Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 2509 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 28566
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 60% (17010)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 40% (11556)

Prosím pomoc - Výber typu prvej motorky - Diskusné fórum - Moto poradňa

Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.

Značky: Skúsenosti, Problém, Motor, Karburátor, Elektrika, Podvozok, Kolesá, Pneu, Brzdy, Olej, Administratíva.

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiuProsím pomoc - Výber typu prvej motorky - Diskusné fórum - Moto poradňa

OO Sleduj diskusiu Pridaj nový príspevok 

Značky: Skúsenosti.

29.08.2021 0:52

Prosím pomoc - Výber typu prvej motorky

sigot
 Kávičkár 

Ikona

Ahojte, rád by som sa poradil s ľudmi, ktorí dlhé roky jazdia, aký typ motorky mám zvoliť.

Jazdím 10-20x za mesiac po bratislave, teraz sa budem sťahovať do satelitnej obce 15km od BA, dostupnosť po okreskách aj diaľnici. Okrem toho robím výlety vo dvojici po slovensku, čechách do 500km za deň cca 5-10x/rok.

Mám vyše 100kg a 190cm, priateľka 175 a tiež nie je 50kg špáradlo.

Momentálne mám Skúter Honda SWT400 2012. Skúter má 30kw, vzhľadom k ostatným skútrom má turistické vlastnosti. Sedlo je dvojitá fotelka s gélom a bez únavy po 600km na šupu. Rám je pevný a komfortný do asi 140kmh (diaľnica za sucha) inak tak do 110kmh. Potom sa vlní.

Cítim potrebu prejsť na moto podvozok, lebo je oveľa pevnejší a začína mi chýbať ovládanie s manuálom. Pri aute som prešiel na automat, ale manuál ma bavil. Keď som robil vodičák (pred 5 r.) + keď som sa povozil na kamošovej moto (cbf650) zistil som, že ma láka takéto ovládanie. Plus už ma nebaví počúvať: ty nemáš motorku, ale skúter :D.

Z prvoti som sa orientoval na motorky, ktoré mi dajú podobný posed a pohodlie ako môj skúter. Boril som sa v sférach Cestovných endúr a turistických motoriek. Zistil som že sa mi na vzhľad vôbec tie motorky nepáčia. BMW R1150rt, goldwing, deauville, GSko, Vstrom, NC750...

Po pol roku som šiel pozerať CFmoto 650mt a v Due Fratelli mali vystavenú Jawu CL300, tú novodobú Panelku. Keď som to videl, vravím si toto musím mať, aj keď je to slabé, drahé, poskladané rukami a nakrivo. Ale je to nádherné.

Tak som začal pozerať klasicky vyzerajúce stroje. Dopracoval som sa k Royal enfield Interceptor 650. Zajednal som si predvádzačku. Povozil som sa hodinu a pol. Zosadol som s tým úsmevom v kŕči, ktorý nejde zmazať. neskutočne ma tá motorka bavila. po meste, po okreske, nádherná, zvuk parádny. Potom mi priateľka vraví že je mi malá. ja že :-@. nahrávala ma, pozrel som si video, mne to neprišlo nijak zvláštne.

V styxe mali okrem enfieldov predvádzačky aj V-stroma 650 aj Tracera 700. keď ich tam videla, povedala, že to sa jej páči. Tak som sa bol povoziť aj na nich. Všetko parádne, palubné počítače, kontrola trakcie, po jazde tracer zavrhujem, lebo chce veľké sústredenie na plynulú jazdu a ja som skôr kochací jazdec než športový. Na Vstrom som privykol ľahšie. Dokonca jak sa mi na fotkách nepáčil, na živo sa mi celkom páčil.

Stále mám na pozadí v hlave, jak veľmi ma bavil Enfield. Rozum ma tlačí: Vstrom je dokonalý, spoľahlivý, má dobrý posed, podporu, príslušenstvo a dokonca sa mi páčil.

Potom na mňa vyskočia myšlienky: choď ešte skúsiť Kawu Z900rs, Versys.

Ja viem že tento výber by mal byť subjektívny, čo sa mi páči kúpim. Ale chcem Vás požiadať o Váš subjektívny pohľad. Možno ma nakopnete v novom smere, lebo ja sa už cyklím.

Prosím uvažujte tak, že dám za moto ideálne 7-max 8000, z900rs by som za tých 10, asi ešte zobral, keď ma nenormálne ohúri, lebo sa mi veľmi páči. Nebránim sa ani jazdenkám, ale nechcem každú nedeľu robiť GO jak na embečke. takže skôr tak max3-4 eočné moto a malým nájazdom.

Ak ste sa dočítali až sem, ďakujem a verím, že za každú dobrú radu Vám potom na nejakom zraze kúpim po pive.


29.08.2021 7:58

Re: Prosím pomoc - Výber typu prvej motorky

Saints
 Čoprák 

Ikona

Ak si zratas hmotnosť tvoju + žena + batožina/motoprislusenstco, tak aby asi nebol na hranici max nosnosti. Dá sa jazdiť aj preťažený ale životnosť dielov bude asi iná pri dnešnej “kvalite/nekvalite”.

Asi všetky 650 +/- ti budú malé. Iné je jazdiť na malej moto cely deň na (Royal enfield) lebo 2 hod si bol natešený tj telo necíti to nepohodlie. Jazda vo dvoch bude problem na malej kubatúre v horách - do kopca to neťahá, ako dá sa ísť ale buď sa teba lepia všetky autá alebo nemôžes predbehnúť kamión.


29.08.2021 8:35

Re: Prosím pomoc - Výber typu prvej motorky

Hanterko
 Turista 

Re: Saints: Re: Saints:
Ahoj, mam podobné miery ako Ty, jazdil som na tom cca 300 km
Ak ti vonaju skor retro mašinky tu je aj vykon aj štýl.
Akurat horšie je to asi kuframi ak chcete byť dvaja

www.garaz.cz/clanek/test-yamaha-xsr-900-21004735


29.08.2021 8:48

Re: Prosím pomoc - Výber typu prvej motorky

RS955i
 Skútrista 

Ikona

Výkon sa hodne precenuje.
Ze až som skoro odpadol čo dokáže 250W elektrobicykla!
Jazdiť radovo silnejsi stroj ako su súčasné schopnosti pilota je trápenie. Nieže sa neda ale je to trápenie a akykolvek jazdecky progres trva omnoho dlhsie.
Musis najst kompromis aby si sa necitil nesvoj keď tu nejaky mačo bude vysvetlovat aky máš "pussybike",nadruhej strane aby su sa na rakete necítil trapne ze "nestíhaš "


29.08.2021 9:53

Re: Prosím pomoc - Výber typu prvej motorky

Merlin00
 Veteránista 

Ikona

Opat moja klasicka rada.
Ked mas peniaze, nemas problem.
Najdrahsie je kupit moto, pojazdit a potom predavat. Idealne rovno dve motorky naraz.
Najlacnejsia cesta je ist niekde k moru, idelane na Kretu, kde su aj skoro dialnice, alebo dokonca aj trocha cesty a aj mierny off, najdes tam aj cesty na kopec, hodne strme a asfaltove, {Nida Plato/ tam ta 125ccm moto ani z pani nevytiahne, budes chladit kazdy kilometer, ak ti neurve vario remen, alebo na vychodnej krete nieco ako mnohonasobok PK baby na entu, zjazd z kopcov ku Kato zakros} na jesen teraz, idealne aj oktober, ked ceny su mierne, zajazdy lacne a po korone ludia miestny hladny a ochotny.
Zajednaj si tebou zmienene stroje vzdy na 3 dni, alebo 4 max a skusaj. A to aj z tvojou pani. Za 14 dni vyzkusas a pojazdis vsetky zmienovane, ak ich este nerozbili turisti pred tebou.
Po sezone vatsina moto bude riadne preverena, skrabancova a pred zimnym servisom dobre po sezone zabehnuta, opadana i preverena.

Takto si mozes v podstate vyzkusat vsetko co sa nosi.

Inak ak hladas kompromis medzi praktickostou a krasou, nevahaj a ked mas dom a kde garazovat, tak sa neondej, skuter si kup poriadny, nieco ako silver wing, aby si do mesta mohol jazdit normalne, ak mas rad rychle skutre, tak Tmaxa 500, ten nenaserie, ma daleko pevnejsie ulozenie a nevlni sa, ale motorka to nieje.
Burgman je ideal vo verzii 650, ked niesi odkazany na samoservis, proste odvezies do servisu a neriesis, jazdis.
A co sa tyka retro moto, to je take srandovne, ak nemas cas, alebo nevies si robit servis a nebavi ta vrtat sa v motorkach, tak si kup velke kladivo a vytlc si z hlavy stylovky ako enfield, alebo podobne retro stroje, lebo z kazdou prkotinou chodit od servisu, asi nebudes a nieco si na tom stale budes robit.
Inak ked uz pre dvoch moto, tak vzdy sa pozeraj na to, aby to malo aspon 50kW a viac.
Idelane je, ked to ma 55kw niekde v pasme strednych otacok.. Asi boxer..
Nemusis byt strelec, ani brusit kolena, ale ked sa nalozis na moto z tvojou pani, plus nieco na cestu, tak ten minimalny vykon, okolo 60kW, ta posunie po ceste, bez nutnosti mat mindrak z toho, ze nalozena moto nevladze.
Tam ocenis stare drziaky, ak si schopny mechanik a spravit si moto od zakladu, GO, vsetko co tam do toho patri, napriklad BMW R1150 GS.. RT, RS..
Ked mas peniaze, tak si das spravit. Ked nemas, kup radsej noveho, novsieho, spolahliveho japonca. Ja sice take moto nepoznam, pretoze tie novsie japonce su mozno spolahlive, ale niesu lacnejsie, ako europske moto.

Ked chces obcas jazdit sam, ako na kochacku, nevadi ti, ze to ma aj menej ako 30kW, tak si zozen este napriklad enfielda bulleta. Aby si vedel, co su vybracie a pohodova jazda.
Nakoniec ti aj tak doma ostane pravdepodobne burgman 650, alebo nejake modernejsie RTcko od BMW.

Inak idea, ze preprava na moto, zo satelitu do BA a pohodove zadara parkovanie a cesta naspat je ozaj pohodova, je idea, ktoru si prver najprv na skutri ktory mas a to prosim "all season" najma ked prsi, hoci aj v lete. Teda rano do prace a potom z prace. Ak chdis na nocne, tak aj v noci, aby si nemusel pridavat svetielka, ako na vianocny stromcek.
Neskor by si mohol lutovat, ze si radsej nekupil dodge RAM, alebo ford ranger, pripadne civilnejsieho hiluxa, co dava lepsi dokaz o tom ze prichadzas z dediny do mesta, ako nejaka motorka. :-)))


29.08.2021 16:22

Re: Prosím pomoc - Výber typu prvej motorky

sigot
 Kávičkár 

Ikona

Ďakujem za odpovede, upresním niekoľko vecí, ktoré vyplývajú z odpovedí.

Saints: Áno sám sa bojím preťaženia ale skôr kvôli strate jazdných vlastností, Nedostatok výkonu nepociťujem ani teraz pri 30kw a strate na Variátori, čiže toho by som sa až tak nebál. Dôležité čo som nenapísal je, že ak kúpim Interceptor, nechám si Silverwing na dlhé trasy, s bočnými taškami a kufrom je to combi. A neskôr ho vymením za CTX 1300 napríklad.

V prípade že by som Kúpil Vstrom tak ho okufrujem a skúter budem používať iba v meste. aspoň tak si to predstavujem. :D

Hanterko: Mne sa nenormalne XSR páči ale nebudem na tom vyzerať ako čmeliak na špáratku? Nevieš či 700 je rovnako veľká ako 900?

Merlin00: s krétou dobrý nápad, ďakujem. Skúter už mám parádny a nechám si ho. Imidž ma naozaj netrápi a dochádzať určite nebudem denne lebo sa striedame s odvozom syna do škôlky. Ale ja už 5 rokov jazdím po Ba a okolí za každého počasia.


29.08.2021 19:12

Re: Prosím pomoc - Výber typu prvej motorky

randomlogin
 Kávičkár 

Ikona

Re: sigot: Re: sigot: sa mi zda ze tam mas trochu take.. protichodne veci myslim, velmi sa ti pacia niektore moto, na image si ale nepotrpis, potom nechces vyzerat ako cmeliak na bonbone. Aj prakticke by to malo byt, aj jawa potom zaznie... Ja tomu ako chapem (teda myslim :-) ) Len ako dalsia alternativa, napr taka xjr1300 alebo koncepcne nieco podobne (a lacnejsie)? Klasika, aj vacsi ludia na tom chodia, aj dvaja, ani divoke to hadam moc nie je.. A Nemyslim ze na takych strojoch sa robi kazdu nedelu generalka aj ked uz nepachnu novotou. Klasicke muscle bikes.


29.08.2021 19:48

Re: Prosím pomoc - Výber typu prvej motorky

Ste velki a tazki...potrebujete velku a pomerne vykonnu motorku. Inak vas to na nej nebude bavit a rychlo budete so stratou menit.


29.08.2021 20:56

Re: Prosím pomoc - Výber typu prvej motorky

Vidicon
 Geriatrik 

Ikona

Podla mna hladas nahaca... nieco ako Suzuki Inazuma 1200, co myslis?


29.08.2021 21:19

Re: Prosím pomoc - Výber typu prvej motorky

Merlin00
 Veteránista 

Ikona

Inak u mna a mojej pani, FJR 1300 nesla do uzkeho vyberu.
Nepacila sa a popravde oproti modrej vrtuli, sme sa na to celkom dobre sice zmestili, ale nebolo to uplne pohodlne. Velke RT, alebo K1200, ok ale na na kazdodenne vozenie sa pre mna do roboty, sa mi to zdalo moc prerastene.
Stara XJR, uz je stara, najma karburatorove, mali problem z pretekanim karburatorov, zaplavilo obvykle motor a olej sa nariedil rad benzinom.. potom sa to rado pridrelo.
Novsie uz boli zas drahe. Pekna moto, chyba jej kardan. Je to taka lokomotiva.


29.08.2021 22:10

Re: Prosím pomoc - Výber typu prvej motorky

meloking
 Kávičkár 

Ikona

ak treba cestovat (lebo stromcek) a sucasne sa paci retro (lebo interceptor) a zbytocne vela vykonu netreba (lebo stacil aj skutrik) tak moj tip je:

test tu

Dôvod úpravy:

Upravené 1 krát. Naposledy upravil meloking (29.08.2021 22:11)


30.08.2021 10:17

Re: Prosím pomoc - Výber typu prvej motorky

sigot
 Kávičkár 

Ikona

randomlogin: veľmi presne si to vystihol :D a preto som sa zacyklil. lebo sa prestávam vyznať vo vlastných potrebách. Presne ako píšeš, XJR1300 vyzerá veľmi dobre, pôjdem nejakú pozrieť.

Merlin00: R1150R som mal v hľadáčiku ako prvú. potom som sa zľakol exotiky v podobe kardanu, aj keď je to len strach z neznáma. Aký pravidelný servis svojej Rke robíš? robíš si ho sám?

Vidicon: Inazuma mi príde stará (Preto som zavrhol napríklad Sevenfifty, aj keď sa mi veľmi páči, ale zájdené svetlá, neistá história..

meloking: Wau toto sa mi veľmi páči, ale cena je šialená :D škoda že ešte nie sú jazdenky.

No nič, pôjdem tie r-kové bavoráky popozerať, aj keď nenašiel som nič nad 2008, asi potom už len R nine robili?, XJR, škoda tej guzziny

A ďakujem za pomoc

Dôvod úpravy:

Upravené 3 krát. Naposledy upravil sigot (30.08.2021 10:20)


30.08.2021 10:52

Re: Prosím pomoc - Výber typu prvej motorky

Ked sa nebojis retaze, tak kardadu sa uz vobec bat nemusis....oproti retazi je prakticky bezudrzbovy.

Ked chces davat riadnu turistiku a riadne denne davky kilometrov, tak podla mna hladaj nieco s troma a viac valcami...


30.08.2021 11:04

Re: Prosím pomoc - Výber typu prvej motorky

Vidicon
 Geriatrik 

Ikona

Sigot, kardan je super, odkedy mam VFR1200, uz by som sa k retazi nevratil. Sice sice chvilu zvykas na tvrdy nastup, ale na to navyknes rychlo. A udrzba ziadna. Raz za nekonecny cas vymenis olej, trivialna vec.
Potom mam este remen na HD, toho som sa ja osobne bal, ale o ten sa rovnako nijak nestaras. Proste retaz je asi to najhorsie riesenie ;-)


30.08.2021 12:07

Re: Prosím pomoc - Výber typu prvej motorky

meloking
 Kávičkár 

Ikona

za 9t ich par najdes:
www.autoscout24.cz/lst-moto/moto-guzzi/v-85...

treba zobrat to, co sa ti paci. potom tomu odpustis aj mensie nedostatky. aj malinko vyssiu cenu :-D


Dôvod úpravy:

Upravené 1 krát. Naposledy upravil meloking (30.08.2021 12:13)


30.08.2021 12:13

Re: Prosím pomoc - Výber typu prvej motorky

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

za 10 kupis velmi solidne nieco z kategorie
R1200GS / R 1200 RT / K1300 GT / ak nevadia starsie tak aj PanEuropean 1300 / Varedero 100 / alebo novsie hondy VFR1200 / VFR1200X .. pripadne Kawa Versys 1000

vstrom 650 je velice velmi dobra motorka pre solo jazdca, vyborny pomer cena vykon ale pre dvojicu vasich dimenzii mi to zmysel nedava. Resp presne kupis povozis sa rok dva a budes predavat zo stratou a budes riesit liter a vyssie.

jazdenky by som sa nebal, jedine co treba je clovek co sa dobre vyzna do prislusnej znacky / modelu

napr. ja sa uz za tie roky trocha vyznam do BMW a urcite najdes niekoho aj co sa tyka konkurencnych znaciek

Dôvod úpravy:

Upravené 1 krát. Naposledy upravil raptor (30.08.2021 12:14)


30.08.2021 21:07

Re: Prosím pomoc - Výber typu prvej motorky

KAJL
 Kávičkár 

no k tomu kardanu, jeden cestovatel, ktory presiel cely svet na kardane, myslim, ze BMW (da sa dohladat na bratskom motowebe) sa vyjadril, ze mal z pekla stastie, ze sa mu kardan rozsypal tesne po navrate domov. a co si pamatam, tak sa vyjadril, ze pre podobnu cestu by si uz asi kardan nevybral, pretoze pre istotu by musel vziat jeden zo sebou :-))). je pravda, ze vyspele krajiny neboli jeho hlavnymi destinaciami. asi je dolezita udrzba kardanu, potom sa moze javit ako nesmrtelny.
prepac trosku som odbocil od temy, za mna versys 1000.


