zachvílu vec do múzea. teda podla toho, čo bude Christian chcet za patent :-)

www.carthrottle.com/post/heres-how-koenigseggs-fascinat...


08.01.2016 23:36

Re: BMW telelever - ako vznikol, výhody, nevýhody - pokec

Carlos
 Edvenčr 

Ikona

A ja tam mám vytetované "Bayerischen Motoren Werke A.G. - Munnich, Germany"....

V klude...

>:-)


08.01.2016 20:59

Re: BMW telelever - ako vznikol, výhody, nevýhody - pokec

Trochu off topic ale k teme : nedavno som sa vratil zo Sanghaja a bol som prijemne prekvapeny, ako krasne vedia mlade cinanky vykrikovat po slovensky . len mi bolo trosku divne, ze vsetky kricia to iste....napisem co kricali po slovensky len foneticky, inac neviem :

:-O ...tu byk... :-O ;-)

Dôvod úpravy:
Asi studovali dejiny umenia a specializovali sa na Picassa, alebo ja som slepy, lebo fakt som tam ziadneho byka nevidel ...

Upravené 1 krát. Naposledy upravil Romanka (08.01.2016 21:01)


08.01.2016 20:50

Re: BMW telelever - ako vznikol, výhody, nevýhody - pokec

Raptak - ta kerka mala byt po dlzke ? :-O :-O :-O sak mne tvrdili, ze po obvode ...kua, to som sa nechal dobehnut :-((( nevadi, na dlzku este zmesti honda aj ze sajdku :-))) a logo s vrtulkami za nu ako bodka aj s AG :-D

Dôvod úpravy: logo +AG ;-)

Upravené 2 krát. Naposledy upravil Romanka (08.01.2016 20:54)


08.01.2016 20:37

Re: BMW telelever - ako vznikol, výhody, nevýhody - pokec

hroch
 Geriatrik 

Ikona

:-)))
aj tak všetci pochádzame z malej čiernej. či ružovej ?
keď ja som farboslepý :-@

alebo ako píše jeden člen na českom fóre:

Život se dá promarnit, nebo prožít. Anebo BMW! party

Dôvod úpravy: doplnenie

Upravené 1 krát. Naposledy upravil hroch (08.01.2016 20:47)


08.01.2016 20:36

Re: BMW telelever - ako vznikol, výhody, nevýhody - pokec

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

aapa - azapád... a ty tu ležíš? Já reku že si v robote (.. pardon to už som zas v inom dzivalle)

nuž čo ti povím... ked už jazdíš na tej nemeckej herke tak mosíš aspoň klamať telom a tváriť sa strašne hrdo :-)))

romanka - venované šeckým, kerí sú s nami

nech si hoc aj James Bond
pri nemcovi merkuj font
s priveľkým aj Jamesu Bondu
mosíš vutetuvať iba ..Hondu :-D >:-)

romanka podla mňa sa to stále dá elegantne zachránit... ak rozvinieš ten Rockwell extra bold tak stále vieš galantne pustiť na slečnu jemný blaf že či si praje aj "AG". Ak povie že áno tak ju pošli preč s tým že s kobylami nesúložíš. >:-)

Dôvod úpravy: preklep

Upravené 1 krát. Naposledy upravil raptor (08.01.2016 20:49)


08.01.2016 20:19

Re: BMW telelever - ako vznikol, výhody, nevýhody - pokec

Thorien
 Turista 

Ikona

heh ... aj tak sme Borgove ... veskery odpor je marny . .budete asimilovany ! :P

Upravené 1 krát. Naposledy upravil Thorien (08.01.2016 20:23)


08.01.2016 19:59

Re: BMW telelever - ako vznikol, výhody, nevýhody - pokec

dustof
 Turista 

Ikona

raptor: heheh tak si predstavujem iróniu :-D [dobre] . Ja mám na vtákovi len KTM, ale po komplet rozbalení sa mi tam zjaví iba Mattighofen. Ja viem, že to nie je tak dlhé ako Bayerische Motor Werken. Ale možno aj preto nikdy nebudem hoden toho nadstroja. :-D

Všetkým mier, pre mňa za mňa kúpme si všetci aj lode Enterprise [shake] a kamarátiť sa budeme s klingonmi

Dôvod úpravy: doplnenie myšlienky

Upravené 1 krát. Naposledy upravil dustof (08.01.2016 20:08)


08.01.2016 19:25

Re: BMW telelever - ako vznikol, výhody, nevýhody - pokec

Raptak - mne sa tam uz AG nezmestilo :'( mea culpa, mea culpa, mea maxima culpa :'(
dnes uz viem, ze som nemal neskromne trvat pri tetovani na poziadavke, ze namiesto standardmi BMW predpisanom ARIALe BLACK 24 mm chcem machovsky Rockwell Extra Bold 30 mm.
Nech je moj deficit AG vystrahou pre vsetkych dychtivych novacikov : dvakrat meraj, potom tetuj :-* Velmi som teraz preto smutny, opusteny a sam :'(


08.01.2016 18:23

Re: BMW telelever - ako vznikol, výhody, nevýhody - pokec

hroch
 Geriatrik 

Ikona

aapa: no veru, ten pán vľavo (myslím tú televíznu hviezdu) už aj zabudol , že nejakú krumpľu mal 8-)


08.01.2016 14:37

Re: BMW telelever - ako vznikol, výhody, nevýhody - pokec

Re: raptor: Janči potvrdzujem a pridávam fotku neznámych skromných majiteľov bejemve , bývalých aj terajších >:-) :-D

Pozri obrázok


08.01.2016 11:27

Re: BMW telelever - ako vznikol, výhody, nevýhody - pokec

HoGo80
 Edvenčr 

Ikona

Re: matus: brzdím :-)


08.01.2016 10:18

Re: BMW telelever - ako vznikol, výhody, nevýhody - pokec

Re: raptor: ej bistu dade, tak mne to beemvecko teda nikto nepreda...


08.01.2016 10:07

Re: BMW telelever - ako vznikol, výhody, nevýhody - pokec

duggo
 Kávičkár 

Ikona

tiez dakedy dumam preco sa niektory spravaju ze jazdia na drahych motorkach a pozeraju sa na svet z hora, ked tie gs motorky su v konecnom dosledku najlacnejsie
Kupna cena, ziadne poruchy, ziadne opravy, predajna cena.

telelever je dobry matros, najvacsiu vyhodu ma ze sa neponara a s tym suvisiace vymozenosti, preto bol asi aj stvoreny


08.01.2016 10:02

Re: BMW telelever - ako vznikol, výhody, nevýhody - pokec

Thorien
 Turista 

Ikona

:D [dobre]


08.01.2016 9:51

Re: BMW telelever - ako vznikol, výhody, nevýhody - pokec

Campo
Darca Krvi  Geriatrik 

Ikona

Re: raptor: Hondaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!!!!!!


08.01.2016 9:14

Re: BMW telelever - ako vznikol, výhody, nevýhody - pokec

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

dustof no jasne ze vsetci majitelia BMW su ubermenschi :-))) si zabil :-D

prv nez kupis BMW tak musis zajst ku miestnemu dealerovi, ten ti zmeria dlzku penisu aby ti tam mohol vytetovat "BMW"... (v kludovom stave)
ked si ale naštartuvaný mosí sa ti BMW zmenit na "Bayerische Motoren Werke AG" - takže všetci junáčikovia s japonskou verziou velkosti prirodzenia su takto prirodzene odselektovaní :-D

ked sa stretneme tak sa medzi sebou zdravíme sieg heil
na všetkých (okrem HD a KTM positive, lebo to sú zvačša rovnakí a vačší čuráci ako my) sa zásadne pozeráme strašne zhora lebo mať dneska (jazdené) BMW, to ti je stráááášne ťažké :-))) ... a keď sa ti vytúžený sen splní tak automaticky prichádza pozvánka z Markízy a nasledujúci týždeň už si v Judíniovej.. teda pardon, v Smotánke :-)))

kamarátime sa (ale iba trocha) s "Kronreif & Trunkenpolz Mattighofen" a Harley - Davidson lebo títo páni majú tiež veľkost penisov + - ako my. Uznaj, nemožme sa kamarátit s niekým komu sa na penis vojde "Honda" !! (mal som štyri !!, ..ale nepáčilo sa mi veľa volného miesta)

p.s. aby nedošlo k nedorozumeniu - toto je plneironický príspevok ;-)


07.01.2016 12:24

Re: BMW telelever - ako vznikol, výhody, nevýhody - pokec

matus
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

Na asfalte naopak: musel som sa zas naučiť, že pri prudšom brzdení sa predok ponára a na tejto pekne hĺĺĺboko.

brzdi aj zadnou, uvidis velky rozdiel.


07.01.2016 12:14

Re: BMW telelever - ako vznikol, výhody, nevýhody - pokec

HoGo80
 Edvenčr 

Ikona

Skromná skúsenosť začínajúceho: bol som s GS spokojný aj v teréne, až kým som si nesadol na 950ku. Zrazu som cítil každý jemný posun pri prednom kolese a vedel som to parádne korigovať.
Na asfalte naopak: musel som sa zas naučiť, že pri prudšom brzdení sa predok ponára a na tejto pekne hĺĺĺboko. Takže sa pridám na stranu názoru väčšiny (asi na tom niečo pravdy bude): asfalt + off turistika = telelever, terén viac športovo = teleskopy.
Je zbytočné riešiť čo na telelevery na MX trati zvládne napr. Rado Žubor, asi budeme ešte viac oči otvárať, keď sa objaví tento rok na XL Rally na SER-ke. V časoch bude pred ním asi už len pár jazdcov z OPEN :D


07.01.2016 11:46

Re: BMW telelever - ako vznikol, výhody, nevýhody - pokec

Tomáš Hajduch - Awia
Darca Krvi  Edvenčr 
Správca
Ikona

Re: FOGY: na meranie pipíkov moc nie som. Na Ukrajine som bol veľa krát a asi najviac hardcore boli Hajného trasy na Motoraj maraton... Neboj nič dal som tých hrebeňoviek tam dosť. GS prejde všetko čo ktorékoľvek cestovné enduro. Čo prejde XT660 to i GS. F800 ani nespomínam lebo tam je to úplne jasné...

Toľko teda k tomu čo si myslím o telelevere, je to dobré zavesenie mám ho na moto od 2005 a najazdil som na tom tak 120 000+km vrátane X offroad pretekov a rally. Mením ho lebo si chcem v teréne zajazdiť lepšie a tam to zvláda teleskop lepšie...


07.01.2016 11:32

Re: BMW telelever - ako vznikol, výhody, nevýhody - pokec

FOGY
 Edvenčr 

Re: Awia: pod hrebeňom koločavy som myslel cestu navrchu poloniny a nie oficiálnu cestu T0728 spodkom , zakreslenú aj na mape medzi koločavou a komsomolskom vedúcu potokom a sedlom Príslop, ktorú zvládnu s pomocou možno aj GS.
Tá spomínaná hrebeňovka navrchu má ale tak strmé výjazdy, že sme ju celú neprešli ani na ľahkých jednovalcoch /xt660, ktm690, na štuploch/. Keď sme tam boli, tak prešli ju len poliaci na štvorkolkách a UAZ, ktorý ukrajinci museli zakvačiť za ZILa.
Takže keď tú hrebeňovku zrobíš sám a bez pomoci na veľkom GS, pofoť, a až potom ti uverím.


07.01.2016 11:25

Re: BMW telelever - ako vznikol, výhody, nevýhody - pokec

Re: tonoaaa: ano v tom priklade co si uviedol s tebou suhlasim, ale napriklad motorkar, ako ja, ktory ma sice uz daco odjazdene na vselicom, ale navzdory tomu je moja motorkarska zrucnost na priemernej urovni, kedze jazdim pohodovo a len tak pre radost a neda sa zrovnavat s dakym borcom, co derie slajdre na babe, pripadne na okruhu, no pri necakanom prejazde vytlku podla mna na tom budeme rovnako...

romanka: aj ja ta mam rad chlape...


07.01.2016 11:10

Re: BMW telelever - ako vznikol, výhody, nevýhody - pokec

extreem
 Edvenčr 

Ikona

tele para usd všetko jedno, keď vieš tak vieš keď nie tak čumíš ako ja čo zvláda 1200 gs na motokrosovej trati v správnych rukách, a podvozkovo vhodnejšie moto na mx trati za ním nestíhajú.


