Anketa:
Seriál MM SR v country crosse a endure 2010 ukončený!
ZdieľaťPridané: 11.10.2010 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 3098 [Šport - Enduro]
V súvislosti so zrušením záverečného podujatia MM SR enduro v Kuchyni, z dôvodu zákazu zo strany MO SR, športová komisia EaR SMF ukončila tohtoročný seriál medzinárodných majstrovstiev SR v country crosse a endure.
V súvislosti so zrušením záverečného podujatia MM SR enduro v Kuchyni, z dôvodu zákazu zo strany MO SR, športová komisia EaR SMF oznamuje, že napriek snahe a uskutočneným viacerým rokovaniam sa nepodarilo zabezpečiť náhradné podujatie, t.j. tohtoročný seriál medzinárodných majstrovstiev SR v country crosse a endure je ukončený. Pre sezónu 2010 platia výsledky po poslednom podujatí v Liptovskom Petri. ŠK EaR spolu s vedením SMF reagovalo na list MO SR, ktorým ministerstvo nepovolilo vstup do vojenského priestoru Záhorie listom, ktorého kópia je zverejnená na internetovej stránke www.smf.sk.
Kompletné výsledky „enduro“ sezóny 2010 sa nachádzajú na : [www.smf.sk/enduro-a-relly-vysledky/ http://www.smf.sk/enduro-a-relly-vysledky/]
Medzinárodní majstri SR 2010::
- E1: Radek MATOŠKA, SVK
- E2: Štefan SVITKO, SVK
- E3: Róbert KAPAJČÍK, SVK
- Dorast: Lukáš SÁDECKÝ, SVK
- Junior: Róbert KAPAJČÍK, SVK
- Veterán: Zdeněk CYPRIÁN, ČR-licencia SMF
![]() |
Zdroj: SMF
Pridané: 11.10.2010 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať
Súvisiace články:
- Skýcov 2010 v réžii Svitka - Awia
- 2x zlato a 1x striebro pre Slovensko z Európskeho poháru v country crosse 2010 - Redakcia
- 14. -15. 7. 2007 - Vyšný Medzev prívíta endurákov - Awia
- Pozvánka na záver enduro sezóny v Palkoviciach - crosscountry
- Slovenská enduro sezóna 2007 ukončená - Awia
- Seriál Európskeho pohára a MM SR v country crosse pokračuje v Domaniži - Redakcia
- Ochutnávka KTM off-road modelov 2010 - Awia
- Enduro aktuál hľadá predajcov časopisu! - Awia
Ďalšie články tohto autora:
- V Portugalsku štartuje seriál ME Enduro 2025 aj s jazdcami SMF
- Dámy a páni, prichádza tak trochu iný Harley - CVO Road Glide RR
- Dunlop predstavuje inovované hyperšportové SportSmart MK4
- Nové Piaggio Beverly 310 (2025)
- Fotoreport: Výstava Motocykel 2025, Incheba Bratislava
- Fotoreport: výstava Motocykl 2025, Praha
- Inovované Piaggio Liberty - nový štýl aj technológie
- Dax, Monkey a Super Cub C125 dostávajú nové farby, príslušenstvo pre rok 2025 + rozhovor s konštruktérom
- Harley-Davidson predstavil novinky 2025: Street Glide Ultra, cestnejšiu Pan America 1250 ST a šesť inovovaných cruiserov
- Indian rozširuje rad Chief a prináša úplne nový motor PowerPlus 112
- ... zobraz všetky články od tohto autora

Nové oficiálne videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!