31.08.2021 0:07

Re: Prosím pomoc - Výber typu prvej motorky

Merlin00
 Veteránista 

Ikona

Kardan nieje nesmrtelny, ale je velmi komfortny.
Vyzaduje minimalnu udrzbu, za ktoru sa odvdaci velmi dlhou zivotnostou, alebo jednym velkym servisom, ked sa pokazi. Vatsinou je to z dovodu, ze nan povodny majitel, alebo pouzivatel sral tak dlho, az sa nieco v tom rozsypalo.
dolezite je mat v poriadku loziska, gufera, namazane 1000hrany, spravnym mazivom, mat paraleveler spravne poskladany ihlickove loziska spravne vymedzene a zivotnost je nekonecna.
Najtazssie sa vymena velke lozisko vystupneho zavsenia kolesa, velmi zle sa zhana lepsie, ako to co tam vydrzalo povodne 150.000km.
Oproti tomu retaz je predvitalne viditelna, ale ked sa kasle na udrzbu, odvdaci sa problemami, ktore niesu vobec lacnejsie, ako kardan.
Tym mam na mysli sponovanie vytahanej retaze a nasledne vyzutie loziska na vystupnej hriadeli, alebo vytrhnutie z bloku, ked predne dobre olajbana retaz a sekne sa o primarne hnacie koliesko.



31.08.2021 10:43

Re: Prosím pomoc - Výber typu prvej motorky

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

problem s kardanom je ten ze vela ludi berie "bezudrzbovy" doslova - nic neni bezudrzbove.

Na cestu okolo sveta by som s kludom anglicana isiel s kardanom akurat treba menit olej minimalne tak ako je predpisane, idealne castejsie aj pri asfaltovom jazdeni a potom ak nejazdis hard offroad tak to ide smerom k nesmrtelnosti...

na starej R1150GSA som spravil 60tkm, vola zadneho kolesa bola uplne rovnaka (cca 1mm) ako ked som ju predaval. Olej som vypustal vzdy cistucky. Akurat som olej v kardane menil zakazdym aj s vymenou motoroveho oleja (1.8dcl / 8000tkm)

Chalanovi ktory tu motorku prekupil od chlapa co ju kupil odo mna sa to rozsypalo lebo zabudol menit olej. Kupil jazdeny prehodil a motorka jazdi doteraz. Tolko ku kardanu.

Dôvod úpravy:

Upravené 1 krát. Naposledy upravil raptor (31.08.2021 10:44)


31.08.2021 11:17

Re: Prosím pomoc - Výber typu prvej motorky

JakubJ
 Kávičkár 

Ikona

Re: sigot: ja by som sa pridal k randomlogin s tou XJR1300 - evidentne ťa to ťahá ku klasickejšie vyzerajúcim strojom, a toto je podľa mňa ideálne spojenie klasického vzhľadu s veľkosťou a pohodlím pre teba a frajču, a silným motorom ktorý jednoducho neuťaháš nech sa na tie výlety nabalíte akokoľvek...Ak sa zameriaš na ročníky 2007 a novšie, kedy XJRko dostalo vstrekovanie, máš motorku na ktorej budeš riešiť len spotrebný materiál.


31.08.2021 11:26

Re: Prosím pomoc - Výber typu prvej motorky

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

IMHO cestovat na naháčoch je nerozum... ale v dobe "huránapinčlochdoBazmekistanu" sa možem aj mýliť.

Prvý aj slabší dážď ho presvedčí a to nemam nič proti klasickým motorkám.

Ak už poriadna Yamaha tak FJR, plus mínus rovnaký motor a komfort cestovania o dve galaxie niekde inde.