Hawk


07.01.2016 11:01

Re: BMW telelever - ako vznikol, výhody, nevýhody - pokec

Sano
 Edvenčr 

Ikona

Ale s F800vkou je viac zabavy :-D :-D ;-) :

Video: www.youtube.com/watch?v=yQSq6IHr2Gk


07.01.2016 7:57

Re: BMW telelever - ako vznikol, výhody, nevýhody - pokec

Carlos
 Edvenčr 

Ikona

Tomáš [dobre]


07.01.2016 0:24

Re: BMW telelever - ako vznikol, výhody, nevýhody - pokec

Tomáš Hajduch - Awia
Darca Krvi  Edvenčr 
Správca
Ikona

Keď sa vrátite k technike a teleleveru a pod poslite mi SS, rád si prečítam a zapojim sa. A GS i telelevero zvlada hrebeň Kolocavy s prstom v nose, F800 nema navrch ani prd ;-)


06.01.2016 23:54

Re: BMW telelever - ako vznikol, výhody, nevýhody - pokec

Tento server by mal byt prioritne tematickym serverom motorkarov a pre motorkarov. Pre uchylov, co si sem chodia honit ego a fakuju si tu vymyslene motorkarske identity su pokeci a podobne hovadiny, tam si mozu o sebe veselo vypisovat, ze su trebars aj potomkovia Astara Serana, Volodu Uljanova alebo hoci aj barona Prasila, tam to nikoho netankuje. Nevidim rozumny dovod nechat tu zasierat temu schyzoidnymi dusevnymi mrzakmi , co sa ukryvaju za anonymne identity a pisu same picoviny. Svetu mier a sykorkam loj a vtaci zob ;-)

Dôvod úpravy: mam

Upravené 1 krát. Naposledy upravil Romanka (06.01.2016 23:57)


06.01.2016 23:09

Re: BMW telelever - ako vznikol, výhody, nevýhody - pokec

alexa7
 Kávičkár 

Ikona

Re: Romanka:no neverím že máš 50 rokov... :-O


06.01.2016 22:31

Re: BMW telelever - ako vznikol, výhody, nevýhody - pokec

Carlos
 Edvenčr 

Ikona

Ale ved ja to cele beriem ako zabavu.. ziadne vrasky na cele mi to nerobi.
Ved je to usmevne.. precitat si vetu ako:
"BMW som si nekupil, lebo ma vytvorenu taku spatnu auru..".
Ja si asi kvoli tej spatnej aure nekupim Bugatti Veyron...


06.01.2016 21:47

Re: BMW telelever - ako vznikol, výhody, nevýhody - pokec

Carlos - uprimne ? Cudujem sa, ze ty ako skuseny chlap, co uz ma dost odjazdene a podla prispevkov aj rozhladeny a inteligentny s normalnym triezvym nazorom na zivot sa zavzdusnujes nad dristami platonickych teoretikov "megamotorkarov" typu sinky, co tu len idiotsky zasieraju vlakno svojimi vyplodmi, na ktore je uplne nezmyselne reagovat. Poznas predsa prislovie o perlach a sviniach, ci nie ? :-))) take it easy, motoonanisti nech si honia slintaju, normalni nech si jazdia, kazdy na com sa mu paci. Forum by malo byt aj o vymene skusenosti.

Hroch [dobre] ;-)

Sinky, uz si dokazal, ze si jebko, nemusis sa dalej snazit, kokotkov tvojho levelu je plny web :-* skus radsej www.uchylaci.com ;-)


06.01.2016 21:33

Re: BMW telelever - ako vznikol, výhody, nevýhody - pokec

FOGY
 Edvenčr 

Re: hroch: no veď to, idem si ukrajinou , rumunskom atď a vidím pekný hrebeň a nemôžem tam ísť, lebo na to nemám motorku? To by bola veľká škoda. Takže, keď sa raz pridám k BMW-čkarom, tak jedine na F800GS a s tým dojdem vari až do Gruzínska, Omalo už čaká...


06.01.2016 21:27

Re: BMW telelever - ako vznikol, výhody, nevýhody - pokec

hroch
 Geriatrik 

Ikona

f 800 je super mašinka. Najprv som veru uvažoval o nej.... (žiadne tele lele mi nehovoril nič a teraz by som ho nemenil). Mal som 600XL bez papierov a na tej sa po lesoch super jazdilo.

Ale potom som dal na ženu, ktorá chcela pohodlnejšie sedlo :-)

Takže na hrebeň Koločavy len prstom na mape ja môžem ísť :-}


06.01.2016 21:27

Re: BMW telelever - ako vznikol, výhody, nevýhody - pokec

Re: hroch: dik, si zlaty, idem na to...


06.01.2016 21:23

Re: BMW telelever - ako vznikol, výhody, nevýhody - pokec

tonoaaa
 Kávičkár 

Re: sinky: Neskuseny motorkar nemusi jazdit uvolnene a to sposobi ten rozdiel:

Nechce to spustit od 38:38, tam vidiet najlepsie rozdiel medzi skusenym jazdcom a neskusenym.

[

Video: Twist of the Wrist II - Biblia jazdy - Ako jazdiť (CZ titulky)

?t=38m38s ]


06.01.2016 21:21

Re: BMW telelever - ako vznikol, výhody, nevýhody - pokec

FOGY
 Edvenčr 

za mňa jediné BMW, ktorá má význam kúpiť je F800GS. Ostatné modely už dobehla alebo aj predbehla konkurencia.
Vysvetlím: my edvenčr turisti, čo jazdíme do divočiny a presun po asfalte považujeme za nutné zlo - pre nás je ľahký jednovalec najlepší, ale práve kvôli dialničným presunom - proste trápenie. A o triedu vyššie je práve spomínaná f800gs. Potom sú už len ťažšie a ťažšie motorky, ktoré by som už na koločavskom hrebeni ani zo zeme nezdvihol sám./180cm/71kg/ Však mám pravdu majitelia krížnikov 1150 a 1200 GS? S takou motorkou by som sa sám do divočiny určite nevydal.
A naspäť k tým leverom. F 800 GS ich zjavne nemá a boli by jej na škodu, lebo ako písal Awia vyššie - pri nájazde na hrbol predným kolesom, USD sa zasúva v smere vektora sily a na leveroch nie.


06.01.2016 21:13

Re: BMW telelever - ako vznikol, výhody, nevýhody - pokec

hroch
 Geriatrik 

Ikona

Sinky : takým ako ty by sa zišlo toto:

www.iq-test.sk/

len či by si sa za výsledok nehanbil .......

je mi ťa ľúto , všetko dobré prajem .

Dôvod úpravy:

Upravené 1 krát. Naposledy upravil hroch (06.01.2016 21:14)


06.01.2016 21:02

Re: BMW telelever - ako vznikol, výhody, nevýhody - pokec

to len aby debata nestala a mohli vyniknut superjazdci na supermotorkach...dakovat nemusite

ved ake jamy? videl niekto z vas na ceste daku jamu? ja teda nie, tak ako by sa do dakej dalo vhupnut...ach jaj, na vsetko naletite...


06.01.2016 20:59

Re: BMW telelever - ako vznikol, výhody, nevýhody - pokec

hroch
 Geriatrik 

Ikona

Sinky: aj to s tou jamou si si vymyslel ? a čo ešte?


06.01.2016 20:56

Re: BMW telelever - ako vznikol, výhody, nevýhody - pokec

Re: hroch: na ziadnej, to som si vymyslel


06.01.2016 20:27

Re: BMW telelever - ako vznikol, výhody, nevýhody - pokec

Nuno
 Kávičkár 

Zaujimava tema. Aj som sa nieco priucil (najma na tych "ukradnutych" obrazkoch).
Je velka skoda ze sa to tu dost casto zvrhava az na osocovanie, ale kazdy ma pravo na svoj nazor.
Inak tiez jazdim telelever, ale len kratko (par mesiacov). A co som skusal ine masiny tak mi toto pruzenie prislo pokojnejsie a prave v zakrutach na vymoloch bezpecnejsie. Ale zas napriklad boxer motor mi svojou charakteristikou moc nevyhovuje..


06.01.2016 20:12

Re: BMW telelever - ako vznikol, výhody, nevýhody - pokec

hroch
 Geriatrik 

Ikona

Sinky: na akej turistickej moto si odjazdil niekoľko 10.000km s teleleverom?


06.01.2016 20:01

Re: BMW telelever - ako vznikol, výhody, nevýhody - pokec

dustof
 Turista 

Ikona

Meinl: písal som že všetci čo vlastnia BMW? Ja zas pevne verím, že práve tu na fóre takí nie sú a každý sa nad to vie povzniesť. Späť k téme: Tele a para lever som nejazdil, skúsenosti mám len s klasickou a USD vidlou. Osobne si ale myslím, že ani jedna technológia neponúka prevratné riešenie danej problematiky. Všetci sa len opakujeme a potvrdzujeme status quo: Tele/para lepšie na turistiku, USD má navrch v off.


06.01.2016 19:59

Re: BMW telelever - ako vznikol, výhody, nevýhody - pokec

zaujimala by ma jedna vec...ides si na motorke po okreske dakych kludnych 70-80 km/h, povedzme, ze sa tak trosku kochas a zrazu vytlk, alebo diera, alebo jama, ved vieme co tym myslim...prebehnes cez to, cele prejdenie trva tipujem niekolko desatin sekundy a je to za tebou...a otazka...ako to prejde majster motorkar a ako menej skuseny? kde je ta chyba toho neskuseneho motorkara pri takejto situacii a ako inak a lepsie to da bajker par excelans??? ako sa daju v tomto okamihu zuzitkovat skusenosti??? podla mna ani ten najsamlepsi guru si nestaci ani prdnut, rovnako ako zaciatocnik a prehucia cez to, ani nevedia ako...hadam len nespanikarit a dalej drzat priamy smer...ci?


06.01.2016 19:49

Re: BMW telelever - ako vznikol, výhody, nevýhody - pokec

Meinl
 Edvenčr 

Ikona

Mili priatelia, nechapem, co sa tu riesi. Od teleleveru ku kultu bmw? Od teleleveru k curakom, co vlastnia bmw len preto, aby ukazali svoj status? To hadam nie!?
Daj boze, aby ta zima nebola dlha.
Ale k teme: s teleleverom som presiel "par" km po cestach aj necestach a mam taky dojem, ze ked ma nejaka diera rozhadzala, bola to moja vina.
Ale ano, odviest sa da na hocicom. Zalezi len na mne, ako a na com a s akym komfortom chcem cestovat.
Ale so statusom nemam skusenosti 😂


06.01.2016 19:03

Re: BMW telelever - ako vznikol, výhody, nevýhody - pokec

ja napriklad nemam pocit, ze by sa to absolutne neponaralo...ponaralo sa to podstatne menej, ako klasika, ale ponaralo sa to...


06.01.2016 18:58

Re: BMW telelever - ako vznikol, výhody, nevýhody - pokec

ddemo
 Kustomizér 

Ikona

Tak konkretne... telelever som vlastnil niekolko rokov na vlastnom R1100S boxer cup...a zaroven som ho aj niekolkokrat testoval s roznymi tlmicny..(aj ESA) v tyzdnovych testoch.. uz tu motorku nevlastnim, teda uz nie som v kategorii ubermensen, a tak tu su moje poznatky...
Telelever mal pre mna hlavnu vyhodu velmi lahkeho otacania... otacave ulozenie je v dvoch gulovych capoch, a teda ide napozaj lahucko..neda sa to porovnat s loziskami
nevyhoda... to co vacsina povazuje ako vyhoda ze sa neponara, mne vadilo... lebo pri klasickej vidlici ked zabrzdim, citim odozvu masiny a viem odhadnut ake sily posobia na pneumatike. nedajboze sa niekde smykalo, mokro, namraza..s teleleverom som nemal odozvu z predneho kolesa
A to, ze nove Rko ma USD vidlu beriem ako dizajnovy krok (telelever nie je ziadny krasavec) ako aj krok od (pre BMW) lacneho teleleveru ku kvalitnejsej vidlici.
a nakoniec... technicky vzato koleso pri pruzeni ide takmer kolmo hore a nemeni sa napr. razvor motorky pri prepruzeni ci prudkom brzdeni, a sila brzdenia sa prenasa cez rameno priamo na motor a nie do okularov a lozisk v hlave riadenia
Dôvod úpravy:

Upravené 1 krát. Naposledy upravil ddemo (06.01.2016 19:02)


06.01.2016 18:44

Re: BMW telelever - ako vznikol, výhody, nevýhody - pokec

Plazivec
 Čoprák 

Ikona

Čo mám hovoriť ja, HD pozitiv diagnóza, všimnite si, že majitelia HD radšej ani nikam nepíšu.


06.01.2016 18:00

Re: BMW telelever - ako vznikol, výhody, nevýhody - pokec

Thorien
 Turista 

Ikona

ano s tym suhlasim .. a co sa tyka prekonavania .. ja nechavam kazdeho nech si mysli co chce ak ma presviedca ze som debil ze som si kupil predrazeny stroj s usmevom mu prikyvnem a idem prec ... presviedcat niekoho kto nepocuva je zbytocne


06.01.2016 17:55

Re: BMW telelever - ako vznikol, výhody, nevýhody - pokec

dustof
 Turista 

Ikona

Ja si zase nemyslím že BMW je šmejd. A podľa mňa väčšina ľudí ktorí BMW nevlastnia ,vrátane mňa ho považujú za top triedu. Zase nebuďme naivní, tá moto svetu svoje kvality ukázala. Ja len neviem prekonať to známe postsocialistické budovanie kultu.

Tak akosa hovorí že poturčenec je lepší od turka, tak si myslím že BMW má silnejší fans vo východných krajinách ako doma v DE.

Najviac značke BMW ubližujú práve kokotkovia čo o tom hovno vedia danú vec naplno nevyužijú, ale kúpia si čééérnéé BMW s veľkýma chromavanýma diskááma, lebo na to majú a síílneee veľmo potrebujú deklarovať svoj spoločenský status.

No a vďaka tomu vzniká istá aura okolo veci. Niekto sa s tým stotožni a niekho to odradí. Ale je to v poriadku. Nemôžme mať všetci t isté.


06.01.2016 17:42

Re: BMW telelever - ako vznikol, výhody, nevýhody - pokec

Thorien
 Turista 

Ikona

klub Ubermensch robia prave odporcovia BMW .. pretoze cokolvek povies na obhajobu bmw tak si okamzite za debila ktory nicomu nerozumie a obhajuje uplne sroty .. to ze asi to uplny smejd nebude ked to ma tolko spokojnych majitelov sa za argument nepovazuje lebo klub Ubermensch ... takze skoda to riesit :-)


06.01.2016 16:51

Re: BMW telelever - ako vznikol, výhody, nevýhody - pokec

tak to tam mas ;-) v ss (for carlos)

Dôvod úpravy: doplnenie

Upravené 1 krát. Naposledy upravil sinky (06.01.2016 16:55)


06.01.2016 16:51

Re: BMW telelever - ako vznikol, výhody, nevýhody - pokec

dustof
 Turista 

Ikona

Presne kvôli tejto aure dokonalosti BMW či už v motorkách alebo autách ma odradilo od jeho kúpy keď som sa rozhodoval. Ak aj by to bolo to naj na svete, tak si to nekúpim. Proste nerád sa radím do klubu übermensch.

Carlos: prosí neber to osobne, nie je to adresované Tebe.Nechcem a ani nemôžem hodnotiť tvoj názor pretože sa nepoznáme. Toto je len môj subjektívny názor na auru BMW.

Dôvod úpravy:

Upravené 1 krát. Naposledy upravil dustof (06.01.2016 16:54)


06.01.2016 16:38

Re: BMW telelever - ako vznikol, výhody, nevýhody - pokec

Carlos
 Edvenčr 

Ikona

Lebo zo skúsenosti viem, že najvačší odborníci (a to nielen na BMW) sú takí, čo ho nikdy nemali...


06.01.2016 16:37

Re: BMW telelever - ako vznikol, výhody, nevýhody - pokec

Carlos
 Edvenčr 

Ikona

OK, budme teda objektívni a konkrétni.. Aký model BMW si vlastnil Ty sám, na ktorom si nabehal tých pár desiatok tisíc km? Aký to bol ročník? Koľko mala tá motorka km? (prešiel si ten výtlk iba jeden, alebo ich bolo viac?).. :-~

Lebo nedávno som absolvoval podobnú diskusiu teiž s jedným "objektívnym" odborníkom na BMW o BMW autách, ktorý tvrdil, že zadný náhon je úplna kokotina... a že to vie preto, lebo pár tisíc km na takom nabehal. Lenže sa ukázalo, že on také auto nikdy namal a "pár tisíc km" sa scvrklo na 200 metrov po parkovisku, kde mu to iný môj kamarát na veľké prosíkanie požičal.. toľko k tej "objektívnosti"..

Takže Sinky, daj ... ako je to s Tvojím BMW?


06.01.2016 16:14

Re: BMW telelever - ako vznikol, výhody, nevýhody - pokec

skor objektivnejsie


06.01.2016 14:13

Re: BMW telelever - ako vznikol, výhody, nevýhody - pokec

janoval
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

Polovica slovakov voli Fica.


06.01.2016 13:25

Re: BMW telelever - ako vznikol, výhody, nevýhody - pokec

Carlos
 Edvenčr 

Ikona

Sinky: Fakt si myslis, ze polovica Europy, co jazdi na BMW, by mala zacat fetovat, aby videla veci jasnejsie .. tak ako ty?? :-D

Dôvod úpravy:

Upravené 1 krát. Naposledy upravil Carlos (06.01.2016 13:26)


06.01.2016 10:37

Re: BMW telelever - ako vznikol, výhody, nevýhody - pokec

posledné roky jazdím väčšinou BMW, vyhovuje mi hlavne koli mojej postavicke. Jazdil som aj iné motorky, terénu neholdujem, prevažne jazdím po cestách. Párkrát som sa dostal do situácie, že som musel zaflekovať a na motorke s tele sa pritom cítim istejšie - je stabilnejšia pri prudkom brzdení. U mňa je to možno zvyk, ak si raz zvyknem na niečo, čo spoĺahlivo funguje, necítim intenzívnu potrebu meniť.

PS :

50 bolo, 100 už nehrozí.

Vravíš, keď spím, tak chrápem.
A vraj Ťa málo chápem.
Trčia mi chlpy z nosa,
nemám pás ako osa,
skôr tučný pupok čmeliaka,
ledva si vidím na vtáka.

Okay bejby, mne je to fuk,
aj keď mi boky obrastá tuk,
nevadí, ostávam v pohode.
Aj tak si rád na záchode,
každý deň prečítam noviny.

Necítim sa byť bez viny,
a viem, že nie som jediný,
ktorý to do Teba opiera.
Za oknom francúzska Riviera,
nádej až nakoniec zomiera.

Mám starý sax a starú basu,
po chlaste sa mi ruky trasú,
po rokoch ináč vnímam krásu,
cítim sa, ako pes bez ocasu.

O.k. bejby, počúvaj blues,
pritúĺ sa ku mne, aj tak si kus,
bombovej ženskej s chybami
si klenot medzi babami...

Okay bejby, tak je to fajn,
obráť sa riťuškou,
veď nemám šajn,
ako žiť bez Tvojich rozmarov.
Asi len v kuse pod parou.

Škoda, že už musím za starou...

O.K. bejby, vonku už svitá,
ja už som hotový, fľaška dopitá,
tak ešte jedno posledné kolo,
a možno bude lepšie jak bolo...

50 bolo, 100 už nehrozí,
tak ešte posledná pusa na kozy.
Už siaham po kĺúčoch do vačkov,
ťažko sa lúči s jebačkou...


06.01.2016 9:27

Re: BMW telelever - ako vznikol, výhody, nevýhody - pokec

ona ti nam ta trava akosi dodava na objektivite a vidime veci ako naozaj su a neidealizujeme si ich len kvoli tomu, ze ich prave vlastnime a to co mame v garazi je to naj, bez ohladu na to, ci to tak naozaj je...ako aj ta liska, ktora svoj ocas chvali, keby si dala zo dva sluky, mozno objektivne pochvali aj daky krajsi, ktory sa urcite niekde na svete najde...ale vsetci vieme, ze lisky vlastne nevedia rozpravat a ani nic pochvalit... :-D


06.01.2016 1:21

Re: BMW telelever - ako vznikol, výhody, nevýhody - pokec

Carlos
 Edvenčr 

Ikona

Zaujímavé čítanie na 6.01.2016...
A tých odborníkov, čo majú už pár desiatok tisíc najazdených na všetkom možnom,.. čo sa im život premieta pred očami, keď prejdú po hlbokom výtlku na BMW...

Odkedy je vlastne u nás tráva legálna? :-~


05.01.2016 23:02

Re: BMW telelever - ako vznikol, výhody, nevýhody - pokec

Campo
Darca Krvi  Geriatrik 

Ikona

neviete kde to nájdem na mojej motorke?? Honda VT750C2 ACE??? myslím to desmo aj to tele aj duoleve??? :-D :-D :-D nevidím to nikde... sa čudujem že sa to vôbec približuje bez toho...


05.01.2016 21:43

Re: BMW telelever - ako vznikol, výhody, nevýhody - pokec

FOGY
 Edvenčr 

Re: Woozie: veď to je ten marketing, kto by chcel ducati bez desma ? Srať na to , či to má aj nejaký praktický význam alebo super prínos oproti bežným rozvodom.


05.01.2016 21:01

Re: BMW telelever - ako vznikol, výhody, nevýhody - pokec

Woozie
 Edvenčr 

Ikona

FOGY: Nemyslím že by Ducati používalo nejakú marketingovú hystériu okolo desma. Je to jednoducho ich tradícia, niečo čím sa diferencujú na trhu a nemusia to ani masívne pripomínať...
Osobne, Ducati by pre mňa umrelo ak by sa rozhodlo upustiť od desma a použiť konvenčné (D)OHC :-~

To japonec nepochopí. Ako tu niekto písal - Funguje to? Je to lacnejšie? Fuk tam s tým. Potom aby človek tie šikmooké vôbec jednu od druhej rozoznal...


05.01.2016 18:00

Re: BMW telelever - ako vznikol, výhody, nevýhody - pokec

FOGY
 Edvenčr 

tiež si myslím, že desmo a levery sú len marketingové ťahy výrobcov a masírujú nám s tým mozgy , aké je to super, ale po praktickej /užívateľskej/ stránke to žiaden zázrak nie je. A hlavne pri tom desme si ducna nechce priznať, že je to drahšie a komplikovanejšie. Je to proste ješitnosť výrobcov.
VW group tiež presadzovali u TDI systém pumpa - dýza a prax a emisné normy ukázali, že len common-rail má budúcnosť.


05.01.2016 16:37

Re: BMW telelever - ako vznikol, výhody, nevýhody - pokec

Thorien
 Turista 

Ikona

vyhoda teleleveru je ta ze mate na vyber :-)

mi to pripomina moju debatu s jednym nemenovanym kamosom ...
co je vyhoda Goldwingu (podla neho) .. ze na teba nefuka a ze to nevibruje, cize mas pohodlicko
co je vyhoda nahaca napr R850R (podla mna) .. ze na teba fuka a ze to vibruje, cize vies ze sedis na motorke

takze tak ..kazdy si vybere svoje :-)


05.01.2016 16:34

Re: BMW telelever - ako vznikol, výhody, nevýhody - pokec

DDD452
 Kávičkár 

Ikona

Re: raptor: OSCA, Mercedes, a BMG (kit na Velocette)
Pokial ale si to obmedzil na sucasnost tak pokial viem tak v ciastocnej licencii napr. Borile


05.01.2016 15:43

Re: BMW telelever - ako vznikol, výhody, nevýhody - pokec

Tomáš Hajduch - Awia
Darca Krvi  Edvenčr 
Správca
Ikona

A keď sa spomínal Duolever... Je to pre zmenu zavesenie Hossack/Fior, ktoré BMW predáva pod názvom Duolever. Vynašiel ho Norman Hossack a používal Claude Fior a John Britten na pretekárskych moto (zdroj)

Či je chránený patentom neviem ale teraz to zavesenie použila nová V8 Aurora o ktorej sme písali

Video: Aurora Hellfire OZ26 - Ultra Bike s motorm V8

- takže mohli to použiť.

Re: raptor: Nik okrem Ducati nepoužíva Desmo lebo na to nie je dôvod. Načo? Ducati si na tom robí selling point ale to nikomu inému nepôjde, lebo by tvrdili že Duc kopíruje... A klasika pružiny stačia aj na moto čo točia 14-15000 ot... tak načo? No a v pretekárskom použití v extréme ako F1 používajú pneumatické zatváranie ventilov čo je lepšie ako Desmo...

Dôvod úpravy: preklep

Upravené 1 krát. Naposledy upravil Awia (05.01.2016 15:44)


05.01.2016 15:13

Re: BMW telelever - ako vznikol, výhody, nevýhody - pokec

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

DDD452 - a kto teda este okrem Duc pouziva Desmo rozvod?

brazel - neprehanas s tym "kradnutim"? :-)


05.01.2016 14:47

Re: BMW telelever - ako vznikol, výhody, nevýhody - pokec

Tomáš Hajduch - Awia
Darca Krvi  Edvenčr 
Správca
Ikona

Telelever nie je dokonalý, je to jeden z mnoha systémov zavesenia predku.

Nedá sa aplikovať na všetky moto, rameno je treba niekam zavesiť tak treba štíhly rám, teda jednoválce alebo hore Štíhle motory ako boxer, prípadne ležiace, alebo L-kový dvojval ma napadá. Na klasický štvorvalec sa to jednoducho dať nedá.

Komplikované to až tak nie je, je to vraj ľahšie ako teleskopická vidlica (uvidím zvážim to na svojej) Neponára sa to jazdí to dobre, nerovnosti filtruje tak dobre aký je dobrý a nastavený tlmič. Relatívne ľahko sa tam robí ESA lebo len jeden tlmič ako vzadu. Na ceste nemá podľa mňa jedinú chybičku. V teréne pri turistike takisto no problém, na veľkých nerovnostiach jednoducho prispôsobíš tempo a pohoda.

Nevýhoda je len v teréne. To je jasné a vedia to aj v BMW lebo to nikdy nedali na Dakarské moto, alebo na HP2 a podobne. Tam má teleskop výhody písal som o tom tu.

Prečo to nedajú ostatný výrobcovia ak patent vypršal?

Domnievam sa že je to ako s Desmom. Načo by to robili?
1. Klasika funguje
2. Ponor pri brzdení dnes rieši elektrický aktívny podvozok
3. Všetci by tvrdili že kopírujú BMW ...

Teda výhody žiadne

Awia


Dôvod úpravy:

Upravené 1 krát. Naposledy upravil Awia (05.01.2016 14:58)


05.01.2016 14:03

Re: BMW telelever - ako vznikol, výhody, nevýhody - pokec

matus
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

Awia: tu je zakon
www.indprop.gov.sk/swift_data/source/pdf...

pise sa tam, ze pravo na patent zanika po 20 rokoch...
Egres je na dovolenke? Ze by do toho vniesol viac svetla.

Ale ono je uplne logicke, ze patent nemozes mat naveky. Uplne vsetko co je okolo nas je dielom nejakeho vynalezcu. Nebolo by mozne existovat, ak by sa za vsetky patenty muselo platit. Stol, kolieckove kreslo, bicykel, vodovodna bateria, zamok vo dverach...uplne vsetko je dielom niekoho, kto to vymyslel.

To, ze patent je casovo obmedzeny, nasi predkovia vymysleli genialne.


05.01.2016 13:52

Re: BMW telelever - ako vznikol, výhody, nevýhody - pokec

alexa7
 Kávičkár 

Ikona

Nie je na nom nič, prečo by som motorku podla toho uprednostnil. A vyzerá to hrozne, preto to neni na novej
R 1200R.


05.01.2016 13:49

Re: BMW telelever - ako vznikol, výhody, nevýhody - pokec

ddemo
 Kustomizér 

Ikona

brazel... zase neprehanaj... ake kradnutie... gugel vyhladal tak som to sem pripol... a ten isty obrazok je na viacerých serveroch... [zle]
a vôbec, moze on graficky spracovavat patenty iných firiem a uverejnovat to na svojej stranke???
Platil on nieco BMW? ak nie, preco ja mam platit jemu..???

napada ma take Vadimovske... hlavne je, sa zo seba neposrat....

Dôvod úpravy:

Upravené 1 krát. Naposledy upravil ddemo (05.01.2016 13:50)


05.01.2016 13:11

Re: BMW telelever - ako vznikol, výhody, nevýhody - pokec

Tomáš Hajduch - Awia
Darca Krvi  Edvenčr 
Správca
Ikona

Desmo je dobré, ale asi drahšie a komplikovanejšie a preto to na 99% moto ani nieje treba, klasika pružina vačka to zvláda. Tak načo by to tam dávali. Ducati si z toho spravili obchodný artikel - akože ich výhodu a tradíciu tak sa toho nepustia.

Podobne to bude s BMW telelever. Je veľa systémov predného zavesenia s prepákovaním, ktoré fungujú vo výsledku podobne a vznikli v Časoch prvých indiánov, Harleyov a pod. Iné zavesenie potrebovala moto so sajdou tam teleskopická vidlice je vyslovene že zlá apod.
en.wikipedia.org/wiki/Motorcycle_fork

Telelver je fajn, super na cestu, stabilný, neponára. Má svoje výhody ale podobne sa správalo zavesenie na mojom bývalo Leadovi (Honda to roky montovala) či na Vespe. Princíp ten istý a aj výsledok. Nevravím Že to je telelever, je to systém prepákovania.

K patentom: veľa o tom neviem ale myslím že aj keĎ paten vyprší a chce ho použiť niekto iný musí autorovi patentu platiť...

K teleleveru - mám vodojem že BMW od neho upustí... Chcem veriť že už pri novej GS ho tam nenájdeme... Ale to je len špekulácia...


05.01.2016 11:51

Re: BMW telelever - ako vznikol, výhody, nevýhody - pokec

DDD452
 Kávičkár 

Ikona

preco nikto nepouziva Desmo, hoci od patentu uplynulo tiez viac ako 20 rokov

Re: raptor: Odpoved k Desmu je: zhoda nahod, a nie je pravda ze by ho okrem ducati nepouzival nikto(mozeme sa bavit o tom ze nie masovo), navyse Ducati ma patent len na svoju verziu, od prveho patentu uplynulo podstatne viac

www.italian.sakura.ne.jp/bad_toys/engine...

Vratte to k FJR, na svoje urcenie dobra moto

Edit: Alebo ked sme uz pri ot: vie mi niekto povedat preco vsetky moto co sa mi pacia zacinaju na B? (nie BMW)


Dôvod úpravy: len tak

Upravené 1 krát. Naposledy upravil DDD452 (05.01.2016 11:57)


05.01.2016 11:38

Re: BMW telelever - ako vznikol, výhody, nevýhody - pokec

brazel
 Kávičkár 

Ikona

O.T.


ddemo , keď už kradneš obrázky zo stránky , kde si to chlap vyslovene neželá (!!!) , aspoň si mu za jeho vedomosti prispel na fungovanie stránky ???


05.01.2016 11:28

Re: BMW telelever - ako vznikol, výhody, nevýhody - pokec

ddemo
 Kustomizér 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

FJR 1300 je pekna... k teme
a teraz mimo temu zasieram vlakno..sorry
duolever
Pozri obrázok
telelever
Pozri obrázok

co sa mi teda ako evolucia vôbec nezda..su to dva uplne rozdielne systemy zavesenia
---a telelever som jazdil zopar rokov a nejake skvele spravanie, ktore by ho oddialovalo od dobrych USD vidlic som nepostrehol... :-)


05.01.2016 11:08

Re: BMW telelever - ako vznikol, výhody, nevýhody - pokec

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

matus - v pohode stava sa ;-) podla mna na to prideme vtedy, ked prideme na to, preco nikto nepouziva Desmo, hoci od patentu uplynulo tiez viac ako 20 rokov 8-)

opakujem telelever je v terene alebo na okruhu blbost ale pri turistickej motorke ma svoje bezpochybne vyhody, inak by ho BMW davno poslalo do historie rovnako ako posilovac brzd, ako "letiacu tehlu" - co bola podla mna dost nestastna koncepcia motora pre motorku

sinky - nedodrbem, kazdy ma pravo na svoj nazor, ale ak ty napises ze vdaka jednemu vytlku sa ti premietol zivot pred ocami tak to musel byt extremne velky vytlk ...ozaj kolko jazdis a aku mas aktualnu motorku a co si mal predtym?

Dôvod úpravy: fullgas1 duolever

Upravené 1 krát. Naposledy upravil raptor (05.01.2016 11:11)


05.01.2016 10:56

Re: BMW telelever - ako vznikol, výhody, nevýhody - pokec

...ja viem, ale nemozem povedat, lebo ma raptak dodrbe...


05.01.2016 10:40

Re: BMW telelever - ako vznikol, výhody, nevýhody - pokec

matus
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

raptor> mas pravdu, som sa sekol.. neviem preco som mal ten vodojem. Predsa len tie bmw nemam zmaknute.

takze uz len musime prist na to, preco telelever okrem bmw nikto nemontuje.


05.01.2016 10:33

Re: BMW telelever - ako vznikol, výhody, nevýhody - pokec

fullgas1
 Kávičkár 

Ikona

A čo majú K 1200R/S, K1300R/S TELE? DUO? Podotýkam trúfalo že sú to radové štvorvalce. No som veľmi zvedavý keď sa na tom prvý krát odveziem, aký budem mať ten oný fíííling s teleparaduo podvozku.


05.01.2016 9:55

Re: BMW telelever - ako vznikol, výhody, nevýhody - pokec

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

matus - clovece neviem na com ficis ale .. dobra kvalita :-))) :-D :-D :-D

KT 1200 LT nie je 6 valec boxer preboha !! je to leziaci 4 valec - pre tvoju informaciu BMW 6 valcovy boxer nikdy nevyrobilo... to robi Honda

K 1200RS - ma telelever a nie duolever

www.realoem.com/bmw/enUS/showparts?id=0554-USA-08-1997-...

K 1200 GT - detto

nabuduce ked ma budes chciet o niecom z historie BMW poucit rad sa nechám ale prosím ťo over si fakty :-*


05.01.2016 9:48

Re: BMW telelever - ako vznikol, výhody, nevýhody - pokec

matus
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

K1200LT - ma telelever, ale je to 6 valec boxer
K1200RS - sice je to radovy motor, ale ma duolever
K1200GT - detto

tak teraz neviem ci si robis srandu, ci provokujes...


05.01.2016 9:25

Re: BMW telelever - ako vznikol, výhody, nevýhody - pokec

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

K1200LT
K1200RS
K1200GT

podla mna to je uz teraz uhol pohladu.. to ze duolever vychadza s teleleveru je fakt, to ze je to iny system...nuz.... podla mna funckia a myslienka je rovnaka, akurat pribudlo jedno rameno naviac

povedzme si ze keby vyslovene nechceli pouzivat "levery" tak tam daju klasicku USD vidlu ako na najnovsiu R 1200R alebo ako dala honda na Goldwinga (1x tlmic 1x antidive) pripadne tak ako to bolo u K 1100RS / LT ;-)

Dôvod úpravy:

Upravené 1 krát. Naposledy upravil raptor (05.01.2016 9:27)


05.01.2016 9:17

Re: BMW telelever - ako vznikol, výhody, nevýhody - pokec

matus
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

ked som pozeral na obrazky, snazil sa pochopit princip fungovania, zlozitost a priestorove usporiadanie tychto systemov... moj nazor: duolever zrejme je evoluciou teleleveru, ale ja osobne ho chapem ako ine pruzenie, jednoducho je to iny system, mozno na podobnom principe ale je to iny system.
Konieckoncov, ma iny obchodny nazov a novy patent.

V ktorych modeloch sa pouzival Telelever?


05.01.2016 8:59

Re: BMW telelever - ako vznikol, výhody, nevýhody - pokec

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

matus preco tento system nepouziva samotne bmw u svojich modelov s valcami v rade.

oprav sa matúš :-)

telelever sa pouzival ako u "letiacej tehly" tak sa doteraz u radovych 4 a 6 valcov (dokonca ako duolever)

a to ze ho nepouzili pri S1000RR alebo pri HP2 s boxerom (co nie je motor s valcami v rade) je zalezitost vyuzitia motorky a nie konstrukcie motora ;-)

Dôvod úpravy: preklep

Upravené 1 krát. Naposledy upravil raptor (05.01.2016 9:11)


05.01.2016 7:58

Re: BMW telelever - ako vznikol, výhody, nevýhody - pokec

matus
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

Jednoducho telelever ma tak ako kazda konstrukcia nielen vyhody, ale aj nevyhody. Glorifikovat jeden system nad ostatnymi je teda nezmysel.

Dovodov preco telelever nepouzivaju aj ini vyrobcovia je urcite viac - ale urcite to nie je problem patentu. S jednym z nich som si takmer isty, ked pozeram na vykresy...je to jasnejsie ked si uvedomime, preco tento system nepouziva samotne bmw u svojich modelov s valcami v rade.

Dôvod úpravy: oprava

Upravené 1 krát. Naposledy upravil matus (05.01.2016 7:59)


04.01.2016 19:30

Re: BMW telelever - ako vznikol, výhody, nevýhody - pokec

brazel
 Kávičkár 

Ikona

raptor , mňa patent a ani vaše výpočty ochrannej doby nezaujímajú , reagoval som len na nesprávny údaj o roku prvého použitia teleleveru u BMW , svoje tvrdenie som dostatočne podložil a to , či sa nejakí občania budú súdne je.ať o to , kto komu má platiť peniaze za patent , je mne hlboko v pi.i . :-)))


04.01.2016 18:35

Re: BMW telelever - ako vznikol, výhody, nevýhody - pokec

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

brazel - ak teba nezaujima patent tak naco sa potom miešaš (ako stará varecha) do debaty a reaguješ na moj príspevok o patente a ideš ho spochybňovať že wikipedia dobre nepíše :-)))

anyway asi bude lepšie keď sa ďalšia diskusia bude smerovat ku novej FJR1300 - aj keď sa mierne obávam že v tom prípade intenzita diskusie pojde mierne dolu :-)))


04.01.2016 17:55

Re: BMW telelever - ako vznikol, výhody, nevýhody - pokec

no...a zas som na vine...serem na to...


04.01.2016 17:52

Re: BMW telelever - ako vznikol, výhody, nevýhody - pokec

brazel
 Kávičkár 

Ikona

Mňa patent nezaujíma , to ste si vy vymysleli ako akýsi argument a ... aj tak ho nevymysleli .


04.01.2016 17:48

Re: Yamaha omladila turistu FJR1300

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

kebo - o leveroch začal sinky ;-)


04.01.2016 17:44

Re: BMW telelever - ako vznikol, výhody, nevýhody - pokec

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

brazel - este raz, to ze bola v 92 vyrobenych 123 kusov R 1200 RS pre cely svet s teleleverom NEZNAMENÁ že k aktu uznania patentu u na telelever nemohlo prísť až v 1993 roku ;-)

či? :-)))


04.01.2016 17:38

Re: BMW telelever - ako vznikol, výhody, nevýhody - pokec

brazel
 Kávičkár 

Ikona

raptor , ja som vedel , že som to (link nižšie) pred rokmi niekde videl a (sláva) nejako som sa rozpamätal , že na BMWBAYER :
www.bmwbayer.de/media/files_public/xrflmsexs... , z čoho jasne vyplýva , že pre Európu bolo dodaných 120 kusov a v USA boli tie 3 (slovom tri) kusy v júni/92 asi na testovanie .

Okrem toho som už hore napísal , že v roku 1992 vyrobilo len pár kusov , teda presnejšie 123 , takže wikipédia nemá pravdu , veď ju často tvoria len ľudia , ktorí sa danej téme venovali (z môjho pohľadu) len povrchne , ale majú potrebu tieto svoje "vedomosti" rýchlo niekde verejne umiestniť .

Proste stále platí - "Dôveruj , ale preveruj".

K téme
- FJR na hrad !


Predchádzajúce | 1 2 |


Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.