Anketa:
Články - Najnovšie Články
- Novinky
- Testy a predstavenia
- Mototuristika
- Šport
- História
- Vaše stroje
- Technika
- Bleskovky
- Najnovšie Články
- Ostatné Články
Zobrazujem články 4441 až 4455 z cekového počtu: 8721.
31.12.2012 - gilbert Čitatelia: 11702 [História]

História Pionier: Reklamné skúšky Jednohrbov Pionier 550
Prakticky hneď po rozbehnutí sériovej výroby Pioniera 550 sa celkom prvé kusy dostávali do rúk z môjho pohľadu "zabehávačov", či zrozumiteľnejšie "skúšobných jazdcov". Bolo to jednak preto, aby, ako už býva zvykom sa "vychytali muchy".
31.12.2012 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 4610 [Bleskovky - Novinky]

Koncept BMW R 1200 S od Wunderlichu
Za týmto konceptom stojí mladý francúzsky návrhár v službách firmy Wunderlich Nicolas Petit. Vytvoril, lepšie napísané, nakreslil svoj pohľad na to ako by BMW mohlo využiť svoj nový, kombinovane kvapalinou a vzduchom chladený, motor boxer.
29.12.2012 - marekNApionieri Čitatelia: 6039 [Mototuristika - Amerika - Cestopis]

Naprieč Južnou Amerikou: Od Santiaga do Quellonu (Chile)
Pozdravujem na Slovensko! Akurát sa plavíme z mestečka Quellon (ktoré sa nachádza na konci panamerikanskej diaľnice) na carreteru austral, ževraj najkrajšiu cestu južnej ameriky a samozrejme offroadovu. Všetci už spia no mne sa po troch kávach ani nechce, tak si vravím, že napíšem ďalší článok....
24.12.2012 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 8586 [Bleskovky - Novinky]

Video: Timelapse - časozberné video z Motoride Tour de Maroko
Po čase som natrafil na sériu fotografií, ktoré som vytvoril pomocou kamery GoPro v Maroku. Tieto by sa asi nikdy neboli dostali na svetlo samostatne, tak som z nich spravil krátke time-lapse video.
24.12.2012 - Milan Mikulík - mikulec Čitatelia: 9141 [Šport - Motocross]

MOTOSHOP ŽUBOR CUP - SLOVAKIA MX & QUAD CHAMPIONSHIPS 2013
Ešte sme len dojazdili posledný závod, prebrali sme na plese majstrov poháre a už tu máme ďalší ročník seriálu Medzinárodné majstrovstvá SR amatér jazdcov. Čo nás teda čaká v sezóne 2013? Nech sa páči, čítajte ďalej.
23.12.2012 - MajoKE Čitatelia: 19753 Strany: 6 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

96 hodín
Na tento výlet potrebujeme 5 stovák €, 4 dni voľna, dotkneme sa 3 morí na 2 kolesách a 1 motocykli.
23.12.2012 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 10750 [Bleskovky - Novinky]

Šťastné a veselé Vianoce a úspešný Nový rok 2013!
Tak to teda vyzerá, že dnes z toho konca sveta nič nebude a tak sa teda patrí zaželať vám všetkým všetko dobré na Vianoce a do nového roka 2013. Ten bude napriek tej 13-tke dúfam pre nás všetkých úspešný!!!
23.12.2012 - Romoto Čitatelia: 5575 [Novinky - Reportáž]

Custom Bike Show 2012 - PainTTless
Ako to všetko začalo:
keď sa nemeckí majstri rozhodli postaviť bike pre AMD World Championship Of Custombike, bolo jasné, že to musí byť to najlepšie, čo bolo kedy postavené.
22.12.2012 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 4573 [Šport - Rally]

Marc Coma sa nezúčastní Dakaru 2013 kvôli zraneneniu ramena z Marockej Rally
Španielsky jazdec Marc Coma si zranil rameno pri nehode na marockej rally v októbri tohto roku. Značka KTM, ktorá má 11 po sebe nasledujúcich víťazstiev na Dakare, včera oznámila, že jeden z ich top jazdcov sa v januári v Južnej Amerike na štart nepostaví.
21.12.2012 - ChesterTT Čitatelia: 4184 [Novinky - Predstavujeme]

„Moto guci Kalifornikejšn“ tisícštyristo na domácej hrude
V utorok osemnásteho decembra som bol na posedení, ktoré usporiadali páni z Motocorse a pri tejto príležitosti predstavili prvýkrát na slovensku novú krásnu Guzzinku Californiu 1400.
21.12.2012 - Martin Kňaze - matox Čitatelia: 18423 [Testy a predstavenia - Test]

Suzuki Inazuma 250 – Letmé zoznámenie alebo kámoška do dažďa
Posledný novembrový týždeň prišla možnosť zviezť sa na tohtoročnej novinke od Suzuki – malej GSRke, pardon Inazume. Slnečno, krásnych 8°C, to je príležitosť predčasne preklepnúť dvestopáďu a trošku si prečistiť hlavu pred zimným spánkom.
21.12.2012 - Peter Haršáni - Haro Čitatelia: 4778 [Šport - Rally]

Rozhovor: Štefan Svitko o Dakare 2013
Dakar 2013 sa nezadržateľne blíži a preto som požiadal o rozhovor Števa Svitka. Náš momentálne najúspešnejší moto jazdec ochotne odpovedal na otázky a sršala z neho energia a odhodlanie. A to je dobrým znamením pred pretekom.
19.12.2012 - marekNApionieri Čitatelia: 7391 [Mototuristika - Amerika - Cestopis]

Naprieč Južnou Amerikou: Od La Paz (Bolívia) po Santiago (Chile)
Myslel som, že sa ozvem už len z Usuhai, ale stalo sa toho fakt veľa. A keďže v Santiagu opäť stojíme, tak článok navyše neuškodí.
19.12.2012 - Milan Mikulík - mikulec Čitatelia: 7906 [Testy a predstavenia - Test]

Projekt z cesty do terénu – Rozdiely medzi Kafkou a Huskou
Presadnutie zo štvortaktnej dvaapolky na dvojtaktnú stopjetadvácu mi ukázalo veľa z toho, o čom som doteraz len teoretizoval.
19.12.2012 - Peter Haršáni - Haro Čitatelia: 4680 [Šport - Rally]

Rozhovor: Ivan Jakeš o Dakare 2013
Ponúkam rozhovor s ďalšou z legiend slovenského moto športu. Ivan Jakeš sa po 5-tich účastiach na najprestížnejšom preteku planéty chystá na Dakar 6-ty krát. Okolo ročníku 2013, a nielen o ňom, sa rozvíjal rozhovor plný zaujímavostí.
Predchádzajúce | 292 293 294 295 296 297 298 299 300 301 302 | Nasledujúce
Najnovšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!