31.08.2021 12:16

Re: Prosím pomoc - Výber typu prvej motorky

picaso
 Edvenčr 

Re: RS955i: Ja mam 990 a ma vykonu haba kuk co potrebujem , ale trapenie to nie je , ked treba v offe len zahulis plyn a letis, a je jedno ci hrabe v sotoline piesku blate ,35 kw BMw by sa mi tam posralo , takze mierne prekonovana motorka pre ludi cez 100 kg je v poho, na cestovanie v pohodli akom je zvyknuty by som kupil velky skuter ,


31.08.2021 15:29

Re: Prosím pomoc - Výber typu prvej motorky

randomlogin
 Kávičkár 

Ikona

Re: raptor: nerozum.. Cela motorka je nerozum. Ked sa mu cestaky nepacia, tazko sa bude hladat ideal. Na nahaci so stitkom sa da pochodit vsetko, aj okruh si moze skusit (ok asi v tomto pripade + xjr skor nie), moze ho lestit a sa nim kochat v garazi ked vyberie pekny (sorry Versys). Samozrejme najdolezitejsie bude asi, ako casto. Cim castejsie vozenie, tym vyssi narok na praktickost. Ale co, prve roky je to jedno a potom to aj tak mnohi nalozia do dodavky lebo terigacky nikoho nebavia. Ideal navzdy neexistuje. Len tolko som uz k tomu chcel :-) Aj tak su to mile problemy


31.08.2021 18:01

Re: Prosím pomoc - Výber typu prvej motorky

Hanterko
 Turista 


Myslim že XSR 700 a 900 su takmer identicke motorky,lišia sa hlavne vykonom a ta 900 bola trošku vačšia..
XSR 900 ma vykonu habakuk -85 Kw.Skor ako vykon a velkosť ma odradzala nulova ochrana pred vetrom,na tom sa neda fakt dako cestovat.
Skusenejši chalani Ti už radili: na cestovanie je nahač o ničom.


31.08.2021 20:24

Re: Prosím pomoc - Výber typu prvej motorky

Merlin00
 Veteránista 

Ikona

Nahac nieje na cestovanie o nicom, ale nieje nahac, ako nahac.
Ja mam nahac a nieje to vlastne nahac, lebo mam plexi, ako dekel zo smetneho kontajnera. A chodieval som aj 900km denne a to aj dialnice a aj v dazdi. Presnejsie ked prsalo, tak zasadne len dialnicu, nieje sa kde kochat, prsi.. idem. Nie uplne rychlo a v pohode. Ale ako pisem. Nieje nahac, ako nahac. Blastre nad heftami, velke plexi, valce pred clenkami.. Aj novsie GSky, nemaju tak vymakanu ochranu, ako obrovske plexi zo starych interceptorov prvych oilheadov.
partsss.com/en/bmw/spareparts/models-r-r1100...
www.rs-motorcyclesolutions.de/en/windshield-for-bmw-r85...
www.aliexpress.com/item/33018763054.html...
Nie kazdy taku moto ale znesie na pohlad.
Nevyhoda je, ze ked sa do toho opre vietor, je to aj citit.


31.08.2021 21:58

Re: Prosím pomoc - Výber typu prvej motorky

dany01
 Kávičkár 

ak dvaja vo Vašej veľkosti na cestovanie , tak nad menším ako 1000 neuvazuj. mam 600 tourist kde sám sa aj naložený pekne povozim ked chcem, nieje potreba extra veľký výkon. skúšal som v dvoch podobnej váhy -nad 90 kg bez batožiny a to fakt nejde do kopca, obiehanie nic moc, jazda vo vyšších otáčkach kvoli nizsiemu,výkonu, krutaku.
nespomínate Super tenere- po nej mi oči chodili+ je to kardan, cbf 1000 .
Versys je super aj kvoli 4 valcu , skoda reťaze ale ako veľký problém by som to nevidel.
moto guzzi je krásna, bral by som , ale ako som spomínal - pre jedneho

Dôvod úpravy:

Upravené 1 krát. Naposledy upravil dany01 (31.08.2021 21:59)


01.09.2021 7:16

Re: Prosím pomoc - Výber typu prvej motorky

gti1
 Kávičkár 

Mam CBF 1000.Podla mna univerzal.Dost vykonu,vmeste v pohode,turistika bez problemu a da sa aj blbnut.Samozrejme na turistiku nahadzujem bocne kufre.



Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.