Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 1158 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 31512
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (18437)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (13075)

Články - Najnovšie Články

Zobrazujem články 5821 až 5835 z cekového počtu: 8722.

20.08.2010 - Cacao Čitatelia: 24726 [Testy a predstavenia - Test]

-

(KUL)TURISTA - Honda VFR1200F Dual-Clutch Transmission v Alpách

Prichádza nová dvojspojková VFRa s originálnym riešením a náhradou klasického radenia rýchlostných stupňov, alebo ide len o riešenie problému, ktorý vlastne nikto nemá? Na toto sme sa zamerali v nasledujúcich riadkoch.

 

19.08.2010 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 5950 [Novinky - Čo nového v tlači]

-

Svet Motocyklov 8-9/2010

Nové dvojčíslo Sveta motocyklov je na pultoch novinových stánkov. Čo zaujímavé v ňom môžete nájsť?

 

19.08.2010 - derbi Čitatelia: 8381 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

-

Sólo trip cez Alpy k Jadranu, alebo ako som skúšal Deauvillku

Cestu som plánoval od návratu z Rumunska v máji Balkán tour 2010. Mal som premyslené len nejaké základné miesta čo chcem navštíviť, ale konkrétnu trasu som mal v pláne robiť “za pochodu”.
Môj hrubý plán bol GG, Dolomity, Stelvio, Benátky, Bibione, Krk, Bled.

 

13.08.2010 - matus Čitatelia: 14673 Strany: 2 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

-

Alpy 2010 – hľadanie šotoliniek

Začiatkom Júna 2010 sa dozvedám, že Rumunsko prekladáme až na August. Veď to je o 3 mesiace! Čo budeme dovtedy robiť?

 

13.08.2010 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 23314 [Novinky - Pozvánka]

-

Pozvánka: Motorky tiahnu na východ - Motozraz Zemplínska šírava

Už od začiatku roka organizátori deviateho ročníka Medzinárodného motozrazu Sveta motocyklov tvrdo pracujú na dosiahnutí rovnakého cieľa ako po minulé roky – zabezpečiť na tomto najväčšom motozraze na Slovensku a okolitých krajinách návštevníkom zaujímavý program a dobrú zábavu.

 

12.08.2010 - Kristián Tino Dudík Čitatelia: 50751 [Testy a predstavenia - Test]

-

Veľa muziky za málo peňazí - Honda PCX

Novinka roku 2010 od Hondy zaujala hlavne systémom Stop&Go a tiež sa zaraďuje medzi prvé motocykle na svete používajúce štartér ACG. Krok vedľa alebo tým správnym smerom?

 

12.08.2010 - Juraj Odin Klačko Čitatelia: 8053 [Testy a predstavenia - Prilby]

-

Redakcia v prilbách Suomy - časť 2. - Spec1R a Spectre

Pred časom vám Kristián Tino Dudík predstavil dve z prilieb, do ktorých túto sezónu svoje hlavy schováva redakcia Motoride.sk. Ja sa budem tentokrát venovať ďalším dvom, konkrétne sú to modely Spec1R a Spectre.

 

11.08.2010 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 4755 [Šport - Cestné Motocykle]

-

Michal Puškár získal siedmy titul majstra Slovenska

Počas uplynulého víkendu sa na okruhu v Poznani ( PL) konalo ôsme podujatie UEM Alpe Adria road racing championship v rámci ktorého sa bojovalo aj o body do Slovenského šampionátu.

 

11.08.2010 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 9983 [Novinky - Pozvánka]

-

Pozvánka: Poď vyskúšať KTM motocross modely 2011

KTM Central East Europe Vás pozýva na oficiálnu prezentáciu KTM modelov SX 2011, ktorá sa uskutoční 15. augusta 2010.

 

11.08.2010 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 7352 [Vaše stroje - Moja motorka]

-

Môj AC/DC Motolife

Hey Mamma, look at me, I'm on my way into the promised land, toto mi ako prvé prehučalo hlavou keď som prvý krát sadol na motorku. A od vtedy to bolo čím ďalej tým horšie.

 

11.08.2010 - Kristián Tino Dudík Čitatelia: 21286 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]

-

Krátky test BMW lokomotív R1200RT a K1300GT

Dva kolosy na ťažkú turistiku. Tempomat, rádio, elektronicky nastaviteľný podvozok, vyhrievané sedadlá, elektronicky nastaviteľný predný štít, trakčná kontrola. Jeden vsádza na štyri valce a rýchlosť, no druhý len na dva, avšak s grandióznosťou. Oba sú úplne iné, oba sú nemecké.

 

10.08.2010 - Peter Fischer Čitatelia: 24929 [Testy a predstavenia - Doplnky]

-

Test defektovej sady Slime

Defekt je jednou z nepríjemností, ktoré vedia pekne skomplikovať výjazd alebo dovolenku. Na trhu je našťastie niekoľko produktov, ktoré defekty dokážu rýchlo opraviť. Naostro sme otestovali jeden z nich – Slime.

 

09.08.2010 - Beal Čitatelia: 4565 [Novinky - Čo nového v tlači]

-

Motohouse 9/2010

Čo iného by malo byť v motocyklovom časáku cez prázdniny v lete ako kopa motoriek. Tento krát sme sa na naše stránky pokúsili natlačiť čo najviac strojov, a to či už sériovky, alebo prestavby. Nechýbajú najnovšie klebety zo športu a množstvo rozhovorov so zaujímavými ľuďmi. Motohouse vletel do druhej polovice tohto roku na plné pecky, a dúfame, že to na ňom bude vidieť. Tu je ponuka:

 

09.08.2010 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 8022 [Novinky - Oznam]

-

Polícia hľadá majiteľa červenej KTM Duke II 640

Okresné riaditeľstvo policajné zboru v Leviciach nás požiadalo o súčinnosť pri vyšetrovaní zločinu lúpeže, ktorého sa dopustili doposiaľ nezistení páchatelia v Leviciach.

 

09.08.2010 - marekxxx Čitatelia: 12637 Strany: 2 [Mototuristika - Ázia - Cestopis]

-

Sýria, Jordánsko, Libanon

Pred sýrskou hranicou vedie kilometrová tiahla zátačka. Slnko svieti. Cesta vyzerá ako biela stuha. Pridal som plyn ako na pretekárskej dráhe Pneumatiky pištia. Zabrzdiť, povoliť, ostro dobrzdiť. Viem to celkom dobre a zastavujem motorku bez šmyku pred chlapíkom, ktorý divoko šermuje rukami. Má na sebe sýrsku uniformu.

 

| 384 385 386 387 388 389 390 391 392 393 394 |

Motozem

Vespa

HD-side-06-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »