Anketa:
Články -
- Novinky
- Testy a predstavenia
- Mototuristika
- Šport
- História
- Vaše stroje
- Technika
- Bleskovky
- Najnovšie Články
- Ostatné Články
Zobrazujem články 1606 až 1620 z cekového počtu: 4041.
04.02.2015 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 19487 [Testy a predstavenia - Test]

Test: Zimné vs. letné pneu na moto na snehu
Zimné moto pneu som vyskúšal už pred rokom a odjazdil som na nich jednu zimu. Avšak na poriadny test na snehu som si musel počať. Dnes aj keď neplánovane som tak učinil, keď nám nebesia v Košiciach nadelili riadnej snehovej pokrývky...
04.02.2015 - datadive Čitatelia: 7560 [Bleskovky - Novinky]

Nový Triumph Tiger Explorer 1200 prichytený pri testoch
Nový Triumph Tiger Explorer 1200 pre rok 2016 ošpionovaný v Španielsku, neďaleko Barcelony.
04.02.2015 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 8121 [Bleskovky - Novinky]

Suzuki GSX-R 1000 2016 - budúci rok nie len nové farby?
Kedysi top model medzi superšportami už poriadne zaostáva. Dá sa povedať, že od roku 2009 sa na Suzuki GSX-R 1000 neudiali závažné zmeny. Napraví to rok 2016?
04.02.2015 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 6103 [Novinky - Predstavujeme]

Mitas Sport Force+ - druhá generácia radiálnych motocyklových plášťov
Mitas uvádza na trh novú generáciu radiálnych motocyklových pneumatík Sport Force+. Tie sú určené pre vodičov športových i cestovných motocyklov.
03.02.2015 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 3592 [Bleskovky - Novinky]

Nová Honda CBR250RR pre mladíkov v Japonsku
Honda chystá novinku určenú pre ázijský trh a bude ňou Honda CBR250RR. Malý superšport už nebude poháňať jednovalec ale bude mať o piest viac, čím sa priblíži konkurencii ako Kawasaki Ninja 300.
02.02.2015 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 14315 [Novinky - Bike roka]

Čitateľská anketa Bike roka 2015 a Motoshop roka 2014
Sedem je vraj šťastné číslo a tohto roku Vám už po siedmy krát dáme možnosť aby ste VY rozhodli o tituloch Bike roka 2015, Motoshop či Cestopis roka. No a okrem toho môžete vyhrať niektorú zo zaujímavých cien v celkovej hodnote už viac ako 2200 EUR!
02.02.2015 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 4236 [Bleskovky - Novinky]

Špionážne fotografie: Malorážka od BMW prichytená pri testoch
Fakt, že BMW chystá malorážku, nie je žiadnou prevratnou novinkou. Ako by však mohla vyzerať verzia naháča od BMW s motorom pod 500 ccm, to určite naznačia nasledujúce fotografie.
29.01.2015 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 11277 [Novinky - Predstavujeme]

Novinky 2015: BMW S1000RR - prepracovaný superšport s modrou vrtuľou
BMW S1000RR sa od roku 2009, kedy sa vôbec po prvý krát objavilo v katalógu výrobcu, dočkalo výraznejšej modifikácie až teraz, kedy príde do predaja ako novinka pre modelový rok 2015.
28.01.2015 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 21843 [Novinky - Predstavujeme]

Novinky 2015: Kawasaki Ninja H2/H2R - psycho na dvoch kolesách
Po odhalení Kawasaki H2R padla mnohým sánka až na zem. Šialený dizajn, šialený výkon... a jej civilná verzia Ninja H2 neuteká ďaleko. V Kawasaki chceli skrátka vytvoriť čosi extra a tak tu máme psycho na dvoch kolesách.
27.01.2015 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 13279 [Novinky - PR článok]

Adventure prilba Touratech Aventuro Carbon - nový štandard v segmente
Koncept adventure prilby dotiahnutý do dokonalosti. Najľahšia, najpohodlnejšia, najuniverzálnejšia, najpraktickejšia, najbezpečnejšia, prilba v kategórii cestovných enduro prilieb.
27.01.2015 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 5237 [Novinky - Súťaž]

Vyhodnotenie tipovacej súťaže Dakar 2015
Dakar 2015 nám pred pár dňami skončil a tak je čas vyhodnotiť Dakarskú tipovaciu súťaž. No a samozrejme potešiť výhercov.
22.01.2015 - datadive Čitatelia: 4194 [Bleskovky - Novinky]

Hero HX250R s rukopisom Erika Buella
Spolupráca HERO MotorCorp z Indie a Erik Buell Racing z USA, priniesla nový, celkom pekný, malorážkový stroj HERO HX250R.
21.01.2015 - Milan Mikulík - mikulec Čitatelia: 7258 [Testy a predstavenia - Vyskúšali sme]

„Blog“ Projekt z cesty do terénu – Jak vážne to myslím?
No, celkom vážne. Až natoľko, že som napísal Ježiskovi a on si to prečítal a okrem kozmetického balíčka na mňa pod stromčekom čakala aj nová motorečka.
16.01.2015 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 11298 [Bleskovky - PR bleskovka]

Výpredaj akciových a predvádzacích motocyklov v Styxe pred sezónou 2015
V Styxe robia poriadky a upratujú sklady. Našli tam aj tieto nové motorky, možno je medzi nimi aj tá tvoja budúca?
16.01.2015 - datadive Čitatelia: 9660 [Bleskovky - Novinky]

BMW chystá 250ccm naháč s kódovým označením K03
Spolupráca BMW s indickou firmou TVS by mala priniesť ovocie koncom roku 2015 v podobe modelu s pracovným názvom K03
Predchádzajúce | 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 | Nasledujúce
Moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!