ISSN 1336-6491 | Online: 1209 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 30913
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (18176)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12737)

Články -

Zobrazujem články 1606 až 1620 z cekového počtu: 4034.

29.01.2015 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 10916 [Novinky - Predstavujeme]

-

Novinky 2015: BMW S1000RR - prepracovaný superšport s modrou vrtuľou

BMW S1000RR sa od roku 2009, kedy sa vôbec po prvý krát objavilo v katalógu výrobcu, dočkalo výraznejšej modifikácie až teraz, kedy príde do predaja ako novinka pre modelový rok 2015.

 

28.01.2015 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 21558 [Novinky - Predstavujeme]

-

Novinky 2015: Kawasaki Ninja H2/H2R - psycho na dvoch kolesách

Po odhalení Kawasaki H2R padla mnohým sánka až na zem. Šialený dizajn, šialený výkon... a jej civilná verzia Ninja H2 neuteká ďaleko. V Kawasaki chceli skrátka vytvoriť čosi extra a tak tu máme psycho na dvoch kolesách.

 

27.01.2015 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 12975 [Novinky - PR článok]

-

Adventure prilba Touratech Aventuro Carbon - nový štandard v segmente

Koncept adventure prilby dotiahnutý do dokonalosti. Najľahšia, najpohodlnejšia, najuniverzálnejšia, najpraktickejšia, najbezpečnejšia, prilba v kategórii cestovných enduro prilieb.

 

27.01.2015 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 5115 [Novinky - Súťaž]

-

Vyhodnotenie tipovacej súťaže Dakar 2015

Dakar 2015 nám pred pár dňami skončil a tak je čas vyhodnotiť Dakarskú tipovaciu súťaž. No a samozrejme potešiť výhercov.

 

22.01.2015 - datadive Čitatelia: 4129 [Bleskovky - Novinky]

-

Hero HX250R s rukopisom Erika Buella

Spolupráca HERO MotorCorp z Indie a Erik Buell Racing z USA, priniesla nový, celkom pekný, malorážkový stroj HERO HX250R.

 

21.01.2015 - Milan Mikulík - mikulec Čitatelia: 7105 [Testy a predstavenia - Vyskúšali sme]

-

„Blog“ Projekt z cesty do terénu – Jak vážne to myslím?

No, celkom vážne. Až natoľko, že som napísal Ježiskovi a on si to prečítal a okrem kozmetického balíčka na mňa pod stromčekom čakala aj nová motorečka.

 

16.01.2015 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 11185 [Bleskovky - PR bleskovka]

-

Výpredaj akciových a predvádzacích motocyklov v Styxe pred sezónou 2015

V Styxe robia poriadky a upratujú sklady. Našli tam aj tieto nové motorky, možno je medzi nimi aj tá tvoja budúca?

 

16.01.2015 - datadive Čitatelia: 9561 [Bleskovky - Novinky]

-

BMW chystá 250ccm naháč s kódovým označením K03

Spolupráca BMW s indickou firmou TVS by mala priniesť ovocie koncom roku 2015 v podobe modelu s pracovným názvom K03

 

15.01.2015 - Milan Mikulík - mikulec Čitatelia: 6051 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]

-

SealSkinz – To fakt že tulenia koža?

No, dalo by sa to aj tak preložiť, ale to nie je podstatné. Podstatné je skôr to, čo sa skrýva za touto značkou. A to sú nepremokavé ponožky, rukavice a čiapky, ktoré nás majú ochrániť pred nepriazňou počasia alebo aj pred nástrahami našich adrenalínových aktivít.

 

14.01.2015 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 22697 [Novinky - Predstavujeme]

-

Novinky 2015: Yamaha MT-09 Tracer - ľahká športová turistika

Yamaha rozširuje svoju radu MT o motorku, ktorá má blízko k turistike. Dark side of Japan, slogan ktorý sprevádza celú radu MT tak pri modely MT-09 Tracer vyznieva možno trošku divne, no ľahká športová turistika určite narobí peknú zlobu kdekoľvek na ceste, pričom jazdca odvezie kam potrebuje v relatívnom pohodlí.

 

05.01.2015 - Milan Mikulík - mikulec Čitatelia: 6599 [Testy a predstavenia - Vyskúšali sme]

-

„Blog“ Projekt z cesty do terénu – Enduro - čo to vlastne obnáša?

Nejdem tu písať definície ani odborné poučky, čo to enduro je a čo sa skrýva za týmto pojmom. Respektíve, čo všetko treba dodržať, čo všetko treba absolvovať a tak, aby sme sa mohli baviť o pojme enduro.

 

04.01.2015 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 5114 [Novinky - Súťaž]

-

Tipovacia súťaž Dakar 2015 - tipuj celkového víťaza a výsledky našich jazdcov a vyhraj!

Redakcia motoride.sk v spolupráci so svojimi partnermi pripravila znovu skvelú tipovaciu súťaž pri príležitosti Dakaru 2015. Každý registrovaný člen motoride.sk si môže tipnúť celkového víťaza tohto ročníka dakarskej rally a tiež umiestnenie slovenských jazdcov.

 

04.01.2015 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 7616 [Bleskovky - PR bleskovka]

-

Značkové oblečenie a doplnky Dakar™ 2015

RALLY DAKAR – najťažšia rally súťaž sveta je tu opäť a s ňou nová aktuálna kolekcia voľnočasovej módy Touratech Dakar. V ponuke spoločnosti Touratech sú už teraz tričká a mikiny s trasou aktuálneho ročníka 2015.

 

01.01.2015 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 34740 [Novinky - O motoride.sk]

-

Štatistika návštevnosti motoride.sk rok 2014

Štatistika návštevnosti motoride.sk rok 2014

 

30.12.2014 - Romoto Čitatelia: 5839 [Novinky - Reportáž]

-

Custombike Show Bad Salzuflen 2014 - 2 časť

V prvom článku z Bad Salzuflenu 2014 sa objavilo pár motocyklov – prestavieb bez vážnejších komentárov. Urobil som rýchlu interpretáciu toho, čo som videl cez Cacaov objektív. V tomto pokračovaní sa pokúsim o pár komentárov tak, ako to vidím ja.

 

| 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 |

Motozem

yamaha_tour-side-05-2025

A-day-2025-side

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »