Anketa:
Články - Najnovšie Články
- Novinky
- Testy a predstavenia
- Mototuristika
- Šport
- História
- Vaše stroje
- Technika
- Bleskovky
- Najnovšie Články
- Ostatné Články
Zobrazujem články 5686 až 5700 z cekového počtu: 8722.
23.11.2010 - Paulie Čitatelia: 11018 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Balkán 2010
Lepšie raz vidieť ako dvakrát čítať. Tentokrát tu toho dám asi viac obrazom ako písmom, takže nájdi si 11 minút času a čekuj video ...
23.11.2010 - brumkacik Čitatelia: 19072 [Vaše stroje - Moja motorka]

Štvorvalcová psychoterapia - Suzuki GSX 750 Inazuma, 2002
Toto nebude odborná recenzia technických parametrov a jazdných vlastností, ani ekonomická analýza výhodnosti pomeru kúpnej ceny a hodnoty. Hodil som na papier len a len moje pocity.
22.11.2010 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 15444 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Transylvania panoramas (360° Virtual Reality) 2010
Rumunské Karpaty vám tentoraz priblížim prostredníctvom plnohodnotných 360 stupňových panorám, ktoré krásu Karpát a stredovekých miest prinesú priamo do vášho kresla.
22.11.2010 - Atomix Čitatelia: 7623 [Vaše stroje - Moja motorka]

Môj motolife - od Babetty až ku Gilere XR1 125
Už dlhšiu dobu chcem napísať článok o mojom motorkárčení no nikdy som nemal nato čas alebo sa mi nechcelo, a tak teraz keď prší a nie a nie prestať a od rána sedim za pc a nudím sa (teraz je 17:10) tak ma napadlo že ho idem napísať.
19.11.2010 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 18475 [Testy a predstavenia - Test]

Vyskúšali sme motokrosové Kawasaki KX 250F a 450F 2011
Dovozca motocyklov značky Kawasaki na Slovensko pripravil ešte koncom tejto sezóny testovací deň pre dílerov a novinárov. Na menu dňa boli pripravené novučičké zelené žabky KX 250 a 450 a niečo k tomu.
19.11.2010 - kingston Čitatelia: 9029 [Technika - Dobré Rady]

Skupinový výjazd - skúsenosti
Na tento článok som naďabil pred nedávnom. Po jeho prečítaní ma napadlo že skúsenosti v ňom zhrnuté si možno niekto rád prečíta aj tu. Pretože pôvodný text bol napísaný v maďarčine rozhodol som sa ho preložiť a s povolením autora uverejniť pre našich členov. Zároveň autorovi za povolenie ďakujem.
18.11.2010 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 9616 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]

Predstavenie noviniek značky Husqvarna, modely TE449, TE511 a TC449
Husqvarna vždy prinášala inovácie a nové myšlienky do sveta offroad motocyklov. Aj v súčasnosti je motocyklová značka s najdlhšou tradíciou na svete v sektore terénnych motocyklov verná permanentnému výskumu a vývoju perfektného terénneho motocykla: ľahkého na používanie, pripraveného na preteky a jednoduchého na údržbu.
18.11.2010 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 3959 [Šport - Rally]

Raid Adventure Team - Úspešná sezóna 2010 slovenskej dvojice na Quadoch
Premiérové pódiové umiestnenie Rudolfa Sajana a úspešný debut Sandry Ulrichovej, ako jedinej ženy na štarte záverečného podujatia maďarského šampionátu.
18.11.2010 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 14846 [Šport - Cestné Motocykle]

Nové motocykle pre Jara Černého a Bily Racing Tím.
Pretekárska sezóna 2010 sa pred pár týždňami ešte len skončila a Bily Racing tím sa už naplno pripravuje na nadchádzajúcu.
18.11.2010 - Metalhead Čitatelia: 4530 [Mototuristika - Európa - Výlet]

Video (HD) - Cesta domov z Írska
Írsko, Francúzsko, Nemecko, Česko a Slovensko
17.11.2010 - Archie Čitatelia: 4534 [Mototuristika - Európa - Výlet]
Moldavsko „na otočku“ – postrehy
René mláďenca príhodi a skúsenosťi (na UA a v MD)
16.11.2010 - Beal Čitatelia: 7306 [Novinky - Pozvánka]

II. Medzinárodný festival motorkárskych filmov Ružomberok
Kolotoč okolo organizácie druhého ročníka festivalu sa poriadne rozbehol. Ešte stále máte šancu zapojiť sa videom, fotografiou, štartom na preteku Pionierov, alebo aspoň účasťou na diskusii s Nickom Sandersom.
16.11.2010 - chrobakx Čitatelia: 13556 [Vaše stroje - Moja motorka]

Vianoce už prišli, Vianoce už prišli (aspoň pre mňa) SUZUKI GSX 1400 K5
Keďže som bol celý rok veľmi dobrý a poslušný, Ježiško si to asi všimol a rozhodol sa, že darček mi prinesie skôr, nie až na Vianoce.
15.11.2010 - lada81 Čitatelia: 2985 [Novinky - Pozvánka]

I letos v Ostravě MS Freestyle 20. a 21.11.2010
NIGHT OF THE JUMPS OSTRAVA 20 a 21.11.2010
15.11.2010 - matus Čitatelia: 20211 Strany: 3 [Mototuristika - Afrika - Cestopis]

Tunis 2010
Piesok mám v rukaviciach, čižmách, očiach, ušiach, zadku, zámkoch, prepínačoch a škrípe mi medzi zubami. Toto som chcel? Asi áno, lebo na túto fotografiu, ktorú som videl pred rokmi v cestopise od Zeno, som nemohol zabudnúť. Teraz už rozumiem, prečo ľudom Afrika učarovala. Aj ja sa tam chcem vrátiť. Ale poďme pekne poporiadku.
Predchádzajúce | 375 376 377 378 379 380 381 382 383 384 385 | Nasledujúce
Moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!